Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bootvluchtelingen

<<

Anoniem315

Bericht 19 Apr 2015 20:14

Bootvluchtelingen

Na weer een enorme ramp met te veel drenkelingen, merk ik dat dit me erg bezighoudt en de behoefte heb dit op een of andere manier te uiten. Dus vandaar dit topic.

Vreselijk, al die wanhopige mensen uit Libië. Vreselijk ook, de regering van Italië die de afschuwelijke keuze moet maken: Of te hulp schieten en drenkelingen proberen te redden of zich afzijdig houden, omdat anders de volgende partij vluchtelingen dan hoop krijgt en zich massaal aan de oversteek waagt. Ze willen logischerwijs meer hulp van Europa. Maar wat voor hulp? Hoe pak je dit aan? Bah bah bah. Ik word hier zo akelig van :(
<<

Anoniem107

Bericht 19 Apr 2015 20:16

Re: Bootvluchtelingen

Ik word vooral zo naar van dat het zo vaak fout afloopt. En dat er kennelijk Nederlanders zijn die daar nog blij om zijn ook.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Apr 2015 20:18

Dat ook. Je zal maar in de positie zitten van een vluchteling. Ik vind het zo vreselijk zielig en mensonterend.
<<

Anoniem287

Bericht 19 Apr 2015 20:51

Als er hier oorlog uitbreekt hopen we ook dat we veilig in een land aan kunnen komen waar er geen oorlog is. Ik vraag me af of de mensen die blij zijn dat er vluchtelingen verdrinken zich dit beseffen.
<<

Patsy

Bericht 20 Apr 2015 09:02

Vreselijk, en als je dan de reacties van sommige mensen ziet wordt je helemaal kotsmisselijk. Ik snap echt niet dat je blij komt zijn om zoveel doden.
<<

Anoniem122

Bericht 20 Apr 2015 09:08

Maple schreef:Ik word vooral zo naar van dat het zo vaak fout afloopt. En dat er kennelijk Nederlanders zijn die daar nog blij om zijn ook.

Dat meen je niet? :nopompom:
Pff als je dan leest dat mensen gewoon gevangen zaten in het ruim en dus geen schijn van kans maakten.. :pale:
Word er helemaal misselijk van als ik dat lees.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Apr 2015 09:17

Op de fb pagina van RTLnieuws heeft Roelof H... er een stuk over geschreven. Over de reacties die echt vreselijk waren.
Er staat een foto bij van een klein kindje dat verdronken is. Echt vreselijk.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Apr 2015 09:18

Ik vind het iets uit een vorige eeuw, dat het nu nog steeds moet voorkomen dat mensen zó wanhopig zijn om hun hele bestaan achter te laten. Voor veiligheid. Verschrikkelijk. En ik snap dat de Italiaanse overheid voor vreselijke keuzes staat.

Dit zijn geen politieke vluchtelingen, maar mensen die gewoon echt bang zijn. En vrezen voor hun leven, die samen met hun gezin deze afschuwelijke kans wagen: of in hun eigen land blijven en wéten dat er iets gaat gebeuren of de oversteek wagen met alle gevolgen van dien.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 09:34

Echt verschrikkelijk dat mensen in een positie terecht komen waarin ze deze "keuze" moeten maken. Het is natuurlijk niet echt een keuze, maar ik weet het even niet anders op te schrijven.
De hel moet het zijn..kippenvel krijg ik ervan. En dat er mensen zijn die hierom staan te juichen begrijp ik echt niet. Dan heb je het verstand en inlevingsvermogen van een pinda..en eigenlijk is zelfs dat nog veel.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem131

Bericht 20 Apr 2015 09:44

Ik vind het echt ontzettend naar. Ik werk met mensen die veelal zo zijn gevlucht en die verhalen zijn echt zo vreselijk verschrikkelijk.

Die Nederlanders met al hun verwensingen vind ik zo mogelijk nog erger. Ik heb het met afschuw en een soort haat gelezen.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 20 Apr 2015 10:45

Ja echt vreselijk :-(
Sinds ik het reality programma 'Rot op naar je eigen land' heb gezien, vind ik het allemaal nog vreselijker. Programma is wel echt een aanrader om terug te kijken trouwens.
12-03-2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Apr 2015 11:02

Nog even de link waar ik het over had:
http://www.rtlnieuws.nl/columns/column/ ... en-mooi-zo
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem110

Bericht 20 Apr 2015 12:44

Dit is echt vreselijk. Ik snap niet dat mensen dit kunnen uitspreken of überhaupt kunnen denken.

Ik lees soms de reacties bij nieuwsberichten en dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Hoe triest kunnen mensen zijn.
<<

Anoniem288

Bericht 20 Apr 2015 13:07

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Apr 2015 13:10

Spencer schreef:Nog even de link waar ik het over had:

Zo die foto van dat meisje komt binnen. :snik:

Die reacties zijn verschrikkelijk trouwens. Ik zag ze vorige week ook al op twitter voorbij komen.
04-12-2013
03-05-2016

Instagram: Huis4_
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Apr 2015 14:18

Tsjip schreef:
Spencer schreef:Nog even de link waar ik het over had: