Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pepernoten of kruidnoten

Hoe noem jij ze?

Pepernoten
34
62%
Kruidnoten
21
38%
 
Aantal stemmen : 55
<<

Anoniem192

Bericht 15 Nov 2016 21:59

Pepernoten of kruidnoten

Ik vind het zo stom, reclames van bekende bedrijven die plaatjes in hun reclame hebben staan met kruidnoten en dan staat er een tekst bij over "pepernoten" het is iets heel anders..


Nu ben ik wel benieuwd, hoe noem jij ze?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 15 Nov 2016 22:07

Re: Pepernoten of kruidnoten

*Geeft eerlijk toe dat ze moest googlen wat nou precies het verschil is tussen peper- en kruidnoten*

Hmm, ik noem ze altijd pepernoten, maar ik kom er nu achter dat ze dat eigenlijk niet zijn (kruidnoten dus) :/
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem258

Bericht 15 Nov 2016 22:08

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik noem kruidnoten pepernoten maar ik weet heel goed dat het niet de juiste benaming is.
<<

Anoniem192

Bericht 15 Nov 2016 22:19

Re: Pepernoten of kruidnoten

Meggy schreef:Ik noem kruidnoten pepernoten maar ik weet heel goed dat het niet de juiste benaming is.


Haha en waarom als ik vragen mag? Je noemt een stroopwafel toch ook geen roze koek?
<<

Anoniem192

Bericht 15 Nov 2016 22:20

Re: Pepernoten of kruidnoten

Pepernoten smaken echt enorm anders, zien er ook anders uit & zijn minder te krijgen. Zijn heerlijk!!!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2016 22:22

Re: Pepernoten of kruidnoten

Wat is het verschil dan precies (ik ben te lui om te googelen)? Ik koop altijd kruidnoten overigens, maar weet niet wat het verschil is.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Nov 2016 22:29

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik noem kruidnoten ook pepernoten ookal weet ik dat het niet klopt. Ik vind pepernoten ook niet echt lekker.
<<

Anoniem184

Bericht 15 Nov 2016 22:30

Re: Pepernoten of kruidnoten

Pepernoten:
Afbeelding

Kruidnoten:
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2016 22:30

Re: Pepernoten of kruidnoten

Friese pepernoten zijn het lekkerste. Die noem ik pepernoten.

Kruidnoten noem ik kruidnoten.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 15 Nov 2016 22:31

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik noem het kruidnoten. Vind ze ook veel lekkerder dan pepernoten (zijn die brokken Mizz_S, liggen vaak bij bakkers).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2016 22:31

Re: Pepernoten of kruidnoten

Die pepernoten van het plaatje hierboven hoef ik dus echt niet haha.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 15 Nov 2016 22:38

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik weet dat het kruitnoten zijn maar ik noem ze pepernoten
<<

Anoniem192

Bericht 15 Nov 2016 22:40

Re: Pepernoten of kruidnoten

Cotton schreef:Die pepernoten van het plaatje hierboven hoef ik dus echt niet haha.


O zijn heerlijk hoor! Ik ken geen Friese haha..
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2016 22:41

Re: Pepernoten of kruidnoten

Katie schreef:
Cotton schreef:Die pepernoten van het plaatje hierboven hoef ik dus echt niet haha.


O zijn heerlijk hoor! Ik ken geen Friese haha..

Friese pepernoten zijn de echte pepernoten voor mij. Die zijn ook bij de intocht enzo. Die andere pepernoten kan je hier ook wel krijgen, maar Friese zijn de lekkerste :P
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2016 22:42

Re: Pepernoten of kruidnoten

Afbeelding
Dit zijn Friese pepernoten.
Heb al 2 zakken leeg haha. In augustus al een zakje. Oops!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 15 Nov 2016 22:50

Re: Pepernoten of kruidnoten

Huismus schreef:Ik weet dat het kruitnoten zijn maar ik noem ze pepernoten

Kruitnoten klinkt levensgevaarlijk, haha!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2016 22:55

Re: Pepernoten of kruidnoten

Oh, ja dat dacht ik al, dat dat pepernoten waren. Dat vind ik vaak van die saaie, taaie dingen. Doe mij maar kruidnoten. Ik noem kruidnoten trouwens ook meestal pepernoten. Geen idee waarom precies, ik wist vroeger niet dat er verschil was en dus ben ik alles pepernoten blijven noemen denk ik.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 16 Nov 2016 06:47

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik noem kruidnoten trouwens ook pepernoten om de simpele reden dat mijn ouders dat ook deden (zo is t dus gekomen). En ik blijf het doen omdat als ik kkeuidnoten zeg, mensen me alleen maar vragend aankijken omdat ze geen idee hebben wat ik bedoel.
<<

Anoniem258

Bericht 16 Nov 2016 07:00

Re: Pepernoten of kruidnoten

Katie schreef:
Meggy schreef:Ik noem kruidnoten pepernoten maar ik weet heel goed dat het niet de juiste benaming is.


Haha en waarom als ik vragen mag? Je noemt een stroopwafel toch ook geen roze koek?


Geen idee. Iedereen noemt ze hier zo. En de meesten weten wel dat pepernoten eigenlijk anders zijn.
<<

Anoniem197

Bericht 16 Nov 2016 07:43

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik eet kruidnoten maar zeg pepernoten. Hier ook vanuit vroeger en iedereen hier zegt pepernoten tegen kruidnoten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Nov 2016 08:54

Re: Pepernoten of kruidnoten

Meggy schreef:Ik noem kruidnoten pepernoten maar ik weet heel goed dat het niet de juiste benaming is.


Precies dit.

Waarom? Omdat pepernoot lekkerder bekt en het dermate geaccepteerd wordt dat er toch meestal wel vanuit gegaan wordt dat je kruidnoten bedoelt (en het ook niet boeit) en mocht het wel belangrijk zijn dan vraag ik wel even welke er bedoeld worden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Nov 2016 09:54

Re: Pepernoten of kruidnoten

:good: Helemaal eens met Whatever!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem186

Bericht 16 Nov 2016 10:09

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik vind het heel irritant als mensen kruidnoten pepernoten noemen. M'n buurvrouw laatst ook. Verheug ik me helemaal op pepernoten krijg ik een bakje kruidnoten...
Waar een mens zich niet al druk om kan maken, ik ben me er van bewust, haha.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2016 10:11

Re: Pepernoten of kruidnoten

Jans schreef:Ik vind het heel irritant als mensen kruidnoten pepernoten noemen. M'n buurvrouw laatst ook. Verheug ik me helemaal op pepernoten krijg ik een bakje kruidnoten...
Waar een mens zich niet al druk om kan maken, ik ben me er van bewust, haha.

Hahaha. Dat is bij ons thuis ook zo. Dan zegt m`n moeder; Ik heb lekker pepernoten gehaald.
Krijg je een bakje kruidnootjes. Naahhhhh.. :thumbdown:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Nov 2016 10:13

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik vind het wel logisch dat mensen het door elkaar halen. In de meeste liedjes, verhaaltjes, et cetera hebben ze het over pepernoten, maar meestal eten mensen kruidnoten. Het klopt gewoon ergens niet, het meest gebruikte woord voor de minst gebruikte nootjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers