Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zouden jullie zonder winkels kunnen?

<<

anoniem203

Bericht 29 Jan 2015 19:06

Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik lees steeds meer dat het niet goed gaat met winkels of dat ze zelfs failliet gaan zoals de Schoenenreus. Zelf van winkels waarvan je het niet zou verwachten gaat het slecht zoals bij de V&D en de Hema. Als het zo door gaat dan hebben we over een jaar of 10 nauwelijks winkels meer over. Dat komt natuurlijk grotendeels door de webshops.

Ga jij nog vaak echt de stad in? En hoe zou je het vinden als er over een jaar of 10 nauwelijks winkels meer zijn?
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2015 19:08

Re: Zouden jullie zonder winkels kunnen?

Ik probeer weer meer bij stenen winkels te kopen om de plaatselijke middenstand te steunen en voor de service die bij webshops nog wel eens ontbreekt.
<<

Anoniem198

Bericht 29 Jan 2015 19:12

Dat het met V&D slecht gaat is al jaren zo en verbaasd mij ook niet.
Hema wist ik niet. Ik denk ook dat ze teveel winkels hebben ze zitten op de meest gekken plekken en daardoor minder "bijzonder".

Ik kan mij niet voorstellen dat alle winkels zouden verdwijnen maar als je niet mee gaat met de tijd en wensen van de klant dan zal het moeilijk overleven zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Jan 2015 19:14

ik koop ook wel online. Zoals gister bij miss etam. Dan weet ik tenminste dat het er nog is. Maar gewoon in winkels kopen doe ik ook. Het lijkt me vreemd als er geen hema meer zou bestaan.

Je ziet nu al in veel winkelstraten veel lege panden helaas.

v&d verbaast mij niks. Dat is niet meer zoals het was. Hier in de stad zitten ook allemaal andere winkels er bij in. En hebben ze een verdieping een stuk kleiner gemaakt
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 29 Jan 2015 19:18

Qua sfeer zou ik het jammer vinden maar verder zou ik ze niet missen. Ik koop echt alles online.

Soms denk ik zelfs 'Waarom woon ik in de stad?' Ik maak er nauwelijks gebruik van haha.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Jan 2015 19:23

Webshops vind ik heel handig, maar ik ga liever de stad in.
Als de winkels dezelfde voorraad hadden als online, zou dat echt top zijn, haha,
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem287

Bericht 29 Jan 2015 19:35

Kleding passen in een kledingwinkel vind ik verschrikkelijk omdat zo'n hokje krap en benauwd is, er is vaak fout licht, meestal moet je uit je hokje komen omdat er geen spiegel in het hokje hangt en verkopers gaan je vervolgens keuren en roepen dat iets ge-wel-dig staat terwijl het voor geen meter staat. Oh en mijn maat is meestal weg (M). Ik heb dus een hekel aan winkelen en bestel daarom kleding nagenoeg altijd online. Ideaal, thuis in alle rust de kleding passen zonder blikken van anderen, en je kunt ook gelijk combinaties proberen met kleding en schoenen die je al hebt.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 29 Jan 2015 19:40, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 29 Jan 2015 19:36

Ik koop best veel online, omdat ik gewoon weinig tijd heb om echt uitgebreid te gaan winkelen. Maar het is niet altijd handig, zeker met dingen als kleding. Dan past alles weer niet en moet je het terugsturen en weer nieuwe dingen bestellen...
<<

Fauve

Major Yipyapper

Bericht 29 Jan 2015 19:38

Nee, ik vind winkelen geweldig, behalve kleding voor mezelf kopen.
Koop wel veel online maar er gaat niets boven een middag gezellig winkelen!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jan 2015 19:42

Ik vind winkelen niks aan. Ik ga af en toe met een vriendin een dagje 'shoppen' in Antwerpen. Meestal gaan we na een winkel of drie lunchen, en als we dan eenmaal toch wijn aan het drinken zijn houden we daar niet meer mee op.

Met uitzondering van winkels met eten (de Markthal, kaasboer) en wat bijzondere speciaalzaken maak ik nauwelijks gebruik van de winkels in mijn stad.
<<

Bonheur

Noob

Bericht 29 Jan 2015 19:42

Ik zou het echt heel jammer vinden als er veel (bekende) winkels zouden sluiten. Ik ga graag naar de stad.

Van de v&d sta ik niet echt te kijken. Als ik soms zie wat een belachelijke dure merken daar verkocht worden terwijl de meeste mensen kijken bij de 'gewone' v&d merken.
Bv kinderkleding. Cakewalk, lkcr, mexx enz. Behoorlijk dure merken, die als je goed zoekt op internet, vaak goedkoper en in de aanbieding kunt kopen!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2015 19:51

Hema heeft gewoon last van de Action, dat geven ze alleen niet openlijk toe.
<<

Anoniem287

Bericht 29 Jan 2015 19:54

Ze hebben ook last van onklantvriendelijk personeel.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 29 Jan 2015 19:56

Nee ik zou niet zonder winkels kunnen.
Ik koop maar weinig online.

Inderdaad de Hema heeft last van de Action. Waar ik vroeger naar de Hema ging ga ik nu naar de Action.
Alleen nu R. er is ga ik weer vaker naar de Hema om kleertjes voor haar te kopen.
2014 2016
<<

Anoniem178

Bericht 29 Jan 2015 20:02

Ik kom weinig meer in winkels. Als ik iets wil, weet ik meestal precies wat ik wil. Stel, ik wil een groene trui, dan moet ik 10 winkels helemaal doorlopen om een paar groene truien te vinden, vergelijken en dan weer terug naar een winkel. Bij webshops gaat dat veel sneller, 10 websites zijn zo bezocht en ik kan direct sorteren op criteria, zonder de hele shop door te bladeren.

Ik zou wel graag een betere service zien van webwinkels mbt bezorgen/afhaalpunten. Ik ben bijna nooit thuis om de pakketjes in ontvangst te nemen. Daarom kom ik nog wel eens in gewone winkels, omdat ik geen zin heb op zoek te moeten naar waar de postbode nou weer mijn pakjes gedropt heeft.
<<

Anoniem130

Bericht 29 Jan 2015 20:06

Nee, ik koop niets online.
<<

Anoniem147

Bericht 29 Jan 2015 20:15

Ik vind Hema en Action echt niet te vergelijken eerlijk gezegd. (Weet trouwens ook niet of dat gedaan word haha).

De HEMA vind ik veel gezelliger en een 'hipper' imago. Waar de Action toch meer tokkie gehalte is haha. (Ik kom er zelf trouwens ook wel eens hoor hahaha. Maar dat is mijn observatie).
<<

Anoniem86

Bericht 29 Jan 2015 20:17

Het gaat niet om het soort winkel Marni, maar om wat er gekocht kan worden. Ik vind de HEMA ook een leukere winkel en koop er best veel, maar de Action heeft heel veel producten, net zo goed, maar veel voordeliger...
<<

Anoniem86

Bericht 29 Jan 2015 20:18

Ik zou niet zonder winkels kunnen, en willen. Ik koop regelmatig wat online (aanbiedingen) maar ga ook graag naar winkels toe. Bv. vandaag in de stad geweest om cadeautjes voor mijn vader & oma te kopen. Dan wil ik gewoon kijken, voelen en keuzes maken in de winkel zelf, en dat zou ik niet via internet willen/kunnen doen, dan moet het bij 6 verschillende winkels, met ook nog alle verzendkosten erbij.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2015 20:22

Pippa schreef:Het gaat niet om het soort winkel Marni, maar om wat er gekocht kan worden. Ik vind de HEMA ook een leukere winkel en koop er best veel, maar de Action heeft heel veel producten, net zo goed, maar veel voordeliger...

Dit inderdaad. Daarbij is de kwaliteit van veel HEMA producten ook best wel achteruit gegaan. Het moet allemaal maar goedkoper geproduceerd worden om goedkoop in de winkel te kunnen staan.

