Wolbol schreef:Nu we toch bezig zijn...wat is het meest gulle dat jij hebt gedaan?

Dandelion schreef:Ik kwam op het consultatiebureau tegelijkertijd met iemand die hier in de straat woont. We raakten aan de praat en hun hebben een tweeling, net zo oud als mijn zoon. Hun zijn vluchtelingen en wonen nu met z'n 4en in een 2kamer appartement en hebben maar rond te komen met een erg klein bedrag (iets wat wij per week besteden, daar moeten hun een maand mee doen) en dat dan met een tweeling!
Zij kon geen borstvoeding geven en ik had het zo met hun te doen, in het gebrekkig Nederlands ben ik heel veel van hun te weten gekomen. Ik kwam ze laatst tegen bij de Lidl en heb spontaan een pak luiers gekocht voor hun en in de winkel ernaast een doos flesvoeding. Hun zoontjes zijn kleiner dan mijn zoon dus ze krijgen van mij kleding te leen (niet de hele dure die wij hebben gekregen maar bijvoorbeeld kleertjes van de Zeeman en de Hema), past het hun ook niet meer, dan geeft ze het weer terug en krijgt ze weer een paar nieuwe setjes mee. Niet heel veel setjes maar een stuk of 5-6 zodat ze wat extra aanvulling heeft op de 4 setjes die ze heeft (4 setjes samen dus niet voor ieder kind).
Als bedankje kreeg ik laatst een lekkere pan met eten, echt iets uit hun land. Dat vind ik dan weer heel leuk want zo leer ik ook eens wat andere smaken kennen. Ondanks dat hun erg weinig te besteden hadden, konden ze dit terug geven dus dat vond ik wel mooi.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers