18 Aug 2015 18:26 door Chocolate
Voor mij is de lol op fb er ook wel een beetje af. Ik heb iemand die nu al 4 keer een afbeelding heeft geplaatst over dat zwarte piet moet blijven. Desbetreffende persoon is een volwassen vrouw met twee volwassen kinderen, ik snap dan echt niet dat je je daar in augustus zo ontzettend druk om maakt (en de rest van het jaar ook) Voor mij apart verf je ze pimpelpaars, het interesseert me echt niets. Helaas is deze persoon ook tegen alle asielzoekers die hier komen, snapt ze niet dat we met zijn allen massaal geven aan een actie als serious request, en hebben Nederlanders het echt het slechtste van allemaal.
Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij amnesty international en heb wel eens de opmerking gekregen waarom ik in vredesnaam me inzet voor mensen in de rest van de wereld als er hier zoveel ellende is. Serieus? Volgens mij kan je dan prima zelf je handen uit de mouwen steken als je dat zo belangrijk vindt (was een gevalletje van lekker meepraten met de rest. Zelf gewoon in het bezit van een baan, en nee ik kan in niemands portemonnee kijken hoor, maar zolang je lekker uit eten en op vakantie kan behoor je niet tot de groep Nederlanders die het ontzettend slecht heeft) En natuurlijk is het goed dat er ook geld naar voedselbanken gaat, en dat er mensen zijn die liever mensen in eigen omgeving helpen. Maar het een sluit het ander niet uit lijkt mij.
Voor mij is Facebook behoorlijk verpest, mensen kun je natuurlijk uit je lijst halen, maar in sommige gevallen, zoals collega's en familie ligt dat toch gevoelig. Of er wordt zoveel gereageerd dat ik het toch op een of andere manier in mijn tijdlijn krijg. Misselijk word ik ervan als er gedaan wordt alsof Nederlanders belangrijker zijn dan mensen uit andere landen, omdat het een ver van je bed show is. We hebben maar 1 wereld waar we het samen mee moeten doen en als iedereen een beetje meer naar z'n medemens zou omkijken zou dat geloof ik al heel wat schelen.
Gelukkig laat Nederland zich bij acties van o.a. het Rode kruis (serious request, maar ook grote rampen zoals Nepal in april) goed horen en zijn er ondanks al die tegengeluiden ook heel veel mensen die wel geven.