Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een rijbewijs?

Heb jij een rijbewijs

Ja!
117
91%
Nee, maar ik heb nu wel rijles
3
2%
Nee, maar ik wil mijn rijbewijs in de toekomst wel gaan halen
5
4%
Nee, geen behoefte aan
2
2%
Nee ik kan nooit een rijbewijs halen (bijvoorbeeld door een beperking o.i.d.)
2
2%
 
Aantal stemmen : 129
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 11:06

Heb jij een rijbewijs?

:banaan:
rijbewijs?!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 22 Mei 2017 11:07

Re: Heb jij een rijbewijs?

Yep.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Mei 2017 11:10

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja. Inmiddels alweer 14 jaar.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Mei 2017 11:12

Re: Heb jij een rijbewijs?

Yep. Auto sinds 18e en motor sinds 21e.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Mei 2017 11:12

Re: Heb jij een rijbewijs?

Gelukkig wel.
Nu zo'n 12 jaar voor de auto en 5 jaar voor de motor.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 22 Mei 2017 11:12

Re: Heb jij een rijbewijs?

Yes!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Mei 2017 11:14

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, ik vind het altijd een hele eyeopener als mensen dus géén rijbewijs hebben. Maar dat ligt meer aan mij :-)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Mei 2017 11:15

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb ook een rijbewijs vanaf mijn 19e.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 11:16

Re: Heb jij een rijbewijs?

Caro schreef:Ja, ik vind het altijd een hele eyeopener als mensen dus géén rijbewijs hebben. Maar dat ligt meer aan mij :-)

Ik ook. Dit topic komt ook naar aanleiding van m`n schoonzus die geen rijbewijs heeft. Ze hebben 2 kids en mijn broer is vaak weg voor zaken. Als we dan eens een feestje hebben o.i.d. kan ze nooit zelf komen. Zou me echt zo beperkt voelen dan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mei 2017 11:17

Re: Heb jij een rijbewijs?

Mijn auto heb ik vanaf mijn 18de en mijn motor vanaf mijn 24ste.
Kom er net achter dat ik al gewoon 8 jaar mijn motorrijbewijs heb. Ik dacht veel korter haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Mei 2017 11:18

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, ik heb mijn rijbewijs al 12 jaar. Op de dag dat ik 18 jaar werd ben ik direct begonnen en 21 lessen (3 maanden) later had ik het destijds felbegeerde roze papiertje in handen. Zou ook echt niet meer zonder kunnen/willen.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mei 2017 11:18

Re: Heb jij een rijbewijs?

Cotton schreef:
Caro schreef:Ja, ik vind het altijd een hele eyeopener als mensen dus géén rijbewijs hebben. Maar dat ligt meer aan mij :-)

Ik ook. Dit topic komt ook naar aanleiding van m`n schoonzus die geen rijbewijs heeft. Ze hebben 2 kids en mijn broer is vaak weg voor zaken. Als we dan eens een feestje hebben o.i.d. kan ze nooit zelf komen. Zou me echt zo beperkt voelen dan.

Ik heb nu na 3 jaar geen auto meer, dat is ook behoorlijk wennen. Gelukkig nog wel een motor, maar boodschappen doen en zo moet toch echt met de fiets nu.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2017 11:19

Re: Heb jij een rijbewijs?

Al 14 jaar.. snap niet dat mensen geen rijbewijs halen die het wel kunnen halen..
<<

Anoniem278

Bericht 22 Mei 2017 11:24

Re: Heb jij een rijbewijs?

Nee, ik niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 11:27

Re: Heb jij een rijbewijs?

Caro schreef:Ja, ik vind het altijd een hele eyeopener als mensen dus géén rijbewijs hebben. Maar dat ligt meer aan mij :-)



Hoezo vind je dat een eyeopener?
<<

Anoniem252

Bericht 22 Mei 2017 11:28

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja ik heb hem nu sinds een jaar of zes. Maar mijn moeder heeft er bijvoorbeeld geen. Ik snap het wel hoor. Zij heft ooit lessen gehad maar vond het doodeng om te rijden.
Wij wonen midden In het land, heel goed openbaar vervoer. Ik zou als ik niet onregelmatig werkte best zonder kunnen. Maar ik wil het niet Haha. Kan me voorstellen als je in een of andere uithoek woont dat het onhandig is.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 11:30

Re: Heb jij een rijbewijs?

