13 Aug 2015 09:45 door Anoniem193
Ik heb even op die site zitten rondneuzen en van een aantal dingen gaan mijn haren echt recht overeind staan.
Dan is duidelijk te lezen dat iemand dit bedacht heeft, die een hekel heeft aan zelf belasting betalen en graag wil dat de werkende en vermogende mensen nog meer gaan betalen, terwijl zij zelf heerlijk, zonder verplichtingen op de bank kunnen blijven zitten.
Waar zij rekening mee houden in hun leuke berekeningen:
- Wij zetten de de btw op 50%
- Dividentenbelasting 2,5 miljard en Vennootschapsbelasting 12,4 miljard zijn maar
bitter weinig en zouden zeker 16 miljard hoger kunnen zijn (Hallo aanname!)
- het begrotingstekort is 13,5 miljard, dus die 16 miljard aan extra vennootschapsbelasting kan dat gat goed dichten!
- Hebben we nog 2,5 miljard over voor leuke dingen! (We?? de staat bedoel je... )
- Het huidige systeem van progressieve inkomensbelasting met de tarieven 32, 42 en 52 % blijft en krijgt een nieuw toptarief van 62%
- Aan iedereen die een baan heeft met een arbeidscontract van meer dan € 900 per maand (6,4 miljoen personen) wordt deze € 380 per maand uitgekeerd door de werkgever en verrekend met de rest van het inkomen. Zij krijgen per saldo dit basisinkomen dus niet uitbetaald.
-Werknemersverzekeringen (WW en WIA) vullen dan het basisinkomen aan door deze uitkeringen te verlagen met het GBI bedrag, Uitkeringsgerechtigden krijgen dus per saldo niet minder.
(Dus als je nu WW of WIA ontvangt voor 1500,- per maand, dan krijg je 1000 basisinkomen+500 WW/WIA, zodat je er iig niet minder van wordt. Werk je 40 uur per weerk voor 1000,- per maand, dan krijg je niet meer en niet minder.)
Positieve effecten
Het gedeeltelijk basisinkomen begint nu te werken.
A. er is geen verplichting meer om zich ter beschikking te stellen van de arbeidsmarkt, Heerlijk toch
B. een deel van de beroepsbevolking zal zich geheel of gedeeltelijk terug trekken. Met name zij die zwaar en/ of vervelend werk hebben. Haha ja, lekker makkelijk.
Naja zomaar wat punten van hun site geplukt, waarbij ik alleen maar denk, ik hoop dat onze overheid dit niet serieus gaat oppakken en als ze het wel doen, niet op de manier zoals het hier geschetst wordt. Ik ben bang dat hier dan net als in Griekenland wordt. Geen zin om te werken, zwaar werk/niet leuk werk/vervelend werk wordt niet meer gedaan of alleen tegen absurd hoge lonen, waardoor het niet meer betaald kan worden en dus niet gebeurd, waardoor ons land m.i. in verval zal raken.