Vrouw overleeft door zichzelf borstvoeding te geven
Verdwaalde vrouw overleeft door zichzelf de borst te geven
De Nieuw-Zeelandse Susan O’Brien verdwaalt tijdens een hardloopwedstrijd en is een dag lang spoorloos. Ze overleeft door zichzelf borstvoeding te geven.
Een knap staaltje overlevingskunst.
Verkeerde afslag
De 29-jarige moeder deed mee aan een hardloopwedstrijd waarbij je twintig kilometer dwars door het Rimutaka Forest Park (ten oosten van de Nieuw-Zeelandse hoofdstad Wellington) heen loopt. Door een verkeerde afslag raakte ze de weg kwijt. Ik heb even gedacht dat ik dood zou gaan. Maar de gedachte aan mijn familie en kinderen hield mij op de been, zo vertelt ze aan The Dominion Post.
Overlevingsmechanisme
Het was ijzig koud in het bos en ze moest zichzelf in leven zien te houden. Ze twijfelde geen moment en gaf zichzelf daarom de borst om niet uit te drogen. Ik heb een dochtertje van acht maanden, dus ik geef nog borstvoeding. Ik dacht dat het wel zou helpen om wat energie te krijgen. En dat deed het ook. Daarnaast groef de vrouw een kuil en smeerde zich in met modder tegen de kou. Na precies vierentwintig uur vond een reddingshelikopter haar en kon ze worden herenigd met haar man en twee kinderen.
♥♥

Misschien wilde ze het alvast voorkomen en door al het rennen had ze vast dorst, haha. Geen idee. Dramatische titel wel.