Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa

<<

Burgemeester Kaat

Bericht 09 Jul 2015 09:02

Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa

Afbeelding

====
Bekijk hier de andere stellingen:

Stelling #1 - De herkomst van kleding
Stelling #2 - Stiekem alcohol drinken kun je voorkomen
<<

Anoniem173

Bericht 09 Jul 2015 09:47

Re: Stelling #3 - Grexit is een dieptepunt voor Europa

Ik denk dat het dieptepunt nog moet komen. Als het eerste land de eurozone uitgegooid wordt volgen er denk ik nog meer. En wat is je munt dan nog waard?

Aan de andere kant het is een bodemloze put Griekenland zoals je het leest en hoort op het journaal dus dan is het wellicht juist beter voor onze economie.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Jul 2015 10:00

Ik denk dat ze er op dit moment beter uit kunnen gaan. Het houdt niet op, bodemloze put.
En ze willen nou ook niet bepaald concessies doen dusja.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jul 2015 10:32

Sam schreef:Ik denk dat ze er op dit moment beter uit kunnen gaan. Het houdt niet op, bodemloze put.
En ze willen nou ook niet bepaald concessies doen dusja.

Eens. Al ben ik niet economisch genoeg aangelegd om hiervan de gevolgen te overzien voor de waarde van de Euro. Maar zoals het nu gaat vind ik het echt nergens op slaan, er worden geen beslissingen genomen, alle deadlines worden uitgesteld en ze blijven hun hand maar ophouden en om hulp vragen, terwijl ze zelf niet bereid zijn om enige bezuiniging door te voeren. Zo werkt het natuurlijk niet.

♥♥
<<

Anoniem152

Bericht 09 Jul 2015 10:34

Volledig eens met Elliot.
<<

Anoniem233

Bericht 09 Jul 2015 17:12

Ik snap niet veel van economie, de euro en de eurotop. Maar ik weet wel dat het met Griekenland nu maar eens over moet zijn. Als ik denk aan alle miljarden die Nederland ze heeft geleend, terwijl het veel beter voor de zorg oid gebruikt had kunnen worden, vind ik dat het nu maar eens klaar moet zijn. Ook het feit dat de grieken tégen de Europese bezuinigen hebben gestemd, zegt wat mij betreft genoeg. Tot ziens Griekenland!
<<

Anoniem148

Bericht 10 Jul 2015 13:43

Celeste schreef:Ik snap niet veel van economie, de euro en de eurotop. Maar ik weet wel dat het met Griekenland nu maar eens over moet zijn. Als ik denk aan alle miljarden die Nederland ze heeft geleend, terwijl het veel beter voor de zorg oid gebruikt had kunnen worden, vind ik dat het nu maar eens klaar moet zijn. Ook het feit dat de grieken tégen de Europese bezuinigen hebben gestemd, zegt wat mij betreft genoeg. Tot ziens Griekenland!

+1 van tevoren wisten we al dat het geld weg was. Het mocht idd in eigen land uitgegeven worden voor zorg of onderwijs.
Daarnaast is dit pas het begin. Ze moeten grenzen trekken en nakomen. Hoe moet dat met een volgend land wat failliet gaat. Zo is europa toch een lachertje?
<<

Anoniem148

Bericht 10 Jul 2015 13:44

Ow ja en ik heb ook totaal geen verstand van de economie dus ook niet wat het gevolg is.
<<

Anoniem154

Bericht 12 Jul 2015 15:32

Ik denk dat het verstandig is, om de grexit door te laten zetten. Uiteindelijk zal het meerdere partijen ten goede komen, al zal het (voornamelijk voor griekenland en haar volk) eerst flink chaotisch zijn.
Ben heel benieuwd wanneer ze eruit zijn, en vooral, wat de uitkomst is.
<<

Anoniem114

Bericht 12 Jul 2015 15:36

Ik denk dat de Euro dan ook gaat wankelen. Iedereen had er vertrouwen in, maar wat als China, Amerika, Rusland etc. de Euro gaat wantrouwen? Europa leent ook van andere landen. Wat als zij het vertrouwen opzeggen? Dan gaan de rentes omhoog en moeten wij het weer betalen..

Ik geloof niet dat de Grexit de oplossing is.
<<

Anoniem154

Bericht 12 Jul 2015 15:46

Dat is idd een mogelijke keerzijde.

Ik vraag mij ook af hoe zoiets zal gaan...uit de euro, weer een eigen munt. Hoe dat proces zal gaan, voor banken, bedrijven, burgers.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2015 16:01

Ja, een dieptepunt is het zeker. Ik hoop dat Griekenland tot inkeer komt en zichzelf strenger gaat en laat aanpakken. Wanneer ze zo doorgaan en/of (als laatste redmiddel voor de rest van Europa) niet uit de EU stappen, denk ik dat ze omringende landen mee gaan slepen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, aangezien dit niet wordt toegestaan, maar als dit inzicht nu eens binnenkomt.. en als ze het egoïsme eens laten varen, dan zou dat verstandig zijn.

Terug naar Algemeen