Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twee kranen en brugdeel omgevallen

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 17:00

Twee kranen en brugdeel omgevallen

http://www.nu.nl/binnenland/4100109/twi ... -rijn.html

Kreeg net op de fiets het filmpje hiervan door en zei nog: het zal je huis maar zijn en je zal maar thuis zijn... Blijken er 20 gewonden gevallen tr zijn, opschaling naar grip3. Heftig!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Aug 2015 17:07

Re: Twee kranen en brugdeel omgevallen

Ja ik zit het ook net te lezen en het filmpje te bekijken. Heftig hoor!!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Aug 2015 17:08

Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 17:10

Wow dat is schrikken zeg, wat heftig!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Aug 2015 17:10

Holy fuck!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Aug 2015 17:12

Poe hee! Vreselijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Patsy

Bericht 03 Aug 2015 17:15

Ik las het ook net, vreselijk. Hopelijk valt het mee met de gewonden.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 17:22

Ja, ik zag het ook op FB voorbij komen. Vreselijk!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 17:32

Heftig zeg!
Ik zag het ook net op internet.

Maar als je dat zo ziet, dan ziet het er ook niet heel stabiel uit met die kranen op die "boot"...
<<

Patsy

Bericht 03 Aug 2015 17:44

GeKKiE schreef:Heftig zeg!

Maar als je dat zo ziet, dan ziet het er ook niet heel stabiel uit met die kranen op die "boot"...

Nou idd. Ik als leek denk dan dat dat wel mis moet gaan.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 17:46

Het is te hopen dat iedereen uit die huizen buiten stond te kijken en dus weg kon rennen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Aug 2015 18:02

Katrien schreef:

Nouja ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. Het zijn geen amateurs die dit doen he. Het is gewoon een professionele organisatie die dit waarschijnlijk al talloze keren hebben gedaan. Je mag er wel vanuit gaan dat er een hele berekening achter zit, en dat dit in theorie gewoon goed had moeten gaan.

♥♥
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 18:07

Ik woon in A. Wat een drama, ik was op m'n werk en zag al een traumaheli laag overvliegen en zeg nog, oh, die moet hier ergens landen. Toen allemaal sirenes en na een goed halfuur kregen we pas door wat er aan de hand was. Ik moet er min of meer 'langs' fietsen (aan de andere kant van de Rijn dan) om naar huis te komen en toen kreeg ik stukje bij beetje wel door waar het was, ik had het filmpje met de gillende mevrouw al wel gezien maar kon het nog altijd niet echt precies plaatsen. In dat stuk zitten winkels, kleine, lokale ondernemers. Boven die winkels zitten woningen. Er tegenover zit een logeerhuis voor mensen met een beperking, van wat ik zie op tv is één van de kranen daar ook op beland. Het is een gekkenhuis, sirenes gaan af en aan. Overal zie je ramptoeristen fietsen en gaan, mensen die (veel met kinderen! :palm: ) gaan kijken. Ik fietste langs een veldje waar twee traumaheli's stonden en een politieheli.

Het scheelt dat die winkels niet zo heel druk zijn, maar het zijn gewoon echt kleine lokale winkeliers die al zeker twintig, dertig, veertig jaar daar zitten. Je levenswerk is dan ineens weg. Beter nog, je wordt gewoon overvallen, je staat je werk te doen, je bent je van niets bewust totdat het plafond boven je hoofd ineens instort. De Rijn ligt achter die winkels en er is vanuit de winkel bijna geen zicht op. Die woningen erboven, voordat je beneden bent ben je ook al te laat. Je kunt gewoon geen kant op dan.
Laatst gewijzigd door Anoniem137 op 03 Aug 2015 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem163

Bericht 03 Aug 2015 18:41

Katrien schreef:

Zou de warmte ook niet enorm werken op dat staal?
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2015 18:43

Nee joh.

Zulke bedrijven doen dit dagelijks. Ze werken ook voor Shell e.d. en in veel lastigere (warmere) omstandigheden.

Er moet wel iets goed mis gegaan zijn uiteraard, maar denk niet dat het materieel hier niet geschikt voor was.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 03 Aug 2015 18:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2015 18:44

. Dubbel
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 03 Aug 2015 18:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 03 Aug 2015 18:44

Elliot schreef:
Katrien schreef:

Nouja ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. Het zijn geen amateurs die dit doen he. Het is gewoon een professionele organisatie die dit waarschijnlijk al talloze keren hebben gedaan. Je mag er wel vanuit gaan dat er een hele berekening achter zit, en dat dit in theorie gewoon goed had moeten gaan.

Daarom zegt ik ook 'ik als leek'. Ik mag toch hopen dat iemand die er verstand van heeft zegt dat dit gewoon veilig moet kunnen.
<<

Anoniem181

Bericht 03 Aug 2015 19:28

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 07 Feb 2016 22:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Aug 2015 19:29

Ik krijg net een appje van Leaf, mijn ouders wonen daar 150m vandaan... Aan dezelfde kant. Gelukkig met hen alles oke.
En die arme ondernemers idd... Een paar jaar geleden een heel heftige brand, alles weg. Toen alles opgebouwd en nu weer alles weg.

Edit: die brug heb ik 6 jaar lang dagelijks overheen gefietst...
<<

Anoniem181

Bericht 03 Aug 2015 19:40

Ik lees net dat er toch een dode is gevallen. Geen idee of het waar is, kan er verder niks over vinden op nieuwssites, maar als het zo is is dat natuurlijk afschuwelijk. Niet dat het anders minder erg is, ik krijg steeds kippenvel als ik die beelden weer (voor me) zie.
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 19:42

Ik moest ook nog even aan jouw ouders denken Oreo. Gelukkig wonen die precies tussen de twee bruggen in.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 19:42

Ik lees op nu.nl dat er in ieder geval 1 persoon levend onder het puin vandaan is gehaald, maar dat er sowieso nog 1 persoon en een hond onder liggen :(
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 19:44

Er vloog gewoon net serieus een klein kutvliegtuigje, en maar rondcirkelen, gewoon even de ramptoerist uithangen.
Laatst gewijzigd door Anoniem137 op 03 Aug 2015 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2015 19:45

Echt heftig zeg. Reden hier net nog steeds sirenes voorbij.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem137

Bericht 03 Aug 2015 19:47

Zonneschijn, waar woon jij nu dan?
Volgende

Terug naar Algemeen