Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer stond jij met je mond vol tanden?

<<

Anoniem173

Bericht 15 Apr 2015 15:48

Wanneer stond jij met je mond vol tanden?

Van die situaties dat je denkt pff had ik er maar iets van gezegd maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen of ik durf het niet.

Ik zit in de trein nu. Een oudere dame neemt plaats op een 1 persoons plek in de coupe. We rijden weg komt er een enorm brede vent aan, kale kop en tattoos. Hij zegt sorry mevrouw mijn tas ligt daar boven in het rek en ik was naar de wc dus wil hier zitten. Die mevrouw zei eerst sorry ik wist niet dat je kon reserveren en bleef zitten. Zegt die kerel vrij direct ik wil dat u opstaat dit is mijn plek. Die dame staat op en gaat ergens anders in de coupe zitten, geïntimideerd. Die kerel is gewoon aso bezig, er was plek zat. Maar ook niemand uit de coupe trekt zijn mond open tegen die kerel van doe eens normaal en ga zelf ergens anders zitten. Ik durfde dus ook niet, die gast ziet er gewoon opgespoten agressief uit en heb geen zin in een klap. Maar toch bijzonder dat ik wel 100 opmerkingen in mn hoofd op m'n tong heb liggen.

Jullie ook wel eens van die situaties grhad?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2015 15:49

Re: Wanneer stond jij met je mond vol tanden?

Ik vind die vrouw ook nogal bijdehand met haar 'sorry ik wist niet dat je kon reserveren'.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 15:54

Haha ik vind het wel een mooie opmerking van die mevrouw :D lekker aso idd....opgestaan, plek vergaan!

Ik heb volgens mij al een tijdje niet meer met mijn bek vol tanden gestaan. Ik maak weleens dingen mee waar mijn broek van afzakt bij wijze van, maar neuh, ik heb eigenlijk (heel irritant) altijd wel een weerwoord...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 15:56

Die vrouw was idd in het begin wel bijdehand.

Ik heb 1 keer in de trein gezeten waarbij er in de 4zit aan de andere kant van het gangpad een jongen hard zat te bellen of hard muziek op had (weet ik niet meer). Er zaten nog wat dames op leeftijd bij en die hadden het er met elkaar over dat dat niet netjes was, maar dat ze er niets van zeiden omdat je "tegenwoordi snel een mes tussen je ribben hebt". Of ik er niet wat van zou zeggen? Nou uh nee, ik stoor me er niet aan, das jullie pakkie an.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem321

Bericht 15 Apr 2015 15:56

Ik was eens aan het hardlopen op een smal landweggetje. Ik loop altijd aan de linkerkant van de weg. Is in onze omgeving vrij gebruikelijk.
Van achter mij kwam er een auto aan en er kwam mij een auto tegemoet.
De tegemoetkomende auto wachtte niet, maar wilde persé tussen mij en de achteropkomende auto door.
Ik moest hierdoor de berm in. Op zich niet zo'n probleem, maar het werd nogal krap.
Gevolg, mijn hand botste tegen de spiegel van de mij tegemoetkomende auto aan.
Dat deed pijn, maar de auto reed door en ik wilde er ook niet een te big deal van maken.
Ben ik een stukje verder, komt die auto weer achteruit rijden.
Ik dacht nog in mijn naiviteit: 'Oh, hij wil vast nog even vragen of ik me ook pijn heb gedaan'. Dus ik draaide me al glimlachend om (want zo'n pijn deed het nou ook weer niet).
Draait de bestuurder het raampje omlaag, vraagt hij op een boze toon waarom ik tegen de spiegel van de auto aan had geslagen. Ehh, pardon?
Ik was zo met stomheid geslagen dat ik me ook nog heb verontschuldigd.
Auto rijdt weer weg, ik loop weer verder, maar toen begon het pas in te dalen. Ik werd ineens woest! Wat denkt die kerel wel niet.
Toen bedacht ik ook een stuk of wat bijdehante opmerkingen die ik had kunnen zeggen.. Ook een mond vol tanden situatie dus.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 16:07

Nog eentje trouwens: ik reed bij mijn ouders in het dorp op een weg waar aan een kant auto's geparkeerd staan. Ik reed aan de andere kant, aan de voorrangskant dus. Rijdt er vanaf de niet-voorrangskant iemand door, die uiteindelijk stopt (en ik ook) en zegt: doen je remmen het niet? Terwijl hij dus fout was..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 17:30

Helix schreef:Die vrouw was idd in het begin wel bijdehand.

Ik heb 1 keer in de trein gezeten waarbij er in de 4zit aan de andere kant van het gangpad een jongen hard zat te bellen of hard muziek op had (weet ik niet meer). Er zaten nog wat dames op leeftijd bij en die hadden het er met elkaar over dat dat niet netjes was, maar dat ze er niets van zeiden omdat je "tegenwoordi snel een mes tussen je ribben hebt". Of ik er niet wat van zou zeggen? Nou uh nee, ik stoor me er niet aan, das jullie pakkie an.

Zodat jij het mes tussen je ribben kon krijgen? Belachelijk zeg, zeg er dan inderdaad lekker zelf wat van.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2015 17:47

Jaren geleden was ik aan het winkelen met een vriendin.
Toen ik door een pad heen liep ben ik kennelijk perongeluk tegen andere mensen aan gekomen die mij tegemoet kwamen. Ik heb het zelf écht niet gemerkt, anders bied ik echt mijn excuses wel aan.
Mn vriendin hoorde die vrouwen echter mopperen en lelijk doen, dus die zei er wat van 'Ze heeft het vast niet gemerkt, anders bood ze echt haar excuses wel aan'.
Nou dat was het startpunt voor die vrouwen om helemaal los te gaan, er vloog ons echt vanalles om de oren, met als hekkensluiter (tegen mn vriendin) 'Jij.. jij.. jij.. VIEZE POT!!!'
Nou we stonden allebei te flabbergasted om er op te reageren.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Apr 2015 18:04

Vorige week was ik een patiënt aan het verzorgen samen met een stagiair (jongen). For the record; ik zie er heel jong uit en wordt dagelijks aangesproken met stagiaire. Nu was ik met die jongen daar bezig met wondverzorging en die mevrouw had wat vragen. Ik liet de stagiair beantwoorden en op een gegeven moment wilde ik hem aanvullen. Op de een of andere manier zeiden we op een gegeven moment tegelijk iets, waardoor die patiënte helemaal tegen hem uitschoot. 'Je moet je mond houden als de verpleegkundige praat'.

Toen stond ik ook even met mijn mond vol tanden. Gelukkig kwam een andere stagiair hem ophalen om een bed op te dekken. Toen heb ik de wondverzorging af gemaakt en haar uitgelegd dat hij er was om te leren en dat hij zijn mening en kennis best mag delen. Nu was het ook wel een moeilijke patiënte, dus ik was blij dat ze ook die dag overgeplaatst werd... Vond het echt heel sneu voor mijn stagiair.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Apr 2015 18:20

Ik was met mijn ex in de stad en we liepen tussen wat gestalde fietsen richting de ingang van de H&M. Mijn rugtas bleef echter haken achter het stuur van een fiets en deze viel om. Nog voordat ik überhaupt wat had kunnen doen begon een man die bij de ingang van de winkel zat te roepen dat ik die fiets op moest pakken. Daarna kwamen er allerlei termen dat ik asociaal zou zijn, etc etc. Ik kon niks uitbrengen, gelukkig heeft mijn ex hem een grote bek teruggegeven.

Een paar maanden geleden in de buurtsuper wilde ik de kat die altijd bij de supermarkt rondhangt naar buiten brengen. Het beestje gaat vaak naar binnen, daar zijn ze in de supermarkt niet zo blij mee en daarom dacht ik, kom ik breng hem even naar buiten. Begint een klant die net binnenkomt meteen te roepen dat dat zielig is, beestje mag toch best in de winkel, blablabla. Ik heb toen maar gezegd dat katten niet in een supermarkt horen, begon ze weer met haar zielig, zielig...Toen heb ik maar tss gezegd op vrij harde toon en ben verder gelopen. Die vrouw kwam ik direct daarna natuurlijk nog weer tegen in de winkel samen met haar man en als blikken konden doden.. :laughcry:

Oh, er komt nog een in me op! Ik was eens bij de Aldi en ik stond in de rij te wachten. Komen er een stel oudjes aan en die zeggen: 'Oh, wij mogen wel even voor toch!' en lopen mij zo voorbij, nog voordat ik antwoord had gegeven. Op dat moment stond ik met mijn mond vol tanden, later thuis had ik pas tig opmerkingen bedacht die ik had kunnen maken.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 18:35

Dat heb ik ook wel eens bij de aldi dat mensen naast je gaan staan en je steeds aankijken of je wat zegt. Misschien aso van mij, maar als ze er zo om "vragen" laat ik ze juist niet voor. Als ik zelf zie dat ze weinig hebben dan laat ik ze wel voor.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 18:39

Toen een patiënt verbaasd/pissig vroeg waarom ze haar hond niet mee naar binnen mocht nemen in de apotheek.. (type schoothond dus geen blindengeleidehond). Pffff sommige mensen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2015 19:02

Yadira schreef:Ik vind die vrouw ook nogal bijdehand met haar 'sorry ik wist niet dat je kon reserveren'.

Vind ik niet, ze had toch gewoon groot gelijk met die opmerking?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 19:16

Atelier

Ik zou zelfde reageren als die man. Beetje bijdehand idd met haar hersenloze opmerking
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 19:23

Ik zeg eerlijk ben totaal geen makkelijk type

Een keer bleef een vrouw staan en ik 2 keer vragen mag ik erdoor toen ik haar duwde en weg wou hoorde ik achter mij

Blonde hoer!!!!

Normaal zou ik wat zeggen maar ik had zware tassen. Oudjes kunnen der ook wat van
Zoon *
<<

Anoniem166

Bericht 15 Apr 2015 20:09

Ik stond een tijd terug bij de bakker. Vlak voor ik aan de beurt was, kwam er een vrouw binnen en op het moment dat men mij wilde helpen, stapt zij zo naar voren, kijkt naar mij en zegt 'ik ga even voor, want ik hoef alleen maar gauw een bestelling op te halen'. Ik wist echt niet hoe ik daarop moest reageren. Het meisje achter de kassa hielp haar ook gewoon, zij wist vast ook niet hoe te reageren. Vervolgens bleek niet duidelijk of de vrouw de bestelling al had betaald en duurde het nog lang ook. Uiteindelijk werd ik door een ander geholpen en was ik nog eerder klaar dan die vrouw. Ik vond het zo'n asociale actie.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 20:20

Wow dat je dat pikt dan

Ik heb keer bij bank gehad maar dat ging niet gebeuren. Sommige zijn echt omg!!
Zoon *
<<

Anoniem117

Bericht 15 Apr 2015 20:27

Al een tijd terug zag ik hoe een vrouw van haar fiets viel en heel lelijk op de stoeprand terecht kwam. Ze stond ook niet op. Ik zat in mijn auto en stond stil voor een stoplicht. De voorbijganger, zowel fietsers als voetgangers (minstens 10), deden niks. Toen het groen werd ben ik naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats gereden, zodat ik uit kon stappen om de mevrouw te helpen. Dit duurde minstens 5 minuten. In die tijd had nog steeds niemand iets gedaan. Toevallig fietste er toen ook een kennis van me voorbij en die fietste er met een boog omheen, terwijl die vrouw op de grond lag en onder het bloed zat. Ik heb haar uiteindelijk alleen overeind geholpen en samen met haar gezocht naar telefoon om haar vriend te bellen. Ik heb haar ook aangeboden om haar naar huis te brengen met de auto, maar dat wilde ze niet omdat ze haar fiets niet wilde achterlaten. Toen heb ik samen met haar gewacht totdat haar vriend kwam. Die kennis, hij weet niet dat ik hem heb gezien, bekijk ik nu heel anders. Wat een eikel eigenlijk, net zoals die andere mensen die niets deden.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Apr 2015 20:34

Jeetje wat erg AnnaK.
Je zou toch echt niet verwachten dat er zoveel mensen zo voorbij rijden.

Ik maak niet vaak van dat soort dingen mee. Maar eergisteren liep ik met mn dochter buiten en inmiddels is het goed te zien dat ik zwanger ben. Komt er een vrouw langs me heen gefietst die ineens keihard roept; "ik moet er niet aan denken nu nog zwanger te zijn".
Ik weet niet zo goed hoe ik de opmerking op moet vatten, maar denk niet dat het positief bedoeld was. Het is dat ze snel voorbij fietste anders had ik wel terug gereageerd met: "ik denk dat de mensheid daar blij mee moet zijn".
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2015 20:46

Susan schreef:
Yadira schreef:Ik vind die vrouw ook nogal bijdehand met haar 'sorry ik wist niet dat je kon reserveren'.

Ik vind het niet zo netjes om ergens te gaan zitten waar al een tas ligt en dan zo te reageren, maar dat zal aan mij liggen dan.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2015 21:22

Yadira schreef:
Susan schreef:

Ik vind het niet zo netjes om ergens te gaan zitten waar al een tas ligt en dan zo te reageren, maar dat zal aan mij liggen dan.

En idd!!!!
Zoon *
<<

Anoniem142

Bericht 15 Apr 2015 21:25

Yadira schreef:
Susan schreef:

de tas lag boven in het rek, niet op de banken zelf.
<<

Anoniem149

Bericht 15 Apr 2015 21:26

Yadira schreef:
Susan schreef:

Zoals ik het begreep lag de tas niet op destoel maar in het bagagerek. Kan me voorstellen dat ze die over het hoofd heeft gezien.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2015 21:32

En dan zegt zo iemand dat netjes dat zijn tas in dat rek ligt en krijg je zo'n bijdehand antwoord terug.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2015 21:36

Jij verdraait het nu wel een beetje. Als hij alleen had gezegd dat zijn tas daar lag en of hij er even bij mocht om zijn tas te pakken dan was het ander verhaal. Hij zegt dat zijn tas daar lag toen hij naar de wc was dus hij wil daar weer zitten.

Die vrouw heeft volkomen gelijk dat hij net doet alsof hij de plek heeft gereserveerd en er is weinig "netjes" aan wat hij zegt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Algemeen