Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 13:03

Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Ook van het Viva forum gepikt :smile:

Hebben jullie nog leuke verhalen over vreselijke bruiloften, verjaardagsfeestjes, vrijgezellenfeesten, etc? :D

Voor inspiratie: http://forum.viva.nl/forum/overig/afsch ... es/3125/15
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Apr 2015 13:09

Re: Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Oeh leuk topic! Ik ga even nadenken.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 20 Apr 2015 13:55

Oh, dat topic is echt heerlijk om op een brakke ochtend helemaal door te lezen!

Ik heb bijna nooit bruiloften dus ook niet echt smeuïge verhalen. Ik heb wel 1 bruiloft gehad die ik in ieder geval opmerkelijk vond. Dat begon 's middags al bij het huwelijk zelf. De ambtenaar kende het bruidspaar duidelijk niet. Ze vermeldde een aantal keren dat het stel in kwestie zo avontuurlijk waren en zo reislustig. Terwijl dit mensen zijn die als twintigers al met de vouwwagen naar Frankrijk gingen en 'burgerlijk' zo'n beetje op hun voorhoofd hadden staan.
Tussen de kerkdienst en het feest was het diner en daarvoor waren wij (partner, vriendin en ik) niet uitgenodigd. Dat was OK, wij zijn met z'n drieën ergens gaan eten en dat was misschien wel het leukste deel van de dag. Om half negen werden we op het feest verwacht. Toen we daar arriveerden bleek de rest van het gezelschap daar te eten en ze waren nog niet klaar, dus wij moesten wachten. Dat vond ik wel vreemd, en wat nog vreemder was: vrijwel iedereen zat daar te eten. Wij waren echt zo'n beetje de enigen die niet waren uitgenodigd voor het diner. Dat, in combinatie met het moeten wachten, deed ons wel echt tweederangsgasten voelen.
We hebben toen het 'feest' eenmaal begon maar een wijntje achterover geklokt (vies) en toen er serieus een keyboardspeler zich installeerde om belegen jaren 80 en 90 nummers te gaan spelen dachten of hoopten we nog heel even dat het ironisch was - maar nee, dit was de muziek.
We hebben het niet laat gemaakt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Apr 2015 13:59

Hmm, hier geen horrorverhalen gelukkig. Tuurlijk wel dat je sommige puntjes zelf anders gedaan zou hebben, of delen van de dag die wat minder leuk waren, maar geen echte verschrikkingen volgens mij, ik kan in ieder geval niets bedenken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Apr 2015 14:00

jwij hadden een paar jaar geleden een bruiloft van vrienden mijn man was die dag chauffeur dus ik moest de hele dag alleen in de auto.

Hij was al vroeg weg die dag en de daggasten moesten om 11 uur bij hun huis zijn. Alle daggasten dachten dan krijgen we vast wat eten daar. Toen het bruidspaar kwam gingen hun eten samen met mijn man en hun fotograaf. Voor de daggasten was er niks. En pas om 2 uur gingen we naar het gemeentehuis.

Toen ze getrouwd waren gingen we met de daggasten naar een restaurant daar waren we om 4 uur en we mochten maar 2 drankjes hebben. Het was 30 graden die dag. En pas om 9 uur begon het feest. Dus al die uren maar 2 drankjes.

Toen het feest eindelijk begon kreeg het bruidspaar en gigantische ruzie midden op de dansvloer. Iedereen stond ook zo van wat moeten we hier nou mee.

En op de bruiloft van de broer van mijn man. Vertelde schoonmoeder voor de hele familie dat die trouwden de ideale zoon en schoondochter waren. Heel erg aardig voor mijn man en mij, weet nog dat de oma van mijn man tegen mij zei jij bent veel leuker hoor :smile:
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 20 Apr 2015 14:02

Haha! Hopelijk gaat niemand de mijne toevoegen over twee maanden.

Het was op zich een leuk feest, maar bij de bruiloft van dat oude vriendinnetje uit Duitsland vond ik het zo bizar dat haar hond de hele dag aanwezig was, met strik en al, de ringen aangeven, en al dat soort dingen. Van te voren vond ik het best jammer dat ik 'gewoon' bridesmaid was en niet tot maid of honor was verklaard, maar oh wat was ik blij daarom op de dag zelf: Anders had ik urenlang een hond aan de lijn kunnen houden. Dat meisje heeft gewoon de héle dag op die hond gepast, dat was haar taak. :palm:
<<

Patsy

Bericht 20 Apr 2015 14:19

Marin, is dat die vriendin van dè foto?

Mijn man is ooit de hele dag chauffeur geweest voor kennissen. Hij had een mooie Alfa Romeo geregeld bij de garage waar hij toen werkte. We wisten al wel dat dit stel zeer weinig overeenkomsten met ons had en dat bleek ook wel.

Op een avond voor de bruiloft kreeg mijn man het programma voor die dag. Tijdens de receptie, zo stond uitgeschreven, kreeg iedere gast 1 kop koffie/thee en 1 gebakje. Daarna 1 glaasje frisdrank met 1 bitterbal. Hierna werd er muziek gespeeld door een synthesizer-virtuoos. Later op de avond kreeg iedereen weer 1 bitterbal en 1 glaasje drinken. Toen de receptie afgelopen was heeft mijn man ze thuisgebracht. "Bedankt" kon er nog net af.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Apr 2015 14:48

Marin schreef:Haha! Hopelijk gaat niemand de mijne toevoegen over twee maanden.

Het was op zich een leuk feest, maar bij de bruiloft van dat oude vriendinnetje uit Duitsland vond ik het zo bizar dat haar hond de hele dag aanwezig was, met strik en al, de ringen aangeven, en al dat soort dingen. Van te voren vond ik het best jammer dat ik 'gewoon' bridesmaid was en niet tot maid of honor was verklaard, maar oh wat was ik blij daarom op de dag zelf: Anders had ik urenlang een hond aan de lijn kunnen houden. Dat meisje heeft gewoon de héle dag op die hond gepast, dat was haar taak. :palm:

Ging de hond de ringen aangeven??
<<

Anoniem119

Bericht 20 Apr 2015 14:54

Ja, althans, met een kussentje om z'n nek.
Katrien, ja die ja.
<<

Patsy

Bericht 20 Apr 2015 16:23

Ik had al zo'n vermoeden, Marin.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Apr 2015 16:48

Die ervaring van je man is ook wel erg, beetje ondankbaar. (van het bruidspaar dus)
<<

Patsy

Bericht 20 Apr 2015 17:09

Marin schreef:Die ervaring van je man is ook wel erg, beetje ondankbaar. (van het bruidspaar dus)

Dat vonden wij dus ook, sowieso was het totaal niet onze smaak bruiloft. We hadden vroeger een buurvrouw van in de 80, die altijd zaaltjes afhuurde voor haar verjaardag, die waren leuker.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 19:02

Van de foto? Heb ik iets gemist? :P

In mijn omgeving zijn ze niet zo trouwlustig, dus wat dat betreft heb ik nog niks.

Wel een keer op een verjaardagsfeestje geweest waar een van de gasten het enige toilet volledig geclaimd had omdat ze te dronken was geworden en moest kotsen. Maar ze wou er onder geen beding vanaf komen....
Dat werd dus einde feestje, want iedereen die moest plassen die ging...

En mijn oma heeft zich een keer schandalig gedragen op een crematie...ze was niet uitgenodigd om achteraf met de familie mee te gaan eten (familie kwam van ver dus ze zien elkaar nooit) en daarom besloot ze als een soort wraak iedere voorbij komende schaal met bitterballen soldaat te maken....en echt de hele schaal ook! :palm: mijn moeder schaamde zich dood, mijn opa en ik lagen in een deuk....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Apr 2015 20:13

Haha! Heerlijk dit te lezen.

Ik vond het opmerkelijk dat een bevriend stel de ringen naar voren liet komen door hun neefje van 1,5 en nichtje van 4.. Samen zittend op een soort bestuurbare auto.

En hun moeder zat wat te strak in haar jurkje, waardoor de halve bips te zien was toen ze haar kroost bukkend bijstuurde.
<<

Anoniem131

Bericht 20 Apr 2015 20:25

Ik heb onlangs niet eens drinken gekregen op een bruiloftsfeest omdat ik de hele avond hun cadeaus naar de trouwauto mocht brengen. Heb dus m'n cadeau weer mee naar huis genomen. Het was wel familie maar ik heb ze in m'n volwassen leven amper gezien.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 20:28

Hahaha Francaise! Wat erg...dus je mocht pakezel spelen?
<<

Anoniem170

Bericht 20 Apr 2015 20:34

Vorig jaar was ik uitgenodigd door een oud collega op het feest. Was best een grote zaal, maar ik denk dat er max 30 mensen waren. Daarvan waren ongeveer 10 oud collegas, van hem 2 vrienden, van haar geen vrienden. Nog wat familie en dat was het. Dj was ook echt ruk, niemand ging de dansvloer op, waren zegmaar 2 groepen, 1 tafel met collegas aan ene kant, en aan de andere kant de rest. ( wie zet dan ook die tafelszover uit elkaar).
En omdat het niet echt liep,stelde haar vader voor om stoelendans te doen. Ik dacht dat hij een grap maakte, maar nee. Er werd echt stoelendans gedaan :palm:
<<

Anoniem236

Bericht 20 Apr 2015 21:00

Nou niet echt een afschuwelijk feest maar wel zeer teleurstellend. Een familielid was jarig en omdat hij heel erg ziek was geweest het afgelopen haar had zijn vrouw en kinderen een surpriseparty georganiseerd. Ze hadden echt n mooie gezellige locatie uitgekozen. Aangezien het nog al ver van ons huis was, zou zoon bij schoonouders logeren die nacht en wij bij familie die dichter bij de locatie woonde. Ik had er best zin, taxi geregeld voor de terugweg omdat ik echt verwacht had dat het gezellig zou worden. Dansen, drinken, kletsen etc.
Het was niets meer dan groepjes mensen die aan tafel bleven zitten bij hun 'groepje'. Totaal geen leuke muziek, maar echt zo n achtergrond muziekje. De ober kwam eens in t uur of zo nieuwe drankjes brengen en toen aan het eind van de avond de muziek veranderde en de mensen die nog wel een dansje wilden doen begonnen, was onze taxi er (half uur voor eindtijd)
Dus baalde wel dat het totaal anders was dat wij verwacht hadden, ik net zo goed die twee wijntjes had kunnen laten staan en 50 euro hadden kunnen besparen voor de taxi.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 21:13

2007. Bruiloft van vrienden van mijn vriend. Op een boerderij ergens in Gelderland waar iedereen moest blijven slapen.
Geloof dat heel bekakt Wassenaar er rondliep (daar kwamen ze vandaan) en de meesten waren nog student (corpsballen).
Op de kamers stonden 4 eenpersoonsbedden naast elkaar dus je sliep sowieso bij vreemden op de kamer.
Iedereen kan dit al raden.... de mensen waren allemaal gigantisch dronken en ik heb geen oog dichtgedaan. Toen wij net de kamer in gingen rond 2 uur lagen daar al 2 mensen flink te n..ken met elkaar...
We pakten onze spullen en gingen naar een andere kamer. Zelfde verhaal.
Schijnt dat er op die bruiloft nog trio's hebben plaatsgevonden...
Ga nooit meer ergens slapen na een bruiloft!
Ook gek: heel veel mensen uitnodigen op het feest. En dan is het zaaltje zo klein dat iedereen gezellig buiten gaat staan haha en alleen de band nog binnen speelt....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem287

Bericht 20 Apr 2015 21:33

De bruiloft van mijn neef begon om 11 uur. Na het burgerlijk huwelijk was er champagne en een klein hapje (toastje met iets erop) en daarna moesten we naar een andere locatie voor het kerkelijk huwelijk. Toen dat was afgelopen was het al een uur of 4, en niemand had nog iets te eten gekregen! De lunch was dus totaal overgeslagen. De moeder van de bruid is toen snel naar de Plus gerend om wat bolletjes voor de oma's te halen. Ik vind het gewoon echt onbeschoft om je hele gezelschap niet te eten te geven tussen de middag! Avondeten kregen we trouwens ook niet, want na het kerkelijk huwelijk gingen de daggasten terug naar de eerste locatie voor de BBQ, en wij (en nog meer familie en andere mensen) moesten zelf voor eten zorgen en onszelf vermaken tot het feest om 20.00 begon.
<<

Anoniem131

Bericht 20 Apr 2015 22:35

Leaf schreef:Hahaha Francaise! Wat erg...dus je mocht pakezel spelen?

Ja. Hoe stom dat ik er in mee wilde gaan. Uiteindelijk was ik nog pissiger dat ze m'n trouwauto hebben gejat ;-). Volgens hun trouwde ik toch sober omdat ik een Arabier aan de haak sloeg. Ik wens ze oprecht veel succes met de nachten als hun tweeling is geboren. Die auto zat toch niet lekker.
<<

Anoniem131

Bericht 20 Apr 2015 22:42

Op voorhand een drama heb ik 2 auto's van m'n vader geblokkeerd voor speciale gelegenheden. Dat vinden m'n zoveelste neef en partner ook niet kunnen want zij waren eerder. Heel bizar dat zelfs m'n vader dat niet snapt (maar zich er wel aan wil houden). Die etiquette van m'n ouders verneuk ik dus met een geleende oude eend.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 22:51

Francaise schreef:
Leaf schreef:Hahaha Francaise! Wat erg...dus je mocht pakezel spelen?

Ja. Hoe stom dat ik er in mee wilde gaan. Uiteindelijk was ik nog pissiger dat ze m'n trouwauto hebben gejat ;-). Volgens hun trouwde ik toch sober omdat ik een Arabier aan de haak sloeg. Ik wens ze oprecht veel succes met de nachten als hun tweeling is geboren. Die auto zat toch niet lekker.

Haha wat?? Je auto gejat?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 23:02

Ik heb jaren geleden gewerkt voor een cateringbedrijf, daar heb ik heel wat bruiloften en partijen meegemaakt met ook best bizarre dingen.
Dingen als vechtpartijen kwamen soms voor. Ruzies tussen t bruidspaar, meestal door overmatig drankgebruik van de bruidegom.
Maar de top 3 is toch wel:
- alle enveloppen gejat die t bruidspaar kreeg.
- verkrachting bij de wc's (althans, dat werd beweerd achteraf, politie kwam langs om situatie te bezichtigen)
- wateroverlast, en wel zo erg dat heel het feest tijdelijk stil lag en de mensen geëvacueerd moesten worden. Later, na tussenkomst brandweer (was gemeentelijk probleem/fout), kon het feest weer verder gaan. Om het goed te maken langer doorgegaan, en werd gelukkig nog echt een knalfeest.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 23:26

Een paar jaar geleden trouwde een vriendin van mij. Ze was streng gereformeerd opgevoed, ze kreeg een vriend en er moest snel getrouwd worden. Het was echt de ergste bruiloft ooit! Het begon al op het gemeentehuis, de ambtenaar zei steeds haar naam verkeerd (noemde continu een totaal andere naam). Daarna door naar de kerk voor een zeer gelovige mis, compleet met hoedje op. Haar man was niet gelovig en had een nogal tokkie vriendengroep. In de kerk werd alleen maar benadrukt dat ze hem moest eren en vrezen en of hij haar aannam als zijn wettige huisvrouw. Het was zo bizar dat zijn vrienden weggelopen zijn uit de kerk.

Daarna een diner. Beetje jammer dat zij een menu hadden samengesteld met veel vis en dat lust ik niet... Er was geen alternatief dus dat was honger lijden. Ook hadden ze bedacht dat je na iedere gang van plek moest ruilen, zo onrustig en irritant!

Het "feest" 's avonds was ook zeer apart. Geen muziek want dat mocht niet. Iedereen zat, je kon qua drinken kiezen uit rode wijn, witte wijn of sinaasappelsap, iets anders mocht niet. En toen kwamen de speeches, stukjes met als klap op de vuurpijl het ABC waarin er uitgebreid in werd gegaan op één van haar exen, dat zij zo gek op hem was geweest etc. Een gezamenlijke vriendin van ons was alleen uitgenodigd voor de avond en had die middag nog een crematie gehad. Zij zei dat ze van de ene koffietafel naar de andere gerold was, zo sfeerloos en niet leuk was het.

Kan er nog veel meer over vertellen maar type op mijn mobiel, ik laat het even hierbij. Maar wat een drama bruiloft was dat zeg!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
Volgende

Terug naar Algemeen