Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag ivm aangetekende brief.

<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mrt 2017 12:46

Vraag ivm aangetekende brief.

Als je een aangetekende brief krijgt, dan bellen ze toch aan zodat ze weten dat de ontvanger die aan heeft genomen? Als de ontvanger niet thuis is doen ze dan een briefje in de bus zoals bij een pakket?
<<

Anoniem316

Bericht 22 Mrt 2017 12:48

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Volgens mij komen ze dan later nog weer.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Mrt 2017 12:49

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Ik begreep laatst dat dat niet gebeurde. Het is gewoon een normale verzending maar dan extra verzekerd ofzo. Ik snapte er niet veel van, maar dat is hoe ik het laatst begreep van onze receptioniste.
<<

anoniem213

Bericht 22 Mrt 2017 12:51

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Iemand moet ervoor tekenen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mrt 2017 12:54

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

June schreef:Iemand moet ervoor tekenen.
Persoonlijk ook, toch?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mrt 2017 12:57

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

June schreef:Iemand moet ervoor tekenen.


Dat dacht ik dus ook, maar wist ik niet zeker. Het is denk ik bedacht met het idee dat de ontvanger dan niet kan zeggen niks te hebben gehad toch? Maar ja, de ontvanger kan ook weigeren het aan te nemen het is immers geen verplichting.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 22 Mrt 2017 13:10

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Klopt maar als het bijvoorbeeld een besluit is van een overheidsinstantie dan wordt het besluit beschouwt als zijnde uitgereikt en, ik noem maar wat, een bezwaartermijn gaat dan dus wel lopen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2017 13:13

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Als je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus en moet je hem ophalen bij het postkantoor
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mrt 2017 13:14

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Blunt schreef:Klopt maar als het bijvoorbeeld een besluit is van een overheidsinstantie dan wordt het besluit beschouwt als zijnde uitgereikt en, ik noem maar wat, een bezwaartermijn gaat dan dus wel lopen.


Ja maar dan kan de ontvanger toch nog weigeren het aan te nemen?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 22 Mrt 2017 13:21

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Ja natuurlijk kan dat, weigeren. Ik heb geen idee om wat voor brief het gaat maar ik zeg allen maar, stel dat het dus een besluit is dan treedt dat wel gewoon in werking, ook als jij de brief niet aanneemt.
<<

Anoniem278

Bericht 22 Mrt 2017 13:25

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

http://www.wetrecht.nl/juridisch-bewijs ... verzenden/

Je hebt gelijk CBL. Als iemand weigert heb je eigenlijk geen moer aan aangetekend versturen.
Maar wat Blunt zegt klopt ook, de verzender heeft vanwege het verzendbewijs wel het bewijs in handen om waar nodig te kunnen laten zien dat er pogingen gedaan zijn om de ander/ontvanger op de hoogte te stellen.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 13:40

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Twee weken geleden kreeg mijn vriend een aangetekend poststuk. Maar we waren tot twee pogingen aan toe niet thuis. We kregen beide pogingen een briefje in de bus dat ze het morgen weer zouden proberen. We konden het bestemmingsadres niet wijzigen, zoals dat wel met pakketjes kan. Na de tweede poging heeft mijn vriend het kunnen halen bij een PostNL punt. Het was een oproep voor een rechtszaak die wij zelf hebben aangespannen tegen een instantie. Normaal krijgen we nooit iets aangetekend van Rechtspraak, ditmaal wel. Ik weet niet of het altijd zo werkt, maar bij ons werkte het zo wel.
<<

Anoniem184

Bericht 22 Mrt 2017 14:07

Re: Vraag ivm aangetekende brief.

Oproepen voor een rechtzaak gaan naar mijn weten altijd aangetekend inderdaad. Overigens gooien ze hier na de 1e keer niemand thuis ook een brief in de bus dat ze het op een ander tijdstip weer proberen. Als je de brief weigert heb ik geen idee wat er gebeurt maar dat hangt misschien ook wel een beetje af van waar die brief over gaat.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers