Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Onderzoek Madeleine McCann heropend

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2013 17:15

Onderzoek Madeleine McCann heropend

Er schijnt nieuwe, belangrijke informatie te zijn waardoor de politie op een andere manier naar de zaak gaat kijken, in Opsporing Verzocht wordt er vanavond aandacht aan besteed. Zou er dan eindelijk ooit duidelijkheid komen wat er is gebeurd?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Reva

Bericht 15 Okt 2013 17:19

Re: Onderzoek Madeleine McCann heropend

Ik zag het gisteren weer overal op het nieuws inderdaad, het blijft een rare zaak. Die moeder blijf ik ook onsympathiek vinden overkomen.
<<

Lune

Kwebbel

Bericht 15 Okt 2013 17:37

Ik vraag me af wat voor waarde eventuele nieuwe getuigenverklaringen nu nog hebben, zes jaar na dato? Alsof mensen nog goed weten wie of wat ze gezien hebben op dat tijdstip.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2013 17:39

Ik hoop het heel erg voor haar ouders. En voor haar, al acht ik de kans klein dat ze nog leeft. Maar waarom zou iemand een kind ontvoeren zonder hier bijv. losgeld voor te vragen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Okt 2013 17:51

Lot schreef:Ik hoop het heel erg voor haar ouders. En voor haar, al acht ik de kans klein dat ze nog leeft. Maar waarom zou iemand een kind ontvoeren zonder hier bijv. losgeld voor te vragen?

Nouja er zijn best wat gevallen geweest de afgelopen tijd waarin kinderen gewoon in gevangenschap leven bij hun ontvoerder. Dus dat zou ook goed kunnen.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2013 19:30

Dat is wel waar ja.

Ik snap trouwens ook niet dat mensen na zes jaar met die verklaringen komen en waarom ze dat toen niet hebben gedaan. Al is het nog zo klein en onbeduidend, als je daar op dat moment in de buurt was en je hebt ook maar iets gezien, dan meld je dat toch zo snel mogelijk?
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Okt 2013 19:32

Ik ben benieuwd of ze nu echt verder gaan komen. Ik weet nog dat deze zaak me toen best heeft bezig gehouden.
<<

Anoniem12

Bericht 15 Okt 2013 19:34

Ik las vandaag iets dat ze altijd rond het verkeerde tijdstip gezocht hebben ofzoiets. Het schijnt dat ze niet rond 9, maar rond 10 uur is ontvoerd en dat ze nu kritisch gaan kijken naar de verklaringen van rond 10uur. Wat voorheen onbelangrijk leek omdat het te laat was, kan nu wek belangrijk zijn. Volgens mij stond dat op nu.nl.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2013 19:35

Ja, dat las ik ook, maar zijn die verklaringen dan al eerder afgelegd? Ik vind het dan nog wel raar dat ze dat tot nu allemaal buiten beschouwing hebben gelaten, dat ze al die tijd alleen maar binnen zo'n krap tijdvak hebben gezocht.
<<

Anoniem12

Bericht 15 Okt 2013 19:37

Susan schreef:Ja, dat las ik ook, maar zijn die verklaringen dan al eerder afgelegd? Ik vind het dan nog wel raar dat ze dat tot nu allemaal buiten beschouwing hebben gelaten, dat ze al die tijd alleen maar binnen zo'n krap tijdvak hebben gezocht.

Ja het is ook raar allemaal. Je zou toch zeggen dat ze alles meenemen van zon hele avond.. :confused:

Maar goed. Ik hoop echt dat ze nu eens iets vinden. Het houdt iedereen wel bezig volgens mij.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Okt 2013 20:57

Ik hoop zo dat er duidelijkheid komt. Ergens denk ik dat het wel eens heel goed een soort Natascha Kampusch verhaal zou kunnen zijn, dat ze gewoon al jaren ergens in een keldertje woont ofzo....

Op de een of andere manier interesseert deze zaak me altijd weer als het in het nieuws komt, hoop dan ook dat hij opgelost kan worden.... en dat de ouders duidelijkheid krijgen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2013 21:09

Ik hoop echt dat er eens duidelijkheid komt
<<

Anoniem16

Bericht 15 Okt 2013 21:49

Ik ben erg benieuwd, heb het altijd een raar verhaal gevonden en zou niets verbaasd zijn wanneer ouders er meer van weten.
<<

Anoniem17

Bericht 16 Okt 2013 09:52

Mijn vriend is er heilig van overtuigd dat die ouders er iets mee te maken hebben. Dat er (misschien zelfs per ongeluk) iets is gebeurd met Maddie waardoor zij overleed en dat haar ouders toen in paniek het lichaam hebben gedumpt.
Ik zelf geloof dat niet zo, als zou het me niet direct verbazen als blijkt dat de ouders er iets mee te maken hebben.

Ik hoop dat de zaak eindelijk opgelost gaat worden!
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Okt 2013 10:07

Ik heb ooit gelezen van een Nederlandse paragnost die zei dat Madeleine waarschijnlijk verdronken was ofzo. Iets met water en een zwembad geloof ik. Ook zei ze dat ze er niet raar van opkeek als haar ouders er iets mee te maken zouden hebben.

Ben benieuwd of dat uitkomt.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Okt 2013 10:15

Zelda schreef:Ik heb ooit gelezen van een Nederlandse paragnost die zei dat Madeleine waarschijnlijk verdronken was ofzo. Iets met water en een zwembad geloof ik. Ook zei ze dat ze er niet raar van opkeek als haar ouders er iets mee te maken zouden hebben.

Tja, of je zo'n paragnost zo serieus moet nemen?

Ik heb gister ook een stukje gezien, ik 'schrok' er gewoon van hoe moe de moeder van Madeleine er nu uit zag. Verdriet tekent echt in je gezicht.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2013 10:17

Ik denk iig wel dat ze dood is maar of de ouders er iets mee te maken hebben denk ik niet eigenlijk.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Okt 2013 10:18

Ik vind het op de eerste plaats rondom dom en niet te begrijpen dat mensen hun kinderen zo alleen laten. Niet dat zoiets dan mag gebeuren maar die kinderen waren 3 en 1 jaar ofzo. Ik heb dat sowieso al nooit begrepen.

Ja ze gingen soms kijken, ja ja en in de tussentijd kan er niets gebeuren. Ik blijf dat al zo dom, en in deze hele situatie ook apart vinden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2013 10:59

Ik vind het heel erg, al die mensen die suggereren dat die ouders er iets mee te maken hebben. Het is nergens op gebaseerd, er is geen enkele aanwijzing voor, het is nergens op gebaseerd, en hoe zou je het zelf vinden als je kind vermist is en er wordt over jou gezegd dat je er zelf wel achter zal zitten. Alsof die mensen nog niet genoeg verdriet hebben. Ik denk dat je hele leven kapot is, maar je moet door, voor je andere kinderen en voor het geval dat ze ooit terugkomt.
Ik heb ook het gevoel dat mensen het zelf gewoon een veiliger idee vinden dat het die ouders zelf geweest zijn, dus niet een gek die ergens rondloopt en die ook bij hen kan toeslaan, maar iets van binnenuit, wat alleen dat gezin kan treffen.

Dat het niet verstandig was om de kinderen alleen achter te laten, daar ben ik het wel mee eens, maar ik snap toch ook wel dat ze dit niet hebben voorzien. Hoewel ik er zelf niet zo makkelijk in ben en het dus ook niet zo zou doen, snap ik ze ook wel weer. Het is altijd een balans zoeken tussen voorzichtig zijn en niet al te angstig, dat ligt ergens in het midden en is voor alle ouders anders. Ze hadden zicht op het appartement, ze gingen regelmatig kijken, ik kan me best voorstellen dat zij hier geen gevaar in zagen en er niet op hebben gerekend dat er een gek door het raam zou binnenkomen. Als je daar - even los van dit verhaal - wel op gaat anticiperen dan zal je de mensen de kost moeten geven die je daardoor weer 'te hysterisch' vinden.
<<

Anoniem17

Bericht 16 Okt 2013 11:56

Maar Susan, zeggen dat er een gek door het raam is geklommen die Maddie heeft meegenomen is toch net zo goed gissen en nergens op gebasseerd? Je kunt nu eenmaal niet tegenhouden dat mensen over een dergelijke zaak gaan nadenken en zelf dingen gaan invullen. De betrokkenheid van de ouders is niet uitgesloten, het is niet gek dat mensen daar over na gaan denken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2013 12:02

Nee, dat vind ik eerlijk gezegd niet hetzelfde.
<<

Zero

Bericht 16 Okt 2013 12:16

Ik sluit niet echt uit dat de ouders er wat mee te maken hebben, maar ik denk het gewoon liever niet.
Als het wel zo zou zijn, hebben we te maken met 2 psychopaten die jarenlang iedereen voor de gek houden.
En dat is echt niet ondenkbaar, maar gelukkig ook niet echt voor de hand liggend.
Ik denk dat ze gewoon een domme beslissing hebben gemaakt om dat kind achter te laten.
En ja, achteraf is dat natuurlijk makkelijk praten, dat snap ik ook wel...

Ik denk in elk geval niet dat de ouders kwaad in de zin hadden of liegen - gewoon omdat ik dat niet wil geloven.
Uitsluiten doe ik niet.

Ik denk niet dat dat kind nog leeft, of dat ze ooit gevonden gaat worden helaas. Maar ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb.
<<

Anoniem8

Bericht 16 Okt 2013 12:39

Ik vind he toch ook heel erg dat mensen suggeren dat haar ouders er wel iets mee te maken zullen hebben. Die mensen gaan al door een hel omdat hun kind verdwenen is en ze zullen zich de haren uit het hoofd trekken dat ze destijds de keuze hebben gemaakt de kinderen alleen te laten. Maar als er geen spoor gevonden wordt worden ze ook nog eens aangekeken alsof ze niet alleen een domme keuze hebben gemaakt maar misschien ook nog wel bloed aan hun handen hebben. En dat allemaal gebaseerd op helemaal niks. Ik heb enorm met die mensen te doen.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Okt 2013 13:08

Carrie schreef:
Zelda schreef:Ik heb ooit gelezen van een Nederlandse paragnost die zei dat Madeleine waarschijnlijk verdronken was ofzo. Iets met water en een zwembad geloof ik. Ook zei ze dat ze er niet raar van opkeek als haar ouders er iets mee te maken zouden hebben.

Tja, of je zo'n paragnost zo serieus moet nemen?

Dat zeg ik ook niet.
<<

Anoniem166

Bericht 16 Okt 2013 13:34

Volgens mij zijn de gedachten dat mogelijk de ouders zelf schuldig zijn wel ergens op gebaseerd.
Ik geloof dat daar wel enige aanknopingspunten voor geweest zijn, zoals de slaapinjecties die aan de kinderen werden toegediend 's avonds, bloed in de kofferbak? Ik vind het niet heel vreemd dat als er verder weinig aanknopingspunten zijn dat uiteindelijk de ouders ook zelf verdacht kunnen raken.

Wat paragnosten ervan denken te maken, vind ik niet geloofwaardig. In de zaak van Marianne Vaatstra waren ook paragnosten geraadpleegd die dachten dat het een buitenlandse man was die haar vermoord had. Makkelijk gedacht met een AZC vlak in de buurt. En uiteindelijk bleek het een Nederlandse dader te zijn.
Volgende

Terug naar Algemeen