Als zwangere meebetalen aan alcoholische drank?
Het was een gezellige avond, al ben ik zelf door mijn zwangerschap 's avonds al vroeg moe en veel van het eten mocht ik ook niet, waaronder het vlees dat nog rood was. Al met al heb ik daar 2 uurtjes gezeten, wat soep en andere hapjes, salade naar binnen gewerkt. Glaasje water erbij gedronken. Om 9 uur naar huis gegaan, omdat ik echt mijn ogen niet meer open kon houden. Later hoorde ik dat het feest nog tot een uur of 6 in de ochtend is doorgegaan en dat de rest van de gasten zich flink te goed hebben gedaan aan alle drank.
Nu krijg ik vandaag via de app de mededeling dat iedereen even moet aangeven hoeveel hij/zij heeft uitgegeven voor het eten. Ik heb de kosten doorgestuurd van mijn soep. Vervolgens heeft de gastvrouw berekend dat ik nog even 35 euro mag betalen. De kosten staan opgesomd en het merendeel is gegaan naar het dure vlees en de alcohol. Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe. Ik heb niet zoveel zin om mee te betalen aan alcohol en vlees waar ik niet eens van heb mogen eten/drinken.
Hoe zouden jullie hierop reageren?