Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Iphone 6 of Samsung Galaxy S6

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Apr 2015 13:56

Iphone 6 of Samsung Galaxy S6

Ik wil een keuze maken tussen beide telefoons, alleen kan ik dus weer eens niet kiezen ;).
Heeft iemand een van deze telefoons, of in ieder geval de Iphone, want de Samsung is net uit.
En wat zijn de voor of nadelen? Iemand die er verstand van heeft of ervaring ermee heeft?

En waar hebben jullie je telefoon besteld?
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 18 Apr 2015 14:22

Re: Iphone 6 of Samsung Galaxy S6

Wat voor telefoon heb je nu, en zou je zomaar van besturingssysteem willen wisselen? Of maakt je dat niet uit?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Apr 2015 14:34

Ik heb mezelf dezelfde vraag gesteld. En ben eruit gekomen dat het qua telefoon niet heel veel uitmaakt, zr ontlopen elkaar op kleinigheden. Zo heeft de Samsung wel een hoog aantal megapixel qua camera maar in de praktijk zie je het verschil met de iPhone niet echt.

Uit reviews blijkt ook gewoon: deze twee zijn praktisch vergelijkbaar dus komt het op smaak. Wil je iOS of android? Welke vind je mooier etc.

Ik wacht overigens nog tot de 6S eraan komt van Apple. Ik mag tegen die tijd verlengen en denk alsnog dat ik bij iPhone blijf hoor haha. Ben nu eenmaal iPhone fan, maar ik wil ook een nieuwe tablet. Daarin is android gewoon goedkoper, en ik wil toch wel graag één besturingssysteem voor beide apparaten. Dus ik wacht nog eventjes.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Apr 2015 14:37

Ik heb vorig jaar de overstap gemaakt van iPhone naar Android en ben nog altijd blij. Goed, ik erger me óók aan Android af en toe, maar de integratie van meerdere apparaten vind ik veel beter en fijner. Als je dus veel Mac producten hebt, zou ik wel voor iPhone kiezen, maar anders vind ik zelf Android fijner.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Apr 2015 14:43

Ik ben heel blij met mijn iPhone 6!
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Apr 2015 15:12

Ik heb de iPhone 6 en daarvoor ook altijd iPhones gehad. Heb nu sinds kort een samsung tablet en ik kan maar niet aan Android wennen helaas. Gebruik de tablet dan ook zelden. Ben dus ook heel blij dat ik geen samsung telefoon genomen heb.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 18 Apr 2015 16:32

Ik had al een iPad, heb toen een iPhone 4s genomen, en heb nu door het makkelijke werken, de communicatie tussen iPad en iPhone gekozen voor de iPhone 6. De plus vond ik te groot. Heb overigens wel de 6 met 64 gb geheugen genomen omdat je enkel nog de keuze hebt tussen 16 64 en 128. En ik 16 gb te snel vol heb en dan moet gaan verwijderen voor de ios updates.
D. 💙14-01-2019💙
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Apr 2015 16:37

Ik had eerst ook een Iphone maar ben nu overgestapt naar Android. Had al een Samsung tablet en nu een Samsung telefoon. Na de zomer mag ik gaan verlengen en ga bijna 100% zeker voor de Samsung Galaxy S6.
Voordeel aan Samsung voor mij: batterij gaat langer mee, maakt mooie fotos, en enorm veel opties en personaliserings mogelijkheden. Maar zoals je misschien al merkt aan de antwoorden, is het best wel persoonlijk zo'n keuze :)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Apr 2015 17:25

Ik ging van android naar ios en weer terug naar android. Ik heb nu een galaxy alpha. Bevalt goed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem167

Bericht 18 Apr 2015 17:37

Marin schreef:Ik heb vorig jaar de overstap gemaakt van iPhone naar Android en ben nog altijd blij. Goed, ik erger me óók aan Android af en toe, maar de integratie van meerdere apparaten vind ik veel beter en fijner. Als je dus veel Mac producten hebt, zou ik wel voor iPhone kiezen, maar anders vind ik zelf Android fijner.

En ik heb juist de stap van Android naar IOS gemaakt en ben daar nu zóó blij mee, maar heb ook Ipad die ik met elkaar kan laten communiceren, dat scheelt.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Apr 2015 17:46

Ik heb nu een Iphone maar als in november mijn abonnement afloopt ga ik weer lekker terug naar Android. Ik vind het zo jammer dat je je telefoon nauwelijks kunt personaliseren. Daarnaast moet ik nu bij mijn Iphone ook dingen 100x opnieuw invullen en onthoud hij weinig belangrijke dingen.

WIFI op vakantie bijvoorbeeld. Dan kon hij even geen verbinding maken en moest ik daarna het wachtwoord weer invullen (echt ik heb dat wel 15x moeten doen tijdens onze vakantie). Mijn man heeft een HTC en had nergens last van.

En zo zijn er nog wel meer kleine onhandigheden. Android is in mijn ogen veel uitgebreider.
<<

Anoniem167

Bericht 18 Apr 2015 18:03

Maar Marni dat ligt niet perse aan iPhone, want ik heb daar bv geen last van, hij onthoudt gewoon alles haha
<<

Anoniem147

Bericht 18 Apr 2015 19:59

Pippa schreef:Maar Marni dat ligt niet perse aan iPhone, want ik heb daar bv geen last van, hij onthoudt gewoon alles haha

Maar waar ligt het dan wel aan? Want het ligt ook niet aan mijn provider want hij stond op vliegtuigmodus. Soms deed hij het ook wel hoor, maar vaak ook niet.

Net als dat mijn man verder van het modem internet kon krijgen dan ik. Bij mij viel het signaal al na 5 meter uit bij mijn man pas na 8 meter haha.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Apr 2015 22:15

Ik had al gereageerd, maar kan mijn reactie niet meer terugvinden.

Ik ben eerder van een Iphone naar Samsung gegaan, ik vond het scherm te klein en had een beetje moeite dat het bij Apple altijd zo omslachtig gaat met Itunes.
Maar hoe oppervlakkig, het design van de Iphone 6 vind ik echt wel veel mooier dan de Samsung S6.
Weet iemand of de schermen vergelijkbaar zijn qua maat?
Ik heb wel hele goede recensies gelezen over de S6, maar die is nog niet lang in gebruik.

De batterij van mijn Samsung is nu wel heel snel leeg. Heeft de Iphone dat ook?

Bedankt in ieder geval voor de reacties!!
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 18 Apr 2015 22:20

De iPhone 6 is even groot als mijn S4, Lana.

Overigens ga ik terug naar iPhone. Ik heb een uitstapje naar Samsung gemaakt en eerst was ik helemaal lyrisch, maar nu vind ik het eigenlijk allemaal toch niet zo prettig. Batterij snel leeg, omslachtig menu, Playstore werkt 9 v.d. 10x niet.. Het enige wat ik écht zal missen is de terug-knop op m'n S4. En dat je van boven naar beneden kunt sliden en dan je binnengekomen whatsapp kunt lezen.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Apr 2015 22:47

Ik heb het dus andersom; batterij van mijn Iphone ging echt veel sneller leeg als nu van mijn Samsung.
Voordeel van deze Samsung is ook dat ik de batterij kan vervangen (dat kan bij de nieuwe S6 helaas niet).
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Apr 2015 23:28

Maple schreef:De iPhone 6 is even groot als mijn S4, Lana.

Overigens ga ik terug naar iPhone. Ik heb een uitstapje naar Samsung gemaakt en eerst was ik helemaal lyrisch, maar nu vind ik het eigenlijk allemaal toch niet zo prettig. Batterij snel leeg, omslachtig menu, Playstore werkt 9 v.d. 10x niet.. Het enige wat ik écht zal missen is de terug-knop op m'n S4. En dat je van boven naar beneden kunt sliden en dan je binnengekomen whatsapp kunt lezen.

Kun je dat bij de Iphone niet? Dat is wel jammer dan.
Weet je ook of de S6 groter is dan de Iphone?
Voor welke ga jij?
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 18 Apr 2015 23:35

Ik ga voor de iPhone 6, maar waarschijnlijk pas in oktober/november. Ik verwacht dat de iPhone 6S dan inmiddels ook uit is, en de 6 dan goedkoper wordt :)

Ik weet trouwens even niet meer of dat sliden via de iPhone kan, het is me nooit opgevallen.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Apr 2015 09:43

Lana er zijn toch ook genoeg andere Android modellen als je de Galaxy S6 minder mooi vindt? Ik vind de HTC One serie bijvoorbeeld heel erg mooi.

Marni, dat probleem had ik ook, dat niet kunnen personaliseren. Dat was één van de redenen dat ik overgestapt ben op Android. Maar dat was ook een beetje een deceptie, want Android heeft nu bijv weer iets achterlijks dat je je telefoon niet meer op stil kunt zetten waarbij je wekker wel af gaat. Je kunt wel op stil zetten, maar dan alleen echt alles stil, gaat je wekker ook niet af. Of op trilstand met je wekker. Maar dat wil ik niet, zeker niet als ik overdag slaap want dan trilt ie als ik whatsappjes krijg en dan word ik wakker. Ik kan er zo slecht tegen als een telefoon bepaald voor mij wat ik handig vind.

Maar wat ik al zei: De integratie met alle andere apparaten is beter en over 't algemeen kun je alsnog meer instellen bij Android, dus ik blijf uiteindelijk wel daar bij. Heel soms twijfel ik nog, maar ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om agenda's, notities en alles te kunnen delen met m'n vriend, dus praktisch gezien wil ik gewoon bij Android blijven.

Ik denk dat ik hierna voor een HTC of Sony Xperia ga.
<<

Anoniem107

Bericht 19 Apr 2015 09:44

Oh, mijn wekker gaat in de stille stand wel gewoon af, hoor.
<<

Patsy

Bericht 19 Apr 2015 09:45

Maple schreef:Oh, mijn wekker gaat in de stille stand wel gewoon af, hoor.

De mijne ook.

Ik ben zo gewend aan Android dat ik niet snel over zou stappen. Als ik jou was zou ik kijken naar welke apparaten je verder hebt en wat daar het beste bij aansluit.
<<

Anoniem107

Bericht 19 Apr 2015 09:50

En met whatsapp kun je het trouwens toch gewoon handmatig instellen, dat ie niet trilt? Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil, hij trilt als ik gebeld word, een sms krijg of een melding binnen krijg van RTL, maar verder trilt hij nergens bij. Niet bij mails, niet bij whatsapps etc. Kun je gewoon instellen hoor. En die wekker maakt dan ook nog eens geluid, in die stille modus :wink:

Edit: sterker nog, ik kan m'n volume -ook in stille modus- per alarm aanpassen. Ik zet m'n wekker voor de hele week vooruit en als ik een vroege dienst heb dan zet ik m'n wekker doorgaans iets zachter dan wanneer ik een late heb, zodat ik m'n vriend niet wakker maak.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Apr 2015 10:04

Hebben jullie de laatste Update van lollipop al? Want daarbij is dat veranderd.
<<

Anoniem107

Bericht 19 Apr 2015 10:05

Yep.
<<

Anoniem114

Bericht 19 Apr 2015 10:08

HTC One m9 schijnt beter dan de Galaxy te zijn. Sowieso gaat de batterij veel langer mee, alleen heb je sneller kans op krasjes op de lens, da's wel balen.

Ik vind trouwens de Galaxy S6 echt bespottelijk duur! En ja, scherm is mooier, maar volgens mij zijn er niet zo waanzinnig veel verschillen met de S5 dus ik blijf daar maar gewoon bij. Ben ik ook dik tevreden over!
Volgende

Terug naar Algemeen