Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smartphone aan de kant leggen

<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 14:33

Smartphone aan de kant leggen

Leg jij je telefoon makkelijk (een hele dag) aan de kant? Of ben je eigenlijk wel een beetje verslaafd?

Ik betrap mezelf erop dat ik eigenlijk 'altijd' in m`n telefoon zit te kijken. Even op Facebook, even Twitter checken, Instagram etc. etc. Het is in ieder geval nooit belangrijk. Als ik in de woonkamer zit en de telefoon ligt in de keuken voel ik me al zo een beetje ongemakkelijk, niet compleet. Het is gewoon een verslaving.

Ik wil er vanaf! Wie gaat nog meer z`n best doen om deze verslaving aan te pakken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2016 14:35

Re: Smartphone aan de kant leggen

Hij ligt de hele dag wel bij me in de buurt. Ik kijk er niet steeds op omdat ik led notificaties heb via Lightflow als er iets binnenkomt, dus zo hoef ik niet constant te kijken. Maar als ik op de bank zit tv te kijken heb ik negen van de tien keer 'm toch wel in m'n hand om zo telkens het forum te verversen, even Facebook en Instagram etc.
Ik neem m'n telefoon ook inderdaad altijd mee naar de ruimte waar ik naar toe ga, dus keuken, wc, woonkamer etc.

Maar ik hoef er niet vanaf van mezelf, dus ik blijf het gewoon doen. Vind het niet zo erg.
Let's discover the world together.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 14:39

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik weet 9 van de 10 keer niet eens waar mijn telefoon is. Ik ben wel lichtelijk verslaafd aan de ipad
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 14:40

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik heb ook een LEDje, maar door groepsapp knippert dat ding de hele dag zowat. Misschien moet ik de LED voor groepsapps sowieso even uitzetten. Maar zelfs als de LED niet knippert, kijk ik toch even haha. :palm:

Oh Duchess als ik niet weet waar m`n telefoon ligt raak ik redelijk van het padje. :thumbdown:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Dec 2016 14:41

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik!
Vind echt dat ik teveel met m'n telefoon bezig ben.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 14:42

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik zou nu ook niet weten waar hij logt. Denk ergens in mn tas ofzo. Het is zo erg dat als mn ouders of vriendennen mij moeten hebben ze meestal mn vriend bellen want ik neem toch nooit op haha
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2016 14:44

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:Ik heb ook een LEDje, maar door groepsapp knippert dat ding de hele dag zowat. Misschien moet ik de LED voor groepsapps sowieso even uitzetten. Maar zelfs als de LED niet knippert, kijk ik toch even haha. :palm:


Haha ja dat is stap 1 alvast! Ik heb nu een functie op m'n nieuwe mobiel dat je als je er op kleine afstand overheen wuift, de telefoon kort aan gaat en je de notificaties kan zien. Ook best handig al ziet het er een beetje raar uit, very Star Wars. Maar ik probeer niet constant te klikken en te kijken, ook voor batterijbehoud.

Maar ja, wat wil je er aan doen om het te verminderen? Gewoon kwestie van zelfdiscipline?

Hahaha oh Duchess, dat zou ik nooit kunnen! De laatste tijd vergeet ik 'm wel door zwangerschapsdementie/warrigheid, en dan ben ik zelf zo van slag er van.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Dec 2016 14:45

Re: Smartphone aan de kant leggen

Als ik thuis ben kijk ik weinig op mijn telefoon want dan heb ik de computer en de iPad. Onderweg kijk ik wel als ik in de bus of trein zit of als ik ergens sta te wachten. Als ik met iemand ben kijk ik niet zoveel, hooguit als het nodig is, als we samen iets op willen zoeken of als ik iets wil laten zien, maar ik ga dan niet voor mijn lol internetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 14:47

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ben mn telefoon wel eens een week 'kwijt' geweest zonder dat het me mij was opgevallen. (Had hem bij een vriendin laten liggen)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 14:47

Re: Smartphone aan de kant leggen

Marin schreef:
Cotton schreef:Ik heb ook een LEDje, maar door groepsapp knippert dat ding de hele dag zowat. Misschien moet ik de LED voor groepsapps sowieso even uitzetten. Maar zelfs als de LED niet knippert, kijk ik toch even haha. :palm:


Haha ja dat is stap 1 alvast! Ik heb nu een functie op m'n nieuwe mobiel dat je als je er op kleine afstand overheen wuift, de telefoon kort aan gaat en je de notificaties kan zien. Ook best handig al ziet het er een beetje raar uit, very Star Wars. Maar ik probeer niet constant te klikken en te kijken, ook voor batterijbehoud.

Maar ja, wat wil je er aan doen om het te verminderen? Gewoon kwestie van zelfdiscipline?


Ja zelf discipline, in de keuken leggen als ik in de woonkamer ben. Beneden laten liggen als ik boven de was ga ophangen etc. Op m`n werk niet voor m`n beeldscherm leggen met het hoesje open (zodat ik steeds notificaties zie), maar naast me op m`n ladekastje.

Ik heb in ieder geval de LED voor groepsapps nu uitgezet én m`n telefoon ligt al op het kastje naast me nu in plaats van zo dichtbij.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 14:48

Re: Smartphone aan de kant leggen

Duchess schreef:Ben mn telefoon wel eens een week 'kwijt' geweest zonder dat het me mij was opgevallen. (Had hem bij een vriendin laten liggen)

Hoe heb je contact met je vriend dan? :smile:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Dec 2016 14:48

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik kijk er wel veel op.

Zondag bij een verjaardag had ik 'm niet mee. Hoeveel mensen dan op hun telefoon zitten. Net als met uit eten gaan, bij mij blijft ie in mijn tas...op alle andere tafeltjes lag een mobieltje.

Ik kan 'm gerust laten liggen een dag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Dec 2016 14:49

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik zit er ook echt veel te veel op.. maar ik kan ook wel als ik op visite ben ofzo hem gewoon een halve dag of avond in mijn tas laten zitten. Of met een avondje uit eten. Dan moet ik hem overigens ook wel in mijn tas houden, als ik hem op tafel leg ga ik hem ook pakken!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 14:52

Re: Smartphone aan de kant leggen

Whatever schreef:Ik zit er ook echt veel te veel op.. maar ik kan ook wel als ik op visite ben ofzo hem gewoon een halve dag of avond in mijn tas laten zitten. Of met een avondje uit eten. Dan moet ik hem overigens ook wel in mijn tas houden, als ik hem op tafel leg ga ik hem ook pakken!

Ja dat heb ik ook wel, sowieso met uit eten doe ik het nooit. Maar ik merk dat ik bij sommige mensen op visite (zoals m`n moeder of oma) toch zo nu en dan even kijk. Gaat echt nergens over. :no:
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 14:52

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:
Duchess schreef:Ben mn telefoon wel eens een week 'kwijt' geweest zonder dat het me mij was opgevallen. (Had hem bij een vriendin laten liggen)

Hoe heb je contact met je vriend dan? :smile:


Gewoon face to face. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2016 14:54

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:
Whatever schreef:Ik zit er ook echt veel te veel op.. maar ik kan ook wel als ik op visite ben ofzo hem gewoon een halve dag of avond in mijn tas laten zitten. Of met een avondje uit eten. Dan moet ik hem overigens ook wel in mijn tas houden, als ik hem op tafel leg ga ik hem ook pakken!

Ja dat heb ik ook wel, sowieso met uit eten doe ik het nooit. Maar ik merk dat ik bij sommige mensen op visite (zoals m`n moeder of oma) toch zo nu en dan even kijk. Gaat echt nergens over. :no:


Ja, dat je 'm dan vaak al in je handen hebt in ergens in een 'loze' app zit, zonder dat je nou echt door hebt wat je aan het doen bent!

Ik probeer 'm bij dat soort gelegenheden ook in m'n tas te laten.

Andersom moet ik er trouwens aan denken dat ik m'n geluid aan zet als ik alleen thuis ben en m'n man belt me bijvoorbeeld. Dat is dan ook weer een ergernis van hem. Zit ik ALTIJD met m'n mobiel, maar dan ga ik net de was doen bijv en neem ik niet op omdat ik 'm niet hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 14:55

Re: Smartphone aan de kant leggen

Duchess schreef:
Cotton schreef:
Duchess schreef:Ben mn telefoon wel eens een week 'kwijt' geweest zonder dat het me mij was opgevallen. (Had hem bij een vriendin laten liggen)

Hoe heb je contact met je vriend dan? :smile:


Gewoon face to face. :smile:

Jullie vragen elkaar nooit hoe laat de ander thuis is? Of wanneer de 1 later is voor het eten? Of als je thuis komt en je vriend is er niet, dan vraag je niet even waar hij is?
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 14:56

Re: Smartphone aan de kant leggen

Nee eigenlijk niet.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Dec 2016 14:58

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik ben ook wel lichtelijk verslaafd. Mijn man vindt het ook erg vervelend worden. Hij zegt dat ik hem gewoon moet wegleggen en me bezig moet houden met hem of de kinderen. Dat doe ik uiteraard wel, maar tussendoor check ik dan toch even mail of Facebook.
Ik heb dus ook niet echt tips :) Je LED lichtje uitzetten is in ieder geval iets. Gewoon cold turkey wegleggen is misschien het beste. Wie weet wordt het makkelijker.

Als ik met vrienden ben of uiteten laat ik hem wel in mijn broekzak. Dan pak ik hem alleen als ik iets wil opzoeken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Dec 2016 14:59

Re: Smartphone aan de kant leggen

Cotton schreef:
Duchess schreef:
Cotton schreef:Hoe heb je contact met je vriend dan? :smile:


Gewoon face to face. :smile:

Jullie vragen elkaar nooit hoe laat de ander thuis is? Of wanneer de 1 later is voor het eten? Of als je thuis komt en je vriend is er niet, dan vraag je niet even waar hij is?


Haha dat kan ik me ook echt niet voorstellen! Vriend en ik wonen niet eens samen, zijn wel meerdere dagen/nachten per week samen. Maar spreken elkaar zoveel telefonisch. Hoe laat ben jij klaar, wat zullen we eten, zal ik vast boodschappen doen, hebben we nog uien, heb jij plannen donderdag, allrmaal van die kleine even snel tussendoor onzin vraagjes... :wtf:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2016 15:01

Re: Smartphone aan de kant leggen

Haha nee dat kan ik me ook niet voorstellen. Misschien als je inderdaad echt een super regelmatig schema hebt waarbij elke dag hetzelfde is dat je dat soort overleg niet hoeft te plegen. Maar dan nog, dat hebben m'n man en ik nu ook steeds meer en dan nog appen we tussendoor wel eens en bellen we wel wat heen en weer. Gisteren kwamen we elkaar tegen in de auto naast elkaar rijdend naar huis en gingen we met elkaar bellen. Vet gezellig.
Let's discover the world together.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 06 Dec 2016 15:05

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ik kan wel vragen hoelaat hij thuis is, maar dan krijg ik als antwoord zelfde als elke dag. Als het een keer anders is wordt dat smorgen voor we gaan gaan medegedeeld en alle andere dingen bespreken we gewoon savonds als we samen op de bank zitten onder het genot van een kopje koffie. Ik heb juist iets van als je elkaar zovaak tussendoor spreekt heb je savonds dan nog wel wat te vertellen? (Vast wel maar toch)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 15:11

Re: Smartphone aan de kant leggen

Duchess schreef:Ik kan wel vragen hoelaat hij thuis is, maar dan krijg ik als antwoord zelfde als elke dag. Als het een keer anders is wordt dat smorgen voor we gaan gaan medegedeeld en alle andere dingen bespreken we gewoon savonds als we samen op de bank zitten onder het genot van een kopje koffie. Ik heb juist iets van als je elkaar zovaak tussendoor spreekt heb je savonds dan nog wel wat te vertellen? (Vast wel maar toch)

Ja dan heb je een heel ander leven denk ik haha.

Mijn vriend is theoretisch gezien om half 6 thuis iedere dag. In de praktijk is hij eerste servicemonteur, dus het komt regelmatig voor dat hij om 5 uur nog tot aan z`n nek in de koeienstront staat. Dan appt hij dus dat het later wordt. Sowieso app ik hem bijna iedere dag om kwart over 5 om te vragen of hij op normale tijd thuis is. Want als hij druk is dan vergeet hij ook wel eens te appen. Zonde als het eten staat te verpieteren.
Zulke dingen weet hij natuurlijk `s ochtends nog niet.

En we zitten `s avonds ook nooit samen op de bank. M`n vriend is vaak weg (werk) of klussen doen en dan vind ik het wel fijn om te weten waar hij is. En andersom, beslis ik ook wel eens als hij weg is dat ik ook weg ga. Dus dan app ik hem dat ik ook weg ga.

Nee een week zonder telefoon zou voor heel veel ongerustheid zorgen. En veel verpietert eten. :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2016 15:14

Re: Smartphone aan de kant leggen

Haha toen ik nog met de trein ging, is m'n man wel eens halsoverkop naar m'n werk gereden toen ie zag dat ik m'n mobiel vergeten was. Kwam ik nietsvermoedend op m'n werk aan (had natuurlijk wel door dat ik m'n telefoon vergeten was, maar wilde hem een e-mail sturen op werk om dat te laten weten), stond ie daar te wachten voor de deur met m'n telefoon. Nou hád ik het in theorie ook best een dagje zonder overleefd. Maar het voelt ook gewoon niet prettig, zeker niet in het verkeer/OV/onderweg.

En precies Cotton, soms duurt werk langer (in sommige banen althans) en dan is 't wel fijn als je even kan wachten met koken of iig weet waar je aan toe bent.

Maar Duchess, handig voor jullie toch? Als het werkt, dan werkt het!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2016 15:17

Re: Smartphone aan de kant leggen

Ja, lijkt me best relaxed hoor haha, als je er zo op kunt rekenen dat het iedere dag gelijk is.

*Ik mis m`n telefoon op m`n bureau*
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers