Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe vier jij je verjaardag?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Mei 2015 21:25

Hoe vier jij je verjaardag?

Komen er veel mensen?
Zit de kamer vol visite of komt iedereen om de beurt?
Vier je het de hele dag of alleen 's avonds?
Op de dag zelf of in het weekend?
Maak je veel hapjes e.d. of haal je wat makkelijks?

Ik ben benieuwd! Kan wel wat inspiratie gebruiken :)

Ben over 2 weken jarig op een vrijdag...en weet niet zo goed wat ik zal doen.
Meestal vier ik het aan het eind van de middag of 's avonds met of zonder eten erbij, dan komt iedereen tegelijk( (schoon)ouders, broertje, schoonzus en zwager en opa en oma's...vriendinnen wonen ver weg en komen meestal op een andere dag een dagje.
Maar nu hebben we vakantie en wil ik eigenlijk op de dag zelf gewoon een dagje wat leuks doen met mijn vriend en dochter. Mijn ouders (wonen ver weg, maar staan dichtbij op camping) hebben aangegeven dat ze op de dag zelf wel kunnen komen, maar de rest van het weekend niet kunnen...Eigenlijk heb ik ook niet zo'n zin om voor hun dan, het dagje uit met vriend en dochter niet te doen. Maar als ik dan dus zaterdag mijn verjaardag zou vieren komt er alleen maar schoonfamilie en niet mijn eigen familie.
2012-2016-2020-2024

Instagram
<<

Fantine

Bericht 25 Mei 2015 21:27

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik vier het niet, geen zin in. Maar mocht ik het wel vieren zoals jij, doe dan wat goed voelt. Wil je graag je familie erbij? Dan zou ik het op vrijdag vieren. Maar wil je wel echt je verjaardag vieren? Het is geen must toch. Hou je van groots uitpakken? Of hou je het liever klein? Ik maak wanneer ik het wel vier geen hapjes maar haal lekkere dingen in huis en schenk de eerste ronde in daarna mogen ze zelf pakken. Anders ben je steeds zo aan het rennen voor je bezoek.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Mei 2015 21:35

Ik doe het altijd in twee keer. Op of rond mijn echte verjaardag voor familie, dat wil zeggen mijn ouders, zus, oma, ouders van man en broers van man. En tussen mijn verjaardag en die van mijn man geven we samen een feestje voor vrienden. We doen dat apart omdat we dat veel gezelliger vinden en bovendien past niet iedereen tegelijk in de woonkamer.
Voor beide feestjes geldt dat we het 's avonds doen, we verbouwen de woonkamer een beetje, zetten wat extra stoelen neer en ook statafels als het druk wordt, halen lekkere hapjes in huis en that's it.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Mei 2015 22:04

Ik vier het allemaal op 1 dag meestal op de zondags erna. Vrienden familie iedereen komt gezellig overdag. En blijven indien nodig eten. Dit is dan simpel soep met een broodje. Lekker makkelijk allemaal. En vrienden hoeven niet gesplitst te komen of oppas te zoeken. Ideaal.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2015 22:59

Ik vier het dit jaar op de dag zelf is op een zondag 7 juni. Dan komen ouders broers schoonouders zwager schoonzussen. Vrienden. Iedereen komt op dezelfde dag. Denk dat de meesten in de middag komen. Eerst koffie met gebak daarna fris bier met hapjes
Afbeelding
<<

Anoniem238

Bericht 26 Mei 2015 13:54

Zelf ben ik gisteren jarig geweest & het was een supergeslaagde en gezellige dag! :smile: :banaan: :cheering:

Komen er veel mensen? In totaal zijn er rond de de 15 mensen geweest.

Zit de kamer vol visite of komt iedereen om de beurt? Wij wonen niet groot, dus heb ik er voor gekozen om mijn verjaardag in 2 etappes te vieren. 's Ochtends mijn ouders, de ouders en broer van mijn man en mijn oma & opa. 's Middags 4 vriendinnen + 3 partners en 1 baby. Beide keren zat de kamer gezellig vol :smile:

Vier je het de hele dag of alleen 's avonds? Dat ligt maar net aan wanneer ik jarig ben. Gisteren was het 2e Pinksterdag en was ik vrij, dus heb ik ik er voor gekozen om het overdag te vieren en 's avonds met mijn gezin lekker uit eten te gaan.

Op de dag zelf of in het weekend? Als ik op een doordeweekse dag jarig ben mijn verjaardag op een zaterdagavond voor vrienden en op zondagmiddag voor familie, behalve als het een feestdag is op mijn verjaardag (ben altijd rond Hemelvaart / Pinksteren jarig), dan vier ik het de dag zelf in 2 etappes.

Maak je veel hapjes e.d. of haal je wat makkelijks? We hadden 3 soorten vlaai bij de Multivlaai gekocht en bij de borrel (bier / wijn / sap) had ik kaasblokjes, plakjes worst, olijven, chips en m%m's.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mei 2015 14:10

Ik ben morgen jarig. Behalve trakteren op het werk doe ik er niks aan. Mijn moeder liep wel enorm te drammen dat ze persé koffie wilde komen drinken morgenavond. Dus nu komen ze zaterdag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Mei 2015 13:12

Mijn verjaardag valt dit jaar op een zaterdag dus dan komt alles op 1 dag.

's Middags komen mijn ouders, schoonouders, mijn man zijn broer en vrouw, en hun 2 kindjes. Dan eten we een stuk vlaai met een kop koffie en dan kletsen we wat. Daarna steken we de barbecue aan en blijven ze eten. Een vriendin en nog een vriendin met haar man komen ook eten. Zij blijven dan als iedereen weggaat en rond een uur of 8 komen vrienden binnengelopen. Die blijven dan de hele avond en meestal maak ik allemaal lekkere hapjes enzo.

Zo gaat het ook als mijn man jarig is altijd. Toen we 30 werden hadden we tussen onze verjaardagen in een groter feest gehouden voor al onze vrienden samen, dat was ook heel leuk. Denk dat we dat zo ook doen als we 50 worden, maar dan groter.

We houden wel van een feestje :ja:
<<

Anoniem173

Bericht 27 Mei 2015 13:56

Meestal op een zondag rond mijn verjaardag voor de familie: een gebakje met koffie en daarna een borrel met wat hapjes.
Mijn man en ik zijn 3 weken na elkaar jarig dus vieren onze verjaardagen meestal samen. Dan op een zaterdagavond voor alle vrienden. Klapstoelen in de kamer, extra sta-tafels of als het mooi weer is gezellig buiten. We hebben een grote party-tent dus dat is wel handig. Afgelopen 2 jaar alleen niet meer gedaan omdat we druk waren met verbouwen en verhuizen rond die data...
<<

Anoniem149

Bericht 27 Mei 2015 14:04

Ik neem mijn ouders, zusje en neefje mee uit eten, zo vier ik mijn verjaardag.

Het is de eerste keer dat ik het zo doe. Tot nu toe kwam iedereen altijd langs, vrienden en familie gewoon op mijn verjaardag. Maar ik was het zat dat ik op mijn eigen verjaardag meer bezig was met de ander tevreden houden dan met mezelf jarig voelen, dus ik heb het afgeschaft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Mei 2015 19:02

Tot een jaar of 4 geleden deed ik altijd een overdagmoment voor m'n ouders en schoonouders en broer en zus, en dan savonds een feest voor vrienden (en dat ging dan meestal tot een uur of 5 smorgens door).

Tegenwoordig combineer ik het graag op een zondagmiddag. Geen drank, drugs en rokkerol meer maar gewoon chips en wijn :)
Misschien dat ik dit jaar wel weer een feestje savonds wil gegen btw. Maar dan niet tot zo laat.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Mei 2015 20:54

Ik vier het het liefst niet. Maar omdat dan toch iedereen perse wil komen op andere dagen heb ik avonden lang bezoek. Dus ik vier het voor het plezier van anderen. Volgend jaar nog m'n 30e en dan ga ik ermee stoppen denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Mei 2015 21:07

Toen ik nog in mn hometown woonde, vierde ik het vaak in het weekend na mn verjaardag voor vrienden. Op zaterdagavond meestal en ik woonde in het centrum, dus dan gingen we daarna vaak nog de kroeg in. Op zondagmiddag kwam dan mn familie. Nu doe ik er eigenlijk nooit meer echt wat aan. Paar jaar geleden nog wel een keer gevierd voor vrienden, maar dan op zondagmiddag, want iedereen moet overal vandaan komen en dan is 's avonds niet handig met de trein. De laatste jaren ga ik meestal op de dag zelf uit eten met mn moeder en zusje bijv. en dan ga ik het weekend erop nog ff de kroeg in met een paar vriendinnen om het te 'vieren'. Nou ja, niks anders dan een gewoon avondje uit verder, maar dat is altijd gezellig. Mn vader komt vaak ook ergens dat weekend nog langs en that's it. Ik vind het ook altijd maar een gedoe, hou er gewoon niet zo van om mijn eigen verjaardag te vieren. Heb dan het idee dat ik iedereen moet entertainen enzo en ben niet echt relaxed.
❤️ 7 juni 2018
<<

Hannelore

Noob

Bericht 27 Mei 2015 21:18

Sinds mijn zwangerschap van J. vieren wij verjaardagen op zaterdag - of zondagmiddag. Ik trok een hele avond vrienden en familie over de vloer niet meer en zo is het ontstaan dat wij overdag onze verjaardagen vieren. Er komt meestal 25/30 man in totaal inclusief kinderen. Op de dag zelf vieren wij het alleen als dit in het weekend valt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Mei 2015 21:35

Hannelore schreef:Sinds mijn zwangerschap van J. vieren wij verjaardagen op zaterdag - of zondagmiddag. Ik trok een hele avond vrienden en familie over de vloer niet meer en zo is het ontstaan dat wij overdag onze verjaardagen vieren. Er komt meestal 25/30 man in totaal inclusief kinderen. Op de dag zelf vieren wij het alleen als dit in het weekend valt.

Zo gaat het hier ook sinds de geboorte van onze dochter.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Mei 2015 21:45

Ik ben over 3 weken jarig en ben erg aan t twijfelen hoe ik het wil.
Ik woon nu wat kleiner, vrienden (met kinderen) past net. Sinds de scheiding nodig ik familie (ooms/tantes/neefjes/nichtjes) ook weer uit (alleen met gezin bestaande uit papa/mama/broertje) vind ik ook wat zielig, en toevallig waren paar nichtjes ook weer begonnen met uitnodigen). Maja ook alleen familie past.
Daarnaast is er hier met de buren een redelijk hecht groepje, en nodigen zij mij ook uit. Onder het mom beter goede buur dan verre vriend (en het oppastechnish ook makkelijk kan zijn, en zo mensen ook beter leer kennen) wil ik die ook uitnodigen. Maar dat gaat dus nooit allemaal passen.
Ik ben op een zondag jarig, dus zal iets van zaterdagavond en zondag overdag worden ofzo
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Algemeen