Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vlees eten is zielig?

<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 14:13

Vlees eten is zielig?

Ik vind van wel. Ben het totaal niet met mensen eens die zeggen het zielig te vinden en het wel eten. Vind je het zielig, dan eet je het niet en aankomen met dingen als dat je het zo lekker vind vind ik een zeer slap excuus.

Ben benieuwd naar de meningen.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Mrt 2015 14:14

Re: Vlees eten is zielig?

Ik ben vegetariër en iedereen moet doen wat hij zelf wil.
<<

Anoniem140

Bericht 25 Mrt 2015 14:18

Ik vind het lekker en inderdaad zielig hoe de koeien en varkens in deze industrie behandeld worden. Toch eet ik niet minder vlees, noem mij maar hypocriet maar bij een maaltijd hoort voor mij vlees, al moet ik wel zeggen dat we tegenwoordig niet elke dag meer vlees eten.
<<

caribbeanlover

Helaas is het niet anders en zal vlees consumeren altijd blijven bestaan, maar zeg niet dat je het zielig vind als je het wel eet. Dat vind ik een slap excuus.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Ik vind vooral bio-industrie zielig en hoe sommige dieren vervoerd worden. Daarom eet ik alleen biologisch vlees van een boer waar de dieren het tot ze geslacht worden, goed hebben.

Ik ben het wel een beetje met je eens hoor, maar mensen zijn nou eenmaal zwak en egoïstisch.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 14:20

Miley schreef:Ik vind het lekker en inderdaad zielig hoe de koeien en varkens in deze industrie behandeld worden. Toch eet ik niet minder vlees, noem mij maar hypocriet maar bij een maaltijd hoort voor mij vlees, al moet ik wel zeggen dat we tegenwoordig niet elke dag meer vlees eten.

Je vind het zielig of je eet het niet, beide is gewoon raar.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2015 14:21

Ik ben een echte vleeseter, ik kan me geen maaltijd zonder vlees voorstellen. Rundvlees, varkensvlees, kip, ik eet het allemaal zonder problemen.

Wat ik dan wel weer zielig vind, is vlees als hertenvlees en konijnenvlees. Dit zal ik dan ook niet eten. Ik denk dat het komt doordat deze dieren een hoger aaibaarheidsgehalte hebben. Heel krom, ik weet het, maar zo voelt het voor mij gewoon. Ik kan het ook niet uitleggen waardoor het komt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem321

Bericht 25 Mrt 2015 14:23

Ik denk dat heel veel mensen graag vlees eten, maar liever niet zien hoe dieren worden geslacht.
Ik geef toe dat ik dat zelf ook heb.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Nee ik vind het niet zielig.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Misschien een beetje flauwe vraag, maar wat geef je je hond te eten? Mijn katten krijgen geen biologisch voer, dat is eigenlijk ook best een beetje hypocriet. Ik dacht dat ik ze goed voer gaf met "minder zielige vis uit de zee" erin, maar ben er gister achter gekomen dat er ook kip inzit :(.
Kan me voorstellen dat dat als vegetariër nog lastiger is.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Mrt 2015 14:25

Ik vind vlees eten niet zielig want mensen zijn nu eenmaal een omnivoor.
Hoe mensen omgaan met dieren die gefokt worden voor de voedselindustrie vind ik een ander verhaal.
2019
2022
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 14:26

Mijn hond krijgt vlees, kan haar niet echt op een groentendieet zetten en ze eet al zo slecht.

Ik heb meerdere keren op internet dit gelezen ''if every slaughterhouse has glass windows, everyone would be vegetarian''.
Ik weet zeker dat diegene hier die het zouden zien er van zouden schrikken, zo van..............dat eet ik. Dat is wat ik denk hoor.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 25 Mrt 2015 14:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2015 14:26

Er bestaat zoiets als een voedselketen, en wij staan daar hoog in en ik denk ook dat het zo gaat, het is de natuur. Neemt niet weg dat het niet normaal is zoals wij beesten behandelen natuurlijk. Daarom eet ik ook minder vlees, maar helemaal ermee stoppen doe ik niet. Ik ben van mening dat je lijf het wel degelijk nodig heeft en daarnaast mag ik al geen melkproducten ivm allergie en wil ik mezelf dus niet nog meer ontzeggen. Biologisch vlees is voor mij vaak wel te duur helaas.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem140

Bericht 25 Mrt 2015 14:27

Nou, inderdaad! Wat krijgt jouw hond te eten?
Verder eens met Femme en Leaf.

Oh ik zie dat jouw hond vlees eet :lol: hoezo hypocriet.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Mrt 2015 14:28

Hahahah ik moet ook een beetje lachen nu als verstokte vegetariër.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2015 14:29

Een hond kun je idd niet alleen maar voer met granen oid geven, dat is juist superslecht. Je blijft dan toch op vlees aangewezen...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2015 14:29

Miley schreef:Nou, inderdaad! Wat krijgt jouw hond te eten?

Zolang ik het zelf niet eet zie ik het probleem niet en blijkbaar hebben honden het nodig. Wat wil je nou? Dat ik haar alleen groenten en pasta ed geef, weet nu al dat ze dat niet eet.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2015 14:31

Oh dus als je het zelf niet eet maakt dat het hele probleem minder erg? Bijzonder idealisme.
<<

Anoniem140

Bericht 25 Mrt 2015 14:34

Haha nee mij maakt het niet uit wat jouw hond eet. Maar wij mensen staan ook bovenaan de voedselketen, voor ons is het dus ook normaal om vlees te eten. En je opent een topic omdat je het zielig vindt dat er vlees gegeten wordt, en erna schrijf je dat jouw hondje ook vlees eet, in die context is dat gewoon grappig. :smile:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2015 14:34

Hahaha dus je hond krijgt wel vlees iets met een pot en een ketel??!!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mrt 2015 14:38

Er zijn ook vega hondenbrokken..
2015 💙
<<

Anoniem126

Bericht 25 Mrt 2015 14:38

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Mrt 2015 14:40

caribbeanlover schreef:
Miley schreef:Nou, inderdaad! Wat krijgt jouw hond te eten?

Zolang ik het zelf niet eet zie ik het probleem niet en blijkbaar hebben honden het nodig. Wat wil je nou? Dat ik haar alleen groenten en pasta ed geef, weet nu al dat ze dat niet eet.

Er zijn ook vegetarische hondenbrokken, misschien iets om over na te denken.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2015 14:45

Of biologische hondenbrokken...
<<

Anoniem186

Bericht 25 Mrt 2015 14:46

Een hond heeft toch vlees nodig? Een hond vegetarisch voeden, haha, dat staat wel héél ver van de natuur af.
Volgende

Terug naar Algemeen