Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe wijs je netjes iemand af?

<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 11:38

Hoe wijs je netjes iemand af?

De neef van onze bovenbuurvrouw woont op Bali en geeft tours. Wij willen graag met hem op tour. Hij bood aan ons op te halen van het vliegveld en naar ons 1e hotel te brengen. Na 3x gevraagd te hebben hoeveel het kost gaf hij eindelijk antwoord nl € 25,00. Da's best duur als je beseft dat de kosten daar vrij laag liggen ook van taxi's.
Het hotel doet het voor € 11,00 dat scheelt wel wat.
Hoe zeg je netjes dat je er vanaf ziet? Ik wil wel gewoon tours bij hem doen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Aug 2018 11:40

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Ik zal gewoon aangeven dat het hotel het goedkoper doet. Dan is het aan hem om iets aan de prijs te doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Aug 2018 11:52

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

"nee, dat is niet nodig. Bedankt voor het aanbod"
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Aug 2018 12:02

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

“Bedankt voor het aanbod, maar dat hoeft niet.”
“Wat aardig van je, maar ik heb het al via het hotel geregeld.”
“Erg vriendelijk van je, maar het hotel biedt deze service voor de helft van jouw tarief aan. Vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om daar gebruik van te maken.”

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 12:08

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Elliot schreef:“Bedankt voor het aanbod, maar dat hoeft niet.”
“Wat aardig van je, maar ik heb het al via het hotel geregeld.”
“Erg vriendelijk van je, maar het hotel biedt deze service voor de helft van jouw tarief aan. Vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om daar gebruik van te maken.”


Dat zijn goede tips van de andere dames ook. Hij vraagt € 14,00 meer vind ik behoorlijk wat verschil en daarvan kan je daar veel van eten. Snap ook niet dat hij dat vraagt, want hij weet ook wel wat de gemiddelde prijs is dus je zou denken dat hij zich daar op aan past. Nu ga ik een beetje twijfelen of we wel met hem op excursies moeten gaan, want het kan zijn dat hij (veel) meer vraagt dat de gemiddelde personen die ze ook geven.
Hmmm lastig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 12:13

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Ja dan zou je moeten vergelijken met andere touraanbieders voor exact dezelfde tour en kijken wat het prijsverschil is. En dan een overweging maken wat je fijner vindt: Een goedkopere tour bij iemand die je niet kent, of een wat duurdere tour bij iemand die je wel (nou ja, via via) kent. En deze man spreekt neem ik aan Nederlands? Misschien is dat nog een pluspunt ten opzichte van de overige tours die in het (vaak gebrekkig) Engels zullen zijn. Als dat je het prijsverschil waard is kan je natuurlijk alsnog bij deze kerel de tours boeken.

Voor de taxi service van vliegveld naar hotel sluit ik me aan bij bovenstaande reacties. Genoeg keurige manieren om nee te zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Aug 2018 12:22

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Misschien rekent hij wel extra veel, omdat jullie uit Nederland komen waar mensen meer te besteden hebben.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Aug 2018 12:26

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Misschien kun je ook nog denken dat je het hem gunt, omdat hij familie is van je bovenbuurvrouw. Dan heeft hij ook eens een keer wat extra te besteden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 12:27

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Marin schreef:Ja dan zou je moeten vergelijken met andere touraanbieders voor exact dezelfde tour en kijken wat het prijsverschil is. En dan een overweging maken wat je fijner vindt: Een goedkopere tour bij iemand die je niet kent, of een wat duurdere tour bij iemand die je wel (nou ja, via via) kent. En deze man spreekt neem ik aan Nederlands? Misschien is dat nog een pluspunt ten opzichte van de overige tours die in het (vaak gebrekkig) Engels zullen zijn. Als dat je het prijsverschil waard is kan je natuurlijk alsnog bij deze kerel de tours boeken.

Voor de taxi service van vliegveld naar hotel sluit ik me aan bij bovenstaande reacties. Genoeg keurige manieren om nee te zeggen.


Ik heb hem net als de prijs van het ophalen ook 3x gevraagd of hij een site en/of lijst heeft met prijzen..................ook geen antwoord zeg dan ja of nee! Dan is het vergelijken makkelijker. Hij spreekt geen nederlands. De mensen daar kunnen goed engels dus da's géén probleem.
Ik vind het niet nodig dat hij ons ophaalt mits hij dezelfde prijs wil geven.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 12:29

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Jip schreef:Misschien kun je ook nog denken dat je het hem gunt, omdat hij familie is van je bovenbuurvrouw. Dan heeft hij ook eens een keer wat extra te besteden.


Zou ook kunnen, maar dan denk ik heel even aso en aan onszelf. Hij heeft het voor de begrippen daar niet slecht en heeft klanten zat gezien de foto's.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2018 12:30

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Hoe heb je foto's gezien zonder website dan?

Tja en verder eens met Jip. Je kunt 't 'm gunnen, maar zo nee, dan moet je inderdaad zelf kiezen wat je het liefste hebt. In jouw geval zal dat denk ik het goedkoopste zijn, wat natuurlijk ook een prima beweegreden is.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 12:44

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Marin schreef:Hoe heb je foto's gezien zonder website dan?

Tja en verder eens met Jip. Je kunt 't 'm gunnen, maar zo nee, dan moet je inderdaad zelf kiezen wat je het liefste hebt. In jouw geval zal dat denk ik het goedkoopste zijn, wat natuurlijk ook een prima beweegreden is.


Hoe ik dat gezien heb? Nou via FB. Ik zie veel toeristen op de foto met hem staan.
We're on a budget dus idd alles zo goedkoop mogelijk.

Hij zei trouwens toen hij de prijs gaf it's only € 25,00 :thumbdown: . Misschien dat hij daarom steeds niet reageerde en dat zijn prijzen voor trips ook hoger ligger dan de anderen.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 16:32

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Ik heb hem netjes bedankt voor het aanbod en gezegd dat het hotel het ook aanbied. Daarop reageerde hij met dat hij het voor € 20,00 wilde doen. Dus ik zei sorry dat is nog steeds te hoog. Hij vroeg wat ons budget was waarop ik antwoordde dat we daar géén budget voor hadden, maar dat we het nog steeds te hoog vinden. Vroeg hij hoeveel we willen betalen. Ik heb gezegd dat het hotel het voor een stuk minder doet, sorry gezegd en hoop dat hij het begrijpt. Waarop hij alleen oke thank you zei. Heb daarna nog wel gezegd dat we misschien excursies bij hem doen als hij dat goed vind en dat vind hij goed.
Eigenlijk voelt het een beetje dubbel als we met hem gaan. Eerst maar eens kijken wat we precies willen zien/doen, vragen bij het hotel hoe duur het is (die regelen vaak ook excursies) en dan aan hem vragen wat hij voor exact dezelfde vraagt. Bij de goedkoopste boeken we dan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Aug 2018 17:40

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Bij zo'n drammer had ik ook geen excursie meer gemaakt.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 18:47

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Joey schreef:Bij zo'n drammer had ik ook geen excursie meer gemaakt.


Hoe bedoel je? Wat versta jij onder drammen bij hem? Voel me zo lullig om niet bij hem te boeken, beetje schuldig zelfs.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Aug 2018 18:52

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Oh ik vond die man heel vervelend overkomen, althans, ik had dat irritant gevonden. Maar misschien vat ik het verkeerd op. Maar in ieder geval hoef je je niet lullig te voelen hoor.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Aug 2018 18:57

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Waarom heb je niet gewoon gezegd dat het hotel het voor 11 euro wilde doen? Dat vraagt hij toch? Het is in die cultuur heel normaal om af te dingen en te onderhandelen. Hij had je waarschijnlijk dan voor 11 euro gewoon opgehaald.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 19:58

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Claire**** schreef:Waarom heb je niet gewoon gezegd dat het hotel het voor 11 euro wilde doen? Dat vraagt hij toch? Het is in die cultuur heel normaal om af te dingen en te onderhandelen. Hij had je waarschijnlijk dan voor 11 euro gewoon opgehaald.


Hij heeft niet gevraagd voor hoeveel het hotel het doet hoor. Vind het niet nodig om dat uit mezelf te zeggen, maar als hij het had gevraagd had ik het gewoon gezegd. Daar had hij zelf ook op kunnen komen. Het lijkt mij als je zulk werk doet dat er dan een lichtje gaat branden, maar bij hem niet. Ik laat het maar zo.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Aug 2018 20:14

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

caribbeanlover schreef:Ik heb hem netjes bedankt voor het aanbod en gezegd dat het hotel het ook aanbied. Daarop reageerde hij met dat hij het voor € 20,00 wilde doen. Dus ik zei sorry dat is nog steeds te hoog. Hij vroeg wat ons budget was waarop ik antwoordde dat we daar géén budget voor hadden, maar dat we het nog steeds te hoog vinden. Vroeg hij hoeveel we willen betalen. Ik heb gezegd dat het hotel het voor een stuk minder doet, sorry gezegd en hoop dat hij het begrijpt. Waarop hij alleen oke thank you zei. Heb daarna nog wel gezegd dat we misschien excursies bij hem doen als hij dat goed vind en dat vind hij goed.
Eigenlijk voelt het een beetje dubbel als we met hem gaan. Eerst maar eens kijken wat we precies willen zien/doen, vragen bij het hotel hoe duur het is (die regelen vaak ook excursies) en dan aan hem vragen wat hij voor exact dezelfde vraagt. Bij de goedkoopste boeken we dan.

Hier vraagt hij toch 2x wat je eraan uit zou willen geven?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Aug 2018 20:25

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

caribbeanlover schreef:
Claire**** schreef:Waarom heb je niet gewoon gezegd dat het hotel het voor 11 euro wilde doen? Dat vraagt hij toch? Het is in die cultuur heel normaal om af te dingen en te onderhandelen. Hij had je waarschijnlijk dan voor 11 euro gewoon opgehaald.


Hij heeft niet gevraagd voor hoeveel het hotel het doet hoor. Vind het niet nodig om dat uit mezelf te zeggen, maar als hij het had gevraagd had ik het gewoon gezegd. Daar had hij zelf ook op kunnen komen. Het lijkt mij als je zulk werk doet dat er dan een lichtje gaat branden, maar bij hem niet. Ik laat het maar zo.


In die culturen is het heel gewoon om af te dingen. Als je daar als toerist zélf geen stappen in onderneemt zul je dus teveel betalen als je wel met hem in zee gaat:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 20:58

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Joey schreef:Oh ik vond die man heel vervelend overkomen, althans, ik had dat irritant gevonden. Maar misschien vat ik het verkeerd op. Maar in ieder geval hoef je je niet lullig te voelen hoor.


Oke vandaar. Normaal gesproken had ik allang iets gezegd van waarom zou mij laten ophalen door jou je vraagt veels te veel waarom. Omdat hij familie van onze bovenbuurvrouw is houd ik het netjes, want zij krijgt dat denk ik wel te horen.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 21:02

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Claire**** schreef:
caribbeanlover schreef:Ik heb hem netjes bedankt voor het aanbod en gezegd dat het hotel het ook aanbied. Daarop reageerde hij met dat hij het voor € 20,00 wilde doen. Dus ik zei sorry dat is nog steeds te hoog. Hij vroeg wat ons budget was waarop ik antwoordde dat we daar géén budget voor hadden, maar dat we het nog steeds te hoog vinden. Vroeg hij hoeveel we willen betalen. Ik heb gezegd dat het hotel het voor een stuk minder doet, sorry gezegd en hoop dat hij het begrijpt. Waarop hij alleen oke thank you zei. Heb daarna nog wel gezegd dat we misschien excursies bij hem doen als hij dat goed vind en dat vind hij goed.
Eigenlijk voelt het een beetje dubbel als we met hem gaan. Eerst maar eens kijken wat we precies willen zien/doen, vragen bij het hotel hoe duur het is (die regelen vaak ook excursies) en dan aan hem vragen wat hij voor exact dezelfde vraagt. Bij de goedkoopste boeken we dan.

Hier vraagt hij toch 2x wat je eraan uit zou willen geven?


Vragen wat ons budget is is niet direct vragen wat wij willen betalen. Hij vroeg hoeveel wij denken. Ach het doet er niet zoveel toe het is goed zo.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Aug 2018 21:03

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Tom schreef:
caribbeanlover schreef:
Claire**** schreef:Waarom heb je niet gewoon gezegd dat het hotel het voor 11 euro wilde doen? Dat vraagt hij toch? Het is in die cultuur heel normaal om af te dingen en te onderhandelen. Hij had je waarschijnlijk dan voor 11 euro gewoon opgehaald.


Hij heeft niet gevraagd voor hoeveel het hotel het doet hoor. Vind het niet nodig om dat uit mezelf te zeggen, maar als hij het had gevraagd had ik het gewoon gezegd. Daar had hij zelf ook op kunnen komen. Het lijkt mij als je zulk werk doet dat er dan een lichtje gaat branden, maar bij hem niet. Ik laat het maar zo.


In die culturen is het heel gewoon om af te dingen. Als je daar als toerist zélf geen stappen in onderneemt zul je dus teveel betalen als je wel met hem in zee gaat:


Weet ik, maar dacht dat dat meer voor kleding, sieraden dus souvenirs is. Ik laat het maar zo het is goed zo.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Aug 2018 08:28

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Het is daar gebruikelijk om voor alles af te dingen. Dus ook je tours, ook je taxi (behalve de gelegaliseerde, ik dacht iets met een blauw logo) en dat doet deze man dan ook.
Ik zie het minder als drammerig, maar meer als een cultuur ding.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Aug 2018 11:23

Re: Hoe wijs je netjes iemand af?

Caro schreef:Het is daar gebruikelijk om voor alles af te dingen. Dus ook je tours, ook je taxi (behalve de gelegaliseerde, ik dacht iets met een blauw logo) en dat doet deze man dan ook.
Ik zie het minder als drammerig, maar meer als een cultuur ding.


Hoe weet jij nou of hij een blauw logo heeft? Misschien ga ik hem vragen of hij het voor dezelfde prijs wil doen van het hotel, maar moet even overleggen met mijn man of dat wel nodig is.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron