Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gegeven dingen verkopen

<<

Anoniem247

Bericht 02 Okt 2017 11:39

Gegeven dingen verkopen

Stel je geeft iemand iets gratis en je ziet daarna dat ze het verkoopt via internet?

Vind je dat gewoon kunnen of vind je het vreemd?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Okt 2017 11:41

Re: Gegeven dingen verkopen

Uh nee, dat zou ik echt heel vreemd vinden.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 02 Okt 2017 11:43

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik vind dat raar en asociaal.
<<

Anoniem247

Bericht 02 Okt 2017 11:45

Re: Gegeven dingen verkopen

Even een kleine toelichting. Ik zie nu op een ruil/verkoop hoek in mijn regio dat iemand een jas voor 20,- euro te koop aan bied. En de 'gever' maakt er nu een hele discussie van en de verkoper gaat er fel tegen in. Best hilarisch om te zien eigenlijk maar eigenlijk ook triest want kennelijk zijn ze ook nog eens familie..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Okt 2017 12:02

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik zou dat niet doen
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Okt 2017 12:04

Re: Gegeven dingen verkopen

Oh nee dat vind ik echt niet kunnen. Niet slim ook. Als je het eventueel wil verkopen zou ik dat zeker niet via een weggeef-/verkoophoek doen. Grote kans dat bekenden het merken, zoals in jouw voorbeeld. Zelfs op Marktplaats zou ik uitkijken.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Okt 2017 12:04

Re: Gegeven dingen verkopen

Hangt er beetje vanaf wat voor termijn er tussen zit denk ik. Als iemand van mij tweedehands kleding gekregen heeft en dat een langere tijd (denk minstens maanden) heeft en eventueel gedragen en dan zelf een kastopruiming doet en dingen besluit te verkopen ipv weg te geven hoeft ze het echt niet terug te geven ofzo.

Een paar weken later doorverkopen vind ik nogal aso. Zeg dan gewoon "hey, ik draag het toch niet, wil je hem terug hebben?". Hoogstwaarschijnlijk zeg ik dan nee gooi maar weg en dan mag ze het alsnog verkopen. :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Okt 2017 12:23

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik vind dat in principe niet kunnen, maar met kleertjes voor D. is dat bij mij ook wel eens voorgekomen. Ik heb zoveel gekregen van allerlei verschillende mensen dat ik écht niet meer weet wat ik zelf heb gekocht, wat ik cadeau heb gekregen en wat ik tweedehands heb gekregen. Ik heb dus vast en zeker wel eens iets op zo'n Facebook marktplaats gezet wat ik van iemand heb gekregen.

♥♥
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 02 Okt 2017 12:30

Re: Gegeven dingen verkopen

Als ik dingen weggeef is het omdat ze hier in de weg liggen haha. Ik geef het vaak aan mijn zus en zeg er dan ook gewoon bij, als je het niets vind dan gooi je het maar op Marktplaats ofzo. Ik zou het dus niet zo erg vinden.

Maar als je iets cadeau geeft aan iemand en iemand doet mega enthousiast en een aantal dagen later staat het op een verkoopsite vind ik dat wel een beetje gek.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Okt 2017 12:36

Re: Gegeven dingen verkopen

Frankie schreef:Als ik dingen weggeef is het omdat ze hier in de weg liggen haha. Ik geef het vaak aan mijn zus en zeg er dan ook gewoon bij, als je het niets vind dan gooi je het maar op Marktplaats ofzo. Ik zou het dus niet zo erg vinden.

Maar als je iets cadeau geeft aan iemand en iemand doet mega enthousiast en een aantal dagen later staat het op een verkoopsite vind ik dat wel een beetje gek.


Ik had zoiets ook getypt. Je weet bij zo'n weggeefhoek dat het een mogelijkheid is, dat je aangeboden waar doorverkocht wordt. Als jij het vanuit het oogpunt 'iemand blij maken' doet, dan komt het ondankbaar over en is het zuur. Maar als je het doet omdat je zelf geen zin hebt om te verkopen, naar de stort of kringloop te gaan dan kun je er m.i. weinig van vinden.
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 02 Okt 2017 12:46

Re: Gegeven dingen verkopen

Elliot schreef:Ik vind dat in principe niet kunnen, maar met kleertjes voor D. is dat bij mij ook wel eens voorgekomen. Ik heb zoveel gekregen van allerlei verschillende mensen dat ik écht niet meer weet wat ik zelf heb gekocht, wat ik cadeau heb gekregen en wat ik tweedehands heb gekregen. Ik heb dus vast en zeker wel eens iets op zo'n Facebook marktplaats gezet wat ik van iemand heb gekregen.

Ja, dit.

Maar natuurlijk niet meteen nee, dat een vriendin mij een jas voor I. geeft ofzo, of mij een parfum geeft die ze zelf niet lekker vindt, en dat ik het vervolgens meteen weer doorverkoop. Dat vind ik wel asociaal.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2017 12:58

Re: Gegeven dingen verkopen

Wij gaven voorheen heel erg veel aan de broer van mijn man. Hij had geen geld om het te kopen en wij hadden het over. Tot we erachter kwamen dat hij het omzet in geld. Kijk, dat kunnen we zelf ook en daar hebben we het niet voor gegeven. Sinds we weten dat hij alles omzet in geld en dat geld uitgeeft in de supermarkt voor goudgeel met schuimwit, hebben we de portemonnee gesloten. We geven hem helemaal niets meer. Maar we krijgen ook nooit een cadeau van hem als we jarig zijn, dus hij moet het er maar mee doen. Is ie vaak pissig over, maar lekker pissig laten zijn. Zal mij aan de...

Zelf hebben we ruim een jaar geleden het koffiezetapparaat van mijn moeder en man in bruikleen gekregen (En mijn eigen, zeker goede koffiezetapparaat naar mijn zwager. Die hem verkocht grmbl). We hebben onlangs een koffiezetapparaat gekocht naar onze smaak. En het eerste wat ik vroeg was of ze hun koffiezetapparaat terug willen. Dat willen ze niet, ze willen dat wij hem verkopen. Prima, maar van dat geld gaan we dan een keer uiteten.

Met kinderkleren vind ik het anders. Je krijgt zoveel. En je kunt niet bijhouden van wie je wat hebt gekregen. En als het kindje eruit gegroeid is, dan kun je het toch net zo goed verkopen? Daar zou ik nooit een moment van wakker liggen. Als mijn schoonzusje mijn cadeautjes verkoopt, omdat mijn nichtje eruit gegroeid is, dan hoop ik dat het kledingstuk een mooi tweede leven krijgt bij een ander klein meisje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2017 13:22

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik vind het nog niet heel gek als je iets doorverkoopt waar je een heleboel van hebt en wat je zelf gewoon een tijdlang hebt gebruikt, zoals inderdaad kinderkleren. Stel, je hebt een massa kinderkleren in maat 68 die je te koop zet, dan snap ik wel dat je daar niet de gekregen spullen uit gaat filteren. Iets wat je gekregen hebt direct doorverkopen vind ik wel raar. En als het iets heel specifieks is vind ik het ook een beetje raar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 02 Okt 2017 13:51

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik zeg het er vaak bij. Zo had ik heel veel winterspullen (behoorlijk waardevol) die ik niet kon verkopen omdat weg ging in de zomer dus heb ik alles aan m'n liefste collega gegeven en gezegd dat zij ze mag verkopen voor zichzelf. Daar kan ze nu namelijk makkelijk $300 voor krijgen. Maar haar gun ik het ook echt.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Okt 2017 14:35

Re: Gegeven dingen verkopen

Fedora schreef:Zelf hebben we ruim een jaar geleden het koffiezetapparaat van mijn moeder en man in bruikleen gekregen (En mijn eigen, zeker goede koffiezetapparaat naar mijn zwager. Die hem verkocht grmbl). We hebben onlangs een koffiezetapparaat gekocht naar onze smaak. En het eerste wat ik vroeg was of ze hun koffiezetapparaat terug willen. Dat willen ze niet, ze willen dat wij hem verkopen. Prima, maar van dat geld gaan we dan een keer uiteten.


