Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vreemde brief van politie Amsterdam

<<

Anoniem140

Bericht 24 Mrt 2015 11:28

Vreemde brief van politie Amsterdam

Ik weet niet waar dit thuishoort dus ik plaats het maar gewoon in Algemeen.

Ik woon in Zuid-Limburg en heb een brief gekregen van politie Amsterdam waarin staat dat ik mogelijk slachtoffer ben geworden van phishing. Ze hebben weten te voorkomen dat er geld is afgeschreven en er zijn mensen aangehouden die oor de rechter moeten komen.
Nu staan in deze brief twee fouten, bij mijn gegevens bovenaan de brief zijn ze in de plaatsnaam een letter vergeten, en in de link van veiligbankieren..nl staat een dubbele punt, zoals ik het nu ook getypt heb.
Dat is toch raar? Iemand ook zo'n brief gehad toevallig?
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2015 11:31

Re: Vreemde brief van politie Amsterdam

Bel erheen. ;)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Mrt 2015 11:36

Ik heb het kort voor je gegoogled maar kom ook niet echt uit op bepaalde phishing acties ofzo. Ik zou ook gewoon even bellen naar de politie. Dan heb je het antwoord.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Mrt 2015 11:44

Even bellen maar dan wel het telefoonnummer googlen of laten doorverbinden. Ik zou het nummer in de brief niet bellen voor het geval ze dit verwachten.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2015 12:20

Gezien de fouten in de brief vermoed ik dat dit zelf een phising actie is. Ik zou bij de politie (0900-8844) info opvragen. Wellicht dat zulke brieven al bij ze bekend zijn.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2015 12:21

KOL schreef:Gezien de fouten in de brief vermoed ik dat dit zelf een phising actie is. Ik zou bij de politie (0900-8844) info opvragen. Wellicht dat zulke brieven al bij ze bekend zijn.

Ik heb wekelijks contact met de politie voor m`n werk, maar je wilt niet weten wat voor fouten zij maken in hun e-mails, faxen en brieven.

Puur daarop gebaseerd zou ik niet direct zeggen dat dit nep is.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2015 13:09

Cotton schreef:
KOL schreef:Gezien de fouten in de brief vermoed ik dat dit zelf een phising actie is. Ik zou bij de politie (0900-8844) info opvragen. Wellicht dat zulke brieven al bij ze bekend zijn.

Ik heb wekelijks contact met de politie voor m`n werk, maar je wilt niet weten wat voor fouten zij maken in hun e-mails, faxen en brieven.

Puur daarop gebaseerd zou ik niet direct zeggen dat dit nep is.

Helemaal mee eens ik heb een tijd terug aangifte gedaan het proces-verbaal wat ik terugkreeg bevatte gewoon 3 spelfouten..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2015 13:46

Had hier over een tijdje terug ook gesprek met een agent in opleiding. Hij ergerde zich er ook aan hoe de spelling van zijn collega's was. Het kan dus wel alleen even bellen is dan wat zekerder.
2015 💙
<<

Anoniem140

Bericht 24 Mrt 2015 15:10

Ik heb uiteraard gebeld naar de regio politie hier, en die zeggen dat de opmaak van hun brieven niet de sterkste kant is... Dus waarschijnlijk is het wel een brief van de politie. Ook omdat er geen duidelijke handelingen in staan die ik zou moeten doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Mrt 2015 15:12

Waarom heb je niet gebeld naar de regio Amsterdam dan?
<<

Anoniem140

Bericht 24 Mrt 2015 16:04

Ik had een melding gedaan via internet en kreeg toen een mail of ik contact wilde opnemen met het politiebureau hier in de stad.
Ze zouden nu zelf Amsterdam bellen om te verifiëren of hun daadwerkelijk deze brief verstuurd hebben maar ze zouden er niet vreemd van op kijken.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2015 16:29

Caro schreef:Waarom heb je niet gebeld naar de regio Amsterdam dan?

Dat gaat niet zo makkelijk. Je moet dat 09008844 nummer bellen en dan krijg je automatisch de politie in je regio aan de telefoon. En die verbinden je dan echt niet zomaar door....heb ik laatst ook gezeik mee gehad.

Oh en die spelfouten....volgens mij is dat inmiddels bijna normaal....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Mrt 2015 17:02

Oh op die manier!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Mrt 2015 17:20

Oh mijn procesverbaal over de inbraak stond ook echt helemaal vol spelfouten!
<<

Anoniem140

Bericht 24 Mrt 2015 17:38

Ik vind dat wel echt schandalig hoor, van zo'n officiële instantie.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2015 17:56

Als je net je mobiel belt, dan moet je meestal een plaatsnaam noemen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2015 17:57

Dus kan je ook Amsterdam zeggen :ja:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2015 19:07

Tabbie schreef:Als je net je mobiel belt, dan moet je meestal een plaatsnaam noemen.

Ik niet hoor....en heb toch echt een hotline met ze, nav dat mijn hond doodgebeten is.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Mrt 2015 19:13

Wat vreemd.. ik dus wel. Ik moet dat dan aangeven. En anders vraag ik het wel of ik met die of die afdeling daar kan praten. Nooit problemen mee gehad trouwens.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 25 Mrt 2015 09:20

Tabbie schreef:Wat vreemd.. ik dus wel. Ik moet dat dan aangeven. En anders vraag ik het wel of ik met die of die afdeling daar kan praten. Nooit problemen mee gehad trouwens.

Ik moet het ook aangeven ja. Het bandje vraagt: in welke plaats wilt u de politie spreken?
<<

Anoniem140

Bericht 25 Mrt 2015 09:27

Haha nou zoals ik al zei, ik kreeg via de mail een rechtstreeks nummer dat ik moest bellen.
<<

Anoniem125

Bericht 25 Mrt 2015 09:48

Haha, de politie maakt zoveel spelfouten. Ik heb eens een verklaring afgelegd, maar heb geweigerd deze te tekenen, omdat het bomvol zat met de gekste spelfouten.

Terug naar Algemeen