Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk..

<<

Anoniem236

Bericht 31 Dec 2016 14:36

Zeg eens eerlijk..

Betaal je altijd voor een openbaar toilet als dat gevraagd wordt, ook al zit er op dat moment niemand bij?
En als je een muntje in de deur moet stoppen van het toilet, wat doe je dan als je met nog iemand bent die naar de wc moet, houd je dan de deur open?


Ik betaal altijd, misschien een enkele keer niet gedaan vanwege gore toiletten, maar dat is te lang geleden om te herinneren.
En in situatie 2, zou ik de deur openhouden.
<<

Anoniem257

Bericht 31 Dec 2016 14:37

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal vaak wel, maar achteraf. Ik ga niet betalen voor ranzige toiletten.
Situatie 2 zou ik ook de deur open houden.

Laatst moest ik ook betalen omdat ik mijn zoon wilde verschonen, dat vind ik echt te zot voor woorden.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 31 Dec 2016 14:42

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal altijd. Ik ben trouwens nog nooit naar een toilet geweest waarbij je een muntje in de deur moet doen. Zijn die op stations ofzo?
<<

Anoniem236

Bericht 31 Dec 2016 14:44

Re: Zeg eens eerlijk..

Isabel_ schreef:Ik betaal altijd. Ik ben trouwens nog nooit naar een toilet geweest waarbij je een muntje in de deur moet doen. Zijn die op stations ofzo?


Bij ons bij de bakker Bart en op festivals heb ik het ook weleens meegemaakt.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 31 Dec 2016 14:46

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal altijd, maar als ze erg vies zijn dan zeg ik er wel wat van.

De deur houd ik wel open voor een ander.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2016 15:05

Re: Zeg eens eerlijk..

Lotus schreef:Betaal je altijd voor een openbaar toilet als dat gevraagd wordt, ook al zit er op dat moment niemand bij?
En als je een muntje in de deur moet stoppen van het toilet, wat doe je dan als je met nog iemand bent die naar de wc moet, houd je dan de deur open?


Ik betaal altijd, misschien een enkele keer niet gedaan vanwege gore toiletten, maar dat is te lang geleden om te herinneren.
En in situatie 2, zou ik de deur openhouden.

Als diegene voor me 'm voor mij openhoudt, doe ik dat voor de volgende ook haha. Ligt ook een beetje aan m`n humeur.

Meestal betaal ik wel iets voor de WC, zeker als ze mooi schoon en fris zijn. Laatst moest ik in het winkelcentrum 2x binnen een kwartier plassen, dan ga ik niet 2x betalen.
<<

Patsy

Bericht 31 Dec 2016 15:06

Re: Zeg eens eerlijk..

Als de wc's vies zijn betaal ik niet.

Vroeger vind ik die wc's waarbij een muntje in dedeuropening moet heel eng. Die durfde ik niet dicht te doen. Inmiddels doe ik daar ook gewoon een muntje in.

Ik probeer wel altijd te voorkomen dat ik naar een openbare wc toe moet door het zo lang mogelijk op te houden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Dec 2016 15:10

Re: Zeg eens eerlijk..

Ligt aan de locatie. Meestal betaal ik wel, maar mocht ik als klant in een horeca gelegenheid zitten waar ook iemand zit voor de WC's omdat het tevens openbaar is dan betaal ik niet. Als klant van een eetgelegenheid of drinkgelegenheid vind ik dat je ook gebruik mag maken van de WC's zonder kosten.

Bij een tankstation vind het systeem van betalen en daarvoor een bonnetje krijgen eigenlijk ideaal. Op deze manier betaal je toch voor de WC ( vaak iets van 50 of 70 cent). Deze kan je dan in ieder aangesloten tankstation uitgeven en ook nog 3 maanden nadat je naar de WC bent geweest. De WC zijn dan ook altijd heel netjes en schoon.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem335

Bericht 31 Dec 2016 16:25

Re: Zeg eens eerlijk..

Als ze daardoor echt goed schoon zijn betaal ik met alle liefde!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 31 Dec 2016 16:26

Re: Zeg eens eerlijk..

Ja ik betaal altijd voor het gebruik van de wc. Betaal eigenlijk ook altijd vooraf, dus mocht de wc smerig zijn is dat pech voor mij.
<<

anoniem224

Bericht 01 Jan 2017 20:27

Re: Zeg eens eerlijk..

Ja ik betaal eigenlijk altijd. De deur open houden als er een muntje in moet doe ik niet altijd.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 01 Jan 2017 20:31

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal alleen als het schoon is. In Groningen op het station, daar is het bijna een feestje om te gaan. Brandt altijd een kaarsje, echt cool. Maar hier in mijn eigen woonplaats was het echt een slagveld. No way dat ik daar dan 50cent voor ga betalen.
Laatst gewijzigd door Joan op 01 Jan 2017 21:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 01 Jan 2017 20:54

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal achteraf, als het schoon was.
Als het een smerige wc is betaal ik niet.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Jan 2017 21:00

Re: Zeg eens eerlijk..

Summerlovin schreef:Ik betaal achteraf, als het schoon was.
Als het een smerige wc is betaal ik niet.



Dit. En als ik ergens gegeten heb, zoals Mac, dan betaal ik ook niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2017 21:07

Re: Zeg eens eerlijk..

In principe wel, tenzij ik geen kleingeld op zak heb en echt heel nodig moet. Hier in de stad ga ik dan meestal naar een plek waar je niet hoeft te betalen voor de wc, zoals de bibliotheek. Bij McD hoef je trouwens toch ook nooit te betalen? Heb ik nog nooit gezien. Wel bij de Burger King laatst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15899

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jan 2017 21:18

Re: Zeg eens eerlijk..

Nee, niet altijd. Gisteren bijvoorbeeld zaten we bij een strandtent in Bergen. Koffie, chocolademelk, twee rode wijntjes. Stond er bij de toiletten dat je 50 cent moest betalen. Ja daag, dat ga ik dan dus echt niet doen. Als ik ergens alleen komen voor een toiletstop dan betaal ik meestal wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 01 Jan 2017 21:19

Re: Zeg eens eerlijk..

Als er geen toiletjuffrouw is of de wc is vies betaal ik niet. En anders wel.
<<

Brooke

Bericht 01 Jan 2017 21:20

Re: Zeg eens eerlijk..

Susan schreef:In principe wel, tenzij ik geen kleingeld op zak heb en echt heel nodig moet. Hier in de stad ga ik dan meestal naar een plek waar je niet hoeft te betalen voor de wc, zoals de bibliotheek. Bij McD hoef je trouwens toch ook nooit te betalen? Heb ik nog nooit gezien. Wel bij de Burger King laatst.


Jawel hoor, bij ons in de stad bij de Mac zit er regelmatig een poetsdame.

Ik betaal alleen als er daadwerkelijk iemand aan het werk is om de toiletten te poetsen en/ of als het er schoon is en je kan zien dat het bijgehouden is. Voor een vieze wc ga ik niet betalen. Net als wc's waarbij er geen zeep meer is of papierendoekjes en je je handen nergens aan kan drogen. Ik ga zo min mogelijk naar openbare toiletten op station waar je muntje in moet doen. Als het echt niet anders kan dan moet het maar. maar het liefst houd ik het op tot ik zeker weet dat ik naar een schoon toilet kan.
Heb 1x gebruik gemaakt van zo'n muntjes toilet op station, die was niet fris. Mijn man en ik gingen toen tegelijk samen naar binnen. Dus maar 1x betaald.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 01 Jan 2017 21:22

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal meestal wel. Je maakt gebruik van een dienst, niet meer dan normaal dan hiervoor te betalen, vooral als er een toiletjuffrouw bij zit die de boel netjes houdt. Hier bij de Hema hebben ze zo'n poortje waar je doorheen moet, dat vind ik wel irritant. Moest mijn ene kind plassen, moest ik dus in principe 3x 50 cent betalen omdat ik ook mee moest, en ook voor mijn andere kind moest betalen omdat ik die niet alleen in de winkel laat lopen. Toen heb ik wel voor mezelf betaald, en mijn kinderen onder het poortje door laten gaan :redface:
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 01 Jan 2017 21:25

Re: Zeg eens eerlijk..

Dot schreef:Ik betaal meestal wel. Je maakt gebruik van een dienst, niet meer dan normaal dan hiervoor te betalen, vooral als er een toiletjuffrouw bij zit die de boel netjes houdt. Hier bij de Hema hebben ze zo'n poortje waar je doorheen moet, dat vind ik wel irritant. Moest mijn ene kind plassen, moest ik dus in principe 3x 50 cent betalen omdat ik ook mee moest, en ook voor mijn andere kind moest betalen omdat ik die niet alleen in de winkel laat lopen. Toen heb ik wel voor mezelf betaald, en mijn kinderen onder het poortje door laten gaan :redface:


Dat doe ik ook met mijn dochter als ze moet plassen. Dan betaal ik en til ik haar op. Als ik zelf ook moet plassen betaal ik wel maar als ik alleen met haar mee ga dan betaal ik alleen voor haar.
2010 2012
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jan 2017 21:26

Re: Zeg eens eerlijk..

Meestal betaal ik wel. Als er niemand zit betaal ik niet altijd hoor, ik denk vaker niet dan wel. Ligt een beetje aan waar het is. Overigens heb ik heel vaak geen kleingeld, of helemaal geen contant geld, dat kan dus bij mij ook een reden zijn dat ik niet betaal. Ik betaal echt al jaren nooit meer iets contant, dus ik denk er meestal niet eens aan om contant geld te hebben. In horecagelegenheden waar ik iets koop/nuttig betaal ik ook niet, net als hierboven ook werd genoemd, dat vind ik onzin. Overigens vind ik het in een winkelcentrum of winkel ook best wel onzin dat je moet betalen, in het buitenland is dat vaak gewoon gratis. En dan zijn de toiletten vaak nog schoner ook. Zo schoon vond ik de toiletten bij bijvoorbeeld V&D meestal helemaal niet. Sowieso is een toilet vinden in Nederland soms best lastig, zeker nu de V&D weg is.
Situatie 2 maak ik echt nooit mee trouwens, maar ik zou best de deur voor iemand willen openhouden denk ik.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Jan 2017 21:47

Re: Zeg eens eerlijk..

Nee ik betaal niet om naar de wc te mogen. Laatst werd er een vent gek in de Hema die daar aan het werk was, ik had er 1x 50 cent in gedaan en daarvan ging zowel mijn moeder als ik en mijn dochter naar de wc. Ik vroeg toen of ie wel helemaal goed bij zijn hoofd was om zo te doen waar een kind bij is en of ie nou echt dacht dat ik 3x 50 cent erin ging gooien...
04-2014
10-2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2017 21:52

Re: Zeg eens eerlijk..

Mizz_S schreef:Meestal betaal ik wel. Als er niemand zit betaal ik niet altijd hoor, ik denk vaker niet dan wel. Ligt een beetje aan waar het is. Overigens heb ik heel vaak geen kleingeld, of helemaal geen contant geld, dat kan dus bij mij ook een reden zijn dat ik niet betaal. Ik betaal echt al jaren nooit meer iets contant, dus ik denk er meestal niet eens aan om contant geld te hebben. In horecagelegenheden waar ik iets koop/nuttig betaal ik ook niet, net als hierboven ook werd genoemd, dat vind ik onzin. Overigens vind ik het in een winkelcentrum of winkel ook best wel onzin dat je moet betalen, in het buitenland is dat vaak gewoon gratis. En dan zijn de toiletten vaak nog schoner ook. Zo schoon vond ik de toiletten bij bijvoorbeeld V&D meestal helemaal niet. Sowieso is een toilet vinden in Nederland soms best lastig, zeker nu de V&D weg is.
Situatie 2 maak ik echt nooit mee trouwens, maar ik zou best de deur voor iemand willen openhouden denk ik.



Vooral dit ja, zag dat toen in Portugal ook. Overal waar je komt hebben ze gratis, schone toiletten.

Als ik wat heb, en de toilet ziet er netjes uit, betaal ik wel. Nou moet ik zeggen dat het eigenlijk zelden voorkomt..
<<

Anoniem280

Bericht 01 Jan 2017 21:53

Re: Zeg eens eerlijk..

Ik betaal lang niet altijd.
Bij de Hema, wanneer ik met de kinderen ben, betaal ik niet, hoef dan ook geen 50ct in automaat te stoppen.
Moet dan aanbellen, daarna gaat poortje open.
En als er geen toiletdame zit, betaal ik nooit.
Nu is V&D er niet meer, maar hoefde de winkel maar in te lopen en moest naar toilet. Daar zat altijd wel iemand, maar heb daar niet altijd betaald.
Vind het meestal maar een vreemd idee dat je bij sommige toiletten vooraf moet betalen, dan ga ik vaak al niet
<<

anoniem203

Bericht 01 Jan 2017 22:03

Re: Zeg eens eerlijk..

Fauve schreef:Nee ik betaal niet om naar de wc te mogen. Laatst werd er een vent gek in de Hema die daar aan het werk was, ik had er 1x 50 cent in gedaan en daarvan ging zowel mijn moeder als ik en mijn dochter naar de wc. Ik vroeg toen of ie wel helemaal goed bij zijn hoofd was om zo te doen waar een kind bij is en of ie nou echt dacht dat ik 3x 50 cent erin ging gooien...


Ik vind het eigenlijk geen rare reactie van die man. Je maakt toch 3 keer gebruik van een wc? Oke 50 cent is veel voor een wc bezoek maar als daar een bordje staat èn een toiletjuffrouw/meneer zit 'moet' je dat gewoon betalen. Dat hij er dan iets van zegt is zijn volste recht. Wel op een nette manier natuurlijk.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers