Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waar gaat het heen?

<<

Anoniem205

Bericht 30 Jun 2015 07:07

Waar gaat het heen?

Tijdens night in thr park is er door hardhandig ingrijpen/optreden van de politie een persoon om het leven gekomen in Den Haag. De gemeenschap is terecht boos en ging gisteren (geweldloos) demonstreren tegen politiegeweld. Maar wáárom zitten er altijd mensen tussen die dan toch geweld willen gebruiken? Het is zo compleet uit de hand gelopen weer: auto's vernield, winkels en een apotheek vernield, plunderingen, brand stichten, etc.

Ik volg Regio15.nl op fb en twitter, dat gaat over alle meldingen rondom Den Haag, van politie, brandweer, ambulance en trauma/politie helikopter. De comments zijn niet van de lucht en ik schrik echt van wat men allemaal zegt!

Waarom geweld met geweld oplossen? Wat bereikt men daarmee? Tuurlijk, de politie heeft verkeerd gehandeld bij die man afgelopen zaterdag, maar dan heeft het toch geen zin om een gewelddadige demonstratie te houden en dan te zeggen 'zo, weten anderen ook eens wat (zinloos) geweld is.'?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2015 07:17

Re: Waar gaat het heen?

Maar is het al bewezen dat hij door de arrestatie is overleden?
Ik vind die rellen ook te ver gaan. Het gaat dan allang niet meer om het beginsel. Protesteren oke, maar houd het daarbij.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 30 Jun 2015 07:25

Ik weet het niet Sam! Social media (omstanders/familie) zegt van wel, politie zegt van niet.
<<

Anoniem167

Bericht 30 Jun 2015 07:52

Sam, op een filmpje is te zien dat hij al helemaal van de wereld is en niet reageerd terwijl die naast de politie op de grond ligt.

Ik vind alleen de rellen buiten proportie ik heb de hele avond en begin nacht politie en de helicopter gehoord, kwam steeds dichter mijn buurt in, kwam zelfs ME aan de pas omdat er overal brandjes gepleegd werden en ruiten ingegooid, dat vind ik echt belachelijk en rellen om het rellen.

De situatie van die man is wel erg, al had hij misschien gewoon mee moeten werken ipv perse moeilijk te doen.
<<

Anoniem131

Bericht 30 Jun 2015 07:58

Waarom zeg jij dat de gemeente terecht boos is? Er is nog helemaal niks bewezen.
<<

Anoniem167

Bericht 30 Jun 2015 08:02

Francaise schreef:Waarom zeg jij dat de gemeente terecht boos is? Er is nog helemaal niks bewezen.

Ze zegt toch ook gemeenschap? Die groep was gisteren aan het rellen.
<<

Anoniem131

Bericht 30 Jun 2015 08:21

Pippa schreef:
Francaise schreef:Waarom zeg jij dat de gemeente terecht boos is? Er is nog helemaal niks bewezen.

Ze zegt toch ook gemeenschap? Die groep was gisteren aan het rellen.

Dat was mijn lieftallige auto-correct. Maar dan nog, terecht?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Jun 2015 08:53

Ik weet ook niet of het terecht is.
Het begint wel met een man die zegt een wapen te hebben. Dat is natuurlijk niet slim. Politieagenten zijn naar mijn mening ook te opgefokt. Dat wel. Maar zeggen dat je een wapen hebt is natuurlijk niet heel slim.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem163

Bericht 30 Jun 2015 09:03

Met oa net de aanslag in Tunesië is roepen dat je een wapen hebt ook wel het stomste wat je kan doen.
Daarnaast zijn er nog zoveel mogelijkheden die ook buiten de schuld van de politie kunnen liggen. Drank, drugs, zijn omvang doet geen optimale conditie vermoeden.
Jammer dat er dan zulke rellen uitbreken door mensen die denken te weten hoe het zit.
<<

Anoniem205

Bericht 30 Jun 2015 09:21

Francaise, wat ik ermee bedoel is dat de gemeenschap meer dan terecht boos is dat er iemand is overleden waar vermoedelijk het handelen van een ander aan ten grondslag kan liggen. Of het nou komt door het handelen van de politie op het moment van aanhouden of dat er te laat hulp is ingeroepen of wat dan ook. Men is boos en dat snap ik heel goed. (Overigens wil dat niet zeggen dat ik het ermee eens ben hoe de gemeenschap daarop inspeelt)

Maar wat ik niet snap is de wijze waarop men het gebeuren probeert te wraken. Twee vriendinnen wonen dichtbij de plek waar men aan het rellen was en de man van een vriendin is agent bij het bureau in kwestie. Ik maak me dan oa zorgen om hen... :(
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jun 2015 09:50

Ik heb een lekkere nacht gehad idd. Pas na 3en was de helikopter boven mijn huis weg. De nicht van een buurvrouw werkt bij dat bureau en raadde ons zelfs aan ergens anders te gaan slapen...
Ik hoorde echt superharde knallen ook steeds. Het vond allemaal plaats op een paar honderd meter afstand van mn huis. Moet zo langs de plek des onheils, ben benieuwd naar de schade....

Maar dit is gewoon rellen om het rellen. Zo simpel is het. Waarom zou je anders ook winkels gaan plunderen? Dit schiet echt zijn doel voorbij. En dan dat arme paard wat door vuurwerk geraakt wordt, tegen een auto aan klapt en de agente erop wordt er keihard afgegooid....nee, echt niet normaal gewoon.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem167

Bericht 30 Jun 2015 12:34

Het is redelijk gehavend. Fietste er net doorheen en overal ligt zooi en glas, maar ze zijn wel alle bushokjes en ramen enz al aan het vervangen inmiddels!
<<

anoniem203

Bericht 30 Jun 2015 12:39

Ik word hier altijd zo verdrietig van. Waarom idd altijd met geweld. Nu zijn er gewoon onnodig dingen stuk gemaakt en kost weer handenvol met geld.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 30 Jun 2015 13:12

Ik snap ook niet zo goed dat mensen van een vreedzaam protest toch een rel gaan veroorzaken. Ik kan zo'n mensen niet serieus nemen, dan sta je daar niet voor je landgenoot/vriend/familie of welke relatie je hebt tot deze man.
Ik vind het vreselijk om te horen, dat deze man is overleden. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor de nabestaanden en de rest van het land. Dan kun je pas echt oordelen over deze situatie.
<<

Geel

Bericht 30 Jun 2015 13:13

HET gaat vooral altijd vooruit. Tenminste, als we allebei hetzelfde met 'het' bedoelen.

Terug naar Algemeen