Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Heb jij al gewinkeld op afspraak?

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 10:34

Heb jij al gewinkeld op afspraak?

Wie heeft er al gewinkeld? 😉
Ik heb vandaag 3 "afspraken" bij winkels.. ben benieuwd!
Vind je dit fijn of juist stom?
Laatst gewijzigd door kippetje op 04 Mrt 2021 10:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem303

Bericht 04 Mrt 2021 10:37

Re: Heb jij al gewinkeld op afspraak?

Nog niet. Ik wacht tot ik écht wat nodig heb maar dat is nog niet voorgekomen (in andere winkels dat de supermarkt en drogist). Ik ben ergens ook een beetje bang om met lege handen weer de winkel te verlaten als ik bij nader inzien toch niet kan vinden wat ik zoek, zou me dan toch wat opgelaten voelen :redface:
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 10:40

Rixt schreef:Nog niet. Ik wacht tot ik écht wat nodig heb maar dat is nog niet voorgekomen (in andere winkels dat de supermarkt en drogist). Ik ben ergens ook een beetje bang om met lege handen weer de winkel te verlaten als ik bij nader inzien toch niet kan vinden wat ik zoek, zou me dan toch wat opgelaten voelen :redface:

Precies dit!
04-12-2013
03-05-2016

Instagram: Huis4_
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:40

Nee, maar ik heb er wel een vraag bij:

Voel je je eerder genoodzaakt cq min of meer verplicht om iets te kopen bij een winkel waar je een afspraak hebt staan?
Dit vraag ik omdat als je op afspraak naar een winkel gaat en achteraf niets koopt de winkelier vast zal denken: "Wat als iemand anders nu mijn winkel had bezocht waar tegen ik nu nee heb moeten zeggen omdat ik al vol zit op dit tijdstip? Die had vast wel iets gekocht".

Ik denk dus dat mocht ik gaan winkelen op afspraak ik eerder een schuldgevoel zal hebben als ik niets zal kopen bij een winkel waar ik een afspraak heb staan. Het voelt als veel minder vrijblijvend rondkijken dan winkelen zonder afspraak.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:42

Ik vind het ingewikkeld, haha. Of dat ik voor mijn gevoel voor te weinig iets ga halen dan. Ik heb bijvoorbeeld echt een aardappeldunschiller en bakvorm nodig. Maar om daar nou een afspraak voor te maken.
Kies ik toch sneller voor bol. Maar ja, doe ik dan mijn lokale ondernemers niet te kort?
🩷 jan '16
💙 nov '18
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 10:43

Nee, want ik wil rustig rond kunnen kijken, en niet na 8 min een dame zegt mevrouw uw tijd is bijna om. Dan wordt ik helemaal gestresst.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:53

Ik heb echt nieuwe bh’s nodig (lees: ik heb nog maar 1 goede en daarvan zie ik de beugel al door de stof heen komen) dus ik zit er wel aan te denken om een afspraak bij een zaak te maken.
Voor gewoon winkelen zou ik mij ook een beetje gehaast en opgelaten voelen, denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 10:54

Nee want ik heb tot nu toe niks nodig.

Ik wilde wel een bepaald Rituals product hebben maar dat hadden ze niet bij de winkel hier in het dorp dus click and collect kon alleen in Amsterdam. Toen heb ik het toch maar gewoon op hun website besteld.

Ik kan me wel voorstellen dat als ik eenmaal een lijstje bij elkaar heb verzameld van producten die ik bijv bij de Hema wil kopen, dat ik daarvoor wel even een afspraak maak en in tien minuten red ik dat makkelijk dan.
Maar kleding in tien minuten kopen zie ik weer niet zitten. Of nou ja, misschien wel, ik houd helemaal niet van kleding kopen, misschien zou dit juist fijn zijn haha. Maar nee. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik daar gebruik van ga maken.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:56

Ik ga morgen, schoenen kopen voor de kinderen en dat wil ik toch wel graag echt laten passen enzo. We hebben 20 minuten.
Ik voel me wel erg verplicht om dan daar ook iets te kopen, maar heb wel voor een winkel gekozen waar ik over het algemeen ook slaag voor de kinderen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 10:57

Ik heb dit nog niet gedaan en ben het ook nog niet van plan. Ik vind het voor de winkeliers wel fijn dat er weer mogelijkheden zijn, al is het minimaal en lijkt me een winkel openen voor zo weinig mensen eigenlijk ook niet bepaald rendabel.. Ik ben zelf wel gewend aan online shoppen nu, deed dat voor corona al vrij vaak en nu dan voor nagenoeg alles. Vind het wel prima zo, als de winkels weer normaal open mogen dan ga ik wel weer.

Al zou ik nu naar een winkel willen, ik heb voor de lol eens gekeken bij enkele winkels en die staan al ver vooruit volgepland. Dan kan ik net zo goed online bestellen en laten bezorgen of mijn bestelling ophalen. Mocht ik iets nodig hebben waarvoor ik liever echt naar een winkel ga, dan wil ik wel een afspraak maken. Mogelijk binnenkort met zoon voor nieuwe schoenen, kijken of dat ergens op afspraak kan. Schoenen shoppen met hem is meestal wel wat lastiger en het lijkt me ook omslachtig om allerlei paren schoenen te moeten bestellen en terugsturen.

Wat ik nu wel mis is de kringloopwinkel, ik hou van snuffelen in de kringloop. Hij is hier op afspraak open en je kunt dan een afspraak inplannen voor een half uur. Maar ook dat loopt storm en ik vind het voor mezelf ook niet bepaald noodzakelijk om daar te gaan funshoppen, dus ik laat het voor nu even voor wat het is.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Ik heb voor morgen een afspraak bij een schoenenwinkel voor ons dochtertje. Ze moet echt nieuwe schoenen maar online kopen vind ik zo lastig met die kindervoetjes! Dus daarvoor vind ik het wel handig dat we langs kunnen gaan.
(Een afspraak bij deze winkel is trouwens 30 minuten. En schoenen passen vind ik normaal maar een gedoe met dochter omdat het altijd druk is in de winkel en zij dan natuurlijk net weigert te passen. Ik verwacht dus dat het wel relaxt is zo rustig :smile: )
Andere winkels zoals een Action zou ik ook niet zo snel doen, dan ben ik nog altijd eerder geneigd om het via Click en Collect te doen.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem304

Ik ga morgenmiddag met m'n moeder naar het tuincentrum. We hebben een half uur gereserveerd.

En volgende week ga ik nog een keer want ze hebben een speciale plant voor me besteld. Maar die afspraak staat nog niet.

En ik moet even naar de Action, maar nog geen afspraak gemaakt. Click en Collect heeft niet wat ik moet.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:01

Ik heb heel veel afspraken staan: zaterdag 20 min bij Hema voor babyspullen, een uur voor nieuwe bh’s en 40 min voor gordijnen.
Maandag hebben we een uur bij de babypark.
Daarnaast heb ik al een afspraak bij de kapper gehad, staat er een massage gepland evenals pretecho en mani+pedicure.

Qua winkels is het allemaal nodig met een baby op komst. Online kan wel, maar wil wel ook een klein beetje de ervaring. Ik ben dus niet bang dat ik ergens met lege handen vandaan kom.

Alle andere afspraken zijn niet perse nodig meer wel leuk/lekker. Omdat het nu weer mag, maak ik er ook graag gebruik van. Een beetje de economie spekken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 11:02

Ik dacht dat je maar 10 minuten mocht per winkel maar ik lees nu afspraken van 20/30/40 minuten. Dat kan dus wel? Dat heb ik gemist.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:03

Ja, maar ze mogen elke tien minuten nieuwe klanten binnen laten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mrt 2021 11:03

Marin schreef:Ik dacht dat je maar 10 minuten mocht per winkel maar ik lees nu afspraken van 20/30/40 minuten. Dat kan dus wel? Dat heb ik gemist.

Het is minimaal 10 minuten. De winkelier mag zelf bepalen hoe hij dat indeelt.
Action bijv. houdt zich ook echt aan die 10 minuten, maar bij veel andere winkels kan je gerust 2 of meer blokken reserveren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Mrt 2021 11:04

Oh oke, dat geeft wat perspectief voor kledingwinkels en tuincentra etc. Goed om te weten!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 11:05

Fred schreef:Nee, maar ik heb er wel een vraag bij:

Voel je je eerder genoodzaakt cq min of meer verplicht om iets te kopen bij een winkel waar je een afspraak hebt staan?
Dit vraag ik omdat als je op afspraak naar een winkel gaat en achteraf niets koopt de winkelier vast zal denken: "Wat als iemand anders nu mijn winkel had bezocht waar tegen ik nu nee heb moeten zeggen omdat ik al vol zit op dit tijdstip? Die had vast wel iets gekocht".

Oh voel me totaal niet verplicht om iets te kopen maar ben dit nu wel van plan anders maak ik geen afspraak😉 heb een lijstje van wat ik wil kopen dus dat red ik prima binnen de tijd. Action, hema en de zeeman!
Ik denk dus dat mocht ik gaan winkelen op afspraak ik eerder een schuldgevoel zal hebben als ik niets zal kopen bij een winkel waar ik een afspraak heb staan. Het voelt als veel minder vrijblijvend rondkijken dan winkelen zonder afspraak.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:05

Ja, ik ben gistermiddag naar de Hema geweest voor een kraamcadeautje. Maar 10 minuten winkelen vind ik echt niet fijn. Ik voelde me best wel gehaast. Echt rustig rondkijken en een beslissing maken is er niet bij. Dus hopelijk valt het cadeautje in de smaak...
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2021 11:06

Het voelt ook al weer een beetje als "normaal" dat het weer mag.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:07

Ik wil binnenkort voor schoenen voor de kinderen een afspraak maken.
En als het nieuwe tuinhuis er staat en de tuin verder leeg is naar het tuincentrum voor planten. Ik weet al wat ik wil en neem ze liever zo mee dan via de post oid.

De winkels mogen idd zelf een tijdsbestek inplannen wanneer iemand binnen is. Soms mag je ook bv 2 achter elkaar plannen, zodat je langer hebt maar die keus is aan de winkels zelf.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:23

Klopt! Bij de meeste kun je of meer tijd plannen (of even voor bellen) of meerdere tijdsblokken aanvinken.
Voor 10 minuten ga ik ook niet gauw winkelen. Dan voel ik denk ik teveel druk 😂

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:23

Oh! En ik maak overal lijstjes voor. Ik hoop dat dat helpt, omdat er niet echt tijd is om te struinen.

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2021 11:43

Gisteren ben ik met mijn jongste zoon (2,5 jaar) naar een schoenenwinkel geweest. De afspraakduur was 20 minuten en ik vond dit echt perfect! De verkoopster had volle aandacht en tijd voor ons en voor zoon was er zo geen afleiding door andere winkelende mensen. We zijn goed geslaagd!

Gistermiddag hadden we ook al een kappersafspraak voor beide zonen, die stond al langere tijd gepland. Alle zichtbare lockdown tekenen bij mijn kinderen (lees: lang haar en kapotte schoenen) zijn dus weer weg :smile:

Ik voel overigens wel druk om iets te kopen als ik zo'n afspraak maak. Maar dat is niet erg, want ik maak alleen afspraken als ik echt iets nodig heb en dan dus ook alleen bij winkels waar ik 99% zeker weet dat ik het ga kopen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Mrt 2021 12:03

Nog niet en het enige wat ik nu kan bedenken om een afspraak voor te maken is voor nieuwe schoenen. Ik heb twee weken geleden van één paar sneakers de zool doorgelopen en ik heb nu nog maar 1 paar. En ik heb graag twee paar sneakers. Dus ik ga kijken of ik voor morgen een afspraak kan maken in een winkel op weg van werk naar huis. Ik weet wat ik wil, ik hoop alleen dat ze het hebben.

Terug naar Algemeen