Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe denk jij dat de wereld is ontstaan?

<<

loko

Noob

Bericht 14 Mei 2015 14:01

Hoe denk jij dat de wereld is ontstaan?

Ik vond altijd al dat al deze astronomen een erg groot geloof hadden. Ze geloofden namelijk dat uit een knal iets geordends voort kan komen. Knap.

http://nos.nl/artikel/2016635-bewijs-oe ... haald.html

Wat denken jullie? Komen we voort uit evolutie of toch een God die alles geschapen heeft? Zo bijkt dat slangen sporen hebben gehad waarin blijkt dat ze pootjes hebben gehad. In 't verhaal van Adam & Eva doet blijken dat de slang voortaan door het stof moest gaan kruipen!
Laatst gewijzigd door loko op 14 Mei 2015 14:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:05

Re: Oerknal niet bewezen?

Het bestaan van god is nou ook niet bepaald bewezen.
<<

loko

Noob

Bericht 14 Mei 2015 14:08

Het is daarom ook een geloof. Ooit is de hemel verzonnen net zoals Bach zijn muziek verzon.
<<

Anoniem167

Bericht 14 Mei 2015 14:10

Je ging weg toch?
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2015 14:13

Luisa schreef:Het bestaan van god is nou ook niet bepaald bewezen.

:omg: It isn't?!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:13

Dat snap ik. Ik bedoel ook meer dat het feit dat er geen bewijs is voor de oerknal niet maakt dat ik daarom meer van god zou uitgaan. Ik ben dus aanhanger van de evolutietheorie.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:14

Evolutie is gebaseerd op wetenschap. Geloof is gebaseerd op verhalen dus nee ik geloof niet dat er een god is, die 2000 jaar geleden een aarde heeft geschapen die al miljoenen jaren oud is.
<<

loko

Noob

Bericht 14 Mei 2015 14:15

Evolutie is géén wetenschap maar ook een geloof. Evolutie is niet wetenschappelijk bewezen!

De kerk leert dat je dan 2 uit einden hebt: De hemel of de hel. De hel zou voor altijd zijn. Maar anderen verklaren dat het Grieks woordje aioon ook een tijdsperk kan betekenen. Als het echt waar is moet ik er niet aan denken dat mensen die niet gekozen hebben voor Jezus voor altijd in het vuur moeten rond wandelen. Volgens de Bijbel moet je naaste lief hebben als je zelf. Dan zou je aan iedereen het Evangelie moeten gaan vertellen...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:17

Daarin verschillen wij dan van mening. Maar gezien je andere overtuigingen verbaas ik me daar niet over. En het plaatsen van uitroeptekens zorgt er niet voor dat ik ineens wel overtuigd ben van je gelijk.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:20

Ben je ook van het meldpunt 'anti-oerknal' of 'de relativiteitstheorie is bedacht door een dronken wetenschapper'-club?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

loko

Noob

Bericht 14 Mei 2015 14:21

Het gaat niet om mijn gelijk maar de waarheid. De Bijbel leert dat de Satan de vader der leugen is. En de Satan heerst hier op aarde (Johannes Evangelie). Sommige niet gelovige wijten God dan aan dat er zoveel geweld is op aarde. Maar wie zegt dat God daar dan verantwoordelijk voor is? Immers als Satan de heerser is, dan snap je ook meer waarom er zoveel ellende is op deze aarde.

Ik geloof wel in de oerknal, dat herdenk ik telkens om 24:00 uur in de nacht 31 december op 1 januari.

http://meldpuntoverlast.eu/
<<

Anoniem163

Bericht 14 Mei 2015 14:23

De oerknal is niet bewezen vlg het artikel wat je plaatst. Dus je topic titel klopt niet.

Die kan je volgens mij beter veranderen in iets van "hoe denk jij dat de wereld ontstaan is" of "geloof jij in God en de bijbel" als ik je post daarna lees.

Edit: Gaat dit je weer om overlast gezien je link? Na je mosquito topic?
Laatst gewijzigd door Anoniem163 op 14 Mei 2015 14:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:24

Overigens om even inhoudelijk op je punt in te gaan. De evolutie is in mijn optiek geen verklaring voor het ontstaan van het leven zelf maar de evolutie ziet toe op de ontwikkeling van het leven. Het is bewezen dat de aarde al langer bestaat dan 2000 jaar hierdoor kan er dus ook geen God bestaan die pas 2000 jaar geleden de wereld heeft geschapen in 6 dagen..
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:25

Ik geloof in de Illuminati, die kwamen als reptielen op de aarde en hebben zich vermomd als gewone mensen. Of nou ja, gewone mensen....enorm rijke mensen! En ze willen de hele wereld overnemen. Overal worden wij geïndoctrineerd door hun symbolen, kijk maar hoeveel driehoeken je overal ziet! Bijvoorbeeld op de treinen van de NS, de koplampen vormen een driehoek.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem163

Bericht 14 Mei 2015 14:26

Re: Hoe denk jij dat de wereld is ontstaan?

Kijk, dat is beter :thumbup:
<<

loko

Noob

Siem schreef:Overigens om even inhoudelijk op je punt in te gaan. De evolutie is in mijn optiek geen verklaring voor het ontstaan van het leven zelf maar de evolutie ziet toe op de ontwikkeling van het leven. Het is bewezen dat de aarde al langer bestaat dan 2000 jaar hierdoor kan er dus ook geen God bestaan die pas 2000 jaar geleden de wereld heeft geschapen in 6 dagen..

De aarde bestaat ook langer dan 2000 jaar. Voor het jaar "nul" leefden er ook mensen op aarde zoals de Bijbel beschrijft. En het is overigens niet bewezen dat de aarde zoveel jaar bestaat, dat is niet op wetenschappelijke basis.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

loko schreef:Het gaat niet om mijn gelijk maar de waarheid. De Bijbel leert dat de Satan de vader der leugen is. En de Satan heerst hier op aarde (Johannes Evangelie). Sommige niet gelovige wijten God dan aan dat er zoveel geweld is op aarde. Maar wie zegt dat God daar dan verantwoordelijk voor is? Immers als Satan de heerser is, dan snap je ook meer waarom er zoveel ellende is op deze aarde.

Ik geloof wel in de oerknal, dat herdenk ik telkens om 24:00 uur in de nacht 31 december op 1 januari.

http://meldpuntoverlast.eu/

God is daar niet verantwoordelijk voor. Gelovigen en hun leiders zijn daar vaak debet aan door te handelen uit de naam van een bepaalde God dat is iets heel anders dan te zeggen dat God de schuld krijgt.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2015 14:28

Ik geloof in evolutie. Al dan niet met als beginpunt een oerknal.
<<

Anoniem107

Bericht 14 Mei 2015 14:29

Gaat het niet om een piep, dan gaan het wel om een knal.. :palm:
<<

loko

Noob

Bericht 14 Mei 2015 14:31

Dus we stammen af van de apen? Ik vraag me af waarom er dan geen halve mensapen hier nog zijn. En waarom zijn de apen er nog? Of gaan de apen nog verder ontwikkelen tot mens? Nergens zien we ontwikkelingen van de evolutie waarbij we zien dat een dier opeens een ander iets wordt. En het is allemaal toevallig dat we kunnen leven van zuurstof en dat alles op elkaar inspeeld. Of zijn er ook nog evoluties geweest op een andere planeet waar alles genoemd is om te mislukken omdat het niet goed op elkaar was ingespeeld?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:31

loko schreef:
Siem schreef:Overigens om even inhoudelijk op je punt in te gaan. De evolutie is in mijn optiek geen verklaring voor het ontstaan van het leven zelf maar de evolutie ziet toe op de ontwikkeling van het leven. Het is bewezen dat de aarde al langer bestaat dan 2000 jaar hierdoor kan er dus ook geen God bestaan die pas 2000 jaar geleden de wereld heeft geschapen in 6 dagen..

De aarde bestaat ook langer dan 2000 jaar. Voor het jaar "nul" leefden er ook mensen op aarde zoals de Bijbel beschrijft. En het is overigens niet bewezen dat de aarde zoveel jaar bestaat, dat is niet op wetenschappelijke basis.

Prima, enkele duizenden jaren dan zoals de Bijbel beschrijft. Maar voor miljoenen laat staan miljarden jaren is er geen plaats binnen de Bijbel. En het is juist wel wetenschappelijk te onderbouwen onder meer te kijken naar radiometrische dateringen van aardse mineralen dat de aarde veel ouder is dan die enkele duizenden jaren die de Bijbel beschrijft.
<<

Anoniem130

Bericht 14 Mei 2015 14:33

Ik geloof dat jij gek bent.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Mei 2015 14:33

loko schreef:Dus we stammen af van de apen? Ik vraag me af waarom er dan geen halve mensapen hier nog zijn. En waarom zijn de apen er nog? Of gaan de apen nog verder ontwikkelen tot mens? Nergens zien we ontwikkelingen van de evolutie waarbij we zien dat een dier opeens een ander iets wordt. En het is allemaal toevallig dat we kunnen leven van zuurstof en dat alles op elkaar inspeeld. Of zijn er ook nog evoluties geweest op een andere planeet waar alles genoemd is om te mislukken omdat het niet goed op elkaar was ingespeeld?

We stammen niet rechtstreeks van de apen af maar we hebben een gemeenschappelijke voorouder.
<<

loko

Noob

Bericht 14 Mei 2015 14:34

De aarde zou best ouder kunnen zijn, de aarde was woest en ledig beschrijft het boek Genesis. Dus voor die tijd kan de aarde ook bestaan hebben, dat beschrijft de Bijbel niet uit in een tijdspad. Dus er is geen reden dat de Bijbel niet klopt.
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2015 14:35

:nopompom:
Volgende

Terug naar Algemeen