Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Facebook waarom moet echt alles nou erop?

<<

Anoniem120

Bericht 06 Aug 2015 13:42

Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Hoi hoi,

Ik baal hier echt zo van he.
Kom ik bij mijn moeder op visite hup knal een foto op facebook voor ik thuis ben van mijn kindje.
Kom ik bij mijn vader hup knap 5 foto's erop van mijn kindje.
Bij mijn tante hup tekst en foto's erop.
Op een verjaardag hup van alles erop.

Als ik ze zeg dat ik dit niet wil zijn ze diep gekwetst zeggen ze dat ze zo trots zijn.
Ik kan hoog en laag springen ze zeggen daar kun je toch niks meer aan doen tegenwoordig.
Ze doen het gewoon toch en zeggen dat dit tegenwoordig normaal is.

Is dit bij jullie ook zo erg ??
Ik ben er helemaal klaar mee en kan me er echt heel erg druk om maken.

Binnenkort wordt mijn kindje 1 jaar en ik heb nu al de neiging om niks te vieren omdat ze er weer teksten en foto's op gaan knallen. Kan ik een facebookloze verjaardag eisen? Hoe doe ik dit ?
Ik wil er best zelf 1 foto opzetten dat vind ik leuk maar niet tientallen van anderen.
Ben echt in staat dan maar niks te vieren.

Echt ik baal hier zo erg van, ze luisteren gewoon niet als ik het niet wil. Argument is dan maar jij doet het zelf ook. Ja dat klopt maar dat wil ik dus zelf uitmaken.

Groetjes tuinstoel
Laatst gewijzigd door Anoniem120 op 06 Aug 2015 13:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2015 13:44

Re: Facebook waarom moet echt alles nou erop?

Ik heb gezegd niks op facebook te willen, niks! Want hier zouden ze het anders ook doen.
Doen ze het wel, krijgen ze van mij t dringende verzoek het te verwijderen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem120

Bericht 06 Aug 2015 13:46

Ze doen het hier toch omdat ik het zelf ook weleens doe.
Of ze doen het 1 keer niet omdat ik boos ben.
Hup na een paar keer weer erop.

Ze gooien het erop dat ik het ze niet gun om trots te zijn op hun klein kind.

Ik wordt hier echt heel erg boos om, ik freet me gewoon op.

Hier wordt echt de eerste verjaardag om verpest zo.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2015 13:48

Herhalen dan, net als bij kleine kinderen.
Dat je het zelf doet moet je zelf weten.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem124

Bericht 06 Aug 2015 13:50

Echt bizar om te lezen. Ik vind dat je dat gewoon kan eisen hoor! Gelukkig ken ik niemand die zoiets doet zou ik echt van balen!
<<

Anoniem120

Bericht 06 Aug 2015 13:51

Misschien tips over hoe ik iets heel duidelijk maar niet stom op de uitnodiging kan zetten ?

Ik heb geen zin constant te roepen niet op facebook als iemand hun mobieltje tevoorschijn haalt.

Eigenlijk zijn mensen gewoon niet welkom als ze het toch doen en dat wil ik duidelijk maken ook al zijn het mijn ouders. Mogen best foto's maken voor prive bezit maar niet op facebook knallen.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2015 14:19

'Gewoon' zeggen dat jij dat echt niet wil en als er toch een foto op Facebook komt dat jij dat dan zelf wil doen. Ik zou niks op de kaart zetten maar gewoon duidelijk je grenzen aangeven en zeggen dat je het niet langer tolereert. Ze hebben dat echt te respecteren! Oh ik kan er plaatsvervangend boos om worden.
<<

Anoniem234

Bericht 06 Aug 2015 14:43

Mijn schoonmoeder deed dat ook en wij hebben gezegd het niet meer te willen, gelukkig begreep ze het gelijk.
<<

Anoniem236

Bericht 06 Aug 2015 15:04

Hier hebben aan beide kanten de ouders geen Facebook, maar hun argument dat jij het ook doet slaat nergens op. Het gaat om jouw kind, jij bepaald wat andere kunnen zien openbaar en niet iemand anders.
Ik vind het echt heel erg respectloos, zelf vraag ik altijd, maar dan ook altijd als mijn kind met een ander kind op de foto staat en het is iets dat ik wil delen, toestemming aan de ouders om het op Facebook te zetten, andersom gebeurt ook op die manier.

Ik vind het best een dingetje hoor dat Facebook, wel iets waar we niet meer echt onderuit kunnen, maar zo zie ik geregeld ouders foto s delen dat hun kind geslaagd is voor een zwemdiploma. Logisch als mensen dat willen delen, iets om trots op te zijn. Maar soms dan zie ik dan foto's van die kids in zwemkleding waar dan ook andere kinderen in zwemkleding per ongeluk opstaan. Zelf wil ik nooit dat mijn kind in zwemkleding op FB komt.

Ik zou naar je ouders toe echt duidelijk zijn, grenzen aangeven en uitleggen dat je zelf invloed wilt hebben over welke foto s van jullie kind verspreidt worden is social media.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2015 15:07

Ik vind foto's helemaal niet erg. Ik snap wel dat ze gewoon trots zijn. Zolang het gewoon nette foto's zijn zie ik er het punt niet van in.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2015 15:09

Mijn ervaring is dat de oudere generatie niet snapt hoe het werkt op internet. Ze hebben geen slechte bedoelingen, maar zijn niet opgegroeid met social media en dus eigenlijk digitaal gehandicapt. Je moet dus heel duidelijk vertellen wat je wel een niet wil hebben, want ze voelen dat soort dingen niet aan.

Mijn schoonmoeder ging ook allemaal foto's van mij en mijn dochter maken een paar uur na de bevalling. Vreselijk. Heb toen ook direct gezegd dat ik dat niet op internet wil hebben en zeker niet van de baby. Vond iedereen heel overdreven van mij en ze zeiden dat ik zo gevoelig was. Nee dus, gewoon geen foto's, klaar. Man ik was net bevallen laat me met rust!
<<

Anoniem313

Bericht 06 Aug 2015 15:18

Maeve schreef:Ik vind foto's helemaal niet erg. Ik snap wel dat ze gewoon trots zijn. Zolang het gewoon nette foto's zijn zie ik er het punt niet van in.

Dat is prima, maar daar gaat het hier niet om. Het maakt niks uit wat jij van foto's plaatsen vindt; TO wil het niet hebben en haar familieleden doen het toch.

TO: niet erom heen draaien en denken hoe je dit 'niet stom' kunt verwoorden: jij wilt het niet, punt. Wat vindt je man?
<<

Anoniem282

Bericht 06 Aug 2015 15:20

Maeve schreef:Ik vind foto's helemaal niet erg. Ik snap wel dat ze gewoon trots zijn. Zolang het gewoon nette foto's zijn zie ik er het punt niet van in.

Dat kan, maar Tuinstoel vindt het heel vervelend en haar wens wordt niet gerespecteerd. Het valt op dat je hierop geheel niet inhaakt, Maeve.
Ik zou heel duidelijk aangeven dat het jouw kind is en dat jij dus volledig in je recht staat om te beslissen of er wel/niet foto's van jouw kind op fb verschijnen. En eraan toevoegen dat je het heel lief vindt dat ze zo trots zijn, maar dat dit ook kan zonder het wereldkundig te maken. Mochten ze gekwetst zijn, zou ik daar geen aandacht aan schenken, want daarmee voed je het alleen maar om in non-discussie verzeild te raken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2015 15:22

Ik ben ook wel eens boos geworden na plaatsen van foto's bruiloft, waarop diegene dan boos werd op mij.. Omgekeerde wereld.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2015 15:23

Je moet het dus iedere keer duidelijk aangeven. Ik doe dat ook. Het is soms erg vermoeiend. Zo was ik borstvoeding aan het geven en daar worden dan foto's van gemaakt. Vervolgens zeg ik: dat wil ik niet op internet. En dan krijg ik opmerkingen als: wat is dat toch met die nieuwe preutsheid. Tsja. Heel jammer dat je het niet snapt, maar mijn kind, mijn borst, mijn huis, mijn regels.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2015 15:24

Ik snap ook best dat het erg vervelend is als ze niet naar haar wens luisteren. Ik wilde alleen maar zeggen,of misschien laten inzien, dat het gewoon uit trots kan zijn. Maar idd als moeder zijnde heb je hierin het laatste woord en zeg jij nee dan moeten ze dat respecteren al vinden ze het zelf anders.

Wat is het dan dat je er zo erg aan vindt? Ben je ergens bang voor, dat mensen je foto's kopiëren ofzo? Of gaat het je meer om het principe?( dat zou dan mijn grootste punt zijn)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2015 15:25

Fotos maken terwijl je aan t borstvoeden bent? Dus niet dat dat hier gebeurt.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem149

Bericht 06 Aug 2015 15:26

Ik zou dat zeker weten duidelijk aangeven hoor. Mijn nichtje had het voor een handje om foto's van de kleine van mijn zus ook zomaar op Facebook, Instagram, profielfoto op WA te plaatsen. Mijn zusje vond dat ook niet zo tof, heeft dat aangegeven en nu is het prima. En mijn zusje is helemaal de moeilijkste niet, maar ze vindt het gewoon niet leuk dat anderen zomaar foto's van haar zoontje online gooien.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Aug 2015 15:30

Het gebeurde al voordat ik er erg in had. Ik heb toen ook gezegd dat ik het niet prettig vond. Daar waren ze dan beledigd door, mijn man zei later dat zijn moeder er 'zo verdrietig van werd'. Wat is dat toch met mensen, dat je zodra je je grenzen aangeeft gaan inspelen op je schuldgevoel?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2015 15:31

Meteen in de slachtofferrol he. Merk ik hier ook.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Aug 2015 15:41

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het zal zijn als de baby er is, maar op dit moment heb ik in mijn omgeving gelukkig geen mensen die alles maar op FB delen. Kan me dus ook niet voorstellen dat iemand zomaar foto's van de baby gaat plaatsen. Als, dan zou ik ook echt not amused zijn. Het is jouw kind, jij mag zelf bepalen wat je wel of niet deelt. Toch erg jammer als mensen dat niet snappen.. Ik zou ze er zeker op aanspreken en als ze dat niet leuk vinden, jammer dan. Een stukje privacy gaat toch echt voor.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2015 16:26

Wat erg dit.. Ik ben blij dat mijn ouders en schoonouders geen Facebook gebruiken.

Ik zou me ontzettend ergeren aan het gedrag van je omgeving en dat ze zo omgaan met jou wensen. Het is verdorie jullie kind.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2015 16:47

Wij willen geen foto's van onze zoon online en dat hebben we al tijdens de zwangerschap aan vrienden en familie kenbaar gemaakt ( gewoon als het ter sprake kwam) en dat respecteert iedereen gelukkig. Onze reden om het niet te doen is dat foto's bijna niet meer helemaal verwijderd kunnen worden en dat wij het aan onze zoon zelf vinden om te bepalen wat hij tot in de eeuwigheid op het internet wil hebben.

Foto's delen via de whatsapp e.d. vinden we wel prima en die stuurt mijn moeder bijvoorbeeld heel trots naar mijn tantes en zo ook mijn schoonmoeder waarvan haar zus een paar weken eerder oma is geworden en ze trots foto's mee uitwisseld.

Inmiddels staan er wel twee foto's van onze zoon op facebook, dat omdat kennissen een foto van hem gemaakt hebben en die in alle enthousiasme op internet gezet hebben ( ze wisten niet dat wij hem niet online willen hebben). De eerste keer toen we uit eten waren bij mijn mans oude werk, zette een oud collega van mijn man zijn foto op onze facebook en de tweede keer toen mijn ouders oppaste en onze zoon mee hadden genomen naar een etentje met vrienden (wisten we en vonden we prima) en 1 van de mannen een foto op onze tijdlijn zette van hem ( mijn ouders hebben geen facebook en hadden niet door dat dit gebeurd was). Ik baalde in beide gevallen, maar snap wel dat mensen dat in hun enthousiasme gedaan hebben en ik vind dat ik het niet kan verbieden. Wij reageren gewoon niet op de post en 1 van de twee post heb ik zelfs verwijderd van mijn tijdlijn, zo is het niet meer te linken aan onze zoon.

Ik vind het wel een lastig iets, aan de ene kan wil ik zijn privacy beschermen en aan de andere kant kan ik ook niet iedereen verbieden foto's online te zetten of dat continue te roepen als we ergens met hem zijn.
Dat familie het doet zou ik wel echt vervelend vinden, zij zijn op de hoogte van jullie wensen en hebben die te respecteren!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2015 16:52

Minoessepoes ik had die mensen wel gevraagd de foto van mijn kind te verwijderen. Jeetje wat apart van die mensen, het zou nooit in me opkomen om een foto van iemand/iemands kind te plaatsen zonder vooraf te vragen of dat ok is.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2015 16:55

Ik vind dat echt lastig, wil er ook weer geen heel groot ding van maken, maar baal er aan de andere kant ook wel echt van. Ik begrijp niet dat mensen het zelf niet door hebben als ze op onze tijdlijn kijken en zien dat wij helemaal geen foto's van onze zoon gepost hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Algemeen