Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vermist Malaysia Airlines vliegtuig (MH370, topic uit 2014)

<<

Anoniem122

Bericht 09 Mrt 2014 05:56

Vermist Malaysia Airlines vliegtuig (MH370, topic uit 2014)

Is hier eigenlijk al een topic over?

Ik volg het nieuws via dit forum;
http://www.thaivisa.com/forum/topic/709 ... rch/page-8

Hier komt veel regelmatiger een update dan op Nederlandse nieuwssites. Schijnbaar zaten er 4 mensen aan boord met gestolen paspoorten. (Nederlandse nieuws spreekt nog van 2). Er wordt gespeculeerd over een terroristische aanslag.

Wel echt bizar.. Hopelijk komt er snel een doorbraak in de zoektocht naar de brokstukken van het vliegtuig.. De onzekerheid is verschrikkelijk voor de familie en vrienden van de slachtoffers :(

Wel creepy ook, ik vlieg over 1,5 maand naar KL. Als de beveiliging daar schijnbaar zo slecht is dat er 4(!!) mensen aan boord kunnen komen met een gestolen paspoort, maakt dat me toch ook wel angstig.
Laatst gewijzigd door Anoniem122 op 29 Jul 2015 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Mrt 2014 08:06

Re: Vermist Malaysia Airlines vliegtuig

Bijna niemand lijkt 100% op z'n paspoortfoto, zelfs de paspoorthouder zelf niet. Nu ik erover denk,ik heb m'n vingerafdruk destijds bij de aanvraag moeten laten lezen, maat die wordt nooit gecontroleerd als ik reis, dus de beveiliging kán beter inderdaad ja. Maar verder vind ik paspoortcontrole op basis van alleen naam en foto, zoals eigenlijk over de hele wereld gedaan wordt, niet afdoende. Een paspoort is tien jaar geldig, mensen veranderen, mensen knippen hun haar, laten het groeien, mensen verven hun haar, mensen veranderen, én ben je je paspoort kwijt dan heb je kans dat je iemand die op je foto lijkt, heel gelukkig zou kunnen maken met een nieuw paspoort, want ja, ze controleren toch alleen de foto.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Mrt 2014 08:09

Dundas schreef:Bijna niemand lijkt 100% op z'n paspoortfoto, zelfs de paspoorthouder zelf niet. Nu ik erover denk,ik heb m'n vingerafdruk destijds bij de aanvraag moeten laten lezen, maat die wordt nooit gecontroleerd als ik reis, dus de beveiliging kán beter inderdaad ja. Maar verder vind ik paspoortcontrole op basis van alleen naam en foto, zoals eigenlijk over de hele wereld gedaan wordt, niet afdoende. Een paspoort is tien jaar geldig, mensen veranderen, mensen knippen hun haar, laten het groeien, mensen verven hun haar, mensen veranderen, én ben je je paspoort kwijt dan heb je kans dat je iemand die op je foto lijkt, heel gelukkig zou kunnen maken met een nieuw paspoort, want ja, ze controleren toch alleen de foto.

Maar dan nog, de paspoort nummers van gestolen/verloren paspoorten worden als het goed is opgeslagen in een database. Dan is het toch gewoon een kwestie van dát in ieder geval te controleren. Lijkt me een kleine moeite..

Ik vind het overigens ook raar dat je bij het boeken van een vlucht je paspoort nummer niet in hoeft te geven.. Als ze dat verplicht stellen, kan er al gelijk na je boeking een controle uitgevoerd worden.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Mrt 2014 08:12

Ik heb alleen gisterochtend een nieuwsbericht gelezen op de RTL-site en die vond ik behoorlijk onduidelijk. De titel had het over een crash terwijl in het artikel stond dat het toestel verdwenen was en ze het niet konden lokaliseren. Mijn vriend zei gisteravond dat het vliegtuig gevonden was (ik had gistermiddag ook op de radio gehoord dat een andere piloot olie en een hoop 'troep' in zee had zien liggen), maar nog niet gevonden dus?

TukTuk, maar als iemand geen aangifte doet van een verloren/gestolen paspoort...
<<

Anoniem122

Bericht 09 Mrt 2014 08:19

Dundas schreef:Ik heb alleen gisterochtend een nieuwsbericht gelezen op de RTL-site en die vond ik behoorlijk onduidelijk. De titel had het over een crash terwijl in het artikel stond dat het toestel verdwenen was en ze het niet konden lokaliseren. Mijn vriend zei gisteravond dat het vliegtuig gevonden was (ik had gistermiddag ook op de radio gehoord dat een andere piloot olie en een hoop 'troep' in zee had zien liggen), maar nog niet gevonden dus?

TukTuk, maar als iemand geen aangifte doet van een verloren/gestolen paspoort...

Het vliegtuig is inderdaad nog niet gevonden. Er was ineens geen contact meer met het vliegtuig, en is er ook geen noodsignaal uitgestuurd.

En dat van geen aangifte doen is geen sprake. Van sowieso 2 van de 4 paspoorten is bekend dat deze zijn gestolen in Thailand, de een 2 jaar geleden, de ander afgelopen augustus. (Dit ging om een Italiaan en Oosterijker als ik het goed onthouden heb). Er is dus zeker wel aangifte gedaan van vermissing van hun paspoort, want hoe wil je anders als buitenlander een land weer verlaten. Beide hebben ook aangegeven dat ze aangifte hebben gedaan in Thailand van de diefstal en ook is dit gemeld bij hun ambassade (en hebben dus ook een nieuw paspoort gekregen) en de gestolen paspoorten zijn opgenomen in de database van Interpol van gestolen/vermiste paspoorten.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Mrt 2014 08:24

Hmm, dan zou ik het ook niet weten, dan zijn er wel flink wat fouten gemaakt. Gelukkig is mijn paspoort nooit gestolen dus hoef ik me daar niet druk om te maken, maar wel vervelend voor die oorspronkelijke eigenaren van de gestolen paspoorten. Staat er ineens iemand voor je deur om te vertellen dat je overleden bent.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2014 10:45

Bah ik vind het echt eng. Nou werk ik natuurlijk in de luchtvaartindustrie, en twee weken geleden heb ik nog met Malaysia Airlines vanaf Kuala Lumpur gevlogen. Niet dat dat nou wat zegt, zoiets kan altijd gebeuren, maar toch geeft het dan even extra rillingen.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Mrt 2014 10:57

Inmiddels blijkt dat het toch maar om 2 gestolen paspoorten gaat. Er was sprake van een miscommunicatie.

Er is ook heel even contact geweest met een mobiele telefoon van 1 van de inzittenden (van wat ik begrepen heb, ging de telefoon over, en werd daarna uitgeschakeld oid). Ze gaan nu ook kijken of ze kunnen achterhalen waar dat signaal vandaan kwam.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Mrt 2014 11:02

Dit is ook wel een opmerkelijke update.. De 2 passagiers die met de gestolen paspoorten reisden, zouden samen vanaf Beijing doorreizen naar Amsterdam. Een hele rare route natuurlijk, vanaf KL naar Beijing en dan 10 uur later doorvliegen naar Amsterdam:

Mysterie rond verdachte passagiers vlucht MH370

Het mysterie rond het vermiste vliegtuig wordt steeds groter. Eerder al werd al duidelijk dat de identiteit van vier personen die op de vlucht van Malaysia Airlines zaten, wordt onderzocht. Nu blijkt dat twee personen, die met valse paspoorten op de vermiste vlucht van Malaysia Airlines zaten, samen hun tickets hebben gekocht.

Het tweetal, dat identiteiten van een Oostenrijker en een Italiaan gebruikte, reisde dus samen. De tickets werden gekocht bij China Southern Airlines voor precies dezelfde prijs.
Tickets naar Amsterdam

Het tweetal zou vanaf Beijing verder vliegen naar Amsterdam. Tien uur na aankomst zou het tweetal samen doorvliegen.
Valse paspoorten

Zeker twee personen waren aan boord met gestolen paspoorten. Het paspoort van de Italiaan Luigi Maraldi werd in augustus gestolen in Thailand. Hoewel de naam Maraldi op de passagierslijst staat, zit de echte Maraldi in Thailand. Ook het paspoort van een man uit Oostenrijk werd in Thailand gestolen. Mogelijk waren er nog meer personen aan boord met een gestolen paspoort. De identiteit van zeker vier mensen wordt onderzocht.

Vijf personen zouden daarnaast hebben ingecheckt voor de vlucht in Kuala Lumpur maar zouden nooit aan boord gegaan zijn. Hun bagage zou vervolgens weer van boord zijn gehaald. Het is niet duidelijk waarom de personen niet aan boord zijn gegaan.
Nog altijd spoorloos

Ook opmerkelijk is dat uit radarbeelden blijkt dat het toestel mogelijk op het laatste moment nog een rechtsomkeert heeft gemaakt. Het toetstel is nog altijd spoorloos.

De luchtvaartmaatschappij heeft familieleden van passagiers gemeld dat ze vrezen voor het ergste. Hoewel er nog geen enkele aanwijzing is voor terrorisme, wordt daarover door verschillende media hevig gespeculeerd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mrt 2014 11:04

Ik vind dit zo'n bizar verhaal. Bah, het lijkt Lost wel! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Wat moeten de familieleden van de passagiers en bemanningsleden in angst zitten zeg. Onvoorstelbaar.

♥♥
<<

Anoniem51

Bericht 09 Mrt 2014 11:06

Ja, maar dit is natuurlijk wel een valkuil, doordat er nog niets bekend is wordt nu iedere stap die de mensen met die gestolen paspoorten wilden maken meteen als verdacht beschouwd. Het kan nog gewoon een ongeluk zijn.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2014 11:07

Ja brrr, wat ontzettend naar. Ik heb ook met die maatschappij gevlogen van en naar KL, dan kun je je er opeens nog meer bij voorstellen hoe de passagiers zijn ingestapt, en hoe ze zaten etc. Ik hoop ook dat er snel iets wordt gevonden!

O ik lees nu de laatste update. Wat een spookvlucht!!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 09 Mrt 2014 11:09

Sterre schreef:Ja brrr, wat ontzettend naar. Ik heb ook met die maatschappij gevlogen van en naar KL, dan kun je je er opeens nog meer bij voorstellen hoe de passagiers zijn ingestapt, en hoe ze zaten etc. Ik hoop ook dat er snel iets wordt gevonden!

Ja he, dat heb ik dus ook! Dit ging toch om een vlucht van KL naar China? Ik weet precies dat ik bij onze gate stond te wachten en de vlucht voor ons ging ook naar China. Dan zie je 't gewoon voor je!
<<

Anoniem58

Bericht 09 Mrt 2014 11:10

Brr wat creapy allemaal!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Mrt 2014 11:19

Heel vreemd. Ook dat twee passagiers naar Amsterdam wouden.
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2014 11:19

Heel creapy inderdaad!

Maar het is toch niet vreemd om vanuit Kuala Lampur via China naar amsterdam te vliegen. Wij zijn afgelopen zomer ook vanuit Bali met een overstap in Hongkong naar Amsterdam gevlogen, omdat dat goedkoper was.
<<

Anoniem287

Bericht 09 Mrt 2014 11:57

Heel bizarr en griezelig dit inderdaad, ben benieuwd of er we ooit te weten gaan komen wat er is gebeurd.

Marin, wat freaky dat jij met dezelfde maatschappij hebt gevlogen vanaf dezelfde stad twee weken geleden. Dan denk je volgens mij echt, shit, dat had ook tijdens mijn vlucht kunnen gebeuren.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 10 Mrt 2014 00:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Mrt 2014 13:48

Brr ik vind het een eng verhaal...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2014 18:53

Dit maakt het nog veel vreemder:

'Boeing mogelijk in lucht uiteen gevallen'
Het onderzoek naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines spitst zich toe op het uiteenvallen van het vliegtuig midden in de lucht.

Vermist vliegtuig Fotoserie
Dat meldt persbureau Reuters.
Een bron zegt dat als het vliegtuig van een hoogte van 10 kilometer in zee was gestort, en pas uiteen was gevallen toen het op het water sloeg er wel brokken zouden zijn gevonden.
Verder onderzoeken de Maleisische autoriteiten, bijgestaan door de FBI, een mogelijk gat in de beveiliging van de internationale luchthaven van Kuala Lumpur.
Eerder werd bekend dat zeker twee gestolen paspoorten zijn gebruikt om aan boord te komen van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. De onderzoekers bestuderen nu beelden van de beveiligingscamera's en ondervragen immigratieambtenaren en bewakers.
Interpol heeft zondag bevestigd dat zeker twee gestolen paspoorten zijn gebruikt om aan boord te komen van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. Volgens de politieorganisatie stonden de Italiaanse en Oostenrijkse identiteitsbewijzen in de database met gestolen paspoorten, maar is die niet geraadpleegd.
Gestolen
Interpol meldde dat de twee paspoorten in 2012 en 2013 zijn gestolen in Thailand. In de tijd tussen de diefstal en het moment van inchecken op vlucht MH370 zijn de identiteitsbewijzen door geen enkel land gecontroleerd in de database, aldus de Interpol.
De politieorganisatie onderzoekt nog of meer gestolen paspoorten zijn gebruikt bij het inchecken door passagiers op vlucht MH370. Dat meldden Maleisische functionarissen.
Door: ANP/NU.nl
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2014 19:28

Vliegen met valse paspoorten is aan de orde van de dag. Gebeurt echt veel hoor. Ook op Schiphol komen zo vaak mensen met een vals paspoort aan (die er dan niet uitgevist worden). Slechte zaak natuurlijk, maar ik zou daardoor niet aan de veiligheid gaat twijfelen TukTuk.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2014 19:45

Brrrr wat eng zeg!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Mrt 2014 23:18

Ik wilde dat ik dit nieuws uberhaupt niet had gezien. Dit is nou precies waarom ik vliegangst heb :nopompom:
<<

Anoniem173

Bericht 09 Mrt 2014 23:32

Bizar..
<<

Anoniem112

Bericht 10 Mrt 2014 08:44

Wat eng allemaal... Je zou maar een familie lid hebben aan boord van dat vliegtuig, ik zou geloof ik helemaal gek worden..
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.
<<

Anoniem26

Bericht 10 Mrt 2014 11:51

Brr vind het echt akelig allemaal en zo vaag. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Hopelijk vinden ze antwoorden.
Volgende

Terug naar Algemeen