Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Betaling artikel marktplaats via paypal

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Apr 2015 18:12

Betaling artikel marktplaats via paypal

Heeft iemand hier ervaring mee?
Het gaat om een behoorlijk bedrag en de koper woont niet in Nederland, vandaar dat hij het op deze manier wil doen. Maar ik vind dit dus een beetje eng. Bij twijfel niet doen zou je zeggen, maar ik ben ook wel blij als het verkocht is voor de verkoopprijs :). Dus ik vroeg me af of er een manier is waarop ik een paypal gebruiker kan controleren, of waar ik op moet letten.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Apr 2015 18:27

Re: Betaling artikel marktplaats via paypal

Waar woont de koper? Daarbij, hoe komt een koper buiten NL op MP terecht? En moet je het ook naar het buitenland opsturen? Vaak is dat oplichting namelijk.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Apr 2015 18:36

Hij komt uit Engeland en hij spreekt ook keurig engels ;) en daar moet het ook heen.
En het is een verzamelaar dus die halen hun spullen overal vandaan, dat kan allemaal wel. Heb ik zelf ook weleens gedaan. Ik heb hem gegoogled en hij heeft dezelfde gebruikersnaam op ebay en ik ben verder (nog) niks geks tegengekomen.

Ik vind het toch lastig.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Apr 2015 18:50

Ik zou hem gewoon vragen het via een bankoverschrijving te betalen. Moet toch geen probleem zijn, duurt misschien alleen iets langer.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Apr 2015 19:04

als koper ben je beschermd als je via paypal betaalt, zou je dat dan als verkoper ook niet zijn?
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Apr 2015 19:07

Dat wil hij niet, hij kent mij tenslotte ook niet ;)
Maar ik ga het toch maar gewoon niet doen. Ik denk dat hij op zich nog wel betrouwbaar is maar paypal kan het geld terughalen uit je account als er iets met het pakje gebeurt of zo.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Apr 2015 19:09

Oreo schreef:als koper ben je beschermd als je via paypal betaalt, zou je dat dan als verkoper ook niet zijn?

Ik las net dat je als verkoper alleen beschermd bent als je het via ebay doet. De bescherming van de koper gaat ten koste van de verkoper, geld gaat uit het account van verkoper en in het account van koper.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2015 19:12

Catnip schreef:
Oreo schreef:als koper ben je beschermd als je via paypal betaalt, zou je dat dan als verkoper ook niet zijn?

Ik las net dat je als verkoper alleen beschermd bent als je het via ebay doet. De bescherming van de koper gaat ten koste van de verkoper, geld gaat uit het account van verkoper en in het account van koper.

Dan zet je het via eBay te koop, als hij daar ook een account heeft.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Apr 2015 19:28

Daar neig ik nu ook naar inderdaad.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 30 Apr 2015 01:16

Ik heb mijn motor te koop gehad en werd toen gewaarschuwd om geen betalingen via Paypal te accepteren, omdat de koper inderdaad beschermd is, en dus zijn geld vrij makkelijk terug kan krijgen. Het is dus nogal eens gebeurt dat er mensen zonder geld én motor zaten. Hoe makkelijk dat nu nog is durf ik niet te zeggen, maar ik zou het zelf niet zo snel doen.
10.04.17
<<

Joli86

Noob

Bericht 02 Mei 2015 10:44

NIET DOEN! Waarschijnlijk is dit oplichting!
Heb het bij de bank nagevraagd en zij gaven aan dat dit heel vaak gebeurd, omdat de koper dan het geld weer terug kan vorderen als jij wel het artikel hebt verstuurd.
Afbeelding

Terug naar Algemeen