Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opeens geld bijgeschreven

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Nov 2017 10:11

Opeens geld bijgeschreven

Ik heb opeens een bedrag van bijna €300,- op m’n rekening staan van één of ander zalencentrum. Onterecht dus. Het staat buiten kijf dat ik wil zorgen dat dat geld weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaar.
Maar hoe zouden jullie dat aanpakken?

-meteen zelf terugboeken naar het rekeningnummer waar het vandaan komt?
-dat zalencentrum bellen?
-m’n bank bellen?
-afwachten?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2017 10:12

Re: Opeens geld bijgeschreven

Gewoon zelf terugboeken.

En dan daarna het zalencentrum bellen dat je het teruggeboekt hebt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Nov 2017 10:18

Re: Opeens geld bijgeschreven

Cotton schreef:Gewoon zelf terugboeken.

En dan daarna het zalencentrum bellen dat je het teruggeboekt hebt.

Ja dit zou ik ook doen.

♥♥
<<

Anoniem258

Bericht 16 Nov 2017 14:15

Re: Opeens geld bijgeschreven

Ik zou eerst bellen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Nov 2017 14:44

Re: Opeens geld bijgeschreven

Ik zou ook eerst even bellen. Dan kunnen ze het uitzoeken en dan kan je daarna alsnog het geld terugstorten.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2017 14:46

Re: Opeens geld bijgeschreven

Girli schreef:Ik zou ook eerst even bellen. Dan kunnen ze het uitzoeken en dan kan je daarna alsnog het geld terugstorten.

En dan wachten tot zo'n bedrijf dat eens gaat uitzoeken? Gewoon meteen terugboeken en dan eventueel bellen. Dan merken ze het vanzelf. Ik zou daar echt niet op gaan zitten wachten hoor.

Je wilt niet weten hoe vaak wij bijvoorbeeld als bedrijf geld bijgeschreven krijgt wat je niet kunt verklaren. Wij boeken alles meteen terug. Degene die het geld weer terug ziet op z'n rekening zoekt dan maar uit wat hij of zij verkeerd gedaan heeft.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Nov 2017 15:00

Re: Opeens geld bijgeschreven

Ja ik zou het ook direct doen. Het is niet van jou, dus het moet sowieso terug naar de afzender. Ik houd er niet van om onterecht geld op m'n rekening te hebben staan, dan denk ik dat 't van mij is terwijl dat niet zo is.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Nov 2017 19:34

Re: Opeens geld bijgeschreven

Zakelijk zou ik ook direct terugboeken, maar nu zou ik toch eerst even overleggen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Nov 2017 20:22

Re: Opeens geld bijgeschreven

Ik zou ook eerst bellen, melden en gelijk terugboeken.
Als je het terugboekt zonder telefoontje heb je kans dat ze het gewoon nog een keer proberen.
vast een typfout in het rekening nummer.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2017 21:49

Re: Opeens geld bijgeschreven

Taeda schreef:Zakelijk zou ik ook direct terugboeken, maar nu zou ik toch eerst even overleggen.

Nu komt het toevallig van een zalencentrum, maar als je 300 euro van H. Jansen op je rekening krijgt kan je ook niet eerst bellen.
Nouja daarom zou ik het dus gewoon meteen terugboeken.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 01 Jan 2018 13:42

Re: Opeens geld bijgeschreven

Ik was het alweer vergeten totdat ik vorige week m’n administratie ging bijwerken.
Heb toen gebeld naar het zalencentrum en ze waren er die week ook zelf achter gekomen dat er iets mis was gegaan doordat ze een herinnering kregen van het bedrijf voor wie het geld eigenlijk bestemd was.
Ze waren blij verrast dat ik zo eerlijk was om te bellen. Ze vroeg of ik €250,- terug wilde storten en van de rest een mooie bos bloemen mocht kopen. Beste bos dus van bijna €50,-! :wink:
Dubbel leuk dus: en een goed gevoel dat ik gewoon zo eerlijk ben geweest ondanks dat m’n man zei dat ik het zelf moest houden én leuk dat eerlijkheid wordt beloond. :)
<<

Anoniem306

Bericht 01 Jan 2018 14:02

Re: Opeens geld bijgeschreven

Wat leuk dat zo'n mooie bos bloemen. Plaats je er een foto van, ik ben wel benieuwd hoe een bos van 50 euro eruit ziet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 01 Jan 2018 14:15

Re: Opeens geld bijgeschreven

MissBitchy schreef:Ik was het alweer vergeten totdat ik vorige week m’n administratie ging bijwerken.
Heb toen gebeld naar het zalencentrum en ze waren er die week ook zelf achter gekomen dat er iets mis was gegaan doordat ze een herinnering kregen van het bedrijf voor wie het geld eigenlijk bestemd was.
Ze waren blij verrast dat ik zo eerlijk was om te bellen. Ze vroeg of ik €250,- terug wilde storten en van de rest een mooie bos bloemen mocht kopen. Beste bos dus van bijna €50,-! :wink:
Dubbel leuk dus: en een goed gevoel dat ik gewoon zo eerlijk ben geweest ondanks dat m’n man zei dat ik het zelf moest houden én leuk dat eerlijkheid wordt beloond. :)


Dit is toch veel fijner zo dan het zelf houden. Hoe zou je man het vinden wanneer hij perongeluk geld naar de verkeerde overmaakt en mensen het houden.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Jan 2018 22:36

Re: Opeens geld bijgeschreven

Ik sluit me aan bij Fantine. Wat fijn dat het is opgelost, het zou me echt niet lekker zitten moest ik een bedrag krijgen dat niet voor mij is bedoeld. Wat aardig ook dat je €50,- zelf mocht houden voor een mooie bos bloemen. Heel lief!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Jan 2018 09:18

Re: Opeens geld bijgeschreven

Oh wat lief zeg dat je 50 euro mocht houden!
Al blijf ik er wel bij dat ik het direct had teruggestort, maar goed, het is nu ook opgelost. Geniet van je bloemen!

♥♥

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron