Zorgkosten, waar kan volgens jou op bezuinigd worden?
Waar vind jij dat op bezuinigd kan worden in de zorg?
♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Alibi schreef:Als jullie het zo bekijken, vinden jullie het dan ook andersom? Dat er maar geen gezondheidszorg meer moet zijn voor anorexiapatiënten?
Scandic schreef:Wat mij betreft mag er bezuinigd worden op de zogenaamde mantelzorg, want dat is zo fraudegevoelig. Ken meerdere voorbeelden van een 'mantelzorger' die daar voor betaald krijgt maar gewoon de moeder/buurvrouw is die er met het geld vandoor gaat. Daar moet echt een ander systeem voor worden bedacht!
rapa nui schreef:Bezuinigen op salarissen van hogere functies, op management functies/die verminderen, minder bureaucratie en regels. Als er op maagverkleining bezuinigd moet worden dan ook op anorexia zorg en ook eigen bijdragen voor sportblessures. En ook op cosmetische chirurgie. Laseren van ogen mag net als brillen, lenzen er uit, zouden mensen voor kunnen sparen, net als een rollator er, een fiets koop je ook zelf.
Alibi schreef:Als jullie het zo bekijken, vinden jullie het dan ook andersom? Dat er maar geen gezondheidszorg meer moet zijn voor anorexiapatiënten?

Yadira schreef:Scandic schreef:Wat mij betreft mag er bezuinigd worden op de zogenaamde mantelzorg, want dat is zo fraudegevoelig. Ken meerdere voorbeelden van een 'mantelzorger' die daar voor betaald krijgt maar gewoon de moeder/buurvrouw is die er met het geld vandoor gaat. Daar moet echt een ander systeem voor worden bedacht!
Volgens mij zijn ze daar al mee bezig. M'n moeder (mantelzorger) had het daar laatst over. Volgens mij kan zij dit jaar voor het laatst een bijdrage krijgen ofzoiets.
Keet. schreef:Alibi schreef:Als jullie het zo bekijken, vinden jullie het dan ook andersom? Dat er maar geen gezondheidszorg meer moet zijn voor anorexiapatiënten?
Dat vind ik een beetje appels met peren vergelijken, want ik vind psychische begeleiding en begeleiding van een diëtiste bij obesitas juist een must. En dat is precies ook wat mensen met anorexia ook nodig hebben. Geen operatie aan de maag
Francaise schreef:Alibi schreef:Als jullie het zo bekijken, vinden jullie het dan ook andersom? Dat er maar geen gezondheidszorg meer moet zijn voor anorexiapatiënten?
Nee. Aankomen is moeilijker dan afvallen en helemaal als er dan ook nog anorexia bij komt kijken.
En ik ken beide kanten van de medaille.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers