Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

<<

Anoniem301

Bericht 13 Apr 2015 12:32

Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik ben benieuwd! Ik ga even nadenken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Apr 2015 12:36

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Leuk! Ik moet wel even nadenken trouwens :-).
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 13 Apr 2015 12:37

Ik moet gelijk denken aan de forummer hier die iets wilde opsturen naar een andere forummer, maar heisa maakte dat ze wel echt eerst de -toen- 40 cent van de postzegel moest overmaken :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Apr 2015 12:40

Oh dit vind ik altijd leuke topics! Op Viva is hier ook een topic van met iets van 150 pagina's, die las ik altijd toen ik nog met de bus naar mijn werk ging :D

Even denken of ik iets kan verzinnen.

♥♥
<<

Anoniem205

Bericht 13 Apr 2015 12:46

Meest krenterig niet, maar wel een beetje cheap:
Als ik een brief krijg met een niet afgestempelde postzegel, knip ik de postzegel vaak uit om later te hergebruiken.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Apr 2015 12:47

Ik had vroeger toen ik een jaar of 14 was dansles samen met een vriendin. We aten daar altijd eerst een boterham voor we gingen dansen. Haar moeder had light jam die ik wilde pakken, maar die was dus speciaal voor haar moeder, dus die vriendin ging vragen of ik die jam mocht. Zei die moeder dat het wel mocht maar dat mijn vriendin er wel naast moest staan om te kijken of ik het niet te dik deed. Dat was de laatste keer dat ik daar at.

Bij mij heeft ze het niet gedaan, maar een vriendin die verhuiskaartjes verstuurde kwam erachter dat ze postzegels te kort kwam. Heeft ze die kaartjes gewoon zonder postzegel verzonden zodat de ontvanger moest betalen :wtf:
<<

Anoniem301

Bericht 13 Apr 2015 12:48

Oreo schreef:Meest krenterig niet, maar wel een beetje cheap:
Als ik een brief krijg met een niet afgestempelde postzegel, knip ik de postzegel vaak uit om later te hergebruiken.

Oh, dat vind ik niet per se krenterig of gierig nee, gewoon lekker zuinig :smile:
<<

Anoniem205

Bericht 13 Apr 2015 12:50

Oh dat van die jam vind ik wel zeer ernstig Carrie. Kolere, dan zou ik me als puber mijn ogen uit mijn kop schamen :redface:
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Apr 2015 12:51

Bij mijn ouders thuis worden alle flessen, potten en pakken met de flessenlikker(weet niet hoe zo'n ding officieel heet, maar zo noemden wij hem thuis haha) leeggeschraapt. Die klonten achtergebleven yoghurt in je schaalt, de horror.

Ik ben alleen krenterig als het aankomt op verzendkosten bij webshops. Ik weiger echt te bestellen bij een winkel waar je verzendkosten moet betalen (of ik wacht op een kortingscode)
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
<<

Anoniem304

Bericht 13 Apr 2015 12:52

Haha, zo had ik eens een vriendinnetje die zelf echte Coebergh bessen dronk en voor de anderen van dat neppe van €3 per fles haalde. :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 13 Apr 2015 12:53

Gijs. schreef:Ik ben alleen krenterig als het aankomt op verzendkosten bij webshops. Ik weiger echt te bestellen bij een winkel waar je verzendkosten moet betalen (of ik wacht op een kortingscode)

Ik erger me altijd dood aan mensen die verzendkosten niet meerekenen en dan extreem blij zijn dat ze voor €4 goedkoper iets hebben weten te scoren, maar wel €4,95 verzendkosten hebben betaald. Dan denk ik :wtf:

Maar, daar gaat dit topic niet over. :smile:
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Bericht 13 Apr 2015 12:58

Het gezin van een familielid. Met een weekendje weg nemen zij zelf geen eten en drinken mee, maar gebruiken eerst dat van anderen op. Daarna kopen ze alleen wat ze zelf lekker vinden. Ook tijdens uitstapjes delen we de kosten onderling. De een betaalt de entree, de ander het eten, etc. Zij betalen altijd de koffie en zeggen standaard daarbij: "wij hebben nog geen honger hoor" zodat zij niet veel geld kwijt zijn.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 13 Apr 2015 13:05

Ik heb een keer een bon van de hoogvliet thuis gescand en in kleur geprint, omdat ik nog 1 zegel tekort kwam en het zonde vond daardoor een gratis fles robijn te missen.

Ik ken mensen die hun theezakjes en senseopads hergebruiken.

Een vriendin van me rekent alles tot op de cent uit. "Ik krijg nog 7,35 euro van je, excl de benzinekosten".

Ook vroeger werden er thuis potten met de flessenlikker leeggeschraapt terwijl er ontelbaar veel werd weggegooid wat over datum ging (yoghurt enzo). Ook gooiden we veel brood weg.

Een andere vriendin koopt dure kleding voor bruiloften maar werkt het kaartje weg. Daarna brengt ze het terug naar de winkel.

Zelf hadden we een hele dure buggy gekocht en een week later kreeg je daar 20% op. Toen ging ik terug en kreeg ik mooi 51 euro terug.... krenterig maar anders dief van eigen portemonnee.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem304

Bericht 13 Apr 2015 13:06

Milou schreef:Ik ken mensen die hun theezakjes en senseopads hergebruiken.

Als ik thuis ben en twee koppen thee achter elkaar ga drinken, doe ik dat ook.
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 13 Apr 2015 13:08

Zo heb ik een vriendin die altijd als we een dagje weggaan of een weekendje en we gaan uit eten zegt "ik heb eigenlijk nog helemaal geen honger hoor" en dan vervolgens echt van iedereen z'n bord gaat zitten eten. Ik erger me er iedere keer aan maar ik weet niet goed hoe ik er iets van moet zeggen, ben daar niet zo goed in.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Apr 2015 13:10

Ik gebruik mijn theezakje ook vaker hoor. Meestal gebruik ik op mijn werk twee theezakjes per dag, één in de ochtend en één in de middag.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 13 Apr 2015 13:10

Sugarfall schreef:Zo heb ik een vriendin die altijd als we een dagje weggaan of een weekendje en we gaan uit eten zegt "ik heb eigenlijk nog helemaal geen honger hoor" en dan vervolgens echt van iedereen z'n bord gaat zitten eten. Ik erger me er iedere keer aan maar ik weet niet goed hoe ik er iets van moet zeggen, ben daar niet zo goed in.

Oh wat irritant! Ik zou denk ik zeggen "he maar je had toch geen honger? En nu zit je wel ons eten op te eten, haha gekkerd!" (gewoon een beetje luchtig)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Apr 2015 13:11

Carrie schreef:
Sugarfall schreef:Zo heb ik een vriendin die altijd als we een dagje weggaan of een weekendje en we gaan uit eten zegt "ik heb eigenlijk nog helemaal geen honger hoor" en dan vervolgens echt van iedereen z'n bord gaat zitten eten. Ik erger me er iedere keer aan maar ik weet niet goed hoe ik er iets van moet zeggen, ben daar niet zo goed in.

Oh wat irritant! Ik zou denk ik zeggen "he maar je had toch geen honger? En nu zit je wel ons eten op te eten, haha gekkerd!" (gewoon een beetje luchtig)

Ja zo zou ik het denk ik ook doen. Super irritant!

♥♥
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 13 Apr 2015 13:14

Haha jullie hebben gelijk, volgende keer doe ik het eens :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 13 Apr 2015 13:17

Ik hergebruik mijn theezakjes ook, net zo lang tot er nog kleur vanaf komt, soms is dat wel 4 keer.

Ik twijfel of ik het een beetje gierig vind van mezelf. Ik heb vrijdag met z'n vieren cocktails gedronken, maar voor mezelf alcohol-vrij natuurlijk. Dus ik heb 2 pina colada's gedronken en een munthee. Toen was ik er wel klaar mee, met die sloten vocht in mijn maag :D En verder borrelhapjes enzo. En de andere meiden dronken wel meerdere dure cocktails en wijntjes en latte macchiato als afsluiter. En toen deden we de rekening door 4. Ik baalde er een klein beetje van, omdat ik zelf helemaal niet zoveel had genuttigd. Maar goed, aan de andere kant ga ik daar ook niet moeilijk over doen.

Waar ik wel echt mee gestopt ben is rondjes geven of aannemen of mee doen met de pot ofzo. Ik raak daar altijd heel gestrest van haha! Want sommige mensen drinken sneller dan ik, maar dan neem ik toch maar een drankje, anders loopt het niet gelijk op en, pfff. En meestal is na 2 rondjes geven al mijn geld al op, en als ik niet mee doe met de rest en voor mezelf drankjes haal kan ik prima de hele avond met het geld doen dat ik in mijn hoofd had.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Apr 2015 13:22

Carrie daar word ik ook altijd wat ongemakkelijk van hoor. En de ene keer zeg ik er wat van en de andere keer niet. Zolang het af en toe gebeurt voel ik me niet ern zeurpiet, niemand kan tenslotte in mijn portemonnee kijken.
2015 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Apr 2015 13:27

Ja ik heb er een van mezelf! Ik kom er eerlijk voor uit :-). Destijds, nadat mijn ex weg was en richting Canada vertrokken was had ik maanden dat ik dubbele hypotheek moest betalen. Ik kwam amper rond en dat voelde toen erg vervelend. Een maand was het wel heel erg en had ik 50 euro om qua boodschappen door te komen die maand. Iig: ik werd ongesteld. Ik liep destijds om te plassen een restaurant binnen en daar hadden ze allemaal tampons liggen, op een schaaltje en toen heb ik er een stuk of 10 meegenomen :palm: .

Vind ik nu echt best wel erg, dat het zo extreem was. Ondanks dat het buiten mijn schuld om was.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Apr 2015 13:40

Van die mensen waar je dan een keer 5 km mee mee rijdt in de auto en dan geld vragen voor benzine. Dat vind ik zo stom. Of dat iemand je koffie betaalt van 60 cent, omdat je geen kleingeld in je zak hebt en dat later gaat terug vragen. Het zou niet in mijn hoofd opkomen. Ik ben zelf altijd heel gul, dus ben erg verbaasd als mensen moeilijk doen over dit soort dingen.

Ook een hekel aan: uit eten gaan en dat je ongeveer hetzelfde hebt gegeten, maar dat de ander dan uitgebreid de rekening gaat uitpluizen en dan zegt dat bier 50 cent duurder is dan ice tea, dus dat jij 2 Euro meer moet betalen. Of dat iemand regelmatig komt eten, maar dat je zodra je daar een keer eet wordt gevraagd om mee te betalen aan de boodschappen. Van die stomme dingen zijn dat.
<<

anoniem213

Bericht 13 Apr 2015 13:48

Ik heb een vriendin die voor 240 kilometer benzine 90 euro vroeg (18 euro aan iedereen die in de auto zat). Ze heeft een normale (vrij zuinige) auto, dus geen benzineslurper of zo (maar dan nog). De inzittenden hadden het berekend op €7,35 per persoon (als de auto 1:11 zou rijden), dus iemand vroeg om opheldering. Haar reactie: "Ja, maar we hebben ook in de file gestaan en daarnaast zorgt zo'n rit ook voor slijtage en kost ruitenwisservloeistof ook geld..." Mijn broek zakte echt af bij dat verhaal. Ik wist wel dat ze zuinig was, maar dat je gewoon winst probeert te maken op je vrienden is onvoorstelbaar in mijn ogen. Daarnaast neem je mensen mee, maar zijn zij toch niet direct verantwoordelijk voor het onderhoud van je auto? Naahhh, ik snap daar echt niks van hoor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Apr 2015 13:50

June schreef:Ik heb een vriendin die voor 240 kilometer benzine 90 euro vroeg (18 euro aan iedereen die in de auto zat). Ze heeft een normale (vrij zuinige) auto, dus geen benzineslurper of zo (maar dan nog). De inzittenden hadden het berekend op €7,35 per persoon (als de auto 1:11 zou rijden), dus iemand vroeg om opheldering. Haar reactie: "Ja, maar we hebben ook in de file gestaan en daarnaast zorgt zo'n rit ook voor slijtage en kost ruitenwisservloeistof ook geld..." Mijn broek zakte echt af bij dat verhaal. Ik wist wel dat ze zuinig was, maar dat je gewoon winst probeert te maken op je vrienden is onvoorstelbaar in mijn ogen. Daarnaast neem je mensen mee, maar zijn zij toch niet direct verantwoordelijk voor het onderhoud van je auto? Naahhh, ik snap daar echt niks van hoor.

Hahahah, dit is echt wel een beetje kansloos.
Volgende

Terug naar Algemeen