Maar als ik een witte kaars bij de Action kan kopen voor €1,30 en diezelfde kaars bij de HEMA bijna €3 kost, tsja dan is de keuze makkelijk gemaakt. En dat geldt ook voor papierwaren, schrijfwaren, knutselspullen etc.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Jan 2015 20:27

Ik kom niet zo vaak meer in de gewone winkels. Kleding koop ik online. Ik ga wel regelmatig naar winkels als Kruidvat etc, omdat ik een pak wc papier of een tube tandpasta niet op internet koop. Tegenwoordig koop ik grote dingen, zoals een vriezer, laptop o.i.d., toch weer in de winkel, om de winkels wat te steunen. En ze bezorgen het vervolgens toch aan huis, dus voor mij is het even handig, behalve dat ik even langs de winkel moet om daar de bestelling te plaatsen.

Hier zit de Action naast de Hema. Dat doet de Hema hier geen goed volgens mij. Het assortiment van de Hema is ook al behoorlijk gewijzigd, niet meer zo Hema's als het altijd was. Veel huishoudelijke artikelen verkopen ze niet eens meer, daarvoor ga ik dan toch naar de Action.

Overigens vond ik het bijna 2 jaar geleden heel leuk dat ik een 'hartelijk gefeliciteerd'-slinger bij de Action had gekocht voor € 0,75, terwijl dezelfde slinger bij de Hema lag voor €3,75. Totdat ik hem de avond voor mijn dochters verjaardag wilde ophangen en er 'hatelijk gefilicitiird' stond :palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Jan 2015 20:31

Bonheur schreef:Van de v&d sta ik niet echt te kijken. Als ik soms zie wat een belachelijke dure merken daar verkocht worden terwijl de meeste mensen kijken bij de 'gewone' v&d merken.
Bv kinderkleding. Cakewalk, lkcr, mexx enz. Behoorlijk dure merken, die als je goed zoekt op internet, vaak goedkoper en in de aanbieding kunt kopen!

Ik heb het idee dat de V&D van nu een beetje is zoals de Bijenkorf vroeger was, allemaal verschillende merken in een net wat duurdere prijsklasse. De Bijenkorf zelf is weer nog duurder geworden, met nog exclusievere merken. Daar gaat het ook niet echt top mee, vorig jaar zijn een heleboel kleine filialen gesloten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Jan 2015 20:33

Ik zou het trouwens wel jammer vinden als de Hema er niet meer zou zijn, ik ga ook graag naar de Action, maar ik vind de Hema wel nog steeds een heel leuke winkel en koop er nog steeds veel. Ik vind vooral de kantoorartikelen van de Hema erg leuk, notitieboekjes, schriften, mappen, dat soort dingen. Die zijn voor mijn gevoel ook niet echt heel duur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem152

Bericht 29 Jan 2015 20:43

Sanne schreef:
Overigens vond ik het bijna 2 jaar geleden heel leuk dat ik een 'hartelijk gefeliciteerd'-slinger bij de Action had gekocht voor € 0,75, terwijl dezelfde slinger bij de Hema lag voor €3,75. Totdat ik hem de avond voor mijn dochters verjaardag wilde ophangen en er 'hatelijk gefilicitiird' stond :palm:

Hier moet ik toch wel erg om lachen, ook al was het voor jou natuurlijk op dat moment iets minder grappig.

Ik kom zelf graag bij de Hema. Ik koop er lang niet altijd wat, maar vind het heerlijk om daar in mijn pauze even rond te neuzen. Kleding koop ik eigenlijk alleen nog maar online.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2015 20:43

Veel dingetjes van de HEMA zijn ook gewoon echt leuk, daarom koop ik ze ook wel. Maar als ik puur voor het praktische zou gaan, zoals een notitieboekje, dan kan je die bij de Action wel veel goedkoper halen dan bij de HEMA. Ga je voor leuk, dan ga je naar de HEMA :P.
Volgende

Terug naar Algemeen