Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat durf jij wél dat anderen (vaak) niet durven?

<<

Anoniem114

Bericht 22 Mei 2015 10:52

Wat durf jij wél dat anderen (vaak) niet durven?

Ik durf 'vieze' dingen te eten :D Als geroosterde insecten of zo.

.. Oké blijkbaar durf ik niet zo heel veel of ik kan niet zo heel veel bedenken wat andere misschien niet durven. Ik kom er op terug. Maar wat voor 'gekkigheid' haal jij uit? :D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Mei 2015 11:06

Re: Wat durf jij wél dat anderen (vaak) niet durven?

Hooiwagens (die vage spinnen), bijen en wespen vangen en weer vrijlaten op een veilige plek.
#teammaple🍁
<<

Sucre

Kwebbel

Bericht 22 Mei 2015 15:46

Hele enge horrorfilms kijken
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2015 15:58

Normaal formaat spinnen pakken, net als spekkedieven en hooiwagens.
Zwemmen in zee, ook waar ik niet kan staan.
Enge films kijken, ook alleen.
Dooie muizen weghalen.
Onder een ladder door lopen.
Nog op het laatst inhalen om vervolgens de afrit te pakken. Ik ben niet iemand die al 600m voor de afslag rechts blijft rijden.
Rijden met bijna lege tank (dacht dat red ik wel ff heen en weer) om vervolgens in een onbekende stad te rijden in zn reserve. En maar geen benzinepomp vinden. Living on the edge :smile:

Ik vind er niets bijzonders aan, maar in het andere topic las ik dat het toch dingen zijn die niet iedereen durft.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 16:11

Theeleut schreef:Normaal formaat spinnen pakken, net als spekkedieven en hooiwagens.

Wat?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Mei 2015 16:12

Dooie muizen opruimen idd :D Verder.... euhhhhhhh
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2015 16:14

Koko schreef:
Theeleut schreef:Normaal formaat spinnen pakken, net als spekkedieven en hooiwagens.

Wat?
ff gekopieerd.

Langpootmuggen - Wikipedia
nl.wikipedia.org/wiki/Langpootmuggen
In sommige streken (onder andere Noord-Holland) noemt men ze ook wel glazenwasser of spekkedief, en nog andere benamingen komen voor..

Langpootmug dus
05-05-2005 01-05-2011
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 16:15

O haha, ik dacht dat dat hetzelfde was als een hooiwagen.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2015 16:15

Koko schreef:O haha, ik dacht dat dat hetzelfde was als een hooiwagen.

Ja ik ook haha.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 16:18

Echt zo grappig, bij mij op de training zijn er best veel meiden die bang zijn voor spinnen, dus als er weer eens een spin in de zaal loopt moet ik die weghalen. Ik zet hem ook altijd levend buiten (nadat ik een rondje langs die meiden heb gemaakt) en dan voel ik me zo'n held! :ja:
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2015 16:19

Nee de spekkedief heeft vleugels en de hooiwagen niet ;)

Heb er net nog één buiten gezet.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Mei 2015 16:28

Dingen in m'n eentje ondernemen, zoals op vakantie, terrasje pakken, naar de bios. Krijg vaak te horen: "dat je dat durft! Respect!" en dat soort gekkigheid, terwijl ik het niet zo bijzonder vind. Relaxed juist.
❤️ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2015 16:41

Laatst was mijn man een nachtje weg en ik had Julian net op bed gelegd, ik dimde de lichten en pakte een kopje thee en plofte op de bank, zie ik ineens vanuit mijn ooghoek iets zwarts lopen. Ik keek nog eens, nou letterlijk een rioolspin zo groot als een twee euro munt, zo dik vet vies dik lijf spin en dan nog van die zwarte poten, hij liep verder en ik hoorde letterlijk die pootjes op de vloer. Ik heb even nagedacht, 112 bellen was het eerste wat bij me op kwam, maar heb toch mijn broertje gebeld en die nam ofcourse niet op, toen heb ik de deur open gemaakt, stoffer en blik gepakt en wilde hem buiten zetten, viel hij bij de deur op de grond en toen was ik zo bang dat ik hem met een schoen platgeslagen heb. Lig ik in bed, bedenk ik me dat ik ooit heb gelezen dat als je sommige beesten doodmept ze eieren leggen, ik dus weer naar beneden zie ik allemaal zwart liggen, dus ik midden in de nacht het spul opgezogen, de zak van de stofzuiger eruit gepakt, in de container buiten gedumpt. Was achteraf gezien prut onder de schoen vandaan natuurlijk. :palm:

Bah bah.
<<

anoniem203

Bericht 22 Mei 2015 19:17

Ik heb ook 1x zo'n dikke grote spin vermoord. Hij zat bij mijn jongste op de slaapkamer en normaal trek ik half gillend de deur dicht maar dit keer kwam waarschijnlijk mijn moederinstinct naar boven en heb ik hem geplet met een pak billendoekjes :laughcry: Daarna was ik best trots op mezelf (en stond ik te rillen als een rietje haha)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 19:48

ChiQ schreef:Laatst was mijn man een nachtje weg en ik had Julian net op bed gelegd, ik dimde de lichten en pakte een kopje thee en plofte op de bank, zie ik ineens vanuit mijn ooghoek iets zwarts lopen. Ik keek nog eens, nou letterlijk een rioolspin zo groot als een twee euro munt, zo dik vet vies dik lijf spin en dan nog van die zwarte poten, hij liep verder en ik hoorde letterlijk die pootjes op de vloer. Ik heb even nagedacht, 112 bellen was het eerste wat bij me op kwam, maar heb toch mijn broertje gebeld en die nam ofcourse niet op, toen heb ik de deur open gemaakt, stoffer en blik gepakt en wilde hem buiten zetten, viel hij bij de deur op de grond en toen was ik zo bang dat ik hem met een schoen platgeslagen heb. Lig ik in bed, bedenk ik me dat ik ooit heb gelezen dat als je sommige beesten doodmept ze eieren leggen, ik dus weer naar beneden zie ik allemaal zwart liggen, dus ik midden in de nacht het spul opgezogen, de zak van de stofzuiger eruit gepakt, in de container buiten gedumpt. Was achteraf gezien prut onder de schoen vandaan natuurlijk. :palm:

Bah bah.

Ooh ik dácht al!! Eieren leggen na doodslaan en het was ook nog echt zo?!!! :shock: Maar gelukkig dus niet. Brrr wat een eng verhaal..

Ik durf wel:
dode muis op te ruimen
wespen en zo buiten te zetten
nou... ehm... verder ben ik denk ik niet zo'n held..
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2015 20:08

ChiQ schreef:Laatst was mijn man een nachtje weg en ik had Julian net op bed gelegd, ik dimde de lichten en pakte een kopje thee en plofte op de bank, zie ik ineens vanuit mijn ooghoek iets zwarts lopen. Ik keek nog eens, nou letterlijk een rioolspin zo groot als een twee euro munt, zo dik vet vies dik lijf spin en dan nog van die zwarte poten, hij liep verder en ik hoorde letterlijk die pootjes op de vloer. Ik heb even nagedacht, 112 bellen was het eerste wat bij me op kwam, maar heb toch mijn broertje gebeld en die nam ofcourse niet op, toen heb ik de deur open gemaakt, stoffer en blik gepakt en wilde hem buiten zetten, viel hij bij de deur op de grond en toen was ik zo bang dat ik hem met een schoen platgeslagen heb. Lig ik in bed, bedenk ik me dat ik ooit heb gelezen dat als je sommige beesten doodmept ze eieren leggen, ik dus weer naar beneden zie ik allemaal zwart liggen, dus ik midden in de nacht het spul opgezogen, de zak van de stofzuiger eruit gepakt, in de container buiten gedumpt. Was achteraf gezien prut onder de schoen vandaan natuurlijk. :palm:

Bah bah.

