20 Apr 2015 23:26 door Knillis
Een paar jaar geleden trouwde een vriendin van mij. Ze was streng gereformeerd opgevoed, ze kreeg een vriend en er moest snel getrouwd worden. Het was echt de ergste bruiloft ooit! Het begon al op het gemeentehuis, de ambtenaar zei steeds haar naam verkeerd (noemde continu een totaal andere naam). Daarna door naar de kerk voor een zeer gelovige mis, compleet met hoedje op. Haar man was niet gelovig en had een nogal tokkie vriendengroep. In de kerk werd alleen maar benadrukt dat ze hem moest eren en vrezen en of hij haar aannam als zijn wettige huisvrouw. Het was zo bizar dat zijn vrienden weggelopen zijn uit de kerk.
Daarna een diner. Beetje jammer dat zij een menu hadden samengesteld met veel vis en dat lust ik niet... Er was geen alternatief dus dat was honger lijden. Ook hadden ze bedacht dat je na iedere gang van plek moest ruilen, zo onrustig en irritant!
Het "feest" 's avonds was ook zeer apart. Geen muziek want dat mocht niet. Iedereen zat, je kon qua drinken kiezen uit rode wijn, witte wijn of sinaasappelsap, iets anders mocht niet. En toen kwamen de speeches, stukjes met als klap op de vuurpijl het ABC waarin er uitgebreid in werd gegaan op één van haar exen, dat zij zo gek op hem was geweest etc. Een gezamenlijke vriendin van ons was alleen uitgenodigd voor de avond en had die middag nog een crematie gehad. Zij zei dat ze van de ene koffietafel naar de andere gerold was, zo sfeerloos en niet leuk was het.
Kan er nog veel meer over vertellen maar type op mijn mobiel, ik laat het even hierbij. Maar wat een drama bruiloft was dat zeg!
2009 ~ 2011 ~ 2014
Morgen is vandaag...