Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:01

Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Pfff mag ik even klagen.
Sinds anderhalf jaar sta ik bij een nieuwe huisartsenpraktijk ingeschreven. Dit ivm een verhuizing. Bij het inschrijven ging het al gelijk mis. Ik heet Mizz Jansen (eigen naam) - Smit (naam man) (fictieve namen). Maar volgens hen kon ik alleen Mizz Smit-Jansen heten. Keer of tien gezegd dat dat niet zo was, maar dat kon niet volgens het systeem. Ik was zwaar geirriteerd maar heb het zo gelaten met de gedachte dat regel ik dan wel als er iemand anders achter de balie zit.
Laatst moest ik voor de eerste keer sinds die anderhalf jaar naar de huisarts. Bij de balie aangegeven dat mijn naam verkeerd in het systeem stond. Nou dat konden ze makkelijk oplossen. Zo gezegd, zo gedaan. Bel ik net het ziekenhuis ivm een verwijzing, heet ik daarbij inderdaad Mizz Jansen - Smit. Maar hebben ze bij meisjesnaam Smit staan en andersom. Snappen jullie het nog?
Ik erger me kapot. Zo raar is dit toch niet? Die vrouw van het ziekenhuis snapte het en ging het aanpassen (of het lukt is natuurlijk een tweede). Maar daar bij de huisarts klopt het dus nog steeds niet.
Anyway, wat zouden jullie doen? Aangeven of zo laten? Kan ik hierdoor gezeik met de verzekering krijgen omdat het niet klopt? Pfff, ik snap werkelijk niet waar ze zo moeilijk over doen en waarom het volgebs hun systeem niet kan? Zo raar ben ik toch niet met mijn naamkeuze. Ik ben na deze irritatie (het is al vaker mis gegaan) bijna in staat mijn naam bij de gemeente te laten wijzigen naar Mizz Jansen zonder toevoeging.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Feb 2017 16:11

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik denk dat de systemen zo zijn ingericht dat je kan invullen: meisjesnaam en aangetrouwde naam.
Zodra er een uitdraai wordt gemaakt, verschijnt blijkbaar automatisch aangetrouwde naam - meisjesnaam.
Ik verwacht dat de systemen 'dom' zijn en er geen rekening mee houden dat je dit omgekeerd ook een (wettelijke) optie is.

Tsja wat ik zou doen, geen idee. Misschien weten waar het eventueel kan fout gaan qua betalingen?
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:18

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar dat is dan toch best raar? Want het is niet zo dat deze optie pas net bestaat...
Maar goed, uit pure ergernis heb ik toch net de huisarts gebeld. Ze hebben het gecheckt en het staat er goed. Blijkbaar zat de fout nu bij het ziekenhuis.... Die vrouw gaf aan het te hebben aangepast. Dus ik hoop maar dat het nu overal klopt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:19

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

En misschien onzin dat ik me zo druk erover maak, maar ik snap gewoon niet wat er zo moeilijk aan is.... :palm:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Feb 2017 16:19

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik zou me dan denk ik gewoon onder mijn meisjesnaam inschrijven. Dat is uiteindelijk de naam die je altijd nodig hebt bij belangrijke dingen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Feb 2017 16:19

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ja wat MissEnergy zegt. Haha ik snap niet dat je je daar zo kwaad over kunt maken. Ik heb dezelfde constructie als jij en merk ook dat het vaak verwarring oproept, maar ik vind dat niet heel raar of storend. Het is een vrij nieuwe optie en ik kan me voorstellen dat het voor menig mens verwarrend is.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:22

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ooh La La! schreef:Ik zou me dan denk ik gewoon onder mijn meisjesnaam inschrijven. Dat is uiteindelijk de naam die je altijd nodig hebt bij belangrijke dingen.


Ja, maar ik dacht bij Menzis heet ik Jansen-Smit, dus dan moet dat natuurlijk wel hetzelfde zijn. Naja, niet alleen bij Menzis natuurlijk, ik heet gewoon zo.
En ik durf nu niet meer te wijzigen, dat gaat dan geheid weer mis... :palm:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:23

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Elliot schreef:Ja wat MissEnergy zegt. Haha ik snap niet dat je je daar zo kwaad over kunt maken. Ik heb dezelfde constructie als jij en merk ook dat het vaak verwarring oproept, maar ik vind dat niet heel raar of storend. Het is een vrij nieuwe optie en ik kan me voorstellen dat het voor menig mens verwarrend is.


Nou ja, meer irritatie hoor. Maar dat het verwarrend is ok, maar als ik dan uitleg hoe het zit dan kun je toch gewoon de juiste naam in het juiste vakje zetten denk ik dan...

Zo nieuw is de optie toch niet trouwens? Ik ben al meer dan vijf jaar getrouwd en volgens mij kon het toen al een tijdje.

En ik heb geen zin in gezeik met de verzekering oid. Maar dat valt dus blijkbaar mee?
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 24 Feb 2017 16:29, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Feb 2017 16:24

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Mijn meisjesnaam wordt altijd verkeerd geschreven en declaraties worden prima vergoed ;) Ook als mijn mans naam niet achter de mijne staat.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:27

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ok, dat is in elk geval geruststellend.

Mijn meisjesnaam wordt ook heel vaak verkeerd geschreven maar daar moet ik meestal maar om lachen. Het is wel grappig wat mensen er allemaal van maken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Feb 2017 16:28

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik heb er nog nooit gezeur mee gehad hoor :)

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:30

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Elliot schreef:Ik heb er nog nooit gezeur mee gehad hoor :)


Gelukkig! Dan ga ik daar maar vanuit!
<<

Anoniem249

Bericht 24 Feb 2017 16:39

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik zou me daar echt niet druk om maken en het gewoon zo laten. Ik heb een vrij lastig te spellen voor- en achternaam en op al mijn diploma's etc staat mijn naam ook verkeerd. Ach ja, ze bedoelen mij ermee en dat snapt iedereen. Prima.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2017 16:44

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Bij mijn huisartsenpraktijk gebruiken ze alleen de achternaam van mijn man, terwijl ik bij de verzekering volgens mij gewoon met mijn meisjesnaam sta ingeschreven. Ik heb nooit gehoord dat het een probleem was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:47

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Thanks dames, ik ben weer gerustgesteld! Hoewel ik het irritant blijf vinden, maar ach, ik ben al weer over de ergste irritatie heen gelukkig.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:48

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Mijn oma doet het ook altijd verkeerd trouwens, die gebruikt op post altijd de naam van mijn man en dan ook nog verkeerd geschreven. Maar van haar kan ik het hebben. :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2017 16:48

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik snap wel dat het verwarrend is voor ze. Men gaat er over het algemeen toch vanuit dat de eerste naam de getrouwde naam is, en de tweede naam de meisjesnaam. Dat het dan verkeerd overkomt naar het ziekenhuis is irritant, dat snap ik ook, dat jij je er aan ergert. Maar ik vind het van hen uit niet heel gek gedacht.

Ik zou gewoon wijzigen naar alleen je meisjesnaam, dan is het misschien een stuk makkelijker.

Overigens heet ik bij de verloskundige in het ene systeem meisjesnaam en in het andere systeem getrouwde naam, dus binnen 1 praktijk kan het ook nog wel eens onoplosbaar zijn. Ach ja. Ik zeg gewoon altijd met X maar kan ook onder Y staan.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:51

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ja dat get verwarrend kan zijn, en niet het meest logisch, dat kan ik wel begrijpen Marin. Maar wat me dan irriteert is dat ik het rustig uitleg, en dat zij dan zeggen dat ik het fout heb of dat die naam niet kan (dat is me oprecht al meerdere keren gebeurd). Ja want ik zal zelf niet weten hoe ik heet... En het dan dus gewoon niet zo invoeren als ik aangeef.

Maar, ik ga het laten gaan, als het blijkbaar toch geen problemen oplevert!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Feb 2017 16:55

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik zou me daar niet druk om maken. Ik sta bij de huisarts nog ingeschreven op mijn eigen naam en bij het ziekenhuis met mijn hele achternaam. Bij mijn is het extra verwarrend want mijn man heeft 2 achternamen en ik heb van mezelf een tussenvoegsel dus 4 achternamen dat gaat nooit goed
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 16:58

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Haha Sarah, zoveel vakjes heeft het systeem van mijn huisarts vast niet, dat zou hier ook zeker misgaan. Ze kwamen nu al vakjes te kort. :smile:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Feb 2017 17:00

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ja is echt altijd dramatisch. Dan roepen ze mij op is het mevr boer van Groningen kooistra (niet de echte namen ) gaat echt nooit goed. Of ze denken dat 1 naam de voornaam is. Soms denk ik wel eeens had ik mijn eigen naam maar gehouden
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2017 17:05

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Ik werk in een ziekenhuis en heb in mijm vorige functie gewerkt als functioneel applicatiebeheerder van het ZIS. Het ZIS wat wij in het ziekenhuis hebben is van een van de grootste leveranciers in Nederland, dus grote kans dat wat ik nu ga typen ook zo is in jouw ziekenhuis.
Er is een veld meisjesnaam en een veld achternaam. Als dit allebei correct wordt ingevuld, wordt in overzichten gewerkt met Achternaam-Meisjesnaam. In jouw geval is dit dus fout, dus ik zou je adviseren om alleen je meisjesnaam door te geven.
Alleen de weergave-naam aanpassen gaat niet. Als iemand handmatig het systeem zo manipuleert dat in het veld meisjesnaam jouw aangetrouwde naam komt te staan en andersom, dan zal het tijdelijk goed in het systeem staan. Bij controles, gekoppeld aan je bsn, zullen de achternamen waarschijnlijk weer in de juiste velden worden gezet.
Kortom, je namen horen in de juiste velden te worden geplaatst. De weergave-opties zijn dus beperkt en inderdaad een beetje ouderwets.
Als een huisarts jouw digitaal verwijst naar het ziekenhuis zijn er bepaalde velden van beide systemen gekoppeld. In principe zou het zo moeten zijn dat wat de huisarts in veld meisjesnaam heeft staan, overgenomen wordt door het ziekenhuis. Dit kan veranderen door die controles gebaseerd op je bsn, zoals eerder genoemd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 24 Feb 2017 17:06

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Huh maar als je gewoon je dubbele achternaam opgeeft vragen ze dus bij dat soort instanties ook nog wat dan je meisjes en gehuwde naam is? Waarom boeit hen dat eigenlijk?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Feb 2017 17:08

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Luisa schreef:Huh maar als je gewoon je dubbele achternaam opgeeft vragen ze dus bij dat soort instanties ook nog wat dan je meisjes en gehuwde naam is? Waarom boeit hen dat eigenlijk?


Ja klopt. In principe is alles gekoppeld aan je meisjesnaam, die verandert namelijk nooit.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2017 17:08

Re: Huisartsenpraktijk vult mijn naam steeds verkeerd in

Green Pepper, dank voor de uitleg. Ik snap het maar vind het wel vreemd en nogal ouderwets eigenlijk.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron