Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ervaringen importeren producten uit US, Canada of australie

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Aug 2015 00:02

Ervaringen importeren producten uit US, Canada of australie

Ik wil misschien stof gaan bestellen in in het buitenland.
Tot nu toe kan ik namelijk nog niet helemaal vinden wat ik zoek in NL of Europa.

Ik ben namelijk op zoek naar Uv- werende stof om zelf kleding van te gaan maken voor mijn moeder.
Ze heeft kort geleden gehoord dat ze huidkanker heeft en moet nu dus uit de zon blijven.
De shirts die nog een beetje betaalbaar zijn, zijn sportshirts en meer een rechte zak.
Er is wel mooiere kleding te koop, maar dan betaal je al snel 130 euro voor een jurkje.

Nu ben ik me aan het verdiepen in importeren vanuit Amerika, Canada of Australië. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoe zit het met evt import kosten? Hoe weet je hoe hoog die ongeveer zijn?
Is het nog goedkoper om het evt via familie/ bekenden te laten versturen?

Nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 05 Aug 2015 07:48

Re: Ervaringen importeren producten uit US, Canada of austra

Op dese site staat het vrij duidelijk uitgelegd en kan je de kosten berekenen http://www.invoercalculator.nl/ Je wilt het als particulier importeren toch of heb je een kvk/btw nr? Mijn ervaring met importeren uit de landen die jij noemt is dat de pakketjes altijd worden onderschept. Uit Azie wordt er wel veel door gelaten en sturen ze goederen die officieel een hogere waarde hebben dan €22 ( en er dus btw betaald moet worden) vaak als gift op in de hoop dat het dan niet onderschept wordt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Aug 2015 08:28

In het verleden bestelde ik regelmatig engelstalige boeken in het buitenland vanwege de lagere prijs. Bij voorkeur uit de UK ivm invoerrechten.

Hier de ervaring dat spullen uit Azië onderschept worden en uit US niet.

Heb je bijvoorbeeld al op Amazon.co.uk of Amazon.de gekeken?
08/2018
05/2021
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2015 12:54

Het valt mij op dat er de laatste tijd vrij streng gecontroleerd wordt op spullen uit de VS. Volgens mij mag de waarde niet hoger zijn dan 30 dollar als je importkosten wilt vermijden, maar dat weet ik niet zeker.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2015 22:28

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik zal die site eens gaan bekijken vajen. Ik wil het idd als particulier invoeren.

Op Amazon heb ik nog niet gekeken. Ik ben tot nu toe vooral via Google aan het zoeken geweest. Ik zal er ook eens gaan kijken!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Algemeen