Korte verhalen
Woensdagmiddag, de bel gaat, ik doe de deur open en sta oog in oog met een vet leuke man. Halleluja! Waar komt deze dan zo ineens vandaan? Ik zie aan zijn ogen dat ook hij verrast is. Hoe kan het dat ik een heel ander beeld had gecreëerd van hem? Waarschijnlijk door zijn manier van typen en omdat ik bij het googelen van zijn naam alleen maar oude, wat dikkere mannen tegen kwam. Deze is verre van oud en wat dikker. Deze is gewoon leuk! Beetje nerdy met zijn bril, maar leuk. Echt leuk.
Ja, herpak je Truus, hij komt je speaker kopen weet je nog. “Uh hoi, Truus?” zegt ie verbaasd terwijl hij mijn hand schudt. “Ja, klopt, hai, kom binnen.” “Dus je bent lerares?” “Uhm nee, hoe kom je daar bij?” “Oh ja, je zei dat je gister in de les zat.” Oh, nee, ik studeer”. Er volgt een gesprek over mijn studie en werk en tentamens en hij merkt terloops op dat ik een erg leuk huis heb. “Woon je hier alleen?” “Nope, met mijn kinderen.” “Ah, ja ik had inderdaad kinderschoenen zien staan in de gang”. “Ja, vanmiddag gaan ze weer naar hun vader, heb ik het rijk weer voor mezelf alleen”. Waarom zeg ik dit?!?! Truus, herpak je, herpak je! Nu! Hij gaat zitten. Op mijn bankje. Bij mijn eettafel. Waarom gaat ie zitten? Uhm ja, de speaker, waar is ie. Uit de verpakking moet ie, nu. “Zal ik de speaker even aan je laten zien?” “Ja, is goed”. Ok, Truus, zet even een normaal nummer op. Een normaal nummer!
“Goed geluidje wel”. Ach gossie, zijn ogen beginnen helemaal te stralen. Wat een leukerd zeg. Nog even en ik begin te kwijlen. Ik blijf ook maar praten. Wat zeg ik allemaal? Dank voor het geld, nu kan ik een tuinset kopen? Why? Waarom? Truus, houd je mond!
“Nou, dan ga ik maar weer.” “Daag, Truus, dank je wel” “Daag Clark, graag gedaan”. Waarom blijft ie mij aankijken? Ik loop met hem mee naar de deur, wens hem een goede terugreis en zeg dat ik hoop dat hij niet te lang in de file staat. “Ach, ik heb het er voor over, geen enkel probleem.” Waarom klinkt dit een beetje dubbelzinnig? Of zie ik dingen die er niet zijn? “Ja, ok, doei! Goede reis.”
Ik gooi de deur dicht en begin een beetje te hijgen. Mijn god, wat een man. Waarom ben ik zo van slag? Dit is raar. En nu? Is het raar als ik een berichtje stuur? Ik kan natuurlijk best een berichtje sturen vanavond om te vragen of zijn speaker goed staat in zijn huis en dat ik hoop dat hij er veel plezier van heeft. Ja, ok, dat doe ik! “ Ja hoi. Vet cheasy dit misschien, maar ik wil ff zeggen dat ik je een aangename verrassing vond zo voor mijn deur. Leuke man ben je! ”
Oh. My. God. Heb ik dit echt verstuurd?
*pling*
“Haha nee hoor, thanks leuk dat je nog een berichtje stuurt! Ik was eigenlijk ook verrast toen jij open deed ☺ Heel veel succes met je tentamens”. Aaahh, hij heeft wat terug gestuurd. En ook echt wat leuks. Ok. Stuur wat terug, hou dit gesprek op gang. Je kan het.
“Zat serieus te twijfelen of ik je dat zou melden. Wilde je eerst vragen of je speaker goed bevalt, maar toen dacht ik ach ik kan het ook gewoon eerlijk zeggen. Van een complimentje is tenslotte nog nooit iemand dood gegaan. En altijd leuk om te horen dat jij ook een beetje verrast was. Toch tof zomaar op de woensdagmiddag ”
“Maybe wel meer dan een beetje verrast! Leuk om je te ontmoeten. Alleen een beetje jammer dat er geen koffie in zat by the way ben er heel erg blij mee, maar de speaker was niet de leukste uitkomst deze woensdagmiddag ”
Oeh een charmeur en flirten is hem niet vreemd. Je wordt met de minuut leuker Clark!
“Sorry! Waar heb je nog meer interesse in? Dan kan ik kijken of ik dat kan regelen en op Marktplaats te koop zetten voor je. Als je dan weer voor mijn deur staat zal ik je koffie aanbieden.”
“Hahaha, dat hoeft nou ook weer niet. Als ik toevallig volgende week woensdag in de buurt ben kan je het kopje koffie goedmaken”
Oh! Hij wil weer langs komen. Nou je bent welkom! Beetje jammer alleen dat ik geen koffie in huis heb. Ach, komt ie vanzelf wel achter.