ChiQ schreef:Al 14 jaar.. snap niet dat mensen geen rijbewijs halen die het wel kunnen halen..


Dat snap ik dus ook niet en vind het vrij dom eigenlijk. Het is ook handig in noodgevallen. Bijv. als mijn man niet goed wordt achter het stuur kan ik het overnemen. Wordt hij thuis niet goed, dan rijd ik zo naar het ziekenhuis en meer van die redenen.
Zolang je geen beperking hebt dat het onmogelijk is vind ik gewoon dat je het moet halen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mei 2017 11:31

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ja, vanaf m'n 18e en m'n E rijbewijs heb ik vanaf m'n 20e.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2017 11:31

Re: Heb jij een rijbewijs?

caribbeanlover schreef:
ChiQ schreef:Al 14 jaar.. snap niet dat mensen geen rijbewijs halen die het wel kunnen halen..


Dat snap ik dus ook niet en vind het vrij dom eigenlijk. Het is ook handig in noodgevallen. Bijv. als mijn man niet goed wordt achter het stuur kan ik het overnemen. Wordt hij thuis niet goed, dan rijd ik zo naar het ziekenhuis en meer van die redenen.
Zolang je geen beperking hebt dat het onmogelijk is vind ik gewoon dat je het moet halen.

Als je er niet naast zit kan dat ook niet, dus dat is geen reden. Daarnaast is het gewoon de bedoeling dat je 112 belt als je man thuis niet goed wordt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Mei 2017 11:33

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 9 jaar. Meteen op mijn 18e gehaald.

Ik snap overigens wel dat niet iedereen een rijbewijs heeft, het is niet gratis ofzo.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mei 2017 11:34

Re: Heb jij een rijbewijs?

Voor een noodgeval heb je 112. Als mijn man thuis niet goed wordt ga ik niet met hem rijden hoor, dan stress ik zelf de pan uit waarschijnlijk.

Er zijn ook zat mensen die niet kunnen fietsen. Zolang ze daar zichzelf gewoon mee redden is er lijkt me niks aan de hand.

Ik heb m'n rijbewijs zelf wel.
#teammaple🍁
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Mei 2017 11:34

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik snap niet wat de reden is dat ik een rijbewijs zou moeten halen, alleen maar omdat ik het kan. Ik kan overal heen waar ik heen wil en in noodgevallen bestaat 112.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mei 2017 11:35

Re: Heb jij een rijbewijs?

Klopt, maar iemand die het wel heeft kan het beter en er beter op reageren. Het is niet perse de bedoeling om 112 te bellen als het niet heel erg is niet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Mei 2017 11:37

Re: Heb jij een rijbewijs?

Ik heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 21e, het was gewoon echt niet nodig, ik woonde in Amsterdam, had echt geen auto nodig. Maar ben toch blij dat ik 'm toen gehaald heb, daarna ben ik verhuisd naar Hilversum en nog een tijdje later naar Steenwijk en al vrij snel kreeg ik een auto van mijn schoonvader (die 'm niet meer mocht gebruiken) en dat was echt heel fijn en makkelijk!

Inmiddels rijd ik dus al jaren en met heel veel plezier ook. Sterker nog, als we met het gezin op pad gaan ben ik meestal de gene die rijdt. Overigens niet alleen omdat ik het leuk vind en mijn vriend niet zo nodig hoeft maar ook omdat ik anders wagenziek word :palm: .

A. had geen rijbewijs, dat was soms echt wel heel erg onhandig, vooral in de periode dat hij nog veel te ziek was om te fietsen. Maar voor noodgevallen belden we een ambulance en voor iets minder nood een taxi. Ik ben voor de derde opname tijdens mijn zwangerschap ook met een taxi gegaan. Natuurlijk was het fijn geweest als mijn man me toen even had kunnen brengen en bij me was geweest toen ik opgenomen moest worden. Maar het was nu eenmaal niet zo dus regelden we dat anders.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 22 Mei 2017 11:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Mei 2017 11:37

Re: Heb jij een rijbewijs?

caribbeanlover schreef:Klopt, maar iemand die het wel heeft kan het beter en er beter op reageren. Het is niet perse de bedoeling om 112 te bellen als het niet heel erg is niet.
Iemand die wel een rijbewijs heeft kan wat beter?

Volgens mij spreekt iedereen hier alleen van 112 bellen in geval van nood. Niet als je je knie hebt gestoten.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers