Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Als zwangere meebetalen aan alcoholische drank?

<<

Anoniem125

Bericht 12 Feb 2015 18:10

Als zwangere meebetalen aan alcoholische drank?

Ik ben benieuwd hoe jullie hierop zouden reageren. Vorige week had ik een etentje met vrienden. We waren met een flinke groep, denk zo'n 15 mensen. Iedereen nam iets mee, zelf had ik een grote pan met soep gemaakt. Nu is de man van het stel waar het dinertje werd georganiseerd nogal culinair bezig de laatste tijd. Hij had een heel speciaal stuk vlees aageschaft, bij die en die slagerij, allemaal heel bijzonder bla bla bla. Verder had hij veel dure wijnen aangeschaft die bij het vlees pasten en ook nog een heleboel bier, likeur, etc.

Het was een gezellige avond, al ben ik zelf door mijn zwangerschap 's avonds al vroeg moe en veel van het eten mocht ik ook niet, waaronder het vlees dat nog rood was. Al met al heb ik daar 2 uurtjes gezeten, wat soep en andere hapjes, salade naar binnen gewerkt. Glaasje water erbij gedronken. Om 9 uur naar huis gegaan, omdat ik echt mijn ogen niet meer open kon houden. Later hoorde ik dat het feest nog tot een uur of 6 in de ochtend is doorgegaan en dat de rest van de gasten zich flink te goed hebben gedaan aan alle drank.

Nu krijg ik vandaag via de app de mededeling dat iedereen even moet aangeven hoeveel hij/zij heeft uitgegeven voor het eten. Ik heb de kosten doorgestuurd van mijn soep. Vervolgens heeft de gastvrouw berekend dat ik nog even 35 euro mag betalen. De kosten staan opgesomd en het merendeel is gegaan naar het dure vlees en de alcohol. Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe. Ik heb niet zoveel zin om mee te betalen aan alcohol en vlees waar ik niet eens van heb mogen eten/drinken.

Hoe zouden jullie hierop reageren?
<<

Anoniem86

Bericht 12 Feb 2015 18:11

Re: Als zwangere meebetalen aan alcoholische drank?

Dat zou ik netjes verwoorden en terug sturen.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Feb 2015 18:12

Ik zou aangeven wat je gegeven en gedronken hebt. Ze vraag immers aan iedereen wat iedereen heeft uitgegeven, dus dan zou ik dat eerlijk zeggen dat je al dat vlees en wijn niet gehad hebt. Normaal zou me dat ook niet zo uitmaken, maar als ze het specifiek vraagt en dan alsnog zegt dat je meer moet betalen, zou ik het wel aangeven.
<<

Anoniem140

Bericht 12 Feb 2015 18:13

Eens met Pippa, lijkt mij ook geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Feb 2015 18:17

Ik zou dan inderdaad aangeven dat je door je zwangerschap daar niet van hebt kunnen eten en er daardoor ook niet aan mee wil betalen. Verder vind ik het eigenlijk ook wel een beetje raar dat als iedereen iets te eten mee neemt, dat de kosten dan ook nog precies uitgerekend worden. Dan kan toch beter 1 iemand de boodschappen doen? Ik heb met een groep vriendinnen ook wel eens dat we samen eten en ieder iets meeneemt, dan heeft de een vast iets meer uitgegeven dan de ander (maar niet zo extreem als in jouw voorbeeld), maar dat maakt dan toch ook niet uit.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem125

Bericht 12 Feb 2015 18:20

Nee, precies. Normaal gesproken als je allemaal iets meeneemt, dan is dat al voldoende inbreng, zeg maar. Iedereen bepaalt dan zelf hoeveel moeite hij doet, en volgens mij lopen ook de prijzen van de gerechten dan niet zo uiteen. Nu vind ik het wel een beetje vreemd gaan en al helemaal omdat ik dus niets heb kunnen nemen van die dure dranken en het vlees. Pfff, ik vind het altijd zo lastig dit soort dingen, maar ik ga toch maar reageren dan.
Laatst gewijzigd door Anoniem125 op 12 Feb 2015 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem216

Bericht 12 Feb 2015 18:32

Ik zou het zeker zeggen. Lijkt me raar om te gaan betalen voor iets wat je niet hebt gegeten of gedronken. En was toch eigen keus van die persoon om zo luxe uit te pakken.
<<

Anoniem131

Bericht 12 Feb 2015 18:52

Miley schreef:Eens met Pippa, lijkt mij ook geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.
Inderdaad. Kwestie van je hersenen gebruiken maar die gebruik jij alleen om mensen te kwetsen lijkt het.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Feb 2015 19:09

Ik zou t ook zeggen. Maar misschien zeggen ze dan wel gelijk: O Nougat maar ik bedoelde jou niet..
Kan ook een vergissing zijn. Maar betalen deed ik t sowieso niet ;)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 12 Feb 2015 20:07

Dat zou ik niet betalen. Ik zou het ook even netjes uitleggen. Begrijpen ze vast wel en zo niet.. dan vind ik dat ze met een wel heel goed argument moeten komen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Feb 2015 20:36

Dat zou ik niet betalen. Ik vind het ook raar dat ze daar nu op terug komen, ik bedoel óf je spreekt af allemaal geld in te leggen óf je neemt allemaal iets mee waar iedereen van kan eten. Dat Henkie dan vlees en wijn wil kopen dat nogal aan de prijs is, dat is dan zijn eigen keus lijkt mij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Feb 2015 21:18

Francaise schreef:
Miley schreef:Eens met Pippa, lijkt mij ook geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.
Inderdaad. Kwestie van je hersenen gebruiken maar die gebruik jij alleen om mensen te kwetsen lijkt het.

Echt serieus, waarom zo'n reactie? :palm:

Ik snap je punt en ben het er ook wel mee eens. Ik zou dat wat je hier hebt getypt deels naar diegene sturen. Of even bellen. Ik had laatst een vriendinnenweekend en toen heb ik wel gewoon meebetaald aan de wijn. Maar ik deed zelf de boodschappen en heb het wat gecompenseerd door dingen in te slaan die ik erg lekker vind. Als er sterke drank aan te pas was gekomen, dan was ik er niet mee akkoord gegaan.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2015 00:57

Ik zou mijn zwangere vriendin niet eens vragen om hieraan mee te betalen volgens mij. Zeker niet als iedereen al wat meegenomen heeft. Dan maar niet zoveel extra halen en al helemaal niet mensen die er niet eens gebruik van kunnen maken om geld vragen.
Misschien heeft ze er niet helemaal erg in dat je veel niet hebt kunnen en ook niet hebt gedronken. Ik zou haar dus idd terug sturen dat je niet betaald en met de reden daarvan erbij.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SDL

Kletskop

Bericht 13 Feb 2015 08:54

Ik kan me voorstellen dat als het altijd op deze manier wordt gedaan, er nu geen uitzondering gemaakt omdat je zwanger bent maar..... ik zou het persoonlijk ook erg veel geld vinden voor iets wat ik niet heb gebruikt. Ik zou het nu betalen met de mededeling dat jullie bij een volgende keer voordat het etentje is hier duidelijke afspraken over moeten maken omdat dit toch wel dubbel voelt.

Wat vind je man ervan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Feb 2015 09:13

Ik vind het vooral ook omdat jij maar een paar uurtjes bent geweest. Als jij net als de rest de hele nacht was doorgegaan en lekker frisjes had gedronken en hapjes had gegeten, dan had ik het er misschien wel bij gelaten. Maar 35 euro voor twee glaasjes water en een paar hapjes, daar zou ik ook voor bedanken.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem88

Bericht 13 Feb 2015 09:18

Los van het feit of je als zwangere nu wel of niet mee zou moeten betalen... Ik vind het vreemd dat je achteraf een rekening krijgt gepresenteerd. Was dat vooraf afgesproken?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2015 09:57

Ik zou best mee willen betalen aan het feestje, maar inderdaad geen EUR 35,--
Ik zou ook gewoon uitleggen dat je slechts twee glazen water hebt gedronken en geen wijn hebt gedronken en rood vlees hebt gegeten. Lijkt me ook logisch toch?

Ben benieuwd hoe het afloopt en wat je vrienden van je reactie zeggen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Feb 2015 12:21

Lady schreef:
Francaise schreef:

Echt serieus, waarom zo'n reactie? :palm:

Normaal ben ik er ook niet van om forummers te 'bashen' alleen maar omdat ze niet zo populair zijn, maar voor Nougat maak ik met liefde een uitzondering.
Weetje, CBL is ook vervelend maar bij haar is het overduidelijk dat ze gewoon niet beter weet. Nougat daarentegen is een slimme vrouw en is intelligent genoeg om te zien dat haar reacties onaardig, geniepig, vervelend en vooral onnodig zijn. Ze blijft echter maar de vermoorde onschuld spelen en dat is ZO irritant. Prima dat jij dat niet nodig vindt, maar ik vind het ook niet echt aardig tegenover de rest van het forum om het maar voor Nougat op te blijven nemen.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Feb 2015 12:27

Elliot schreef:
Normaal ben ik er ook niet van om forummers te 'bashen' alleen maar omdat ze niet zo populair zijn, maar voor Nougat maak ik met liefde een uitzondering.
Weetje, CBL is ook vervelend maar bij haar is het overduidelijk dat ze gewoon niet beter weet. Nougat daarentegen is een slimme vrouw en is intelligent genoeg om te zien dat haar reacties onaardig, geniepig, vervelend en vooral onnodig zijn. Ze blijft echter maar de vermoorde onschuld spelen en dat is ZO irritant. Prima dat jij dat niet nodig vindt, maar ik vind het ook niet echt aardig tegenover de rest van het forum om het maar voor Nougat op te blijven nemen.

Eens, ik vind het wel echt overduidelijk waar die reactie van Francaise vandaan komt. Mijn gedachte bij dit topic is ook wel een beetje: zelfs bij de meest verdrietige, gecompliceerde situaties van anderen weet Nougat het allemaal beter, maar bij zoiets simpels als dit moet ze dan opeens vragen wat wij ervan vinden. Beetje typisch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 13 Feb 2015 12:32

Susan schreef:
Elliot schreef:

Eens, ik vind het wel echt overduidelijk waar die reactie van Francaise vandaan komt. Mijn gedachte bij dit topic is ook wel een beetje: zelfs bij de meest verdrietige, gecompliceerde situaties van anderen weet Nougat het allemaal beter, maar bij zoiets simpels als dit moet ze dan opeens vragen wat wij ervan vinden. Beetje typisch.

Hier ben ik het weer mee eens. In andere topics weet ze het allemaal perfect, maar bij haar eigen dillema's doet ze zichzelf ineens voor als een klein, dom gansje. De andere kant is wel dat ik het idee heb dat dat juist haar hele aanpak is, kennelijk is ze weer uit op een discussie en probeert ze dat op deze manier te doen. Volgens mij smult ze van beide kanten. De mensen die het voor haar opnemen tegen de mensen die haar inmiddels wel kunnen schieten.

Overigens ben ik het ook héél erg eens met de laatste zin van Elliot.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Feb 2015 12:49

Jongens, laten we lekker on-topic blijven.

Ik vind dit ook altijd een lastig iets. Omdat ik niet zoveel eet of lust en dan moet ik echt flink dokken als andere zich volstoppen met dure dingen. In dit geval zal ik het zeker aangeven. Ben benieuwd hoe ze reageert.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2015 12:54

Dundas schreef:Los van het feit of je als zwangere nu wel of niet mee zou moeten betalen... Ik vind het vreemd dat je achteraf een rekening krijgt gepresenteerd. Was dat vooraf afgesproken?

Nou dit. Ik zou dat echt niet kunnen waarderen tenzij ik het vooraf wist.
L2014 & H2017
<<

Anoniem130

Bericht 13 Feb 2015 12:58

mzcharlotte schreef:
Dundas schreef:Los van het feit of je als zwangere nu wel of niet mee zou moeten betalen... Ik vind het vreemd dat je achteraf een rekening krijgt gepresenteerd. Was dat vooraf afgesproken?

Nou dit. Ik zou dat echt niet kunnen waarderen tenzij ik het vooraf wist.

Inderdaad. Dit is echt zo niet het idee van een potluck dinner. Slaat echt helemaal nergens op.

Anderzijds als er echt veel alcohol gedronken is en de gastheer dat ingekocht heeft en het de normale gang van zaken is dat die kosten gedeeld worden (en dus niet de etentjes verdeeld worden zeg maar), is dat op zich wel prima. Heb ik ook wel vaker gehad, na een feestje bepaald bedrag overmaken voor de alcohol. Maar dan zou ik nu in jouw geval even terug sturen dat je zwanger bent en geen alcohol gedronken hebt.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 13 Feb 2015 13:04, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2015 12:59

Lady schreef:Ik vind het vooral ook omdat jij maar een paar uurtjes bent geweest. Als jij net als de rest de hele nacht was doorgegaan en lekker frisjes had gedronken en hapjes had gegeten, dan had ik het er misschien wel bij gelaten. Maar 35 euro voor twee glaasjes water en een paar hapjes, daar zou ik ook voor bedanken.

Hier sluit ik me bij aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem125

Bericht 13 Feb 2015 14:43

Ik zal verder niet ingaan op alle persoonlijke aantijgingen, niet zo'n zin in en ook niet de bedoeling van dit topic.

Bedankt voor alle reacties die wel ontopic waren, dat maakt me wat zekerder van mijn standpunt. Ik heb inmiddels een mailtje teruggestuurd, dat ik het nogal een hoog bedrag vind, aangezien ik door mijn zwangerschap niet heb kunnen mee drinken en eten van het dure vlees. Ben benieuwd naar de reactie!
Volgende

Terug naar Algemeen