Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe ga jij om met gulle giften?

<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 18:27

Hoe ga jij om met gulle giften?

Dit topic is natuurlijk een beetje naar aanleiding van het andere topic. Vind je het moeilijk om iets aan te nemen van een ander? En van wie wel en van wie niet?

Ik krijg regelmatig iets van mijn schoonouders en soms vind ik dat wel ongemakkelijk, omdat het altijd echt veel is (vind ik). Maar tegelijkertijd vind ik het ook heel lief natuurlijk, want het komt echt uit een goed hart. Ik heb ook een goede band met hen, maar ik ben het van huis niet gewend om 'zomaar' zoveel te krijgen, dus ik vind het best moeilijk om het gewoon aan te nemen.

Hoe zit dat bij jullie?
<<

sanskie

Kletskop

Bericht 19 Mei 2015 18:48

Re: Hoe ga jij om met gulle giften?

krijg je dan geld of spullen of betalen ze een etentje voor je ? hoe gaat zoiets ?
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 18:56

Zijn inmiddels allemaal al een keer voorgekomen. Is het voor jou afhankelijk van wat je krijgt, hoe je reageert?
<<

sanskie

Kletskop

Bericht 19 Mei 2015 19:19

Mijn schoonouders "verwennen'' ons ook behoorlijk vind ik.
Ik krijg geld als verjaardagscadeau en vorige jaar een behoorlijk bedrag rond kerst.
Qua spullen hebben we een magnetron gekregen en mijn vriend een winterjas van 200,-
En qua etentje echt al heel veel ze betalen altijd voor ons.
We zijn ook eens met ze vieren naar Texel geweest toen hebben zij ook alles betaald.

Ik zit hier de laatste tijd wel mee dat ze steeds zoveel betalen voor ons.
Dus wil ik iets terug doen. We hebben niet zoveel geld dus hebben we bedacht een familie-uitje.
Maar zoals ik al zei ik heb hier best vaak moeite mee dat ze zoveel betalen. Mijn schoonmoeder zegt dan ach zolang wij het ons kunnen veroorloven waarom niet en doen we dit gewoon graag voor jullie.
Mijn moeder daar krijg ik echt nooit/amper wat van maar zij is dan ook heel arm en ach het contact is ook niet optimaal maar ik vind dat niet erg dat ik amper wat krijg van haar.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 19:25

Dat herken ik inderdaad wel, maar zij vinden het juist vervelend als ik dan iets 'terug' ga doen, omdat ze juist zo graag iets willen geven. Vind je het dan ook ongemakkelijk naar je moeder toe? Ik heb dus ineens geld gekregen en ik ga denk ik nu dan eindelijk maar eens een nieuwe bril kopen. Dat vind ik dan ook wel een mooi doel. Ik wil dan eigenlijk niet tegen mijn ouders zeggen dat ik dat gekocht heb van geld van mijn schoonouders, maar als ik het verzwijg, voelt het ook fout of zo.

Liever niet quoten
<<

sanskie

Kletskop

Bericht 19 Mei 2015 19:29

Ik praat weinig met mijn moeder maar als ik eens met haar praat mag ze het best weten hoor. Ik hou van eerlijkheid en openheid. Alleen mijn moeder is onwijs gauw jaloers en dat is dan wel vermoeiend. Maar goed ik wil gewoon eerlijk kunnen zijn
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 19:36

Oh ik denk niet dat mijn vader jaloers is, maar ik weet het niet. Het voelt als ik dat zeg alsof ik dan vind dat hij dat ook maar moet doen of zo, terwijl ik dat helemaal niet vind en de financiële situatie daar ook heel anders is.
<<

Fantine

Bericht 19 Mei 2015 19:38

Mijn schoonouders zijn heel gul richting ons. Als in vakanties voor ons betalen, grote aankopen voor in huis en als we uiteten gaan staan ze erop om af te rekenen. Regelmatig nemen we een goede fles wijn mee en betalen tijdens de vakantie de etentjes etc. We nemen niet altijd alles van ze aan en proberen ook in daden dingen terug te doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mei 2015 19:39

Wij krijgen nooit echt gulle giften eigenlijk.
Mijn schoonouders hebben het pak van mijn man betaald voor ons trouwen, daar ben ik ZO blij mee, maar dat is t enige wat ik wel kan bedenken eigenlijk. Oh en ze hebben 2 keer het hele gezin mee genomen een weekend weg! Dat was heel leuk.

Heb nog 1 oma, en daar valt weinig van te plukken. Mijn vader heeft het ook niet breed en mijn schoonouders hebben het gewoon normaal tot goed, en geven dus (heel) soms wat.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 19:54

Lejow schreef:Wij krijgen nooit echt gulle giften eigenlijk.
Mijn schoonouders hebben het pak van mijn man betaald voor ons trouwen, daar ben ik ZO blij mee, maar dat is t enige wat ik wel kan bedenken eigenlijk. Oh en ze hebben 2 keer het hele gezin mee genomen een weekend weg! Dat was heel leuk.

Heb nog 1 oma, en daar valt weinig van te plukken. Mijn vader heeft het ook niet breed en mijn schoonouders hebben het gewoon normaal tot goed, en geven dus (heel) soms wat.

Nou, ik ben het dus verder ook totaal niet gewend. Misschien vind ik het daarom ook wel lastig om gewoon alleen 'dankjewel, echt heeel aardig en ik ben er echt heel blij mee' te zeggen.
<<

Fantine

Bericht 19 Mei 2015 19:59

Waar houden ze van? Bij ons dus van wijn dus geven we regelmatig een goede fles als bedankje en spreken onze dankbaarheid ook uit. En je kunt toch ook zeggen dat je het niet gewend bent maar het wel erg waardeert.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 20:04

Fantine schreef:Waar houden ze van? Bij ons dus van wijn dus geven we regelmatig een goede fles als bedankje en spreken onze dankbaarheid ook uit. En je kunt toch ook zeggen dat je het niet gewend bent maar het wel erg waardeert.

Dat doe ik ook en dat doen we inderdaad al (zij houden ook van wijn), maar ik vind het gewoon lastig. Ik moet er nog steeds aan wennen denk ik!
<<

Anoniem166

Bericht 19 Mei 2015 20:14

Ik ben het niet gewend vanuit schoonouders en ouders. Maar zelf ben ik nu wel moeder en mijn vriend en ik fantaseren nu al eens over de periode als onze kinderen volwassen zijn en gaan trouwen, huis kopen, kinderen krijgen. Wij willen dan graag het geld hebben om hen bijvoorbeeld mee te nemen winkelen als er een baby wordt verwacht en dat wij dan de kinderkamer betalen. Of dat we de kinderen met aanhang meenemen op een mooie vakantie, of een deel van hun huis betalen. Ik zou daar niets voor terug hoeven.

Jouw schoonouders doen dit vanuit hun liefde voor jullie en omdat ze het kunnen missen. En ze willen kennelijk liever dat jullie samen kunnen genieten dan dat alleen zij als schoonouders kunnen genieten. Ik zou gewoon oprecht laten blijken hoe blij je bent en verder je blijdschap bijvoorbeeld uiten door eens zomaar een kaartje te sturen, of een kleinigheidje mee te nemen als je daar naartoe gaat of iets lekkers te bakken als je bij ze op bezoek komt. Ik zou daar als ouder enorm blij mee zijn, gewoon een goede band met je kind.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 20:18

Ja, het is inderdaad precies zoals jij het omschrijft. Ik neem inderdaad regelmatig iets mee wat ik zelf heb gebakken (dat vind ik ook heel leuk), maar laatst hadden we dus weer een keer wijn en wat lekkere biertjes meegenomen, maar ze vinden dan eigenlijk oprecht dat we dat niet moeten doen, omdat we nog studeren.

Wel fijn om te lezen dat jullie op zich allemaal zouden doen wat ik (wij) nu ook al doen! Dan hoef ik me daar in elk geval geen zorgen meer om te maken.

Je hebt ook mooie plannen, Sanne. Ik hoop dat het voor ons ook mogelijk wordt om dat soort dingen te doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mei 2015 20:21

Sanne schreef:Ik ben het niet gewend vanuit schoonouders en ouders. Maar zelf ben ik nu wel moeder en mijn vriend en ik fantaseren nu al eens over de periode als onze kinderen volwassen zijn en gaan trouwen, huis kopen, kinderen krijgen. Wij willen dan graag het geld hebben om hen bijvoorbeeld mee te nemen winkelen als er een baby wordt verwacht en dat wij dan de kinderkamer betalen. Of dat we de kinderen met aanhang meenemen op een mooie vakantie, of een deel van hun huis betalen. Ik zou daar niets voor terug hoeven.

Jouw schoonouders doen dit vanuit hun liefde voor jullie en omdat ze het kunnen missen. En ze willen kennelijk liever dat jullie samen kunnen genieten dan dat alleen zij als schoonouders kunnen genieten. Ik zou gewoon oprecht laten blijken hoe blij je bent en verder je blijdschap bijvoorbeeld uiten door eens zomaar een kaartje te sturen, of een kleinigheidje mee te nemen als je daar naartoe gaat of iets lekkers te bakken als je bij ze op bezoek komt. Ik zou daar als ouder enorm blij mee zijn, gewoon een goede band met je kind.

Oh wat erg.. bedenk me hierdoor dat we ook de babykamer voor B van mijn schoonouders gekregen hebben.
Toch best wat gulle giften zo haha :D

ik zou dat ook graag willen voor mijn dochter, hoop het dan ook te kunnen missen..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mei 2015 20:25

mijn ouders zijn wel gul. Namen ons 2 jaar geleden mee naar Turkije.Ze waren toen 35 jaar getrouwd. Verder krijgen we af en toe een envelop met geld.

Hoe ga ik er mee om. Ik bedank ze 100000 keer. En geef hun af en toe een cadeautje/bloemetje

Schoonouders die helpen ons ook al een tijdje financieel mijn man doet als tegenprestatie bij hun huis verbouwen. Zo zijn hun goedkoper uit dan dat ze een klusjesman moeten inhuren
Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 19 Mei 2015 22:13

Hier hebben beide ouders niet te klagen maar wij hebben het nieniet breed. Wij kunnen goed rondkomen dat wel maar iets extra's doe ik vaak niet omdat ik het te duur vind. Onze ouders denken nergens over na en doen het gewoon.
Wij krijgen ieder jaar een schenking van onze ouders en dat gebruiken wij voor hypotheek of auto onderhoud bv.
Daarnaast krijg ik van mijn ouders heel veel toe gestopt en hebben ze de bruiloft volledig betaald! Mijn schoonouders hebben de kleren van mijn man betaald.

Als bedankje een bos bloemen met vaderdag, moederdag en verjaardagen. Een cadeau met kerst. En we nemen ze ieder jaar mee uit eten.

Ik voel mij er ongemakkelijk bij maar hun kunnen het missen en wij gebruiken.
Ik doe wel vaak praktische dingen terug zoals het huis poetsen en ze uitnodigen voor de koffie en dan een taart bakken.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2015 13:20

Mijn ouders zijn ook heel gul. De eerste keer dat ik opeens €500 op mijn rekening gestort kreeg moest ik daar echt om huilen en voelde ik me heel bezwaard. Inmiddels accepteer ik dat ze mijn zus en mij graag geld geven. Zij maken niet veel geld op, hebben lage lasten en vinden dat wij er dan maar iets leuks van moeten doen nu zij er nog zijn. Nu geef ik mijn moeder een dikke knuffel en neem haar soms mee naar een theater of iets dergelijks. Niet dat ik haar dan mag trakteren. Maar met dat soort uitjes is ze heel blij.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2015 14:39

Goede vraag! Wij komen net terug van een etentje. Die mensen kennen we nu een maand, elkaar ontmoet op een boerenmarkt. Nu hebben ze ons al 2 x mee uit eten genomen en net toen ze ons thuis brachten drukken ze ons een envelop in ons handen. Ik zei nog tegen m'n vriend: ik hoop niet dat ze er geld in hebben gestopt.. Zit er echt een belachelijk hoog bedrag in! Echt extreem veel geld. Ik schaam me gewoon en vind het niet normaal en weet totaal niet hoe hier mee om te gaan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mei 2015 14:48

Veel bedankt zeggen, ooit een kaartje sturen, een lekker doosje bonbons of fles wijn meenemen. Zoiets.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 20 Mei 2015 14:50

Feline schreef:Goede vraag! Wij komen net terug van een etentje. Die mensen kennen we nu een maand, elkaar ontmoet op een boerenmarkt. Nu hebben ze ons al 2 x mee uit eten genomen en net toen ze ons thuis brachten drukken ze ons een envelop in ons handen. Ik zei nog tegen m'n vriend: ik hoop niet dat ze er geld in hebben gestopt.. Zit er echt een belachelijk hoog bedrag in! Echt extreem veel geld. Ik schaam me gewoon en vind het niet normaal en weet totaal niet hoe hier mee om te gaan.

Dit zou ik geloof ik teruggeven. Ik zou me daar heel ongemakkelijk bij voelen, zeker als je ze net kent.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2015 15:08

Maar dat is helemaal onbeleefd toch? Ik weet het echt niet. We hebben ze nu een berichtje gestuurd om ze te bedanken en gezegd dat we ze over een half jaar (wanneer we terug zijn van werk) mee uit eten willen nemen.

Ik waardeer het enorm maar ik voel me echt enorm opgelaten.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Mei 2015 15:10

June schreef:Dit topic is natuurlijk een beetje naar aanleiding van het andere topic. Vind je het moeilijk om iets aan te nemen van een ander? En van wie wel en van wie niet?

Ik krijg regelmatig iets van mijn schoonouders en soms vind ik dat wel ongemakkelijk, omdat het altijd echt veel is (vind ik). Maar tegelijkertijd vind ik het ook heel lief natuurlijk, want het komt echt uit een goed hart. Ik heb ook een goede band met hen, maar ik ben het van huis niet gewend om 'zomaar' zoveel te krijgen, dus ik vind het best moeilijk om het gewoon aan te nemen.

Hoe zit dat bij jullie?

Jij krijgt tenminste nog wat van ze, wij geen eens een stuiver.
<<

anoniem213

Bericht 20 Mei 2015 15:12

Ik vind het ook heel lief en zeker niet vanzelfsprekend om iets te krijgen.

Dat zou ik ook heel lastig vinden, Feline!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2015 15:21

Ze hebben ons ook alweer uitgenodigd om volgende week bij hen te komen eten dus wellicht vind ik dan iets wat ik terug kan doen voor ze. Tuinieren o.i.d.
Volgende

Terug naar Algemeen