19 Mei 2015 20:14 door Anoniem166
Ik ben het niet gewend vanuit schoonouders en ouders. Maar zelf ben ik nu wel moeder en mijn vriend en ik fantaseren nu al eens over de periode als onze kinderen volwassen zijn en gaan trouwen, huis kopen, kinderen krijgen. Wij willen dan graag het geld hebben om hen bijvoorbeeld mee te nemen winkelen als er een baby wordt verwacht en dat wij dan de kinderkamer betalen. Of dat we de kinderen met aanhang meenemen op een mooie vakantie, of een deel van hun huis betalen. Ik zou daar niets voor terug hoeven.
Jouw schoonouders doen dit vanuit hun liefde voor jullie en omdat ze het kunnen missen. En ze willen kennelijk liever dat jullie samen kunnen genieten dan dat alleen zij als schoonouders kunnen genieten. Ik zou gewoon oprecht laten blijken hoe blij je bent en verder je blijdschap bijvoorbeeld uiten door eens zomaar een kaartje te sturen, of een kleinigheidje mee te nemen als je daar naartoe gaat of iets lekkers te bakken als je bij ze op bezoek komt. Ik zou daar als ouder enorm blij mee zijn, gewoon een goede band met je kind.