Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:02

Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Hallo ik eet sinds een maand of 3 geen vlees meer. Wilde het eerst een jaar proberen, kijken wat ik ervan vond. Maar ik ben er al wel uit, geen vlees meer voor mij. Ik eet nog wel vis maar weet niet of ik dat blijf doen in de toekomst. Twijfel soms zelfs over plantaardig eten. Of niet twijfelen, ik denk er wel steeds bewuster over na.

Ik weet dat er hier meer vegetariërs/pescotariër zijn. Hoe lang ben je dat al? Eet je ook geen vis? Vind je dat moeilijk?
Ik vind een soort kletstopic hierover wel leuk geloof ik, maar mijn vorige bloedde een beetje dood ik open gewoon een nieuwe :)

Er zijn ook een hele hoop mensen die 1 keer per week vlees eten of 1 keer per maand en dat is allemaal hartstikke leuk, heb ik ook jaren gedaan maar die zoek ik nu niet :smile:

Ik eet geen vlees vanwege het dierenleed en alles wat daarbij komt kijken. Toen ik het afschuwelijke nieuws las over de mishandelde varkens (filmpjes nooit gezien, totaal geen behoefte aan en kan dat ook niet aan) ben ik gestopt. Ik wil daar niet meer aan mee doen.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 30 Aug 2017 10:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem223

Bericht 30 Aug 2017 10:10

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Ik eet al 20 jaar geen vlees en vis meer. Heel af en toe wil ik nog wel eens een scampi eten, maar dat is misschien 1x per jaar.
Ik vind het gewoon heel vies, een vies idee dat ik de binnenkant van een dier zit te eten. Vroeger hadden wij eigen dieren en wist je dus precies wat je at, en wat de dieren hadden gegeten en hoe ze haddden geleefd.
Ik heb wel een B12 tekort, sinds een jaar of 10 krijg ik daar zeswekelijks spuiten voor.
Ik zou niet plantaardig willen eten, ik ben veel te dol op kaas en ik wil altijd veel eiwitten eten.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:14

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Ell schreef:Ik eet al 20 jaar geen vlees en vis meer. Heel af en toe wil ik nog wel eens een scampi eten, maar dat is misschien 1x per jaar.
Ik vind het gewoon heel vies, een vies idee dat ik de binnenkant van een dier zit te eten. Vroeger hadden wij eigen dieren en wist je dus precies wat je at, en wat de dieren hadden gegeten en hoe ze hadden geleefd.
Ik heb wel een B12 tekort, sinds een jaar of 10 krijg ik daar zes-wekelijks spuiten voor.
Ik zou niet plantaardig willen eten, ik ben veel te dol op kaas en ik wil altijd veel eiwitten eten.

Wow, al 20 jaar, wat knap zeg! Hoe langer ik geen vlees eet (is nog maar kort) hoe meer het idee me tegenstaat ja. Een stukje lijk op je bord :( en vind het echt zielig voor het dier. Maar dat is met vis natuurlijk precies hetzelfde.
Balen van je B12 tekort, dat is inderdaad iets dat je en ik in de gaten moet houden. Zal het eens laten testen, voel me vooralsnog prima.

Ik ben ook dol op kaas. Ik haal sinds kort vegetarische kaas op de markt. En ik hou ook van eieren ja. Die koop ik dan vrije uitloop en biologisch. Ik probeer steeds zo'n best mogelijke keuze te maken, merk dat dat ik nog wel op zoek ben.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Aug 2017 10:17

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Ik ben echt een heel aantal jaren/jaar (nu weet ik het niet meer) volledig vegetariër geweest, dus zowel geen vlees als geen vis.
Vanwege mijn gezondheid moet ik nu wel weer af en toe vlees eten (en ja, bij mij zag je dus wel extreem verschil in bloedwaardes, maar ik heb natuurlijk onderliggende problematiek dus ik hoef geen 'dan moet je vitamines bij nemen want ik heb hier zelf n jaar over gedaan om toch weer tijdelijk vlees te eten)
Zodra het weer haalbaar is word ik ook direct weer vegetariër.

Ik ben het geweest van 2000 tot begin 2016, en ik hoop stiekem vanaf 2018 weer ;-)
Ik at ook geen vis. Ik vond het niet moeilijk, alleen soms om bij andere mensen te gaan eten. Toen ik in het begin geen vlees/vis at trouwens uit eten ook want toen had je alleen 'salade geitenkaas'. Een paar jaar later kon je ook nog wel eens een paddenstoelenrisotto bestellen. Toen ging ik niet graag uit eten want dat voelde totaal inspiratieloos. Bij andere mensen kreeg ik dan gewoon aardappels en extra groenten. En later een vleesvervanger.

Maar thuis eten heb ik altijd makkelijk gevonden. Ik liet nooit het vlees weg, of verving het, maar ik maakte andere dingen. Ik moet erbij zeggen dat ik sowieso geen AVG eter ben, ik houd niet van gekookte aardappelen en puree dus ik at veel dingen als Caponata, Panzanella, Wokgerechten en Hartige taarten.

Ik hoop dat je het ok vind dat ik toch reageer, ondanks dat ik nu dus even een pauze heb. Het is geen vrijwillige.
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 07 Jun 2017 10:37

Bericht 30 Aug 2017 10:22

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Carrie ik heb jouw reactie over het verplaatsen per ongeluk verwijderd omdat ik erop wilde reageren en je uitleg wilde geven, mijn excuses!!

Hier mijn uitleg:
Ik heb m verplaatst, Carrie, omdat geen enkele vraag in je openingspost ging over dierenleed of dergelijke, maar je alleen vragen stelt over het eten ervan. Dan hoort het m.i dus onder eten en drinken.
Als je de strekking van je OP aanpast aan je vraagstelling over dierenleed plaats ik m gerust voor je terug.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:24

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Haha Quizzle natuurlijk vind ik dat ok, jij bent vergeleken met mijn 3 maanden natuurlijk de eindbaas qua vegetarisme :smile: En je hebt een heel goede reden waarom je nu wel vlees eet. Goed van je zeg dat je dat zo lang bent geweest en volgend jaar weer wordt!

Oja geen vis lijkt me inderdaad wel lastig wanneer ik bij andere mensen zou eten. Hoewel dan eet ik gewoon alleen de aardappels en groeten, bij wijzen van. Vind ik zelf niet erg, maar de gastvrouw/heer voelt zich daar vaak niet prettig bij, wat ik ook wel snap.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:26

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Burgemeester Sil schreef:Carrie ik heb jouw reactie over het verplaatsen per ongeluk verwijderd omdat ik erop wilde reageren en je uitleg wilde geven, mijn excuses!!

Hier mijn uitleg:
Ik heb m verplaatst, Carrie, omdat geen enkele vraag in je openingspost ging over dierenleed of dergelijke, maar je alleen vragen stelt over het eten ervan. Dan hoort het m.i dus onder eten en drinken.
Als je de strekking van je OP aanpast aan je vraagstelling over dierenleed plaats ik m gerust voor je terug.


Ok dank voor de uitleg! Je hebt gelijk, was ook niet helemaal helder. Heb het nu aangepast.
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 07 Jun 2017 10:37

Bericht 30 Aug 2017 10:30

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Ik zal m terugplaatsen, maar k denk dat je je vraagstelling nog een beetje moet aanpassen, nu geef je je eigen redenen en dan kan het zijn dat een andere BM m alsnog beter bij eten&drinken vinden passen. Misschien kun je m algemeniseren door te vragen hoe andere mensen staan tegenover het eten van vlees/vis tegenover het dierenleed en de biologische voetafdruk, en of de mensen die geen vlees/vis eten dit puur doen vanwege mogelijk dierenleed of om andere redenen?
Maar ik zet m bij algemeen en ik hoop dat je deze keer meer reacties krijgt!
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:33

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Burgemeester Sil schreef:Ik zal m terugplaatsen, maar k denk dat je je vraagstelling nog een beetje moet aanpassen, nu geef je je eigen redenen en dan kan het zijn dat een andere BM m alsnog beter bij eten&drinken vinden passen. Misschien kun je m algemeniseren door te vragen hoe andere mensen staan tegenover het eten van vlees/vis tegenover het dierenleed en de biologische voetafdruk, en of de mensen die geen vlees/vis eten dit puur doen vanwege mogelijk dierenleed of om andere redenen?
Maar ik zet m bij algemeen en ik hoop dat je deze keer meer reacties krijgt!

Ja maar ik ben niet opzoek naar een discussie met mensen die wel vlees eten want die zijn er al genoeg. Hoewel iedereen zijn mening mag geven natuurlijk! Kijk maar dan, als een BM hem weer verplaatst naar eten en drinken dan is dat zo. In ieder geval bedankt voor het (tijdelijk?) verplaatsen en het meedenken!
<<

Anoniem273

Bericht 30 Aug 2017 10:33

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Goed bezig, Carrie!

Ik eet nu ruim 19 jaar geen vlees meer, vanaf mijn 14e. De eerste 5 jaar volledig vegetarisch, dus ook geen vis en schaal- schelpdieren gegeten maar daarna wel weer voorzichtig aan vis (en schaal- en schelpdieren) gaan eten. Ik kreeg problemen met mijn gezondheid en had ook een b12 tekort en mijn ijzervoorraad was leeg. Dus in overleg met de internist wel weer vis gaan eten en veel beter op mijn voeding gaan letten. Ik was een hele slechte eter, lustte weinig groenten en at dus ook al geen vlees/vis meer. Dat was een slecht idee :)

De reden dat ik vegetariër (en nu dus pescotariër) ben geworden is ook om het dierenleed en de bio-industrie. Inmiddels is alles een stuk beter geregeld dan 19 jaar geleden, maar ik heb gewoon echt geen behoefte meer aan vlees. Bij het idee alleen al moet ik kokhalzen. Dus ik blijf pescotariër.

Inmiddels ben ik wel op de hoogte van gezonde voeding en gaat het eigenlijk heel goed! Ik eet regelmatig veganistisch maar zou dit niet volledig willen doen. Ook met de reden dat ik dol ben op kaas maar ook echt wel op vis.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 30 Aug 2017 10:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Aug 2017 10:35

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

O, nou ik at geen vlees/vis omdat ik het niet bijzonder vind, het dus niet miste. Ik had indertijd een boek gelezen van een Amerikaan over de bio industrie en toen werd ik er gewoon letterlijk misselijk van.
Nu is mijn motivatie waarom ik het liever niet wil, en de reden waarom ik er dus straks weer mee zal stoppen met name de inhumane behandeling van de dieren, het feit dat je helemaal niet weet wat je eet en de enorme belasting voor het milieu die het eten van vlees betekent. Als iedereen ook maar twee dagen zou stoppen met vlees eten maakt dat al extreem verschil en dat houdt me bezig.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:42

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Leuk je reactie Azi! Jij ook al een B12 tekort, is wel echt iets om op te letten dus!

Eet je geen vlees vanwege de dieren? Of omdat je het niet lekker vindt? Vind je het voor een vis niet net zo zielig? Ik merk dat ik gevoelsmatig meer heb met dieren op 2 of 4 poten dan met vissen/schaaldieren. En dat vind ik hypocriet van mezelf.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 10:46

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Quizzle schreef:O, nou ik at geen vlees/vis omdat ik het niet bijzonder vind, het dus niet miste. Ik had indertijd een boek gelezen van een Amerikaan over de bio industrie en toen werd ik er gewoon letterlijk misselijk van.

Ja dit snap ik heel goed. Hoewel ik ook begrijp dat de bio-industrie in Nederland niet te vergelijken is (en vaak beter) dan die in Amerika. Mensen kijken documentaires die niet over Nederland gaan en trekken daarmee vaak een conclusie die niet helemaal juist is. Maar goed, als dat mensen toch bewuster maakt kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Aug 2017 11:02

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Hier ook al 14 jaar geen vlees en vis meer. Vlees hoeft niet van mij en vis lust ik niet.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem273

Bericht 30 Aug 2017 11:09

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Carrie, ik heb mezelf ook lange tijd hypocriet gevonden dat ik wel vis eet maar geen vlees. Ik eet geen vlees omdat ik het zielig vind voor de dieren, met name de bio-industrie dus (óók in Nederland, zeker toen ik net vegetariër werd in 1998). Heb ook wel moeite gehad met het opnieuw eten van vis maar dat ben ik inmiddels wel weer gewend.
Ik probeer me er niet schuldig om te voelen en doe gewoon waar ik zelf achter sta. Dat lijkt me maar het beste, haha.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 30 Aug 2017 11:09

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Wat goed Carrie! Ook ik ben vegetariër, omdat mijn ouders dit ook zijn ben ik vanaf mijn geboorte zo opgevoed.
Dat maakt het voor mij wel makkelijker, ik weet niet beter. Wat ik erg fijn vind is dat er tegenwoordig meer begrip voor vegetariërs is, toen ik jong was heb ik talloze keren uit moeten leggen waarom ik geen dieren eet en wat ik dan wél eet. Nu zijn de mogelijkheden eindeloos, het schap voor vleesvervangers breidt zich steeds meer uit en restaurants breiden ook de vegetarische menu kaart meer uit.

De laatste tijd eet ik ook nauwelijks meer melk producten en ei. Dit omdat deze industrie vaak niet minder gruwelijk is voor de beestjes dan de vlees industrie. Een enkele keer eet ik nog eens een ei, van onze eigen kippen. Ook mijn man is volledig vegetariër geworden sinds wij samen wonen en ook de kinderen worden zo opgevoed. Hoe is dat bij jou? Eet je man ook vegetarisch?

Ik heb onlangs mijn bloed nog laten prikken en mijn waardes waren allemaal prima.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 11:16

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Aziraphale schreef:Carrie, ik heb mezelf ook lange tijd hypocriet gevonden dat ik wel vis eet maar geen vlees. Ik eet geen vlees omdat ik het zielig vind voor de dieren, met name de bio-industrie dus (óók in Nederland, zeker toen ik net vegetariër werd in 1998). Heb ook wel moeite gehad met het opnieuw eten van vis maar dat ben ik inmiddels wel weer gewend.
Ik probeer me er niet schuldig om te voelen en doe gewoon waar ik zelf achter sta. Dat lijkt me maar het beste, haha.

Ja dat is natuurlijk ook helemaal zo, zelf doen waar je achter staat! Ik merkte het in het begin toen ik net geen vlees meer at. Ik moest op mijn werk doorgeven of ik dieetwensen had bij een lunch, dus ik zei geen vlees. Toen vroeg een andere collega waarom niet, waarop ik dus zei dat ik niet meer mee wilde doen aan dierenleed. Waarop zei zogenaamd heel grappig zei "Ehm Carrie, vissen zijn ook dieren he?" Ja dat weet ik natuurlijk ook wel. Vond ik een beetje flauw, ik doe mijn best het zo goed mogelijk te doen. En die collega eet trouwens zelf vlees en vis, dus waarom ze de behoefte had die opmerking te plaatsen snapte ik ook niet goed.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 11:27

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

.namasté. schreef:Wat goed Carrie! Ook ik ben vegetariër, omdat mijn ouders dit ook zijn ben ik vanaf mijn geboorte zo opgevoed.
Dat maakt het voor mij wel makkelijker, ik weet niet beter. Wat ik erg fijn vind is dat er tegenwoordig meer begrip voor vegetariërs is, toen ik jong was heb ik talloze keren uit moeten leggen waarom ik geen dieren eet en wat ik dan wél eet. Nu zijn de mogelijkheden eindeloos, het schap voor vleesvervangers breidt zich steeds meer uit en restaurants breiden ook de vegetarische menu kaart meer uit.

De laatste tijd eet ik ook nauwelijks meer melk producten en ei. Dit omdat deze industrie vaak niet minder gruwelijk is voor de beestjes dan de vlees industrie. Een enkele keer eet ik nog eens een ei, van onze eigen kippen. Ook mijn man is volledig vegetariër geworden sinds wij samen wonen en ook de kinderen worden zo opgevoed. Hoe is dat bij jou? Eet je man ook vegetarisch?

Ik heb onlangs mijn bloed nog laten prikken en mijn waardes waren allemaal prima.


Ja ik ben ook blij dat er steeds meer goede alternatieven voor vlees en vis zijn. Het is nu inderdaad veel meer geaccepteerd dan vroeger. Ik vind het mooi dat jouw ouders dat zo hebben aangepakt, en inderdaad weet jij dan nu niet beter.

Ik snap dat je minder melk en ei eet. Als het van je eigen kippen komt, waarom eet je dan een enkele keer ei? Lijkt me echt de perfecte oplossing, je weet waar het vandaan komt en dat de dieren goed verzorgd worden.

Mijn man is helaas geen vegetariër, hij wil zelfs elke dag vlees eten, dat vind wel jammer. Maar goed, ik ga nu niet als een gek hem proberen te overtuigen en hem te pushen. Ik probeer hem wel bewuster te maken van de bio-industrie en verder laat ik het bij hem.

Mijn dochter eet ook vlees, ze mag dat van mij gewoon eten. Maar ze krijgt het zeker niet iedere dag, dat is ook helemaal niet nodig. Denk 1 of 2 keer in de week. Ik wil haar later zelf laten beslissen of ze vlees eet.
Maar, ik kan het natuurlijk ook omdraaien: haar geen vlees geven en haar later zelf laten beslissen of ze wél vlees wil eten :)
<<

Anoniem250

Bericht 30 Aug 2017 11:29

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Ik snap de opmerking van je collega wel. Ik denk niet dat ze verkeerd bedoeld. Ik vind het knap dat je geen vlees meer eet, omdat je niet mee wil doen met de bio-industrie. Maar ik vind het ook interessant waarom je die lijn dan niet trekt bij het leegvissen van de oceanen en kweekvisindustrie. https://www.partijvoordedieren.nl/news/ ... -industrie

Gewoon interesse dus, lijkt me. Zeker geen aanval.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 30 Aug 2017 11:41

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Carrie, het is inderdaad al goed dat je dochter ook ziet dat een mens niet direct vlees nodig heeft en ze er bewust van wordt gemaakt. Wel lastig dan dat je man nog wel dagelijks vlees eet, hopelijk verandert dat met de tijd nog. Het is toch erg makkelijk om als gezin vegetarisch te eten ipv als indivudu. Bij mijn man is dat ook niet van de een op de andere dag gegaan, maar nu is hij zich er wel erg bewust van wat er voor dat stukje vlees moet gebeuren.

Dat ik minder ei eet, is omdat ik onlangs een documentaire (What the Health) heb bekeken op Netflix over oa eieren en waarom deze eigenlijk zo heel goed niet zijn voor mensen.

Maar voor bepaalde gerechten gebruik ik wel gewoon ei en zo nu en dan een gebakken eitje gaat er ook wel in. Alleen in tegenstelling tot wat ik eerst aan eieren at, is het nu wel beperkt tot een paar eieren per week.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 11:42

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

HollyGolightly schreef:Ik snap de opmerking van je collega wel. Ik denk niet dat ze verkeerd bedoeld. Ik vind het knap dat je geen vlees meer eet, omdat je niet mee wil doen met de bio-industrie. Maar ik vind het ook interessant waarom je die lijn dan niet trekt bij het leegvissen van de oceanen en kweekvisindustrie. https://www.partijvoordedieren.nl/news/ ... -industrie

Gewoon interesse dus, lijkt me. Zeker geen aanval.


Ja dat is ook iets waar ik over na denk inderdaad, bedankt voor de link maar ik ben me er al van bewust en kies ook bewust wat voor vis ik eet, die ene keer per maand :)

Edit: waar haal jij uit dat ik kweekvissen eet, of is dat niet wat je bedoelt te zeggen met de link?

Ik vind het soms wel vervelend dat veel mensen altijd maar hun mening willen geven over iets waar ik niet om heb gevraagd. Ik had een gesprek met een andere collega, en zij kwam er tussendoor. Ik doe wat ik kan en ik denk dat alle beetjes helpen. Zolang zij beide eet hoeft ze niet met een vingertje naar mij te wijzen, vind ik. Zo voelde het op dat moment wel, er werd zelfs lacherig over gedaan.

Ik kan me nu al voorstellen wanneer ik volledig vegetariër zou zijn ik word aangesproken op mijn leren schoenen en tassen of waarom ik dan wel nog ei eet. Zo blijft er altijd wat.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 11:52

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

.namasté. schreef:Carrie, het is inderdaad al goed dat je dochter ook ziet dat een mens niet direct vlees nodig heeft en ze er bewust van wordt gemaakt. Wel lastig dan dat je man nog wel dagelijks vlees eet, hopelijk verandert dat met de tijd nog. Het is toch erg makkelijk om als gezin vegetarisch te eten ipv als indivudu. Bij mijn man is dat ook niet van de een op de andere dag gegaan, maar nu is hij zich er wel erg bewust van wat er voor dat stukje vlees moet gebeuren.

Dat ik minder ei eet, is omdat ik onlangs een documentaire (What the Health) heb bekeken op Netflix over oa eieren en waarom deze eigenlijk zo heel goed niet zijn voor mensen.

Maar voor bepaalde gerechten gebruik ik wel gewoon ei en zo nu en dan een gebakken eitje gaat er ook wel in. Alleen in tegenstelling tot wat ik eerst aan eieren at, is het nu wel beperkt tot een paar eieren per week.

Ja, What the Health wil ik ook nog kijken, al vind ik het ook neigen naar propaganda met niet altijd de juiste argumenten. Wel echt leuk dat jullie je eigen kippen hebben!

Het is inderdaad makkelijker om als gezin samen vegetarisch te eten ja. Hoewel het me nu ook geen moeite kost. Als ik echt een volledig vegetarische maaltijd maak dan kan mijn man er vlees naast eten. Tof dat jouw man echt over is gegaan, heb er bij de mijne een hard hoofd in. Maar goed, dat moet hij ook zelf weten, ik wil geen evangelier zijn over vegetarisme.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Aug 2017 11:55

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Nee ik ging er inderdaad niet vanuit dat jij kweekvissen eet. Ik plaatste de link, omdat ik persoonlijk de vis- en vleesindustrie even zorgwekkend vind. Ik lees dat jij zo'n opmerking vervelend vind en dan denk ik 'hee die had ik ook kunnen maken' en helemaal niet als aanval, maar omdat ik het me afvraag. Maar zoiets komt dus over als een ongevraagde mening. Terwijl het totaal niet veroordelend is, want ik vind het al knap dat je helemaal geen vlees meer eet. En inderdaad alle beetjes helpen. Ik had misschien de vraag wel anders geformuleerd. Bijvoorbeeld wat is de reden dat je wel vis eet en geen vlees. Waar zit dat verschil in? Zoiets. Maar goed, ik ben jouw collega niet en ik was er niet bij. En het is vaak toch ook de toon die muziek maakt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Aug 2017 12:00

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

Ik heb vroeger een periode geen vlees, wel vis gegeten, en heel veel mensen vinden daar wat van, vinden het hypocriet, et cetera. Overigens zijn dat meestal wel vooral mensen op fora, in het echt waren er veel minder mensen die zich met mijn eetgewoontes bemoeiden. Ik vind het zelf onzin dat het hypocriet is, je bepaalt zelf wat je wel en niet in je mond stopt, waar je de grens legt, wat voor jou acceptabel is en wat niet en wat je op wil geven en wat niet, en zeker zolang jij anderen niet de les leest, hebben zij zich daar niet mee te bemoeien.

Momenteel ben ik de deeltijdvegetariër die jij niet zoekt, dus ik trek me weer terug, wilde alleen aangeven dat ik het wel herken. Maar mensen vinden altijd wel iets van je keuzes en al helemaal op internet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2017 12:01

Re: Wie eet hier nog meer geen vlees (en/of vis)

HollyGolightly schreef:Nee ik ging er inderdaad niet vanuit dat jij kweekvissen eet. Ik plaatste de link, omdat ik persoonlijk de vis- en vleesindustrie even zorgwekkend vind. Ik lees dat jij zo'n opmerking vervelend vind en dan denk ik 'hee die had ik ook kunnen maken' en helemaal niet als aanval, maar omdat ik het me afvraag. Maar zoiets komt dus over als een ongevraagde mening. Terwijl het totaal niet veroordelend is, want ik vind het al knap dat je helemaal geen vlees meer eet. En inderdaad alle beetjes helpen. Ik had misschien de vraag wel anders geformuleerd. Bijvoorbeeld wat is de reden dat je wel vis eet en geen vlees. Waar zit dat verschil in? Zoiets. Maar goed, ik ben jouw collega niet en ik was er niet bij. En het is vaak toch ook de toon die muziek maakt.

Ja precies dat is het, de toon. Als er lachend vanuit een andere hoek 5 meter verderop in de kamer wordt geroepen dat vissen ook dieren zijn ben ik er snel klaar mee. Ik sta altijd open voor vragen of om iets uit te leggen, daar leer ik zelf ook weer van! Ik ben nog 'nieuw' he, ben alles aan het ontdekken en uitzoeken en over aan het lezen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers