Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zijn

<<

Anoniem118

Bericht 13 Jun 2015 19:31

Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zijn

Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 22:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jun 2015 19:39

Re: Een opvatting van jou waar veel mensen het mee oneens zi

Ik ben van mening dat een vader en een moeder net zo goed kunnen zorgen voor de kinderen en dat niet de een een belangrijke rol heeft dan de ander. (Veel moeders plaatsen zichzelf op zon enorm hoog voetstuk)
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 19:56

Ik vind dat het nog veel moeilijker gemaakt mag worden om te roken. Dus tabakswaren duurder maken, kosten verzekering omhoog en roken in het openbaar verbieden. Denk dat dat mensenlevens zal redden.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2015 20:17

Hier is laatst ook een topic over geweest (impopulaire meningen) en daar liepen de gemoederen hoog door op. Houdt het leven er in op het forum, dus op zich niet erg ;)

Ik vind... dat tegenwoordig veel kinderen teveel verwend worden en te hoog de hemel in geprezen worden. Ze krijgen bijna nooit 'nee' te horen, horen de hele dag door dat ze geweldig zijn en kunnen hierdoor slecht tegen tegenslagen. Dat vind ik een grote ergernis.
<<

Anoniem109

Bericht 13 Jun 2015 20:20

.
Laatst gewijzigd door Anoniem109 op 29 Jun 2015 18:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2015 20:21

Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2015 20:22

Twellie schreef:Ik vind dat het nog veel moeilijker gemaakt mag worden om te roken. Dus tabakswaren duurder maken, kosten verzekering omhoog en roken in het openbaar verbieden. Denk dat dat mensenlevens zal redden.

Ik vind dat het niet perse duurder hoeft. Mensen weten de consequenties en als ze zichzelf de dood in willen roken moeten ze dat vooral doen.

Verzekering omhoog en openbaar roken verbieden sta ik wel achter, aangezien dat betrekking heeft op de mensen die wel zorgvuldig met hun leven omgaan.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2015 20:25

ChiQ schreef:Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.

Je reageert alsof je je aangevallen voelt. Ik baseer dit op mijn onderwijservaring, ervaring met het begeleiden van ouders, ervaringen van collega's, en tevens uit onderzoek gepresenteerd op cursussen.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 20:27

LiNa schreef:- Veel strengere straffen mogen ze hier in Nederland gaan opleggen.
- Roken verbieden.
- Drugs en alcohol verbieden.

Dat laatste heeft niet zoveel goeds opgeleverd tijdens de drooglegging en ik denk dat er er nu weer hetzelfde zal gebeuren.
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2015 20:28

Exogenesis schreef:
ChiQ schreef:Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.

Je reageert alsof je je aangevallen voelt. Ik baseer dit op mijn onderwijservaring, ervaring met het begeleiden van ouders, ervaringen van collega's, en tevens uit onderzoek gepresenteerd op cursussen.

Hmm, niet perse omdat ik me aangesproken voel want mijn kind is heus wel verwend haha maar ik bedoel hoe zie je dat een kind verwend is.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 20:29

Exogenesis schreef:
Twellie schreef:Ik vind dat het nog veel moeilijker gemaakt mag worden om te roken. Dus tabakswaren duurder maken, kosten verzekering omhoog en roken in het openbaar verbieden. Denk dat dat mensenlevens zal redden.

Ik vind dat het niet perse duurder hoeft. Mensen weten de consequenties en als ze zichzelf de dood in willen roken moeten ze dat vooral doen.

Verzekering omhoog en openbaar roken verbieden sta ik wel achter, aangezien dat betrekking heeft op de mensen die wel zorgvuldig met hun leven omgaan.

Door roken duurder te maken denk ik sowieso dat je sommige mensen tegen zichzelf in bescherming neemt, zoals bijvoorbeeld pubers. En verder kan het extra geld dat dit oplevert, onder andere weer gebruikt worden voor de behandeling van rokers die ziek zijn geworden.
<<

Anoniem154

Bericht 13 Jun 2015 20:34

Twellie schreef:
LiNa schreef:- Veel strengere straffen mogen ze hier in Nederland gaan opleggen.
- Roken verbieden.
- Drugs en alcohol verbieden.

Dat laatste heeft niet zoveel goeds opgeleverd tijdens de drooglegging en ik denk dat er er nu weer hetzelfde zal gebeuren.

Lijkt mij ook helemaal niet verstandig.

Alcoholzuipen onder de jeugd mogen ze wel mee aan de slag gaan.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2015 20:35

Dat het wonen in de S.childerswijk helemaal niet zo erg is en zwaaaar wordt overdreven en overtrokken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2015 20:38

Exogenesis schreef:

Helemaal mee eens. Plus dat ze alles krijgen en dat ook normaal vinden. Blijven ze zitten wegens een jaar lanterfanten? Dan gewoon een scooter en een sweet sixteen party. En een dure helm en een Iphone 6, abonnement uiteraard betaald door de ouders. Bijbaantje? Neeeee niet nodig.
Slechte cijfers? Ligt aan de docent die vaak ziek is geweest. Niet aan het lanterfantende kind dat zijn huiswerk niet maakt en in de klas niets opschrijft. Of aan de adhd/dyslexie/zieke oma.
Ouders zoeken het niet bij zichzelf of hun kind en hun samenwerking, maar bij anderen. Deze trend zie ik ook steeds meer en met mij vele anderen. Dat kinderen baasjes van hun ouders worden.
Vast geen populaire mening, maar ja, dit valt mij en anderen gewoon op en we hebben het er vaak over. Het was ook laatst in het nieuws dat kinderen steeds meer kleine narcistjes worden omdat ze zo geprezen worden en nooit Nee horen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2015 20:38

Chiq, dat zie je aan gedrag. Ter illustratie: Kinderen die direct boos worden wanneer er iets anders loopt dan dat zij wensen of het niet hebben van geduld, voordringen, menen dat ze belangrijker zijn en meer rechten hebben dan een ander, grote mond hebben tegen volwassenen, niet met gezag kunnen omgaan en dat dan stelselmatig. Vaak kom je dan op de thuissituatie uit (stoornissen uitgezonderd, al kunnen die wel worden gevoed door gedrag van ouders). Ik heb het nu over de basisschoolleeftijd.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2015 20:39

Milou, dat zie ik inderdaad ook zo. Treffende voorbeelden.
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2015 20:44

Kijk, jij en Milou hebben het over verwende kinderen op een andere manier. Dat van Milou is gebasseerd op verwennen met materie. Wat jij omschrijft vind ik namelijk nog erger. Julian is best verwend maar hier zijn regels en hij krijgt echt wel vaak nee te horen, laat ik het zo zeggen: we zijn consequent, nee is nee en wordt nooit een ja. Maar goed, als Julian ooit 16 is en een scooter wil, denk ik dat hij die wel krijgt, ik denk dat hij ook wel een telefoontje heeft die wij betalen maar ik zou nooit een verwend brutaal rotjong van hem willen maken.
<<

ChiQ

Bericht 13 Jun 2015 20:46

Exogenesis schreef:Milou, dat zie ik inderdaad ook zo. Treffende voorbeelden.

Vind je dat? Ik vind Milou's voorbeelden eigenlijk niet treffend. Eerder bevooroordeeld.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jun 2015 20:53

Milou schreef:
Exogenesis schreef:

Helemaal mee eens. Plus dat ze alles krijgen en dat ook normaal vinden. Blijven ze zitten wegens een jaar lanterfanten? Dan gewoon een scooter en een sweet sixteen party. En een dure helm en een Iphone 6, abonnement uiteraard betaald door de ouders. Bijbaantje? Neeeee niet nodig.
Slechte cijfers? Ligt aan de docent die vaak ziek is geweest. Niet aan het lanterfantende kind dat zijn huiswerk niet maakt en in de klas niets opschrijft. Of aan de adhd/dyslexie/zieke oma.
Ouders zoeken het niet bij zichzelf of hun kind en hun samenwerking, maar bij anderen. Deze trend zie ik ook steeds meer en met mij vele anderen. Dat kinderen baasjes van hun ouders worden.
Vast geen populaire mening, maar ja, dit valt mij en anderen gewoon op en we hebben het er vaak over. Het was ook laatst in het nieuws dat kinderen steeds meer kleine narcistjes worden omdat ze zo geprezen worden en nooit Nee horen.

Ik vind dit helemaal geen mening waar veel mensen het mee oneens zijn. Dergelijke verhalen hoor je juist overal!
<<

Anoniem108

Bericht 13 Jun 2015 20:54

- Ik vind dat sommigen mensen (stellen) zich echt niet zouden moeten voortplanten ----> bijv. door hoe ze leven/hoe ze denken.

Specifiek op dit forum:
- Ik vind dat forummers hier soms veel te soft/emotioneel geladen naar elkaar toe zijn met weinig rationele argumenten en/of met 2 maten meten.
- Ik vind dat hier een sfeertje hangt dat als je het financieel goed voor elkaar hebt, dat je hier minder onbevangen kan posten over aankopen dan wanneer je een koopje hebt gescoord, wat totaal overbodig is om te vermelden aangezien niemand erom heeft gevraagd wat je ervoor hebt betaald. Kennelijk is zo weinig mogelijk ergens voor betalen hier 'meer' geaccepteerd dan voor een produkt 'veel' te betalen, want deze forummers worden nogal eens bevraagd. En wat is 'veel'? Dat lijkt me relatief.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2015 20:55

ChiQ schreef:
Exogenesis schreef:Milou, dat zie ik inderdaad ook zo. Treffende voorbeelden.

Vind je dat? Ik vind Milou's voorbeelden eigenlijk niet treffend. Eerder bevooroordeeld.

Nee hoor, dit zijn dingen die heel normaal zijn tegenwoordig. Heeft niets met treffend te maken.
Ik heb er elke dag mee te maken. Heeft niets met vooroordelen te maken. Wel met voorbeelden uit de praktijk.
En wat Exo zegt. Grote monden tegen volwassenen, niet met gezag en nee kunnen omgaan of boos worden dat het anders loopt dan het kind wil. Eigenlijk zonde dat veel kinderen al verpest worden zo.
En vaak ook verwende reacties. "Bah die film ken ik al." als je iets leuks wilt doen met de klas.
04-2014
10-2015
<<

Zero

Bericht 13 Jun 2015 20:59

Ik deel die mening met Exo. Kinderen lijken alles maar te mogen ; vroeger kreeg ik te horen dat als we een winkel binnen gingen, ik moest kijken met mijn ogen en niet met mijn handen.
Ik verkoop zelf van die sleutelhangercameratjes met lichtjes die geluid maken en een flitsje geven als je op het knopje drukt.
Vrijwel alle kinderen die er bij kunnen gaan ongevraagd over mijn balie hangen en drukken niet 1 of 2 maar herhaaldelijk op die knopjes. Ouders zeggen er NIKS van.
Die dingen zijn dus na 4-5 kinderbezoekjes leeg en degene die hem dan eindelijk mag kopen van opa of oma (want ouders laten hun kinderen er alleen aan zitten) heeft keuze uit allemaal lege.
(Want ja, ze trekken ook gewoon het kartonnetje er uit dat het batterijtje activeert, dus ze gaan allemaal leeg)

En als ik het dan een keer zie en netjes zeg: oke, nog één keer drukken en dan is het klaar.
Dan ben ik opeens 'kind onvriendelijk'.

Wraaa. (Ja ok dat was gewoon even mijn frustratie van vandaag...)
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 21:13

Ik vind inderdaad ergens ook dat sommige mensen zich beter niet zouden kunnen voortplanten. Bij een voorbeeld in mijn omgeving denk ik echt dat er beter geen kinderen meer kunnen komen omdat de kinderen van huis uit niets mee gaan krijgen en dezelfde toekomst tegemoet gaan als hun ouders. Twee zitten er vanwege onhandelbaarheid al in een instelling. Maar geen idee hoe je dit aangepakt zou kunnen worden zonder Nazi-achtige toestanden. Misschien voorlichting geven aan bepaalde kansarme gezinnen om niet meer kinderen te krijgen.
<<

Jilke

Kwebbel

Bericht 13 Jun 2015 21:16

Ik vind dat alles in het leven altjjd maar om kinderen lijkt te draaien. Wanneer iemand zwanger is en het wordt prinsje of prinsesje genoemd krijg ik er helemaal de kriebels van

Zelfde met trouwen. Ik vind er niks romantisch of boeiends aan. Niet bij mezelf en niet bij een ander.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Jun 2015 21:19

Mijn leven draait ook wel om de kinderen, maar prinsje of prinsesje is inderdaad heel ernstig, brr.
Volgende

Terug naar Algemeen