Die grote zwarte zijn meestal met z'n tweetjes he. :angel:
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2015 20:59

Nou. Bedankt. Doe geen oog meer dicht.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 21:11

Inderdaad wat dingen die Bliss ook noemt, dingen ik heel normaal vind om alleen te doen en waar ik zelf nog amper bij nadenk maar waar ik regelmatig van anderen opmerkingen over krijg dat ze het knap vinden dat ik dat allemaal doe en durf. Alleen op reis, alleen zelfverzekerd rondstruinen in een wereldstad, alleen naar theater, uit eten. Beslissingen nemen/knoop doorhakken over bepaalde zaken waar anderen maar over blijven twijfelen. Verantwoording nemen op mijn werk (vind ik ook logisch en leuk) , knopen doorhakken, dat vind ik ook vanzelfstprekend maar ik kom toch heel veel collega's tegen die geen verantwoordelijkheid durven te nemen over dingen waarvan ik niet eens meer over nadenk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem193

Bericht 22 Mei 2015 21:31

Motorrijden is al iets wat veel vrouwen eng vinden. Op de motor harder dan 170 durven ook niet veel.
Verder pak ik gerust insecten op.
<<

Anoniem107

Bericht 22 Mei 2015 21:34

Alleen op reis, in het donker alleen over straat, etc.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 22:07

Bliss schreef:Dingen in m'n eentje ondernemen, zoals op vakantie, terrasje pakken, naar de bios. Krijg vaak te horen: "dat je dat durft! Respect!" en dat soort gekkigheid, terwijl ik het niet zo bijzonder vind. Relaxed juist.

Weet je wat ik moeilijk vind aan dingen alleen doen? De soort van meewarige blikken.. alsof je heel eenzaan bent of zo.. En dat houdt mij dan weer tegen..
maar ik durf het wel! :nerd:
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 22:09

Zenna schreef:
Bliss schreef:Dingen in m'n eentje ondernemen, zoals op vakantie, terrasje pakken, naar de bios. Krijg vaak te horen: "dat je dat durft! Respect!" en dat soort gekkigheid, terwijl ik het niet zo bijzonder vind. Relaxed juist.

Weet je wat ik moeilijk vind aan dingen alleen doen? De soort van meewarige blikken.. alsof je heel eenzaan bent of zo.. En dat houdt mij dan weer tegen..
maar ik durf het wel! :nerd:

Die blikken krijg ik juist nooit. Of ik zie ze in elk geval niet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 22:13

Autorijden vind ik heerlijk (uit het vorige topic bleek dat veel meiden dit niet durven) en motor rijden.

Onder ladders doorlopen.

Verder niet zoveel geloof ik, ik ben een watje haha :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem315

Bericht 22 Mei 2015 22:20

Langpootspinnen pak ik gewoon aan een pootje op en flikker ik naar buiten.

Ik durf (en kan) de borstwaartsom en de buikdraai aan een duikelrek.

Ik klim zo een meter of 5 een touw in.

Ik eet en drink vrij vaak voedsel dat over de datum is. Dat gaat meestal goed ;)

Ik dank dat ik best een gefrituurd insect lust.

Ik rijd op een schrikkerig paard. Eigenlijk in dat soms wel gevaarlijk, maar ik ben gehecht aan het beest.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mei 2015 22:47

*Ik durf in de zee of in een meer te zwemmen waar je de bodem niet kunt zien
*Voor langpootspinnen, de wat kleinere spinnen en muizen ben ik niet bang
*ik vind het niet eng om mensen te bellen (vroeger trouwens wel maar sinds ik zelf op een callcenter werk niet meer)

en dit topic doet mij denken aan een opmerking van een collega. Die vond het knap dat ik gewoon in mijn ééntje in de auto naar Bonn (dus het buitenland) reed waar mijn ex woonde. Had echt zoiets van wat is daar knap aan? Of ik nu naar Bonn rij of bijvoorbeeld Den Haag maakt mij echt helemaal niks uit.
-Jeg har det som plommen i egget-
Volgende

Terug naar Algemeen