Wow, is dat een Jura espresso-apparaat ofzo, dat je van het bedrag dat ie tweedehands oplevert nog uit eten kan? Ik zoek nog een dergelijk apparaat, wat moet het kosten?

On topic sta ik er net zo in als o.a. Whatever en Frankie. Zelf verkoop ik nooit iets, geef alles weg aan vrienden of familie of via kledingruil of rommelmarkten. Als een ander iets verkoopt, maakt me dat niets uit. Ik ken geen mensen die daar een sport van maken.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2017 14:48

Re: Gegeven dingen verkopen

Caulfield schreef:
Fedora schreef:Zelf hebben we ruim een jaar geleden het koffiezetapparaat van mijn moeder en man in bruikleen gekregen (En mijn eigen, zeker goede koffiezetapparaat naar mijn zwager. Die hem verkocht grmbl). We hebben onlangs een koffiezetapparaat gekocht naar onze smaak. En het eerste wat ik vroeg was of ze hun koffiezetapparaat terug willen. Dat willen ze niet, ze willen dat wij hem verkopen. Prima, maar van dat geld gaan we dan een keer uiteten.


Wow, is dat een Jura espresso-apparaat ofzo, dat je van het bedrag dat ie tweedehands oplevert nog uit eten kan? Ik zoek nog een dergelijk apparaat, wat moet het kosten?


Wat is dat? Jura Espresso? Dit is een Porsche koffiezetapparaat. Volgens mij zag ik op Marktplaats 30 euro voorbij komen. Leuk meegenomen en dan krijgen we allemaal een pizza van 8 euro en een glas drinken. Hoef ik maar tien euro bij te betalen. :P Zijn we ook uiteten, in een echt restaurant, maar dan wel weer zo budgetproof mogelijk. ;)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 05 Okt 2017 21:40

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik heb hier wel met 2 vrouwen ruzie door gekregen waardoor ik mijn spullen niet meer weggeef.
Het ging om babyspullen. Veel spullen. Denk aan een Bumbo zitje, voetenzak, buggy, speelgoed, heeeeeeel veel kleertjes, flesjes, kolfzakjes enz.
Had mevrouw het gewoon daarna op Marktplaats gezet en die link op Facebook, waardoor ik erachter kwam en pislink werd. Ik reageerde of ze altijd gegeven spullen verkoopt... heb geen contact meer met haar nu. Vind dat gewoon zo vreselijk ondankbaar...
Verder iemand uit de buurt die vroeg of ik nog Z8 kleding had... had dat gegeven aan haar want het was behoorlijk vaal en pillig... nadat het kindje uit de maat is staat het te koop op een facebookgroep voor 3 euro....
Ben er wel klaar mee, met mensen blij maken door spullen aan ze te geven.
Alle te kleine kleertjes gaan nu naar de kinderopvang.... vind t wel zo fijn dat het goed terecht komt.
De bovenste had nog zelfs geappt naar me dat de kleertjes niet haar smaak waren en ze liever neutrale (genderneutrale) kleding wilde.
Begrijp niet hoe mensen zo brutaal durven te zijn eigenlijk. :eyes:
04-2014
10-2015
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 07 Okt 2017 11:49

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik zou dat dus ook echt niet doen en eerst vragen of die persoon het liever terug heeft als ik het niet leuk vind of niets mee kan. Ik zou alleen niet zo'n discussie op Facebook aangaan :P
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 07 Okt 2017 12:03

Re: Gegeven dingen verkopen

Fauve weet je dan van elk kledingstuk of je deze hebt gekocht of gekregen? en dan ook nog van wie je het hebt gekregen?
ik ga daarvan echt geen hele administratie bijhouden.
Laatst gewijzigd door Elska op 07 Okt 2017 14:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 07 Okt 2017 12:32

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik denk dat ik één van de weinigen ben die daar niet zo heel veel problemen mee zou hebben. Ik zou het niet zo héél erg leuk vinden, eerlijk is eerlijk, maar als de krijger het cadeau bij nader inzien niet zo leuk vindt, geen bon heeft of de ruiltermijn is verstreken, nouja, prima. Dan heb ik liever dat hij/zij van dat geld iets leuks voor zichzelf koopt.

Zelf zou ik het trouwens niet zo snel doen. Of het moet intensief gebruikt zijn en nog goed zijn voor een tweede/derde ronde.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 07 Okt 2017 13:13

Re: Gegeven dingen verkopen

Ik heb weleens gekregen (verjaardagcadeau's) dingen op MP gezet. Mijn schoonzus en zwager geven nooit cadeau's die op je verlanglijstje staan, maar verzinnen zelf graag iets (origineels). En het komt er vaak op neer dat dat dan iets is waar je uiteindelijk niks mee doet... dus als ik dan na een jaar ga opruimen en het is ongebruikt, dan eindigt het op MP.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Okt 2017 14:24

Re: Gegeven dingen verkopen

Elliot schreef:Ik vind dat in principe niet kunnen, maar met kleertjes voor D. is dat bij mij ook wel eens voorgekomen. Ik heb zoveel gekregen van allerlei verschillende mensen dat ik écht niet meer weet wat ik zelf heb gekocht, wat ik cadeau heb gekregen en wat ik tweedehands heb gekregen. Ik heb dus vast en zeker wel eens iets op zo'n Facebook marktplaats gezet wat ik van iemand heb gekregen.


Dit inderdaad.
Ik weet het echt niet meer van wie ik wat heb gekregen door m'n vergeetachtigheid na de bevalling. Van sommige dingen wel maar niet van alles. Die dingen ga ik dat niet niet verkopen. Maar ik zou het wel voor een zacht prijsje verkopen. Vooralsnog verkoop ik sowieso geen babykleding ivm een mogelijke tweede dus tegen die tijd weet ik waarschijnlijk nog minder van wie wat was. En wie weet doneer ik tegen die tijd wel wat.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Okt 2017 18:08

Re: Gegeven dingen verkopen

Fauve schreef:Ik heb hier wel met 2 vrouwen ruzie door gekregen waardoor ik mijn spullen niet meer weggeef.
Het ging om babyspullen. Veel spullen. Denk aan een Bumbo zitje, voetenzak, buggy, speelgoed, heeeeeeel veel kleertjes, flesjes, kolfzakjes enz.
Had mevrouw het gewoon daarna op Marktplaats gezet en die link op Facebook, waardoor ik erachter kwam en pislink werd. Ik reageerde of ze altijd gegeven spullen verkoopt... heb geen contact meer met haar nu. Vind dat gewoon zo vreselijk ondankbaar...
Verder iemand uit de buurt die vroeg of ik nog Z8 kleding had... had dat gegeven aan haar want het was behoorlijk vaal en pillig... nadat het kindje uit de maat is staat het te koop op een facebookgroep voor 3 euro....
Ben er wel klaar mee, met mensen blij maken door spullen aan ze te geven.
Alle te kleine kleertjes gaan nu naar de kinderopvang.... vind t wel zo fijn dat het goed terecht komt.
De bovenste had nog zelfs geappt naar me dat de kleertjes niet haar smaak waren en ze liever neutrale (genderneutrale) kleding wilde.
Begrijp niet hoe mensen zo brutaal durven te zijn eigenlijk. :eyes:

Werd dat dan verkocht zonder dat ze het zelf gebruikt hadden? Want dat zou mij ook wel storen denk ik, je geeft iets weg om iemand er een plezier mee te doen.
Maar als diegene het gebruikt heeft maakt het mij daarna niet uit wat diegene er mee doet. Ook weer weggeven, of verkopen, of er spaghetti van maken, couldn’t care less.
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Okt 2017 19:15

Re: Gegeven dingen verkopen

Urban Naked schreef: Maar als diegene het gebruikt heeft maakt het mij daarna niet uit wat diegene er mee doet. Ook weer weggeven, of verkopen, of er spaghetti van maken, couldn’t care less.

Eens. Als ik een cadeau heb gehad en dit na een tijdje vervang door iets nieuws, verkoop ik het oude gerust. Met speelgoed en kleding voor A net zo, daar is hij op een gegeven moment klaar mee.
Mijn zus schuift heel wat spullen aan mij door, zonder dat ik hier voor hoef te betalen. Als ik daar wat van verkoop, koop ik er wat van voor haar kinderen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron