Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

<<

Anoniem193

Bericht 16 Mrt 2017 12:05

Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

In het weet je het al topic lees ik verschillende verwachtingen. Wat je graag wilt wat de regering gaat doen, waarom je voor een bepaalde partij hebt gekozen etc.
Wat doe jij zelf om je steentje bij te dragen?
<<

Geel

Bericht 16 Mrt 2017 12:45

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik probeer heel erg op mijn vleesconsumptie te letten. En waar ik voorheen nog weleens 'gewoon' vlees kocht, doe ik nu alleen maar bio of duurzaam.

Verder werk ik als zelfstandige en probeer ik met mijn artikelen bepaalde awareness te creëren. Ik ga naar de kerk, doe daar al jaren vrijwilligerswerk. Ik doneer aan goede doelen. Ik probeer om mijn straat, of iig het blok waar ik woon, actief te benaderen en te helpen. Zeker in de stad is het sneller ieder voor zich en dat probeer ik geregeld te doorbreken.

N.a.v. deze verkiezingen ga ik lid worden van een politieke partij.
Laatst gewijzigd door Geel op 16 Mrt 2017 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Mrt 2017 12:52

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

- Werken
- Stemmen
- Afval scheiden
- Flexitarisch eten
- Ik probeer vriendelijk en benaderbaar te zijn. Mensen komen vaak naar me toe om de weg te vragen, iets te pakken in de supermarkt etc.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2017 12:54

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik ga me de komende jaren verdiepen in vrijwilligerswerk. Misschien niet direct op de korte termijn maar dat is zeker iets waarmee ik een steentje bij kan dragen aan de maatschappij.
Let's discover the world together.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 16 Mrt 2017 12:55

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Vegetariër zijn, zo veel mogelijk melk en eieren weglaten (bv. niet puur kopen).
Heb besloten geen leer meer te kopen.
Lid van partij voor de dieren/Pink!
Lid van Viva las vega's
Vega evenementen bezoeken
Petities voor verbeteren dierenwelzijn tekenen
Vriendelijk zijn tegen iedereen
We blijven zonder kinderen
Laatst gewijzigd door Briggy op 16 Mrt 2017 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 16 Mrt 2017 12:59

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik werk.
Ik doe vrijwilligerswerk.
Ik stem.
Ik scheid mijn afval.
Ik eet niet elke dag vlees.
Ik probeer behulpzaam en toegankelijk te zijn naar mijn medemens.
Ik maak zo veel mogelijk gebruik van de fiets of ik wandel. (Al ga ik wel met de auto naar mijn werk).
Ik maak zo weinig mogelijk gebruik van verpakkingsmateriaal. Ik koop veel producten bij de boer of biologische winkel waar producten minder verpakt worden.
Laatst gewijzigd door Anoniem210 op 16 Mrt 2017 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 16 Mrt 2017 13:12

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Persoonlijk verwacht ik niet het uiterste van het kabinet. Ik vind vooral dat ik verantwoordelijk ben voor mijn leven. Ik hoop binnenkort weer aan het werk te kunnen. Ook hoop ik dat mijn vriend wordt afgekeurd, omdat werken iets is dat hij niet volhoud, maar hij wil zijn steentje bijdragen door vrijwilligerswerk te gaan doen. Een paar uurtjes koffie drinken/spelletjes spelen/wandelen met ouderen denkt hij te kunnen volhouden. Dat is afwachten, maar ik vind het een goede intentie. We scheiden ons afval, we zetten niet onnodig de verwarming aan en we stemmen als er gestemd mag worden. We proberen ook steeds meer biologisch te eten. Dat gaat ook meer automatisch, omdat we sommige producten lekkerder vinden. Bijvoorbeeld vlees, sauzen en aardappelen.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 16 Mrt 2017 13:22

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik werk.
Ik eet niet dagelijks vlees.
Vlees alleen van de slager en biologisch vlees. Nooit kilo knallers.
Ik doe vrijwilligerswerk.

Wij kunnen hier thuis nog wel een slag slaan in het scheiden van afval (we scheiden nog niet alles), minder water verbruiken en minder vaak de verwarming aan doen. Daar zijn we wel mee bezig maar hebben we nog wel wat stappen in te zetten.
<<

Zero

Bericht 16 Mrt 2017 14:05

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik ben aan het overwegen om me ook bij GroenLinks aan te sluiten als vrijwilliger. Ik weet wel dat 'alle kleine beetjes helpen' en dat het begint bij jezelf, maar dat vind ik eigenlijk nog niet genoeg. Ik wil graag meer doen, maar ik heb geen idee eigenlijk wat ik kan doen. Dus ik ga dat eens informeren.
Maar ik stel het nog wel eventjes uit. Herstel is nu mijn eerste prioriteit.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Mrt 2017 14:23

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik werk, maak gebruik van de kinderopvang, ik ga geen elftal op de wereld zetten, ik geef onderwijs en maak de nieuwste generatie bewust van de klimaatproblematiek, ik scheid afval, probeer zoveel mogelijk producten vers en direct bij de boer te kopen, ik pak zoveel mogelijk de fiets of ik loop, ik vermijd reizen per vliegtuig..

Ik wil binnen nu en een paar jaar elektrisch rijden en we willen zonnepanelen.

Wat ik verwacht van de regering is een investering in goed onderwijs en betere werkomstandigheden, betere zorg en werkomstandigheden, een duidelijk meer aanwezig beleid voor het klimaatprobleem (sluiten van de kerncentrales, kilometerheffing), een hogere belasting voor de rijksten en zo heb ik nog een hele waslijst.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Mrt 2017 14:50

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Beetje raar topic dit. Je kunt zelf moeilijk bijdragen leveren als je wilt dat bijv een bepaalde snelweg wordt doorgetrokken of zo... Al heb ik hiervoor wel bijkomsten over verkeersplannen van de gemeente bezocht.

Enige zaken die in dit topic genoemd worden is milieu. Nu scheiden wij ook veel en proberen verspilling tegen te gaan, maar dan nog stem ik niet GL bijvoorbeeld want links zal ik nooit stemmen. Dat heeft meer met bewust leven te maken.
<<

Anoniem221

Bericht 16 Mrt 2017 14:53

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Fred :palm:

Helemaal prima dat je zover doordenkt, maar niemand die dit van je vraagt. De vraag is heel simpel: Wat doe jij voor jezelf!? Leg je voor jezelf een snelweg aan? Prima. Maar als je dat van de overheid verwacht, dan gaat er toch iets mis in jouw denken.
<<

Geel

Bericht 16 Mrt 2017 14:53

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Vind ik helemaal niet raar Fred. Er zijn bij ons in de buurt plannen om een woonwijk te bouwen en daarvoor een park te laten verdwijnen. Daar ga ik me mee bemoeien.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Mrt 2017 17:34

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Precies Geel.. Zoiets bedoel ik. Al heb ik in dit geval over de A77 doortrekken richting de A50 en dan ten hoogte van Veghel of zo aansluiten. Nu gaat al het vrachtverkeer via dorpskernen en willen ze rondwegen om verschillende dorpskernen heen gaan leggen. Dat gaat het probleem maar tijdelijk oplossen denk ik en vind ik zonde van de investering. Dan maar in een keer goed doen en gelijk de A77 doortrekken wat Gennep en Boxmeer graag willen (zijn die plaatsen beter bereikbaar vanaf Den Bosch/Eindhoven en kan het vrachtverkeer ook sneller naar Duitsland vanaf die plaatsen). Het probleem hier is alleen dat lang niet alle gemeentes met elkaar in gesprek hierover gaan en allemaal oplossingen voor hen zelf zien met een randweg om hun plaats heen. Sorry... mijn frustratie...

Lastig punt Geel. Bouwgrond is nml wel een inkomstenbron van de gemeente. Echter als op het bestemmingsplan van het park groenvoorziening zit dan mag het niet zo maar. In mijn ouderlijke woonplaats en woning hebben we een weitje en daar zou makkelijk nog een woning gebouwd mogen worden, maar dat mag juist niet omdat volgens de gemeente het landelijk karakter verloren gaat want het zou een mooi doorkijkpunt zijn. Zo zijn er nog tig plaatsen waar niet gebouwd mag worden omdat anders het landelijk karakter verloren zou gaan. Gooi het daarop bij het park en dat de leefbaarheid dan achteruitgaat (wellicht waardedaling van je woning). Al zal het wel lastig worden want tegen gemeenteplannen kun je bijna niets bereiken.
<<

Zero

Bericht 16 Mrt 2017 18:11

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Fred schreef:Beetje raar topic dit. Je kunt zelf moeilijk bijdragen leveren als je wilt dat bijv een bepaalde snelweg wordt doorgetrokken of zo... Al heb ik hiervoor wel bijkomsten over verkeersplannen van de gemeente bezocht.



Maar dit is dan toch precies de essentie van dit topic? Je bemoeit je met de overheid, op welk vlak je dat doet is natuurlijk maar net waar je zelf mee in aanraking komt (in jouw geval dus asfalt)
Ik loop nu te bakkeleien met de gemeente over mijn bijstand, dus dat is ook iets waar ik veel partij programma's op heb nagelezen en wat ik belangrijk vind voor de toekomst. Los van milieu.
Dat is een beetje mijn interpretatie van dit topic ; waar/wanneer ga jij je bemoeien met de overheid?
<<

Anoniem184

Bericht 16 Mrt 2017 18:42

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Fred, ruim 20 jaar terug was er al een slogan: "Een betere wereld begint bij jezelf". Ik denk dat dat een beetje de strekking ks van dit topic. Op gebied van milieu, samenleving, economie, mentaliteit, etc.
<<

anoniem213

Bericht 16 Mrt 2017 18:54

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Een gezelligere wereld begint in elk geval niet bij Fred.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2017 19:00

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

Ik moet wel zeggen dat ik echt even goed over deze vraag moest nadenken. Vond het wel een hele goede vraag eigenlijk.

Want milieukwesties zijn redelijk makkelijk om zelf je eigen steentje aan bij te dragen, bijv afval scheiden etc.
Maar inderdaad, waar draag je verder aan bij?

Zo ben ik inderdaad betrokken geweest bij de herinrichting van een recreatiegebied hier in het dorp. Je kunt wel gaan lopen blaten achteraf dat je het ergens niet mee eens bent, maar je kunt nog beter betrokken zijn. Zeer klein en lokaal, maar hey, it's something.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Mrt 2017 19:01

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

@ Maple... Oké, ik ging er meer vanuit wat jij doet aan de standpunten van de partij waarop je stemt.

Iedereen weet dat de linkse partijen over het algemeen meer milieubewuste standpunten hebben, maar dat wil niet zeggen dat mensen die rechts stemmen niet milieubewust zijn.

Overigens kwam Klaver zelf vandaag het binnenhof binnen gereden in een dikke diesel (over het goede voorbeeld geven als meest milieubewuste partij).

Overigens neem ik zelf wel eens de bus naar de stad. Vaak goedkoper (6 euro voor dagretourtje buiten de spits, dus niet de ov-chipkaart gebruiken want dat is duurder) en ook nog milieuvriendelijker. Auto zet ik dan bij de betreffende bushalte want fietsen daarna toe is te ver.
<<

Anoniem249

Bericht 16 Mrt 2017 20:27

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

> Ik help een vluchteling met zijn Nederlands.
> Ik winkel zoveel mogelijk lokaal, dus ga alleen voor het hoogst nodige naar de supermarkt. Ik koop zoveel mogelijk bij m'n lokale groentenboer, visboer, bakker, drankenwinkel, plantenwinkel etc.
> De left overs van lunch geef ik altijd aan de daklozen die vlakbij kantoor zitten
> Ik eet nog maar 2x per week vlees
> Ik probeer anderen altijd te behandelen, hoe ik zelf behandelt zou willen worden. Ook al ben ik chagrijnig, moe, gehaast of gestrest. (dit lukt alleen niet altijd)

Onlangs heb ik me opgegeven als buddy voor een eenzame oudere in mijn buurt, maar ben nog niet gekoppeld. Wat ik daar lastig aan vind is dat je minimaal 2-3 uur per week MOET spenderen. Ik hou van reizen en vind het moeilijk dat mijn buddy zich daardoor in de steek gelaten kan voelen. Ik ben van plan dan op ons wekelijkse tijdstip uitgebreid te facetimen/skypen.

EDIT: oh ja en ik fiets altijd alles.
<<

Anoniem249

Bericht 16 Mrt 2017 20:29

Re: Verwachtingen tov regering, wat doe je zelf?

June schreef:Een gezelligere wereld begint in elk geval niet bij Fred.

Het zou je buurman maar zijn! Of erger nog je directe collega.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31