Twellie schreef:Ik vind dat het nog veel moeilijker gemaakt mag worden om te roken. Dus tabakswaren duurder maken, kosten verzekering omhoog en roken in het openbaar verbieden. Denk dat dat mensenlevens zal redden.
ChiQ schreef:Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.
LiNa schreef:- Veel strengere straffen mogen ze hier in Nederland gaan opleggen.
- Roken verbieden.
- Drugs en alcohol verbieden.
Exogenesis schreef:ChiQ schreef:Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.
Je reageert alsof je je aangevallen voelt. Ik baseer dit op mijn onderwijservaring, ervaring met het begeleiden van ouders, ervaringen van collega's, en tevens uit onderzoek gepresenteerd op cursussen.
Exogenesis schreef:Twellie schreef:Ik vind dat het nog veel moeilijker gemaakt mag worden om te roken. Dus tabakswaren duurder maken, kosten verzekering omhoog en roken in het openbaar verbieden. Denk dat dat mensenlevens zal redden.
Ik vind dat het niet perse duurder hoeft. Mensen weten de consequenties en als ze zichzelf de dood in willen roken moeten ze dat vooral doen.
Verzekering omhoog en openbaar roken verbieden sta ik wel achter, aangezien dat betrekking heeft op de mensen die wel zorgvuldig met hun leven omgaan.
Twellie schreef:LiNa schreef:- Veel strengere straffen mogen ze hier in Nederland gaan opleggen.
- Roken verbieden.
- Drugs en alcohol verbieden.
Dat laatste heeft niet zoveel goeds opgeleverd tijdens de drooglegging en ik denk dat er er nu weer hetzelfde zal gebeuren.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Exogenesis schreef:ChiQ schreef:Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.
Je reageert alsof je je aangevallen voelt. Ik baseer dit op mijn onderwijservaring, ervaring met het begeleiden van ouders, ervaringen van collega's, en tevens uit onderzoek gepresenteerd op cursussen.
Exogenesis schreef:Milou, dat zie ik inderdaad ook zo. Treffende voorbeelden.
Milou schreef:Exogenesis schreef:ChiQ schreef:Waar baseer jij dat op Exo? Hoe kan je nu weten dat kinderen verwend worden? Ik zou nooit zo'n opmerking maken gebasseerd op momentopname.
Helemaal mee eens. Plus dat ze alles krijgen en dat ook normaal vinden. Blijven ze zitten wegens een jaar lanterfanten? Dan gewoon een scooter en een sweet sixteen party. En een dure helm en een Iphone 6, abonnement uiteraard betaald door de ouders. Bijbaantje? Neeeee niet nodig.
Slechte cijfers? Ligt aan de docent die vaak ziek is geweest. Niet aan het lanterfantende kind dat zijn huiswerk niet maakt en in de klas niets opschrijft. Of aan de adhd/dyslexie/zieke oma.
Ouders zoeken het niet bij zichzelf of hun kind en hun samenwerking, maar bij anderen. Deze trend zie ik ook steeds meer en met mij vele anderen. Dat kinderen baasjes van hun ouders worden.
Vast geen populaire mening, maar ja, dit valt mij en anderen gewoon op en we hebben het er vaak over. Het was ook laatst in het nieuws dat kinderen steeds meer kleine narcistjes worden omdat ze zo geprezen worden en nooit Nee horen.
ChiQ schreef:Exogenesis schreef:Milou, dat zie ik inderdaad ook zo. Treffende voorbeelden.
Vind je dat? Ik vind Milou's voorbeelden eigenlijk niet treffend. Eerder bevooroordeeld.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers