Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waar ben jij goed in?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2015 13:49

Waar ben jij goed in?

Waar vragen mensen jouw advies over?
Waar ben jij goed in?
Waar sta jij bekend om waar je veel vanaf weet?
<<

Anoniem185

Bericht 23 Jun 2015 13:53

Re: Waar ben jij goed in?

- Dag vullende activiteiten voor kinderen leeftijd 6-12.
- Avondvullend buiten programma voor volwassenen (activiteit/party).
- Alles wat met medicatie en ziekten te maken heeft.
- Aanvragen van een gelijkstelling in België. Daar krijg ik op mijn werk veel vragen over van collega's uit Nederland die ook naar België willen komen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2015 13:53

Familie vraagt mij vaak om mee te denken over de inrichting van hun huis. Zij weten dat mijn interesse daar ook ligt en vinden mijn huis ook leuk. Heel dubbel, ik kan wel keuzes voor anderen maken maar vind het voor mijzelf altijd heel lastig.

Mijn zus vraagt mij altijd om mee te gaan shoppen. Als ik dingen voor haar kies (ze geeft zelf natuurlijk de doorslag) is ze er eigenlijk altijd blij mee als ze zelf gaat shoppen heeft ze vaak een miskoop.

Ik weet ook wel veel van bloemen en planten af. Al vragen mensen daar niet echt naar, ze weten wel dat ik van bloemen houd.

Informatie over kinderen, omdat dat natuurlijk mijn werk is en ik daar een studie voor heb gevolgd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Jun 2015 14:02

Gezond eten en bewegen.
En mensen vragen vaak hoe ik dingen zo makkelijk los kan laten.

Verder ben ik goed in bankliggen en overdrijven maar daar vragen mensen me weinig advies over.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Jun 2015 14:31

Ik word regelmatig gevraagd om een sollicitatiebrief of rapport na te kijken op spelling, zinsbouw etc. Belangrijke adviesstukken voor zijn werk legt vriend vaak bij mij neer en ook zijn sollicitatiebrieven schreef ik deels, omdat ik (voor een ander althans) goed ben in het vinden van de juiste woorden / juiste toon.

Verder vragen anderen me soms om advies m.b.t. ontwikkeling kind / opvoeding, omdat ik in die hoek werkte en opgeleid ben.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2015 14:32

Kees schreef:Gezond eten en bewegen.
En mensen vragen vaak hoe ik dingen zo makkelijk los kan laten.

Verder ben ik goed in bankliggen en overdrijven maar daar vragen mensen me weinig advies over.

:thumbup:
<<

Anoniem321

Bericht 23 Jun 2015 14:37

Lot schreef:Waar vragen mensen jouw advies over?
Waar ben jij goed in?

Mensen vragen mij vaak reis-gerelateerde dingen.
Bijv. de beste/goedkoopste manier om ergens naartoe te reizen, welke vliegtuigmaatschappij, vragen over bagageregels etc., hoe je je het beste in een stad kunt verplaatsen (bus, metro, etc)
Ik vind het leuk dat soort dingen uit te zoeken en kan daar ook heel gericht naar zoeken.
Ik vind het leuk mensen te adviseren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jun 2015 14:54

(Klinisch) redeneren schijn ik erg goed in te zijn. Mensen komen vaak met vragen naar mij over lichamelijke klachten of voeding.

Verder schijn ik als ik er de tijd voor neem dingen heel erg helder te kunnen formuleren en daardoor ontzettend duidelijke brieven te kunnen schrijven. Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
2015 💙
<<

Anoniem163

Bericht 23 Jun 2015 15:13

Dat hoop ik nog te ontdekken waar ik goed in ben. Heb niet iets waar ik in uitblinkt, best jammer.
Weet van veel dingen iets, maar niet een onderwerp waar ik deskundig in ben.

Tenzij sarcasme telt :laughcry:
<<

Maura

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 23 Jun 2015 15:14

Mensen vertrouwen me veel te snel. Voor ik het weet heb ik hun problemen op mijn bord liggen. Mijn vriend zegt dat het mijn eigen schuld is, omdat ik ze laat uitpraten, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat mensen zoveel vertrouwen in mij hebben. En het klopt ook wel, wat ze mij vertellen verlaat het huis niet. En ik vind het fijn als iemand anders zijn/haar ei kwijt kan. En als ik kan helpen, dan vind ik dat helemaal fijn.
<<

Anoniem124

Bericht 23 Jun 2015 15:17

Lot schreef:Waar vragen mensen jouw advies over? Mensen vragen mij vaak advies wbt spelling en taal...brieven nalezen en scripties. Verder technische vragen over fotograferen en licht. Ook wel eens rondom spraak of taal en schoolkwesties/ontwikkeling van kinderen.
Waar ben jij goed in? (Ver)talen (Duits, Engels, Nederlands), fotograferen, bemiddelen, connecties leggen, meedenken.
Waar sta jij bekend om waar je veel vanaf weet? het technische deel van fotografie, taal en kinderen
<<

Anoniem156

Bericht 23 Jun 2015 15:21

Stofzuiger schreef:Dat hoop ik nog te ontdekken waar ik goed in ben. Heb niet iets waar ik in uitblinkt, best jammer.

Same here, al heb ik sarcasme vaak niet door..
wel vragen vriendinnen soms om advies over gezond eten, lekkere recepten en sporten, al weet ik daarin alleen wat voor mij werkt.
een paar vriendinnen vragen me vaak mee om te shoppen omdat ik daar wel weer in uitblink
<<

Geel

Bericht 23 Jun 2015 15:46

Lot schreef:Waar vragen mensen jouw advies over? Ik ben niet echt het type dat je om advies vraagt. Daarvoor kom ik te flierefluiterig over en praat ik wrsch. meer dan ik luister.
Waar ben jij goed in? Ik ben goed in improviseren, kortetermijndenken, bruggen bouwen, gesprekken voeren, onderliggende emoties inschatten en vrijgevig zijn.
Waar sta jij bekend om waar je veel vanaf weet? Taal, schrijven, interviewen, kleurenanalyse, communiceren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Jun 2015 16:06

Waar vragen mensen jouw advies over?
Mijn collega's vragen mij altijd om hulp op het gebied van Office (voornamelijk Word) omdat ik daar op de één of andere manier bijna alle functies wel weet te vinden, vooral met betrekking tot lay-out.
Mijn moeder belt mij altijd op als ze -d/-t vragen heeft. Werkwoordspelling ben ik ook goed in namelijk. Tenminste, als ik er over nadenk. Als ik snel teksten typ maak ik soms de gekste fouten, maar al die toetsjes die je op school krijgt maakte ik altijd foutloos.
Mijn zus belt mij soms met vragen over haar kinderwagen of autostoel.

Waar ben jij goed in?
Dingen regelen in de breedste zin van het woord. Afspraken, uitjes, feestjes, gewoon dingen. Haha! En ik vind zelf dat ik ontzettend leuke grappen maak, maar volgens mij ben ik de enige die dat vindt.
Werkwoordspelling (zie hierboven - en nu maar duimen dat er geen fout staat in deze tekst...).
Oh en rekenen, voornamelijk hoofdrekenen. Dat vind ik ook echt heel leuk om te doen.

Kinderwagens, autostoeltjes en (kinder)matrasjes, Office/Word.. Ehm, ja nog wel meer dingen maar ik kom er even niet op.
Laatst gewijzigd door Elliot op 24 Jun 2015 09:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2015 17:37

- Collega's weten mij inmiddels te vinden voor vragen rondom de computer / smartphone
- Ik kan goed schematiseren; feiten ordenen.
- Ik schijn goed helder te kunnen schrijven
- Ik ben goed in wiskunde
08/2018
05/2021
<<

Anoniem163

Bericht 23 Jun 2015 19:06

Poubelle schreef:
Stofzuiger schreef:Dat hoop ik nog te ontdekken waar ik goed in ben. Heb niet iets waar ik in uitblinkt, best jammer.

Same here, al heb ik sarcasme vaak niet door..

Zo heb ik onderaan mijn mail zoals bij iedereen die tekst verzonden vanaf mijn smartphone blablabla

Alleen verander ik dat bij privé mail vaak in: verzonden vanaf mijn Nokia 3310.

Of mensen zien het niet, of mensen snappen het niet :laughcry:
<<

Anoniem167

Bericht 23 Jun 2015 19:14

Ik ben goed in het regelen & organiseren van dingen, voor feestjes, vakanties, etc. Dus ik help vrienden en familie vaak met hotels uitzoeken, leuke traktaties bedenken en dat soort dingen :ja:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Jun 2015 19:23

Haha Stofzuiger :P

Mensen vragen me taaladvies of ze hebben computertechnische vragen (collega's vooral, ik ben ict-coördinator op het werk).
Ik ben goed in taal, dingen plannen en organiseren, woordgrappen, stressen als een malle, showtjes presenteren op een podium (op het werk), stopwoordjes bij anderen opmerken etc.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jun 2015 19:34

Handelingsplannen maken voor de begeleiding van leerlingen. Daar help ik regelmatig collega's bij.

Ook kan ik goed en snel notuleren. Die notulen krijgt iedereen dezelfde dag nog toegestuurd.

En doorpakken. Ik heb een hekel aan half werk en ik wil mijn tijd het liefst efficiënt besteden en to the point komen.

Verder ben ik nergens goed in. Ik ben een middenmoter.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Jun 2015 19:42

Oh ja notuleren kan ik ook, bij de laatste vergadering had iedereen ze twee minuten nadat de vergadering was afgelopen :D Directeur mailde dat hij dat nog nooit had meegemaakt in 34 jaar ;)
❤️ 7 juni 2018
<<

anoniem203

Bericht 23 Jun 2015 19:47

Maura schreef:Mensen vertrouwen me veel te snel. Voor ik het weet heb ik hun problemen op mijn bord liggen. Mijn vriend zegt dat het mijn eigen schuld is, omdat ik ze laat uitpraten, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat mensen zoveel vertrouwen in mij hebben. En het klopt ook wel, wat ze mij vertellen verlaat het huis niet. En ik vind het fijn als iemand anders zijn/haar ei kwijt kan. En als ik kan helpen, dan vind ik dat helemaal fijn.

Voor mij geld hetzelfde. Ik merk vaak dat mensen mij in vertrouwen iets vertellen. Vooral op het werk word ik ook echt gezien als vertrouwenspersoon. En ik hou ook 9 van de 10 keer mijn mond. Meestal kan ik er wel goed mee omgaan maar soms belast het me wel.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jun 2015 20:16

Bliss schreef:Oh ja notuleren kan ik ook, bij de laatste vergadering had iedereen ze twee minuten nadat de vergadering was afgelopen :D Directeur mailde dat hij dat nog nooit had meegemaakt in 34 jaar ;)

Haha! Heb je zulke computernoobs als collega's?
Ik doe alles op papier. Oldskool. Notuleren vind ik gewoon leuk :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Jun 2015 20:17

Haha ja dat ook wel idd. Maar ik typ gewoon meteen mee en dan stuur ik ze op, ideaal. Ik kan echt niet op papier notuleren, schrijf niet zo snel. Vind er ook geen drol aan trouwens haha.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem114

Bericht 23 Jun 2015 20:18

Volgens mij ben ik niet ergens bijzonder goed in. Niet zo goed dat mensen er over advies vragen iig.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2015 20:55

Snel schakelen. Op mijn werk hoor ik regelmatig van collega's dat dat iets is waar ik heel goed in ben. Onthouden van dingen ben ik ook goed in (hopelijk blijft dat zo). Relativeren lukt me ook prima. Ik ben er goed om in de positieve kant van dingen te bekijken en ik kan in veel gevallen makkelijk dingen loslaten waar ik zelf geen invloed op heb. Organiseren en plannen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Algemeen