Dubbele nationaliteit
Ik kan het op internet niet zo goed vinden.

Nina schreef:Dat laatste begrijp ik maar misschien dat er iemand is die het me wat kan uitleggen.
Ik wil nu niet dom overkomen maar bij het lezen van de eerste alinea van je link (die had ik zelf overigens ook al gevonden) heb ik meteen al een vraag.
Je verliest de Nederlandse nationaliteit als je een andere aanneemt. Maar ik heb jaaaren terug beide nationaliteiten aangenomen. Gelden dan de regels eronder ook voor mij?
Caulfield schreef:Nina schreef:Dat laatste begrijp ik maar misschien dat er iemand is die het me wat kan uitleggen.
Ik wil nu niet dom overkomen maar bij het lezen van de eerste alinea van je link (die had ik zelf overigens ook al gevonden) heb ik meteen al een vraag.
Je verliest de Nederlandse nationaliteit als je een andere aanneemt. Maar ik heb jaaaren terug beide nationaliteiten aangenomen. Gelden dan de regels eronder ook voor mij?
Ik weet het niet, ik heb niet die specifieke expertise. Maar met zo'n vraag zou ik dus echt contact opnemen met het ministerie. Stel dat iemand hier zegt dat die regels niet gelden voor jou. Wat voor waarde heeft die informatie dan?
In de tijd die je nu aan dit topic hebt gespendeerd had je waarschijnlijk al je antwoord kunnen hebben bij de desbetreffende instantie.
Overigens ben ik zeer benieuwd, dus als je wilt, deel je ervaring gerust!

Nina schreef:Dat laatste begrijp ik maar misschien dat er iemand is die het me wat kan uitleggen.
Nina schreef:In het artikel trouwens en ook op de site van de Rijksoverheid staat dat je je Nederlandse kwijtraakt als je die van een ander land aanneemt. Maar ik heb er al 2, dan neem ik toch niet meer 1 aan? Of bekijk ik dat verkeerd?
Nina schreef:Ja super fijn inderdaad.
Ik zou het heel vervelend om te moeten kiezen want ik moet dan wel voor mijn Nederlandse kiezen. Anders moet ik hier asiel aanvragen (+ inburgeringscursus & werkvergunning aanvragen) en dat kan natuurlijk niet. Maar mijn nationaliteit opgeven van het land waar ik geboren ben, zou natuurlijk ook niet tof zijn.
MissEnergy schreef:Nina schreef:Ja super fijn inderdaad.
Ik zou het heel vervelend om te moeten kiezen want ik moet dan wel voor mijn Nederlandse kiezen. Anders moet ik hier asiel aanvragen (+ inburgeringscursus & werkvergunning aanvragen) en dat kan natuurlijk niet. Maar mijn nationaliteit opgeven van het land waar ik geboren ben, zou natuurlijk ook niet tof zijn.
Jij hebt toch hier je middelbare school etc. gedaan? Dan zou je in een hele vreemde situatie komen, vooral nu je ook gewoon werkt etc. hier.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers