Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 15:36

Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Haaii, ik ben onverhoopt in een facebook discussie terecht gekomen met een reactie op een artikel van Lindanieuws (wat ik zelf niet eens volg :smile: ) waar ik kritiek op kreeg, daar reageerde ik weer op en toen was het hek van de dam.

Nu vraag ik me oprecht af.. Wat vinden jullie van dit filmpje en de reactie van de jongedame? Het gaat om catcalling.

http://www.dumpert.nl/mediabase/7054615 ... wraak.html
Laatst gewijzigd door Whatever op 22 Feb 2017 15:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 15:38

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

https://youtu.be/3TSQ1MnRCRI

Dit is het desbetreffende filmpje op YouTube met ondertiteling van wat er geroepen werd.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Feb 2017 15:41

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Ik snap haar boosheid heel goed. Ze had geen andere mogelijkheid die mannen terug te pakken dus ik vind het hartstikke goed.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Feb 2017 15:41

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Ik vind het geen zelfverdediging, ook geen losgeslagen stier overigens. Ik zie iemand die uitgedaagd wordt en die erachteraan gaat. Ik vind het ergens ontzettend goed, omdat ze ook eht wel te kakken wordt gezet door die mannen en wat zij zeggen kán echt niet. Nu mag zij dan weer geen spiegel losrukken maar goed. Ik snap de reactie wel.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 15:42

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Haha het zijn ook niet de enige twee opties hoor Caro en het was ook niet mijn standpunt, maar ik vond het een leuke extreme-tegenstellingen-topictitel. :smile:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Feb 2017 15:47

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Na het filmpje met ondertiteling te hebben gezien stel ik mijn mening bij. Vind het nog steeds niet echt Oke andermans eigendom te beschadigen maar kan me de reactie wel indenken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 15:54

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Dee schreef:Ik snap haar boosheid heel goed. Ze had geen andere mogelijkheid die mannen terug te pakken dus ik vind het hartstikke goed.


Maar moet je altijd iemand terug pakken? En op het moment zelf scheldt en mept ze al flink terug, dus waarom dan nog er achteraan?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 15:56

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Mijn standpunt was dus inderdaad dat die spiegel losrukken (en eigenlijk er uberhaupt achteraan gaan, maar dat zeg ik later pas) niet nodig was..
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Feb 2017 15:56

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Onder het YouTube filmpje staat dat het filmpje nep is.

Overigens kan ik me haar reactie wel voorstellen. Ik herken de frustratie wel, al zou ik nooit iets slopen zoals zij dat deed.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Feb 2017 15:58

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Haha heel goed van haar!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Feb 2017 16:00

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

girli schreef:Onder het YouTube filmpje staat dat het filmpje nep is.

Overigens kan ik me haar reactie wel voorstellen. Ik herken de frustratie wel, al zou ik nooit iets slopen zoals zij dat deed.


Ik vond het al zo raar dat er net op dat moment een motor rijdt, die dat nét allemaal filmt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 16:02

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Caro schreef:
girli schreef:Onder het YouTube filmpje staat dat het filmpje nep is.

Overigens kan ik me haar reactie wel voorstellen. Ik herken de frustratie wel, al zou ik nooit iets slopen zoals zij dat deed.


Ik vond het al zo raar dat er net op dat moment een motor rijdt, die dat nét allemaal filmt.


Dit was ik ook al tegen gekomen, stond ook bij de reacties daar. Overigens vind ik dat filmen niet zo raar, rijden wel meer motoren met een camera rond en dan kun je even dit fragment eruit knippen. Ik vind meer de zijspiegel erg makkelijk loskomen. Maar dat doet even niet af aan het scenario en de mogelijkheid daar een oordeel over te vellen toch?

Ik vond het namelijk vrij bizar dat vrijwel iedereen op facebook het een volstrekt normale en geoorloofde reactie vindt.
Laatst gewijzigd door Whatever op 22 Feb 2017 16:05, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 22 Feb 2017 16:04

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Zelfverdediging is het in elk geval niet. En wat zij doet is natuurlijk gewoon fout, maar eigenlijk vind ik het wel tof.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Feb 2017 16:04

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Oh nee, ik vind het vernielen geen normale reactie. Ook niet dat je iemand altijd moet terugpakken maar van de andere kant vind ik het we weer goed dat iemand eens iets terugdoet/ zegt. Want soms gaat het ook echt allemaal te ver, en ik vind ook niet dat je alles maar weer moet kunnen roepen naar vrouwen op straat.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Feb 2017 16:06

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Jij hebt oa op fb staan dat je terug zou schoppen oid, maar dat ging nu lastig.
Miss durfde ze op dat moment niks te doen, voelde ze zich in het nauw gedreven, aangezien ze haar klem gedreven hadden en ging ineens de knop om, om ze op die manier terug te pakken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2017 16:08

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Annemie schreef:Jij hebt oa op fb staan dat je terug zou schoppen oid, maar dat ging nu lastig.
Miss durfde ze op dat moment niks te doen, voelde ze zich in het nauw gedreven, aangezien ze haar klem gedreven hadden en ging ineens de knop om, om ze op die manier terug te pakken.


Nee, dat heb ik niet staan. Ik heb gezegd dat ik ooit een man een trap gegeven heb die mij op mijn kont sloeg. :wink: :angel: Dat zij niet kan schoppen snap ik ook wel. Ik zeg dat ik haar initiele reactie van terugschelden en terugmeppen/het busje meppen (terwijl ze ernaast staat) hartstikke goed vind, maar dat er achteraan gaan niet nodig is en die spiegel eraf slopen helemaal overtrokken en meer je eigen frustratie/agressie botvieren dan een reactie op de oorspronkelijke actie van hen (zij waren allang weggereden). Overigens komt ze op mij niet bepaald bang over, ook niet als ze direct naast haar staan, maar dat terzijde. Volgens mij was ze gewoon heel nijdig. :smile:
Laatst gewijzigd door Whatever op 22 Feb 2017 16:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Feb 2017 16:19

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Ohja dat was het, haha wel heel goed van je! :banaan:
Verder wat die vrouw betreft weet ik het ook niet hoe ze zich op dat moment voelde.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem187

Bericht 22 Feb 2017 16:55

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Ik zag de discussie idd voorbij komen op FB idd.

Ik zou zelf flink gescholden hebben maar dat is meer omdat ik iets slopen niet zou durven..
<<

Anoniem184

Bericht 22 Feb 2017 17:01

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Niet nodig, tja... weet jij veel wat je in een vlaag van verstandsverbijstering doet. Misschien doe ik dan ook wel dingen die achteraf niet zo slim en ook echt niet nodig zijn.
Ookal is het filmpje daadwerkelijk nep, zo'n reactie van iemand die uit de tent gelokt wordt, kan ik wel begrijpen.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Feb 2017 17:40

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Ik begrijp haar boosheid, maar was er zelf absoluut niet achteraan gegaan. Wel had ik het kenteken even genoteerd en een melding bij de politie gemaakt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 22 Feb 2017 17:51

Re: Zelfverdediging of losgeslagen stier? :p

Serendipity schreef:Ik zag de discussie idd voorbij komen op FB idd.

Ik zou zelf flink gescholden hebben maar dat is meer omdat ik iets slopen niet zou durven..


Haha ik ook!

De reactie van Exo, kenteken noteren en een melding maken bij de politie, vind ik een goede.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers