Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonsverduistering!

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Mrt 2015 10:38

Zonsverduistering!

Het is zo ver, de maan komt bijna voor de zon te staan en dan zien we een bijna volledige zonsverduistering!
De laatste was in 1999, wij waren toen op vakantie en zaten met z'n alle op het strand te kijken door een eclipsbrilletje.

Wie gaat nu ook kijken?

Ik wil wel, maar door de dikke mist zie ik niet eens waar de zon nu zou moeten zijn! De lasbril ligt al klaar ( eclipsbrillen) waren overal uitverkocht), nu maar wachten of de zon nog door de mist heen gaat komen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 20 Mrt 2015 10:41

Re: Zonsverduistering!

Je naam is toepasselijk :wink: Ik wil ook kijken, maar helaas is het bewolkt in Z.wolle
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Mrt 2015 10:43

Re: Zonsverduistering!

Ja, he? Daarom moest ik dit topic openen, dat hoort gewoon zo :smile:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Mrt 2015 10:44

Re: Zonsverduistering!

Hier is het ontzettend mistig. Dus echt veel zien we er denk ik niet van.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem193

Bericht 20 Mrt 2015 10:45

Re: Zonsverduistering!

Ik denk dat we er niks van kunnen zien hier.
Wel heel jammer, want bij de kinderen op school hebben ze via via 150 brilletjes kunnen krijgen en zouden ze met alle leerlingen vanaf groep 3 gaan kijken.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 10:53

Re: Zonsverduistering!

Ik kan mij de laatste keer ook nog herinneren. We liepen toen door de Eifel te wandelen en ik vond het heel bijzonder. Het is hier nu bewolkt maar het trekt langzaam weg, dus misschien is de zon straks toch te zien. Zit nu via een live stream te kijken.
<<

Anoniem321

Bericht 20 Mrt 2015 11:09

Re: Zonsverduistering!

Hier S.neek helaas ook potdicht, maar naar mijn idee wordt het wel een beetje donkerder.

In 1999 heb ik de volledige zonsverduistering meegemaakt in Frankrijk. Dat was helemaal fantastisch. Het was een hele bijzondere ervaring.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12928

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2015 11:11

Re: Zonsverduistering!

In Leeuwarden geen zon te zien. Heb wel het idee dat het wat donkerder word

In 1999 zat ik op de camping met een oom en tante allemaal Door een cd te kijken.

Ik baalde al dat ik vandaag moest werken wou dan ergens foto's maken maar gelukkig is het bewolkt
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Mrt 2015 11:14

Re: Zonsverduistering!

De laatste keer was ik op vakantie in Italie, en werden alle ronde projecties (bijv het licht dat door de bomen heen viel) halve maantjes! Best bijzonder. Nu is er denk ik weinig van te zien, het is hier bewolkt en grauw.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mrt 2015 11:27

Re: Zonsverduistering!

In 1999 was ik in Lemmer met de zonsverduistering.

Nu is er niks te zien, bewolkt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2100

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Mrt 2015 11:33

Re: Zonsverduistering!

Ik had hier braaf m'n eclipsbril meegenomen naar werk, maar niks te zien inderdaad, balen!
<<

Anoniem152

Bericht 20 Mrt 2015 11:34

Re: Zonsverduistering!

Helaas was er hier (grens Gelderland/Overijssel) niks te zien.

Ik kan me de vorige keer echt niet meer herinneren.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 20 Mrt 2015 11:36

Re: Zonsverduistering!

Helaas bij mij ook bewolking. Mijn vriend had nog wel netjes de laskap klaar gelegd zodat ik het kon kijken.

Ik heb wel het idee dat het donkerder is..
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem114

Bericht 20 Mrt 2015 11:38

Re: Zonsverduistering!

In '99 zat ik een hele middag omhoog te turen door een lege zak chips....

Ik vind 't ook donkerder dan normaal! Maar goed, als je nagaat dat ik toen door een zak chips zat te kijken, dan zou ik niet teveel afgaan op mijn briljante bevindingen.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 11:47

Re: Zonsverduistering!

Wauw! Net op het moment dat de zonsverduistering op zijn grootst was, trok de bewolking weg! Heb hele mooie foto's kunnen maken. Echt heel erg mooi!!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 20 Mrt 2015 11:50

Re: Zonsverduistering!

Nu maak je me heel benieuwd Miley!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 11:55

Re: Zonsverduistering!

[img]9/11081199_1029013130460696_9005340781378613545_n.jpg?oh=eea3995d8c5cd5a3ded0d14cda1b23a1&oe=5575A997[/img]
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Mrt 2015 11:58

Re: Zonsverduistering!

Ik heb nu niks gezien, in 1999 wel. Ik weet nog dat mijn vader toen de tip had gekregen om via de weerspiegeling in een teiltje water te kijken, dat werkte heel goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 11:58

Re: Zonsverduistering!

<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 20 Mrt 2015 11:59

Re: Zonsverduistering!

Dut ut nie :(


Oh, wacht :palm: Moooooi!!! :thumbup:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem140

Bericht 20 Mrt 2015 12:00

Re: Zonsverduistering!

Ik weet niet meer hoe ik normaal een foto plaats maar hier staat ie in het linkje! Heb meerdere foto's gemaakt, een hele serie haha!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2100

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Mrt 2015 12:06

Re: Zonsverduistering!

Gaaf!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1819

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 20 Mrt 2015 12:12

Re: Zonsverduistering!

Hier (Zuid Holland) helaas niets te zien, super bewolkt. Maar nu ik weer naar buiten kijk merk ik wel dat het net echt wel een stuk donkerder was buiten.

Ik kan ik de zonsverduistering van '99 ook nog herinneren. Toen was hij wel duidelijk zichtbaar.
2014~2017~2020
<<

Anoniem149

Bericht 20 Mrt 2015 12:21

Re: Zonsverduistering!

Hier alleen maar mist :( Ben aan het werk en het werd wel ff donkerder, we hadden met z'n allen iets van wow! Wel jammer, nu zullen we nog wel een aantal jaar moeten wachten.
<<

Patsy

Bericht 20 Mrt 2015 12:30

Re: Zonsverduistering!

Hier ook alleen bewolking te zien, maar het is wel een stuk lichter ineens en de vogels fluiten weer.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers