Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zuinig met water

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Jul 2018 16:27

Zuinig met water

Zijn jullie nu extra zuinig met het water? Dat was op het nieuws of las ik ergens. Dit in verband met te weinig neerslag icm het warme weer.

We hebben wel het kleine zwembadje gevuld, maar daar geven we straks de planten weer mee water.

Ik douche ook korter dan anders.

Verder doe ik niet anders dan anders geloof ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jul 2018 16:28

Re: Zuinig met water

Ja ik geef de planten niet elke dag water. Af en toe wel maar wel selectief, welke planten het het hardst nodig hebben.

Ik douche korter en douche samen met zoon, ipv apart.

En let ook goed op dat de kraan niet onnodig aanstaat (bijv tijdens zeep inwrijven).

Let er best wel op.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11824

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jul 2018 16:29

Re: Zuinig met water

Ik heb hetzelfde waterverbruik als normaal. Verder probeer ik wel meer de piekmomenten te vermijden aangezien ik in staat ben om dat te doen.
Wassen probeer ik nu wel compacter te doen. Dus net even kleding die ik normaal niet samen was, nu maar wel een keer samen wassen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6185

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Jul 2018 16:34

Re: Zuinig met water

Ik douche altijd kort, dus daar verander ik niks in. Ik let wel scherper op kraan laten lopen bij tanden poetsen en handen wassen. Ook met wassen en vaatwasser zorg ik er nu voor dat ik ze alleen draai als ze vol zitten. O, ja, met douchen let ik er wel op dat ik het buiten de piekmomenten doen, want dat kan gewoon voor mij, dus dan vind ik dat ik daar best rekening mee kan houden.
Vriend doucht vaak heel lang. Erger ik me sowieso aan omdat ik het zonde vind van het waterverbruik. Normaal zeg ik daar niet altijd wat van, maar nu herinner ik hem er wel steeds aan dat hij kort(er) moet douchen.
Voor mij is het een kleine moeite om er rekening mee te houden. Het lijkt me wel lastiger met kleine kinderen of een mooie tuin.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Jul 2018 16:38

Re: Zuinig met water

Nee, ik let niet extra op. Ik doe altijd zuinig met water. Douchen is kort. 2/3 min voor het afspoelen en 5/6 min incl scheren en haar wassen. J ook gewoon kort. En verder verbruiken wij vrij weinig water. Altijd volle wassen en volle vaatwassers.
2015 💙
<<

Anoniem248

Bericht 08 Jul 2018 16:54

Re: Zuinig met water

Ik let eigenlijk nog niet heel bewust extra op. In mijn provincie hoeft dat ook nog niet per sé.
<<

Anoniem244

Bericht 08 Jul 2018 17:46

Re: Zuinig met water

We wachten extra met verversen van het water van de jacuzzi. Verder douche ik altijd al vrij kort.
Planten geven we wel gewoonp water
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2073

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 08 Jul 2018 17:55

Re: Zuinig met water

Ik probeer altijd al zuinig met water te zijn en dat doe ik nu uiteraard ook. Planten buiten krijgen wel water, vooral de moestuin heeft dat echt nodig. Maar de andere planten doe ik alleen als het echt moet en ik sproei dus niet standaard de hele tuin.
Verder probeer ik het water dat ik gebruik met handen wassen ed op te vangen in een teiltje in de gootsteen. Water dat daarin zit gooi ik ook bij de planten.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jul 2018 19:31

Re: Zuinig met water

Qua douchen valt het al weinig korter te doen.

Verder moeten mijn pony's wel water hebben (4 emmers per dag) en de plantjes krijgen 2 keer per dag een beetje. De tuin sproeien we niet en het ponyland ook niet, maar het gras is zo dor als stro... Dus daar ga ik volgende week wel mee beginnen (en nieuw graszaad er op) als er niks aan het weer verandert!

De was en de vaat doen we altijd al vrij zuinigjes. Ons waterverbruik is vrij laag.
<<

Anoniem336

Bericht 08 Jul 2018 19:38

Re: Zuinig met water

Ik sproei de tuin om de dag met grondwater. qua douchen hdoen we altijd al zuinig aan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jul 2018 20:14

Re: Zuinig met water

In onze provincie/gemeente is ook nog niet opgeroepen tot zuinigheid maar wij letten er idd ook wel op. Met de bak water waarmee ik de flesjes en kolftroep uitkook geven we de planten weer water. Idem voor het water van de gekookte eitjes. Verder bezuinigen doen we eigenlijk niet erg geloof ik...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jul 2018 20:18

Re: Zuinig met water

Wij zijn sowieso al zuinig met water, maar let er nu wel extra op.
Als de watertafel of zwembadje gevuld is, geven we daar ‘s avonds de planten water mee.
Douchen doen we korter en de meiden douchen (sowieso al) samen.

Met handen wassen en tandenpoetsen doen we sowieso al de kraan zo snel mogelijk weer uit en met koken voeg ik vaak al dingen samen in de pan ipv meerdere pannen met water op te zetten. Of ik gebruik de stoomoven (die verbruikt minder water)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Jul 2018 20:36

Re: Zuinig met water

Hier ook nog geen oproep gehad, maar we zijn sowieso al redelijk zuinig met water. Alleen halen mijn ouders dat weer onderuit, haha, ik heb vanmorgen gedoucht samen met beide kinderen, maar ze zijn bij mijn ouders ook nog in bad geweest :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Jul 2018 20:49

Re: Zuinig met water

Minx schreef:Nee, ik let niet extra op. Ik doe altijd zuinig met water. Douchen is kort. 2/3 min voor het afspoelen en 5/6 min incl scheren en haar wassen. J ook gewoon kort. En verder verbruiken wij vrij weinig water. Altijd volle wassen en volle vaatwassers.


Dit doen wij ook altijd.
We douchen ook samen met de kinderen. En als er een badje/watertafel is gevuld geven we daar de planten mee water.
En als ik ga plassen en mijn vriend moet ook dan trek ik niet door. Zonde om twee keer na elkaar door te trekken.

Maar dat doen we altijd al zo.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2018 06:16

Re: Zuinig met water

Ik biecht op dat ik echt een vreselijke waterverbruiker ben. Wat eigenlijk stom is want ik ben zo'n mileu- en gezondheidsfreak. En mijn schoonvader is ook nog minister van waterstaat, ik moet me echt schamen. Maar ik ga zoooo graag in bad in de winter en in de zomer is het hier zo heet en plakkerig dat ik soms 2 keer wil douchen. En uitgebreid mijn haren wassen. En zoon gaat elke dag in bad. Qua gemiddelde zitten wb gezin wel goed denk ik, want man doucht heel erg snel. Het zit dus zeker in mijn hoofd ergens, maar ik verstop het bewust. Wat vet stom is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2018 06:23

Re: Zuinig met water

Ik ben niet zo heel zuinig met water, maar we sproeien niks in de tuin dus dat scheelt alweer.
<<

Anoniem246

Bericht 09 Jul 2018 06:24

Re: Zuinig met water

Ik douche eenmaal per dag. Ik geef de planten alleen water als ze er zielig bijhangen (lees: halfdood). Maar ik drink heel erg veel koffie en tja, daar heb ik water voor nodig. Over het algemeen ben ik geen groot waterverbruiker, maar ik houd me er daarentegen ook niet mee bezig hoeveel ik gebruik.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Jul 2018 08:48

Re: Zuinig met water

Ik zou willen dat er een systeem was voor ieder huishouden waarmee we het toilet schoon konden spoelen met ander water dan drinkwater. Dat zou al een goel schelen voor iedereen.

Verder heb ik bewust afgehouden dat dit weekend het zwembad werd gevuld. En we hebben dus een zwembad wat groter is dan een klein badje (maar geen echt zwembad). Maar ik geloof dat er 3000 liter ingaat. En dat vind ik zonde aangezien we eind deze week weggaan met vakantie.

Korter douchen, sproeien doe ik sowieso niet (ben echt waardeloos met de tuin) en ik spaar sowieso altijd alle was tot zondag zodat het complete machines zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2018 08:52

Re: Zuinig met water

Hoeveel kuub water gebruiken jullie per jaar dan?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jul 2018 08:52

Re: Zuinig met water

O wow 3000 liter is ook wel veel! Hier zijn 2 gieters genoeg :)

De meeste mensen zijn er dus wel bewust mee bezig!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jul 2018 09:08

Re: Zuinig met water

Op het moment gebruiken we meer water dan normaal omdat we net een grasmat hebben gelegd in de tuin en die moet wel water hebben. Maar normaliter gebruiken we al weinig water, dus ik let er nu niet specifiek op.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9450

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Jul 2018 09:10

Re: Zuinig met water

Dee schreef:Op het moment gebruiken we meer water dan normaal omdat we net een grasmat hebben gelegd in de tuin en die moet wel water hebben. Maar normaliter gebruiken we al weinig water, dus ik let er nu niet specifiek op.

Dit.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Jul 2018 09:18

Re: Zuinig met water

Cotton schreef:Hoeveel kuub water gebruiken jullie per jaar dan?


Al sla je me echt dood.

Dat badje hebben we pas sinds deze zomer en is tot nu toe 2x gevuld :-D. Het is overigens zo'n ding. Nu twijfel ik of het echt 3000 liter is.

https://www.wehkamp.nl/speelgoed-games/ ... 43_270195/
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2018 09:20

Re: Zuinig met water

Dit is gemiddeld;

Aantal pers. in huishouden Gemiddeld gebruik per jaar Kosten per maand in €*
1 -- 46 m³ -- 9,90
2 -- 93 m³ -- 14,45
3 -- 135 m³ -- 18,55
4 -- 163 m³ -- 21,25

Wij zaten met 2 personen altijd rond de 50m3 per jaar, dus ik geloof dat we al best zuinig zijn?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jul 2018 09:29

Re: Zuinig met water

Wij hebben afgelopen jaar 57 kuub water verbruikt. Er wonen hier officieel natuurlijk maar 2 personen maar mijn vriend was er in de weekenden natuurlijk ook en enkele dagen door de week. Daarnaast ben ik de eerste 9 maanden dat we hier woonden volledig thuis geweest wat ook scheelt in verbruik.
2015 💙
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers