Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke e-smoker?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 27 Aug 2015 21:58

Welke e-smoker?

Mijn man rookt. En veel. En al lang. Hij is bijna jarig en wil stoppen, zonder hulp van de huisarts.
Ik raadde hem Champix aan n.a.v. succesvolle verhalen van collega's, maar hij zou graag een e-smoker willen.
Dit bevat 95% minder schadelijke stoffen dan een echte sigaret.
Nu wil ik dit voor zijn verjaardag geven, maar je hebt natuurlijk verschillende soorten.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een e-smoker? In het centrum staat altijd een kraampje waarin ze startpakketten en navullingen verkopen geloof ik. Sowieso ga ik daar informeren.
Wat kost de eenmalige aanschaf? Neemt het de zin in een echte sigaret weg?

En ja, ik weet dat helemaal stoppen beter is maar hij kan gewoon niet cold turkey stoppen. Zo ver is ie nog niet.
Ik ben zelf gestopt in 2013. Vorig jaar wel even gerookt, maar ik kan die knop gewoon omzetten en stoppen. Hij niet.
Hij rookt ook nog eens in de schuur of buiten, dus ik zit veel alleen. Stinkt een e-smoker naar rook of kan het gewoon binnen?
04-2014
10-2015
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 28 Aug 2015 08:29

Re: Welke e-smoker?

Ik heb me vorig jaar een weekend vermaakt met een e-smoker. Voor mij was het absoluut niet gelijkwaardig aan een sigaret en ondanks dat ik drie dagen rookvrij was, althans zonder de rook van een sigaret, ben ik op maandagmorgen snel naar de winkel gegaan voor een pakje sigaretten. Liever minder roken, dan nep-roken en trek blijven houden, de hele dag door, in een gewone sigaret. Ik heb succesverhalen gehoord, maar voor mij waas het absoluut geen succes.

Ik had er één van Evod. Eén die je 's nachts moest opladen en als je er stevig aan lurkt, weet even geen ander woord, dan mag je tussendoor ook nog opladen. Volgens mij had ik laatst ergens gehoord dat de E-smoker helemaal niet zo "gezond" is. Vrij schadelijk zelfs?
<<

Anoniem140

Bericht 28 Aug 2015 08:32

Mijn moeder heeft er eentje aangeschaft, mijn buurman had er eentje en zodoende wilde ze het ook wel eens proberen. Ik weet niet precies meer welke ze had, maar mijn buurman en mijn moeder zijn allebei weer begonnen met roken, ik ken maar weinig mensen die het volgehouden hebben met een e-smoker.
Ik zou denk ik het geld sparen, en op zoek gaan naar een ander alternatief.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Aug 2015 09:02

Ik verkoop ze en hoor veel succes verhalen maar ook geen succes verhalen. Voor mij werkt het prima behalve als ik gedronken heb. Ik ben nu dus een weekend roker en vind dat prima.

Waar moet je op letten;
- de batterij moet sterk genoeg zijn. Heb je een te zwakke batterij dan is het rook genot minder en is het minder goed vol te houden. Als hij veel rookt moet je minimaal 1100mAh maar liever 1300mAh hebben.
- het nicotinegehalte in de liquid moet voldoende zijn. Als hij veel rookt 18mg. Rookt hij 'gewoon' dan 11, 12 of 14mg (afhankelijk van het merk)
- de smaak van de liquid moet goed zijn. Ik zou beginnen met tabak smaak. Dan is het verschil het kleinste. De tabak smaken heb je ook weer in verschillende smaken. Voor bijna ieder merk sigaretten is er wel een bijpassende smaak.

De voordeligste die wij hebben is €18 incl lader. Dit is wel echt een start model en raad ik alleen aan als je niet zeker weet of het bij je past. Als mensen echt serieus zijn om te gaan esmoken raad ik altijd een Volish black aan. €45 maar qualitatief een goede esmoker waar je wel even mee vooruit kan. Binnenkort krijgen we deze met 1300mAh.

Staat bij jullie in het centrum zo'n wit kraampje? Zo'n soort kiosk zoals dat we-buy-gold? Dan werk ik voor hetzelfde bedrijf.

En over schadelijk; we weten natuurlijk nog niet wat het doet op lange termijn maar als je je esmoker goed gebruikt is het niet shadelijk. Die testen doe zijn geweest hebben bekeken bij welke verhitting er schadelijke stoffen uitkwamen. Als je een batterij en clearomizer (bovenstuk) hebt die bij elkaar passen dan kan dat niet. Heb je een veel te sterke batterij voor je clearomizer dan kun je idd de liquid gaan verbranden en komen er schadelijke stoffen vrij. Laatst stond in de krant dat je met esmoken 94% minder schadelijke stoffen binnenkrijgt (geen teer etc)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Aug 2015 09:07

Oh en het stinkt helemaal niet. Er zit een geurtje aan de rook maar die is zo weg. Ik lig ook altijd lekker op de bank te esmoken. Ruik je niks van (alleen als ik uitblaas) en het blijft niet hangen zoals sigaretten rook.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2015 13:44

Bedankt voor de antwoorden.
Ja Kees, het is een wit kioskje op een pleintje tussen de winkels.
Ik ga straks winkelen en zal informeren in jouw kraampje haha.
Hij rookt normaal gesproken een pakje Marlboro Medium per dag. Behalve dat ik het weggegooid geld vind ben ik ook bang dat hij kanker of copd krijgt.
04-2014
10-2015
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Aug 2015 14:11

Gezellig, doe ze maar de groetjes uit etten-leur! Als hij Marlboro rookt moet je usa mix of united states nemen qua smaak. En ik zou dan 11mg/12mg aanraden. Je kunt starten met 11/12 en als het te weinig is nog omhoog gaan. Sommige vinden 18mg best heftig ook al zijn het stevige rokers.
De geur en prijs zijn echt wel dikke plussen van esmoken. Aanschaf is even veel maar dat heb je er veelal in een week uit want in 1 flesje vloeistof zitten ongeveer 5pakjes sigaretten.
Laat je even weten wat je hebt gekocht/of je iets hebt gekocht?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Aug 2015 14:17

Oh en esmoken is geen wondermiddel maar een hulpmiddel. Die knop moet nog steeds om in zn hoofd. Het lukt alleen als hij echt wil. Het helpt wel heel erg dat je nog wel de handeling hebt, rook uitblaast en nicotine binnen krijgt maar het is toch anders als echt roken.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 28 Aug 2015 14:50

Wat kost het Kees? Ga ik een vermogen kwijt zijn?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 28 Aug 2015 14:53

Als hij wil stoppen, dan moet hij stoppen. Ik zou hem dan geen e-smoker voor zijn verjaardag geven, dat houdt juist de verslavende handeling in gang.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Aug 2015 15:12

Tja, dat kan niet iedereen zomaar. Daarom noemen ze het een verslaving.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Aug 2015 09:43

Milou schreef:Wat kost het Kees? Ga ik een vermogen kwijt zijn?

Als je de voordeligste (P1) neemt ben je hooguit €25 kwijt. Koop je de betere (volish black) ben je €50 kwijt.
Sorry had over je berichtje heen gelezen gisteren.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2015 11:03

Ik stond in de rij maar ben weggegaan Kees.
Mensen voor me stonden een half uur te klooien en alles uit te proberen en het duurde me te lang... andere keer beter dus.
Ik vond het een beetje apart dat die man in de kiosk geen Nederlands kon, alleen Engels.
Het was geen Engelsman, eerder Oost-Europees. Ik ga wel een keer als er niemand voor me staat.
04-2014
10-2015
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Aug 2015 11:18

Hahahaha dat is mn baas denk ik.

Terug naar Algemeen