Het is niet echt een recept, maar bij deze;
Benodigdheden;
* 1 avocado
* klein uitje (bijv, een sjalotje)
* 1 hard gekookt ei, 2 kan ook
* peper
* zout
* creme fraiche, zure room of mayo
Optioneel;
Citroensap en kerriepoeder
Werkwijze;
Prak de avocado fijn of dmv een hak/keukenmachine. Snipper de ui en snijd het ei/de eieren in kleine stukjes (wij hebben zo'n eiersnijding).
Voeg er 1 eetlepel mayo (of meer) erbij of een combi met zure room of wat je lekker vind. Mayo vind ik het lekkerste.
Peper en zout naar smaak toevoegen.
Met 2 eieren zou je ook 2 avocado's kunnen gebruiken en dan zou ik 2 uitjes erbij doen. Met 2 eieren is 1 avocado ook goed.
Kerriepoeder deed ik er eerst altijd bij, maar doe dat al een tijd niet meer. Citroensap is meer tegen het verkleuren, maar mocht het verkleuren dan doet dat niks af aan de smaak. Voor het frisse is het misschien eerder nuttig.
Nu ik dit zo typ, dan zijn verse kruiden naar smaak erin wellicht ook lekker alleen heb ik dat nooit geprobeerd. Aanwezige smaken zoals thijm zou ik niet gauw erin doen, eerder peterselie dat vind ik wat neutraler. Eventueel koriander omdat dit recept iets weg heeft van guacamole en daar zit dat in.
Lekker op toastjes en stokbrood voor bijv. op een verjaardag en nu misschien voor bij de barbeque.
Eet smakelijk!

Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 08 Jun 2015 13:25, in totaal 1 keer gewijzigd.