Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:06

Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... SetdvmsXVA

Verschrikkelijk zeg!

Heb gelijk een kaartje gepakt die ik zo de bus op ga doen.
Wie doet er mee?

Wat moet ik er in godsnaam op zetten? Straks komt het verkeerd over ofzo.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 10 Apr 2015 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Apr 2015 13:07

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Ik heb al een kaartje gestuurd.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:10

Yadira schreef:Ik heb al een kaartje gestuurd.

:thumbup:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:11

Wat moet ze met al die kaartjes? Ik vind het raar dat dat je enige wens is.. Misschien ben ik gewoon achterdochtig
<<

Anoniem107

Bericht 10 Apr 2015 13:12

Tabbie schreef:Wat moet ze met al die kaartjes? Ik vind het raar dat dat je enige wens is.. Misschien ben ik gewoon achterdochtig

Het kind is drie.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Apr 2015 13:13

Tabbie schreef:Wat moet ze met al die kaartjes? Ik vind het raar dat dat je enige wens is.. Misschien ben ik gewoon achterdochtig

Ze is 3.
Wat kan je er verder mee dan post gewoon leuk vinden?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:13

Ze kan wel van alles wensen, een dagje zwemmen ofzo, maar ze is te zwak om dingen te doen denk ik dus vandaar dit. Moi juist dat zo'n jong kind met zo'n klein iets als een kaart blij kan zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:14

Tja, niets. Hoop wel dat ze veel kaartjes krijgt in een enveloppe en geen anzichtkaarten. Want wat ik hoorde, vind ze vooral het openmaken leuk. (tis niet dat ze kan lezen natuurlijk).
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 10 Apr 2015 13:18

Achterdochtig over het feit dat een doodziek kind van drie wat niks kan opfleurt van kaartjes die elke dag door de brievenbus thuis vallen. Wow.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:19

Maple schreef:http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2088666/postbode-in-winterswijk-heeft-het-zwaar-honderden-kaartjes-op-weg-naar-isa.htm#.VSewvHBUerV

Zelfs buiten Nederland sturen mensen kaartjes.......................super!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:25

Reva schreef:

Achterdochtig over het feit dat een doodziek kind van drie wat niks kan opfleurt van kaartjes die elke dag door de brievenbus thuis vallen. Wow.

Nou zeg, het zal niet de eerste keer zijn dat dit voorbij komt en ook niet de laatste keer. Ik vind het heel erg. En als ze vrolijk wordt van enveloppen openmaken, Top!

Ik vind het echter fijner dat te horen van het kind zelf. Ik ken dat kind toch niet persoonlijk, dus hoe kan ik dan weten dat ze daarvan blij wordt. Iedereen wordt van iets anders blij. Weet jij het, misschien wilt ze graag paardenkaartjes of iets, kan toch ook.

Het zal niet de eerste of laatste keer zijn dat er zo bekendheid komt en daarmee een soort sociale 5-minutes-of-fame.

Ik zeg toch niet dat je geen kaartje moet sturen. Ik trek alleen vraagtekens bij dergelijke oproepen die viral gaan. Sorry daarvoor, maar ik denk weleens dat er een soort aandachtroep achterzit van andere mensen dan het doodzieke kind.

Dus ik trek het in zijn algemeen in kwestie, omdat ik het zo vaak tegen kom. Heeft niets te maken met dit specifieke kind en dat zij er vrolijk van wordt. Wel vind ik het jammer dat dit dan de enige is wat haar nu nog vrolijk kan maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:25

Alles gaat moeizaam bij haar dus praten ook, een kind van 3 kan dat sowieso niet veel en dus vraag ik me alleen af hoe zij erop is gekomen dat ze kaarten wil.

Maar wie gaat er ook een sturen hier?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:27

caribbeanlover schreef:Alles gaat moeizaam bij haar dus praten ook, een kind van 3 kan dat sowieso niet veel en dus vraag ik me alleen af hoe zij erop is gekomen dat ze kaarten wil.

Dit dus een beetje.

De kleine hier kon trouwens heel erg veel babbelen hier toen ze 3 was. Maar ik zie in het filmpje idd dat het bij haar ook moeizaam gaat, dus heel logisch dat haar moeder het woord doet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:28

Maar mensen, ik zeg: stuur iig een kaartje in een enveloppe. Want wat ik hoor, is dat ze vooral daarvan blij wordt.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:28

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:Alles gaat moeizaam bij haar dus praten ook, een kind van 3 kan dat sowieso niet veel en dus vraag ik me alleen af hoe zij erop is gekomen dat ze kaarten wil.

Dit dus een beetje.

De kleine hier kon trouwens heel erg veel babbelen hier toen ze 3 was. Maar ik zie in het filmpje idd dat het bij haar ook moeizaam gaat, dus heel logisch dat haar moeder het woord doet.

Ze kan amper wat en blijkbaar wordt ze van kaarten ontvangen blij. Wat moet en kan ze anders dan nog?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:32

caribbeanlover schreef:
Tabbie schreef:

Dit dus een beetje.

Ze kan amper wat en blijkbaar wordt ze van kaarten ontvangen blij. Wat moet en kan ze anders dan nog?

Euhhh reageer je nu op jezelf of?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:36

Nee op jou, ik quote jou toch.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 13:38

Maar in die quote zeg ik toch ook dat ik zie dat het allemaal moeizaam gaat?

Ik volg het nu even niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 13:42

Laat maar, geeft niet.
<<

anoniem213

Bericht 10 Apr 2015 14:27

Tabbie schreef:
Nou zeg, het zal niet de eerste keer zijn dat dit voorbij komt en ook niet de laatste keer. Ik vind het heel erg. En als ze vrolijk wordt van enveloppen openmaken, Top!

Ik vind het echter fijner dat te horen van het kind zelf. Ik ken dat kind toch niet persoonlijk, dus hoe kan ik dan weten dat ze daarvan blij wordt. Iedereen wordt van iets anders blij. Weet jij het, misschien wilt ze graag paardenkaartjes of iets, kan toch ook.

Het zal niet de eerste of laatste keer zijn dat er zo bekendheid komt en daarmee een soort sociale 5-minutes-of-fame.

Ik zeg toch niet dat je geen kaartje moet sturen. Ik trek alleen vraagtekens bij dergelijke oproepen die viral gaan. Sorry daarvoor, maar ik denk weleens dat er een soort aandachtroep achterzit van andere mensen dan het doodzieke kind.

Dus ik trek het in zijn algemeen in kwestie, omdat ik het zo vaak tegen kom. Heeft niets te maken met dit specifieke kind en dat zij er vrolijk van wordt. Wel vind ik het jammer dat dit dan de enige is wat haar nu nog vrolijk kan maken.

Ja, want ouders met een kindje dat komt te overlijden zijn waarschijnlijk bezig met vijf minuten bekendheid?! Serieus? En nu zeg je dat je alleen zegt dat je dan wel iets moet sturen in een envelop, maar dat is niet wat je hierboven zegt. Je oppert de mogelijkheid dat mensen het voor bekendheid doen. Ik denk zomaar dat de prioriteit nu oprecht wel ligt bij hun dochtertje blij krijgen. En als dat met kaartjes is, dan is dat toch prachtig? Ontzettend kleine moeite en een groot gebaar.
<<

Anoniem107

Bericht 10 Apr 2015 15:51

Tabbie schreef:

Dit dus een beetje.

Waarschijnlijk heeft ze gedurende haar ziekteperiode al tientallen kaartjes gehad van opa's, oma's, ooms en tantes, buren, vrienden van ouders etc etc. En als ze dat prachtig vond en er wordt haar gevraagd wat ze nou het aller-allerliefste zou willen, dan kan het zomaar zijn dat ze om kaartjes vraagt.

Ik vind je achterdocht wel een beetje raar, Tabbie. Een volwassene die terminaal ziek is zal misschien een bucketlist gaan afwerken, maar een peuter die terminaal ziek is, komen vaak met de meest mooie, maar simpele wensen. En dan kom jij even lekker achterdochtig zijn en jezelf afvragen of die ouders misschien niet gewoon hun 60 seconds of fame uit hun doodzieke dochter halen. Daarin ben ik het eens met June, ik vind het zelfs ergens ietwat ongepast dat je dat denkt. Die ouders gaan straks hun dochter verliezen, ik denk dat die media-aandacht hen weinig interesseert. Als hun dochter nog maar geniet, de tijd die ze nog heeft.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 16:02

Valt dus onder onpopulaire gedachtes.
<<

anoniem213

Bericht 10 Apr 2015 16:20

Tabbie schreef:Valt dus onder onpopulaire gedachtes.

Ook wel onder gebrek aan inlevingsvermogen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2015 16:20

Wat u wilt.
Volgende

Terug naar Algemeen